ConstrGosia 12.02.2018 18:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2018 Piękny domek. A co z odprowadzeniem wód opadowych z dachu? Można wiedzieć jakie rozwiązanie zastosowaliście? Może podesłalibyście jakiś rzut dachu? bardzo jestem ciekawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzinks0 06.03.2018 16:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2018 (edytowane) Dach podzieliłem na 3 części. Dom ma spadek na wschód i zachód a garaż na wschód ale może się zrobi na południe żeby panele pv położyć. Odwodnienia w attyce. Rura spadkowa w garażu a domu od północnej strony zewnętrzna. Czemu nie w izolacji? Ponieważ zmniejszyłoby to izolacyjność cieplną oraz występowałoby skraplanie wody na rurze spustowej. Objawia się to plamami na elewacji, w późniejszym czasie. Dach opiera się na stropie monolitycznym, spadki z eps, płyty pir, epdm, żwir- takie są warstwy na rysunkach. Coś dokładniej Cię interesuje? Edytowane 28 Marca 2019 przez dzinks0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzinks0 10.03.2018 08:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2018 (edytowane) Zastanawiam się nad takim posadowieniem okna. Mur BK 24 a wokół okien 30. Powstaje taka jakby rama od zewnętrznej strony. Dół i góra bloczki 30 a po bokach dociete np na 15cm od okna na lewo i prawo. Czyli okno jest w murze a jednocześnie wysunięte o 6cm w ocieplenie. Mocowanie dodatkowe na kotwy jbd. Bloczki pod oknem można przyciąć i wstawić ciepły parapet, ale niewiem czy jest sens. Oczywiście taśmy po obu stronach. Nad oknem chcę BK żeby odciąć przenikanie ciepła, jak to ma miejsce w przypadku betonowego nadproza. Edytowane 28 Marca 2019 przez dzinks0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ProStaś 10.03.2018 09:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2018 Oto rozwiązanie, z tym, że tutaj szło 40 cm. styropianu na elewacje. Prosty i bardzo dobry sposób na montaż okien, którego cena nie zwala z nóg. Zdjęcia autorstwa usera emol7, umieszczone tutaj: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?60022-projekt-C114-ZNANY/page14&highlight=znany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mr_T 13.03.2018 07:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2018 (edytowane) @dzinks0 - nie widać zdjęć z Twoich dwóch ostatnich postów Edytowane 13 Marca 2018 przez Mr_T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzinks0 23.03.2018 21:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2018 Oto rozwiązanie, z tym, że tutaj szło 40 cm. styropianu na elewacje. Prosty i bardzo dobry sposób na montaż okien, którego cena nie zwala z nóg. Zdjęcia autorstwa usera emol7, umieszczone tutaj: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?60022-projekt-C114-ZNANY/page14&highlight=znany Wow super!! Czyli jednak ktoś już tak zamontował @Mr_T Dzięki już poprawiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzinks0 23.03.2018 21:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2018 (edytowane) Poproszono mnie by sprawdzić zachowanie się tego szła w kontakcie z otwartym ogniem. Tak więc przy próbie podpalenia go, po kilku sekundach następuje energiczne wyłamanie i odrzut małego kawałeczka tego materiału. Podgrzewając cały czas, następuje odrywanie kolejnych kawałeczków. Zarówno szkło z pl jak i te z at zachowują się podobnie - no może to z at trzeba dwie, trzy sekundy grzać by uzyskać taki sam efekt. Przy podgrzewaniu następuje wzrost ciśnienia w tych porach, co słychać jakby powietrze się w tych porach gotowało- takie syczenie i zaraz oderwanie kawałka. Drugą sprawą jest wytrzymałość na ściskanie - z tego co pamiętam z wątku o płycie, ktoś miał naprężenia max pod ścianami ok 70kPa. Chcąc zobaczyć jak zachowuje się szkło pod takim ciśnieniem, zrobiłem warstwę z ok 5cm oraz docisk o odpowiedniej powierzchni. Po wejściu na docisk słychać było pojedyncze pęknięcia bryłek. Generalnie nie wywarło to praktycznie żadnych zmian. Zarówno szkło z at i pl zachowały się identycznie. Edytowane 28 Marca 2019 przez dzinks0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzinks0 29.03.2018 04:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2018 Nadal się zastanawiam jaki montaż okien wybrać, a raczej jak zbudować mury. Mowo odrzuciłem z natury. System o ramie wokół okna z muru jest prosty ale tworzy większy mostek bo jest mur z każdej strony. A kotwy typu jb-d nie tworza takiego mostka bo jest xos wokół ale jest większa szansa że taśmy puszczą i będzie przewiewalo. Obie metody sprawdzone w praktyce i użytkownicy by drugi raz zrobili inaczej. Oczywiście na kotwach są też poprawne montaże ale to trzeba jednak dobrze trafić. Pozostaje jeszcze tradycyjny montaż w murze i doklejonym xps-em kilka cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wilu27 24.04.2018 09:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2018 Cześć Zbigniew, Na początku chciałem pogratulować pięknego projektu i mega profesjonalnych wizualizacji. Sam myślałem o podobnym budynku, parterowym z płaskim dachem ale niestety warunki zabudowy na mojej działce zweryfikowały marzenia. Nie ma jednak tego złego bo chyba udało mi się znaleźć „złoty środek”. To jest projekt na którym się wzorowałem: https://www.dobredomy.pl/projekt/laura/lustro/ . Musiałem zrobić użytkowe poddasze bo mam dużą rodzinę a dopuszczalna pow. zabudowy maksymalnie do 150 m2, ale udało mi się „przemycić” trochę płaskiego dachu w projekcie . Trafiłem na Twój dziennik szukając informacji o szkle piankowym. Też planuję płytę fundamentową (prawdopodobnie grzewczą) i od samego początku byłem zdecydowany na XPS-a, ale po przeczytaniu między innymi tego wątku: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?181952-Szk%C5%82o-piankowe&highlight=szk%C5%82o+piankowe (ostatnie strony - mrówki i gryzonie), zacząłem mieć wątpliwości. Już kiedyś mocno myślałem nad szkłem ale dużą barierą była cena. Obecnie myślę, że jest to do przeskoczenia. Zalety szkła z mojej perspektywy:- wszystko o czym Ty pisałeś,- prostsze i szybsze wykonanie niż przy XPS-ie (przymierzam się do samodzielnej realizacji płyty),- cena porównywalna do XPS, szczególnie, że firma od której kupiłeś szkło jest ok. 50 km ode mnie. Obecnie mają promocję do końca miesiąca -15% co daje 153 zł netto/m3. Ja planuję wysypać ok. 50 cm co po ubiciu da ok 35 cm (celuję w odpowiednik +/- 20 cm XPS-a). Mam jednak kilka wątpliwości które mam nadzieję pomożesz mi rozwiać1. Czy szkło planujesz tylko pod powierzchnią płyty czy wychodzisz poza obrys?2. Jeżeli wychodzisz poza obrys to ile: 0,5m, 1m?3. Jeżeli wychodzisz poza obrys to jak chcesz zamontować izolację pionową płyty? 4. Jeżeli szkło tylko pod płytą to czy planujesz opaskę przeciwwysadzinową?5. Instalacje wod-kan planujesz rozprowadzić w warstwie szkła, czy poniżej?6. Spotkałem się z opinią, że pod szkło wystarczy wybrać tylko tyle ziemi ile chcemy nasypać szkła bez względu na warunki. Ktoś pisał, że pod XPS-a 1,5 m gruntu do wymiany bo była glina, a pod szkło tylko tyle ile szkła. Czy spotkałeś się z podobnymi opiniami?Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam i mocno Wam kibicuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzinks0 14.06.2018 05:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2018 Cześć Zbigniew, Na początku chciałem pogratulować pięknego projektu i mega profesjonalnych wizualizacji. Sam myślałem o podobnym budynku, parterowym z płaskim dachem ale niestety warunki zabudowy na mojej działce zweryfikowały marzenia. Nie ma jednak tego złego bo chyba udało mi się znaleźć „złoty środek”. To jest projekt na którym się wzorowałem: https://www.dobredomy.pl/projekt/laura/lustro/ . Musiałem zrobić użytkowe poddasze bo mam dużą rodzinę a dopuszczalna pow. zabudowy maksymalnie do 150 m2, ale udało mi się „przemycić” trochę płaskiego dachu w projekcie . Trafiłem na Twój dziennik szukając informacji o szkle piankowym. Też planuję płytę fundamentową (prawdopodobnie grzewczą) i od samego początku byłem zdecydowany na XPS-a, ale po przeczytaniu między innymi tego wątku: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?181952-Szk%C5%82o-piankowe&highlight=szk%C5%82o+piankowe (ostatnie strony - mrówki i gryzonie), zacząłem mieć wątpliwości. Już kiedyś mocno myślałem nad szkłem ale dużą barierą była cena. Obecnie myślę, że jest to do przeskoczenia. Zalety szkła z mojej perspektywy: - wszystko o czym Ty pisałeś, - prostsze i szybsze wykonanie niż przy XPS-ie (przymierzam się do samodzielnej realizacji płyty), - cena porównywalna do XPS, szczególnie, że firma od której kupiłeś szkło jest ok. 50 km ode mnie. Obecnie mają promocję do końca miesiąca -15% co daje 153 zł netto/m3. Ja planuję wysypać ok. 50 cm co po ubiciu da ok 35 cm (celuję w odpowiednik +/- 20 cm XPS-a). Mam jednak kilka wątpliwości które mam nadzieję pomożesz mi rozwiać 1. Czy szkło planujesz tylko pod powierzchnią płyty czy wychodzisz poza obrys? 2. Jeżeli wychodzisz poza obrys to ile: 0,5m, 1m? 3. Jeżeli wychodzisz poza obrys to jak chcesz zamontować izolację pionową płyty? 4. Jeżeli szkło tylko pod płytą to czy planujesz opaskę przeciwwysadzinową? 5. Instalacje wod-kan planujesz rozprowadzić w warstwie szkła, czy poniżej? 6. Spotkałem się z opinią, że pod szkło wystarczy wybrać tylko tyle ziemi ile chcemy nasypać szkła bez względu na warunki. Ktoś pisał, że pod XPS-a 1,5 m gruntu do wymiany bo była glina, a pod szkło tylko tyle ile szkła. Czy spotkałeś się z podobnymi opiniami? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam i mocno Wam kibicuję. Witaj, opóźnienie wykonawcy i deszcze powodują że prace się strasznie wleką. Dlatego zdjęć nie dodaje żadnych. Odpowiadając na twoje pytania: 1. Szkło tylko pod płytą 4. Opaska jako szalunek tracony. Odrazu będzie położona folia kubełkowa. Możesz ewentualnie później dokopać i położyć ukośnie opaske. 5. Kanalizacja pod szkłem w warstwie piasku. Woda i inne na płycie w warstwie eps. 6. Odkrywka była 25-40 cm. Wszystko zależy od "0" ostatecznego. Od niego wyznaczone było ile trzeba wybrać. Normalnie mówią że trzeba wybrać do warstwy przemarzania na grunt nie wysadzinowy. Szkło tak czy inaczej takim materiałem jest, woda tam się nie będzie zbierała a ujemnej temp nigdy nie będzie - wiec co ma wysadzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ConstrGosia 22.08.2018 22:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2018 Dziękuję za odpowiedź. Pewnie więcej pytań pojawi się na etapie budowy mojego płaskiego dachu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzinks0 11.10.2018 17:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2018 Na budowie lipa ze względu na wykonawcę płyty oraz dostawcę materiałów. Byłem zmuszony odwołać kolejne prace, na kolejny rok Nabyłem prawa autorskie do projektu, więc mogę odsprzedać, gdyby ktoś był zainteresowany. Ze względu na 30cm styropianu cały czas się zastanawiam nad osadzeniem okien w warstwie izolacji a żeby to nie był jakiś cudowny system za super kasę. W tym momencie jestem zdecydowany na listwę z kątownika (wypoziomowana idealnie), mocowanego do płyty. Na niego listwa stropexu lub klinaryt, a na nie okna. Po bokach klocki z purenitu, a pomiędzy nimi xps. Tylko nie zdecydowałem jakie kotwy lub grube blachy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 16.11.2018 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2018 Fajny patent z tymi wysinietymi bloczkami Boczke kotwy nie sa drogie ja bym tylko od dolu wsunął I wszedzie gdzie drzwi poszerzyl fundamenty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dpo 23.12.2018 19:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2018 Na budowie lipa ze względu na wykonawcę płyty oraz dostawcę materiałów. Byłem zmuszony odwołać kolejne prace, na kolejny rok Szkoda - juz liczylem na fajna relacja z plyty na szkle. Sam sie ciagle waham z uwagi na U tego szkla tzn grubosci jakiej nalezy nasypac by uzyskac odpowiedni wspolczynnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzinks0 14.01.2019 22:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2019 (edytowane) Koniec i pocżątek roku Miał być SSO a jest sama płyta i dupa zbita. Były piaski sahary.. Jest super kamienista droga Wykop pod płytę 25-45cm Szkło przyjechało ale ekipa polecana na FM nie zrobiła praktycznie nic Jak już zrobili wykopy pod opaskę, kilka razy je zalało, wysychało, zrobili opaskę, wysypali szkło i zagęścli, to mineło 3miesiące. Edytowane 15 Marca 2019 przez dzinks0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
togaj 21.01.2019 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2019 Hej Kibicuję bo fajny projekt Mam.kilka pytań o szkło: Czy jest sens dawać opaskę skoro mozna w rowek wsypać szkło? Czy jest szansa ułożyć kanalizację w szkle? Czy drenowałeś tą warstwę? Temat jest dość ciekawy mocno zaczynam rozważać szkło po krótkich lekturach i poradach kolegów na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzinks0 21.01.2019 21:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2019 1. Generalnie możesz wsypać ale wykonawczo lepiej jak jest z boku xps bo szkło się poprostu nie wysypuje i ma lepszą lambdę. No chyba że dałbyś poza obrys płyty te 0,5m to może i miałobysens.2. Teoretyczie dałoby radę tylko czemu tak kombinować? Napewno trzeba by NS8 rury dac te najmocniejsze o wieksze naprężenia od płyty by miała, no i przy zageszczaniu na bank by pękła. A jakbyś zagęścił, kopał rowki i znów ciut chciał zagęścić to ryzyko duże. Więc uważam że to niema sensu.3. Nic narazie nie drenowałem. Dam tylko póżniej naokoło rurę perforowaną do odwodnienia. Ale u mnie jest i tak glina, więc tam niema nawet jak wsiąknąć.Jak masz pytania to podeślij nr tel to pogadamy, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
togaj 22.01.2019 07:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2019 Wsiąknąć może od dołu? Wody gruntowe..nr na priv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzinks0 15.03.2019 20:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2019 (edytowane) Zbrojenie Kanał mógłby być prefabrykowany ale zrobiono lany A jakby ktoś się zastanawiał, jak mocno zagęszcza się to szkło Edytowane 28 Marca 2019 przez dzinks0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzinks0 15.03.2019 21:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2019 (edytowane) Ponieważ firmę od dachu chciałem mieć pewną i sprawdzoną, a przedewszystkim materiał, to postanowiłem zebrać najpopularniejsze materiały, pobawić się nimi i zdecydować. 1. Papa Odrazu odpadła, ponieważ za dużo widziałem jej na blokach z lat 80-tych, a raczej co z niej zostaje. Znam przypadki stosowania papy w nowoczesnych domach ale daje się najlepszej jakości papę spodnią i wierzchnią, Czyli tak ok 40zł m2 wychodzi. 2. EPDM Firestone Miała być membrana ze względu na mega formaty. Są dwie grubości 1,14 oraz 1,52 mm. Ta pierwsza odpadła bo cieńsza niż dętka w rowerze. Druga była już o wiele lepsza. No to zawiesiłem ją na haka i obciązałem. Cena 1,14 ok 38zł a ten grubszy ok 50zł Efektem byłem mega zadowolonym. Nie udało mi się jej zerwać. Zawsze, urywało się najpierw mocowanie, co mnie wcale nie dziwi bo to normalny karb. 3. Resitrix Ponieważ Rzeszowski wykonawca Firma Tambud poleciała w kulki i ma klientów w dupie, poszukałem innej. Wykonawca z Krakowa zaproponował Resitrix, mimo że byłem sceptycznie nastawiony, ponieważ to formaty w rolkach jak papa i trzeba to zgrzewać. Dokładnie to kompozyt membrany EPDM zbrojonej siatką z włókna szklanego oraz warstwy bitumicznej. A oto pierwszy raz zgrzewany kawałek. Grubość 2,5 z warstwą kleju lub 3,1mm mocowany mechanicznie lub balastowany. Efekt: Mega zaskoczenie że ten zgrzew tak mocno trzyma. Gdzie amator może wytrzymać zgrzew o takiej wytrzymałości. Cena min 57zł udało mi się znaleść za MB 4. Polimocznik Generalnie jest to grube na 3,1mm i twarde jak plastiko-guma, ale uważam że na dach powinno być coś bardziej elastycznego, tak żeby pracowało zgodnie z temperaturami. Tutaj grzałem to i chłodziłem oraz wyginałem. W efekcie powstały pory. Może nie na całej grubości ale już mi się to nie spodobało. Cena ok 140zł za m2 za materiał i jego natryskanie 5.PVC Ciekawa i tania alternatywa do papy. Cena ok 25zł. Mnie nie przekonuje ze względu na zgrzewanie kiedyś takich wykładzin i jakoś ten zgrzew nie był mega silny. Oczywiście teraz to moze być już inny materiał i inna bajka. Obciążajac Firestone i Resitrix stwierdziłem że na rozciąganie podobnie wytrzymują. Wg mojego testu, gdzie próbki były identyczne, wytrzymały ok 45kg (szerokość ok 10cm). Mimo początkowego entuzjazmu do Firestone, zdecydowałem się jednak na ten gruby Resitrix na powierzchnię płaską a SK na attyki. Generalnie uważam że zgrzewanie w tym jest dziecinnie proste. Pewnie rogi, wpusty wymagają doświadczenia, ale mimo to każdy mógłby spokojnie spobie to zgrzać, Co jednak jest niezaprzeczalną zaletą w przypadku gdyby po okresie gwarancyjnym coś się zaczęło dziać, Sam dach będzie w takim układzie 1 Żwir 2 Geowłóknina 3 XPS 4 Warstwa szczelna np.epdm 5 EPS spadki 6 PIR (u mnie byłby EPS) 7 Warstwa paroizolacyjna 8 Strop Nazywaja to Plusdach/Duodach I taki układ coraz bardziej do mnie przemawia. Do tego dałbym jeszcze folie kubełkową. Czemu akurat ten XPS - po to by zmniejszyć skoki temperatury samej membrany i jej pracę. Edytowane 28 Marca 2019 przez dzinks0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.