Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Winter is coming - płyta, reku, xps


Recommended Posts

Bedziecie sami ocieplac od zewnatrz? Robota nie jest faktycznie trudna, ale troche czasochłonna.

Co do styro na podłodze:

-parter - folia 3mm 2x wywinieta na sciany + styro 5+5+10cm + folia pod podlogówke (ta w kratke)

-poddasze - srytopian 5cm + folia pod podłogówke

 

Fajne patenty na kable czy inne ustrojstwa, szkoda ze nie wiedziałem o tym przed moją robota :D, ja rzeźbiłem nożykiem takie rzeczy :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Cały czas się zastanawiamy jak to zrobić z tym ociepleniem na zewnątrz. To nie jest parterówka i ściany szczytowe są naprawdę wysoko - ponad 8m.

Rozważamy kilka opcji:

1) ocieplamy do ok 4m i dajemy siatkę klei (do górnej krawędzi ścianki kolankowej), szukamy ekipy które ociepli szczyty i położy siatkę z klejem;

2) ocieplamy jak wyżej, ale szczyty ociepla ekipa i na całej powierzchni położy siatkę z klejem;

3) w całości decydujemy się na ekipę.

 

Największym, problemem jest wysokość - jeszcze nie wiem jak to rozwiązać. Mamy drabinę do bodajże 6m, ale nie widzę siebie wchodzącego na samą górę trzymając oburącz płytę styropianu, który jest gruby i nieporęczny. Już nie wspominam o pianie, które lubi być wszędzie tylko nie na styro :D

Mam 8 ramek, które też starczą mi na ok 6m, ale jak je usztywnić i ustabilizować na piasku który mamy wokół całego domu, też jeszcze nie wiem. Jedno rusztowanie to też mało i jak to ogarnąć, przecież nie będę za każdym razem latał na dół po następny kawałek styro...

 

Z drugiej strony kusi, żeby jednak część rzeczy zrobić samemu i zaoszczędzić nie małe pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas się zastanawiamy jak to zrobić z tym ociepleniem na zewnątrz. To nie jest parterówka i ściany szczytowe są naprawdę wysoko - ponad 8m.

Rozważamy kilka opcji:

1) ocieplamy do ok 4m i dajemy siatkę klei (do górnej krawędzi ścianki kolankowej), szukamy ekipy które ociepli szczyty i położy siatkę z klejem;

2) ocieplamy jak wyżej, ale szczyty ociepla ekipa i na całej powierzchni położy siatkę z klejem;

3) w całości decydujemy się na ekipę.

 

.

 

W parterowce z nieuzytkowym poddaszem i dwuspadowym dachem, szczyty sa na podobnej wysokosci.

Ja wybralem u siebie opcje nr2.

Ekipa ocieplala tylko szczyty, za ktorymi bylo nieuzytkowe, nieogrzewane poddasze, wiec nie miala okazji narobic mostkow :)

Ja robilem wszystko do 3-4m.

Fajna praca, oszczednosci spore, a pewnosć ,ze styropian docięty i położony jest perfect - bezcenna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedziecie sami ocieplac od zewnatrz? Robota nie jest faktycznie trudna, ale troche czasochłonna.

Co do styro na podłodze:

-parter - folia 3mm 2x wywinieta na sciany + styro 5+5+10cm + folia pod podlogówke (ta w kratke)

-poddasze - srytopian 5cm + folia pod podłogówke

 

Fajne patenty na kable czy inne ustrojstwa, szkoda ze nie wiedziałem o tym przed moją robota :D, ja rzeźbiłem nożykiem takie rzeczy :p

 

Mamy taki plan, zobaczymy jak wyjdzie, choć kusi zrobić jak najwięcej samemu to więcej zostanie na wykończenie ;) Teraz ocieplamy ok 75m2 (w tym sufit), a gdybyśmy się zdecydowali na elewację, to do końca ścianki kolankowej wychodzi powierzchni ok 193m2, w sumie łatwiejszej roboty, bo wycinamy tylko L-ki pod okna i drzwi, nie ma kabli biegnących po ścianie, jest tylko kilka wystających przewodów. Tylko trzeba przerobić lekko gilotynę bo jak na razie jest za niska i nie wejdzie pod nią styro wysokie na 50cm. A kafelka szerokiego na 20cm to bym maczetą ciąć nie chciała ;)

 

Z tymi foliami pod wylewką to już nie wiem jak to robić - niektórzy mówią, żeby nie dawać folii pod styro tylko na. Jeszcze poczytamy zanim się weźmiemy.

 

Z patentami: potrzeba matką wynalazku ;)

Edytowane przez Doli.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na klejenie styro i kladzenie kleju z siatka tylko na szczytach raczej nie.

Jesli styro na szczytach, a siatke z klejem na caly dom, to owszem.

 

Wiem, że dom już budowałeś dość dawno, ale powiedz jak się miała cena za m2 położenia tego styro na szczytach i zaklejenia całości siatką i klejem do kosztu jaki by Panowie wzięli za zrobienie całości? To mi pomoże się zorientować jakiej ceny oczekiwać przy dzisiejszych cenach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z tymi foliami pod wylewką to już nie wiem jak to robić - niektórzy mówią, żeby nie dawać folii pod styro tylko na. Jeszcze poczytamy zanim się weźmiemy.

 

Wiesz, koszt folii na parter wyjdzie was jakies 200-300zł, roboty z tym nie jest duzo, a zawsze jakas dodatkowa warstwa przed wilgocią pomiedzy chudziakiem a styro jest. Moze to przerost formy nad treścia, ale tego już nie poprawicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największym, problemem jest wysokość - jeszcze nie wiem jak to rozwiązać. Mamy drabinę do bodajże 6m, ale nie widzę siebie wchodzącego na samą górę trzymając oburącz płytę styropianu, który jest gruby i nieporęczny. Już nie wspominam o pianie, które lubi być wszędzie tylko nie na styro :D

Mam 8 ramek, które też starczą mi na ok 6m, ale jak je usztywnić i ustabilizować na piasku który mamy wokół całego domu, też jeszcze nie wiem. Jedno rusztowanie to też mało i jak to ogarnąć, przecież nie będę za każdym razem latał na dół po następny kawałek styro...

 

Z drabiny nie ma szans.

Co do rusztowania rozłożonego na piasku, to u nas wyglądało to tak:

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=411210

 

Jak dla mnie wystarczająco stabilnie ;) A właziłam na samą górę. Trochę bujało, ale ja nie mam lęku wysokości ;)

 

A jeśli chodzi o wciąganie styro na górę, to nawet nie myśl o wnoszeniu tego w pojedynkę. Albo ktoś musi podawać, albo wciągasz pakę styropianu za pomocą linki, jak to robili moi budowlańcy (ale też jeden mocował styro na dole, a drugi wciągał na górę):

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=411211

 

Powodzenia!

IMG_2257.jpg

IMG_2345.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj pojechaliśmy z Wojtkiem do przedstawiciela marki Hormann przekonać się czy uda nam się skorzystać z ich promocji na Renomatic Light. Tak czułam, że 5m brama z napędem za mniej niż 5tys zł to zbyt piękne żeby mogło być prawdziwe. Pani przedstawiciel na wstępie oznajmiła, że brama jest owszem w porządku jeśli komuś nie przeszkadza ocynk na wewnętrznej stronie bramy, ale napęd to by wymieniła na mocniejszy, bo ten promocyjny to jest taka półka deweloperska. A potem nastąpiła prezentacja struktury decograin zakończona naszym rozczarowaniem. Okropne to to :no: Powierzchnia chropowata i jakby błyszcząca brokatem. Niby ma imitować strukturę drewna, a wygląda jakby się dziecko gliną bawiło. Już nie mówiąc, że do naszej stolarki nie pasuje ni w ząb. Oczywiście brama w okleinie ciemny orzech wygląda super, ale i cena "super". Z napędem od 7.100zł do 7.400zł w zależności od napędu. Jak nic ciekawszego cenowo się nie znajdzie, to kupimy na razie bez napędu.

 

A jakie wy rozważacie bramy do garażu?

 

Dzisiaj też przyjechała ekipa od rekuperacji i zdemontowała część instalacji w garażu. Na koniec zapytałam czy haki wystające z sufitu nie będą za krótkie, bo skoro teraz sam styropian dotyka do rur, to co dopiero kiedy dojdzie jeszcze siatka z klejem i tynk. I tutaj pan Jerzy zdziwił się, że dajemy do garażu taki normalny tynk maszynowy. To takie dziwne? Macie otynkowane garaże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ocieplałem u sienie samemu. Drabina odpada. Juz z pojedynczym rusztowaniem jest mozolnie, bo trzeba przesuwać. U mnie jest wietrznie,a rusztowanie miałem węższe i przy wchodzeniu na górę trzymając kawał styropianu, który dziłał jak żagiel to całość się bujała. U siebie Miałbym obawy przy kolejnych 2m wyżej, ale przy normlanym rusztowaniu na pewno jest stabilniej.

foto -link

 

W kwestii folii to ja dałbym na styro czyli pod wylewkę.

 

Apropos. Jaka jest te standardowe wymiary bramy garażowej, żeby nie płacić extra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ocieplałem u sienie samemu. Drabina odpada. Juz z pojedynczym rusztowaniem jest mozolnie, bo trzeba przesuwać. U mnie jest wietrznie,a rusztowanie miałem węższe i przy wchodzeniu na górę trzymając kawał styropianu, który dziłał jak żagiel to całość się bujała. U siebie Miałbym obawy przy kolejnych 2m wyżej, ale przy normlanym rusztowaniu na pewno jest stabilniej.

foto -link

 

Ty i tak miałeś wysokie rusztowanie. My na razie mamy 8 ramek. Jak będzie potrzeba to się dokupi. A jak przesuwałeś rusztowanie? Jakiś protip? Zawsze mnie też zastanawia środek ciężkości tej konstrukcji czyli czy to się może wywalić przy normalnej pracy.

 

W kwestii folii to ja dałbym na styro czyli pod wylewkę.

A jakiś argument? Mnie też bardziej przekonuje folia na styro, ale jakoś tak intuicyjnie i nie mogę znaleźć argumentów za.

 

Apropos. Jaka jest te standardowe wymiary bramy garażowej, żeby nie płacić extra?

To chyba zależy od producenta. Kiedy szukaliśmy stolarki okiennej (na etapie projektu koncepcyjnego) to już pytaliśmy o bramy i drzwi na konkretną wysokość (drzwi np. mamy zaprojektowane na 230cm, a bramę w pierwszej koncepcji na 235cm). Wyszło nam, że dopłata do tych 10cm to kilka tys. złotych w zasadzie w każdej firmie (Wiśniowski, Krispol, Horman) i że wszystkie maja w standardzie wysokość 225cm. Z drzwiami nie przypilnowaliśmy, że też dopłata z 210cm na 230cm to koszt co najmniej kilku stów i ostatecznie na etapie wykonania obniżyliśmy drzwi i górną linię okien tak aby licowały się z drzwiami 210cm. A wracając do bramy chyba najszybciej dowiedzieć się tego wysyłając maila do producenta. Przeglądanie prospektów jest czasochłonne, a i łażenie do przedstawicieli również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy szukaliśmy stolarki okiennej (na etapie projektu koncepcyjnego) to już pytaliśmy o bramy i drzwi na konkretną wysokość (drzwi np. mamy zaprojektowane na 230cm, a bramę w pierwszej koncepcji na 235cm). Wyszło nam, że dopłata do tych 10cm to kilka tys. złotych w zasadzie w każdej firmie (Wiśniowski, Krispol, Horman) i że wszystkie maja w standardzie wysokość 225cm. Z drzwiami nie przypilnowaliśmy, że też dopłata z 210cm na 230cm to koszt co najmniej kilku stów i ostatecznie na etapie wykonania obniżyliśmy drzwi i górną linię okien tak aby licowały się z drzwiami 210cm. A wracając do bramy chyba najszybciej dowiedzieć się tego wysyłając maila do producenta. Przeglądanie prospektów jest czasochłonne, a i łażenie do przedstawicieli również.

 

O widzisz, dobrze, że piszesz. Zaraz zwrócimy na to uwagę u siebie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakiś argument? Mnie też bardziej przekonuje folia na styro, ale jakoś tak intuicyjnie i nie mogę znaleźć argumentów za.

 

Kurcze, ja żadnych argumentów nie szukałam. Logiczne dla mnie było, że folia idzie na styro ;). Pod - nie widzę sensu. No może, jak ktoś tu podawał, argument podciągania wilgoci z gruntu, miałby jakieś uzasadnienie, przy tradycyjnych fundamentach. Ale przy płycie ten argument również traci sens.

Natomiast wyobraź sobie wylewanie posadzki bezpośrednio na styropian - narażasz go na wilgoć, beton może wpływać we wszelkie szpary między płytami, no i co z dylatacją? Na styropianie musi być folia i już :D Koniec argumentów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...