PrzyszłyBudowniczy 22.09.2017 13:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2017 Jak tam przebiega reklamacja? Mija równy miesiąc, jestem ciekawy czy już coś wiadomo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BooM80 24.09.2017 20:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2017 Wiadomo, reklamacja oczywiście została odrzucona, a firma stwierdziła, że jest w stanie naprawić wykryte usterki. Po dwóch wizytach serwisowy nic się nie zmieniło, a w zasadzie jest jeszcze gorzej. Szczegóły na razie zostawię dla siebie. W każdym razie walka trwa i jeśli firma nie zaproponuje jakiegoś sensownego rozwiązania to niestety będę zmuszony wytoczyć cięższe działa i oddać sprawę do rzecznika konsumentów lub bezpośrednio do sądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jak_to_mozliwe 25.09.2017 06:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2017 Z rzecznikiem możesz się skonsultować niezależenie od momentu aktualnych działań tej firmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BooM80 30.09.2017 21:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2017 Tak, wiem, konsultowałem się przed złożeniem reklamacji. Od czwartku rzecznik konsumentów już oficjalnie zajmuje się moją sprawą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ironsmith 01.10.2017 10:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2017 wiesz też miałem nierówną szczelinę pionową ale serwis przyjechał i przeszklił hs i wyrównało się robią to podkładkami między pakietem szybowym ma ramą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 01.10.2017 11:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2017 Mam problem z oknem balkonowym. Montowany był 4 lata temu. Skontaktowałem się bezpośrednio z producentem. Serwis zapowiedział się na środę. Widać niektórym producentom zależy na renomie i to nawet pod koniec okresu gwarancyjnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 05.10.2017 08:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2017 Zawias został wymieniony, do tego wszystkie okna sprawdzone, tylko niektóre wymagały regulacji. W lużnej rozmowie z ekipą Awilux-a dowiedziałem się, że na poprzednim serwisie odwiedzili inwestora (również z forum), który miał problem z HS-em. W ramach gwarancji wymienili mu jeśli dobrze pamiętam szynę po suwanką. W dwójkę dzwigali okno o wadze 200 kg.Wiem, wielu z forumowiczów mój post może odebrać jako nachalną reklamę. Zapewniam, że nie jest to moją intencją. W wątkach okiennych spora część postów poświęcona jest negatywnej nagonce na montażystów lub producentów stolarki. Mało uwagi poświęca się wiarygodnym, pozytywnym relacjom na lini klient, sprzedawca- producent. Wierze, że jest ich sporo. Może warto byłoby założyć osobny temat temu poświęcony?Zauważyłem również brak refleksji nad tym, czy cena okien jest najistotniejszym kryterium wyboru producenta, co z serwisem gwarancyjmym? Czy ktoś przed zakupem zastanawiał się nad tym?Czy tańsza oferta faktycznie jest warta Waszej uwagi? Moim skromnym zdaniem lepiej dopłacić i spać spokojnie.Nie twierdze, że założyciel wątku nie zwracał na powyższe argumenty uwagi, odnoszę się bardziej do ogólu inwestorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Okse 05.10.2017 10:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2017 Niestety takich rzeczy większość klientów nie uwzględnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PrzyszłyBudowniczy 08.10.2017 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2017 A nawet jeśli chcą uwzględnić - to jak to zweryfikować? Dla kupującego to ciężka sprawa. Jest jak Tomaszs pisze - negatywne opinie się pojawiają cześciej niż pozytywne, bo jak działa to nikt się nie chwali, problem jest jak działać przestaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Okse 09.10.2017 09:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2017 A nawet jeśli chcą uwzględnić - to jak to zweryfikować? Dla kupującego to ciężka sprawa. Jest jak Tomaszs pisze - negatywne opinie się pojawiają cześciej niż pozytywne, bo jak działa to nikt się nie chwali, problem jest jak działać przestaje. Faktycznie to trudne zadanie zwłaszcza w świetle naszej ludzkiej natury. Gdy jest źle obwieszczany to całemu światu gdzie tylko można. Gdy jest dobrze milczymy i nikt nie wie, że jest taka firma jak choćby wymieniona przez Tomaszs131 Dlatego dobre firmy rzadko bądź wcale nie pojawiają się na forach takich jak to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
patent.x 11.10.2017 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2017 Zawsze kiepską firmę zapamiętasz na dłużej. Zasada jest taka, im więcej straciłeś tym dłużej i lepiej będziesz o tym pamiętał. Najlepszy środek na pamięć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BooM80 16.10.2017 13:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2017 Zauważyłem również brak refleksji nad tym, czy cena okien jest najistotniejszym kryterium wyboru producenta, co z serwisem gwarancyjmym? Czy ktoś przed zakupem zastanawiał się nad tym?Czy tańsza oferta faktycznie jest warta Waszej uwagi? Moim skromnym zdaniem lepiej dopłacić i spać spokojnie. Nie twierdze, że założyciel wątku nie zwracał na powyższe argumenty uwagi, odnoszę się bardziej do ogólu inwestorów. Dokładnie tak jak piszesz, czasami lepiej dopłacić i przynajmniej teoretycznie mieć lepszą opiekę gwarancyjną i pogwarancyjną. Dlatego właśnie dopłaciłem, bo okna tanie nie były, a nawet były dużo droższe, niż oferty firm konkurencyjnych. Summa summarum, sprawa mojego HSa prawdopodobnie zakończy się pozytywnie. Zaraz napiszę podsumowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BooM80 16.10.2017 13:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2017 (edytowane) Jako założyciel wątku czuję się zobowiązany poinformować o przebiegu moje reklamacji HSa. Przed zgłoszeniem oficjalnej reklamacji przyjrzałem się HSowi z każdej możliwej strony, sprawdziłem wszystkie kąty, trzymanie pionów, poziomów itp. Oprócz tego, że bok ramy nie był i nie jest liniowy okazało się również, że próg razem z prowadnicą jest przekrzywiony wokół własnej osi w kierunku na zewnątrz. W związku z przekrzywieniem progu, skrzydło po zamknięciu nieprawidłowo opada na próg tzn. od strony wewnętrznej skrzydło zatrzymuje się na plastikowej ramie zamiast na uszczelce, natomiast od strony zewnętrznej uszczelka praktycznie wisi w powietrzu. Jak już pisałem dwie próby naprawy (w tym jedna przeprowadzona przez serwis fabryczny) i siłowe prostowanie progu łomem (!) i wbijanie młotkiem dodatkowych klinów nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. Summa summarum, po dosyć burzliwych negocjacjach i przedstawieniu argumentów przez obydwie zainteresowane strony (moje i firmy, która zamontowała okno), zaangażowaniu producenta oraz pomocy Pani rzecznik konsumentów, udało się dojść do porozumienia. Będę miał wymienionego HSa na nowy, za wyjątkiem szyb. Szyby zostaną przełożone ze starego HST do nowego. W szybach trochę rozłażą mi się ciepłe ramki Chromatech, ale podobno w granicach tolerancji, więc się nie czepiam. Ogólnie jestem usatysfakcjonowany z zawartego porozumienia, szkoda tylko, że to tyle trwało (musiałem przełożyć ekipę od elewacji, rolety zewnętrzne mam zamontowane na wszystkich oknach za wyjątkiem HST itp.). Mam trochę pretensje do samego siebie, że wcześniej nie zauważyłem wszystkich wad, jeszcze przed wykonaniem tynków. Chyba za bardzo uwierzyłem we wszystkie certyfikaty i szkolenia montażystów oraz pozytywne opinie na forum dotyczące firmy, która zamontowała okna. Teraz trzeba będzie skuwać tynki w okolicach otworu okiennego, osadzać ponownie narożniki itp. Koszt naprawy tynków ma zostać pokryty z polisy OC sprzedawcy, mam nadzieję, że nie będzie z tym problemów i zostanie mi wypłacona taka sama kwota, jaką będę musiał ponieść na naprawę. No i przede wszystkim mam nadzieję, że tym razem dostanę prawidłowo działającego HSa z perfekcyjnym montażem. Wymiana HSa ma się odbyć jakoś w połowie listopada, trochę późno, ale trudno. Jeszcze taka mała rada dla posiadaczy HSów na profilach Salamander. Sprawdźcie sobie czy Wasze progi trzymają poziom nie tylko wzdłuż (bo to oczywiste), ale także w poprzek. U mnie jest tak jak na załączonym poniżej zdjęciu. Jeżeli próg jest przekręcony nawet w niewielkim stopniu to moim zdaniem nie ma opcji, żeby HS był w 100 % szczelny (w Salamandrze). Edytowane 16 Października 2017 przez BooM80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 16.10.2017 14:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2017 Najważniejsze, że się wszystko pozytywnie zakończyło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 16.10.2017 17:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2017 Kwestia wykręcenia progu ma przyczynę (raczej) w podparciu przy montażu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BooM80 16.10.2017 20:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2017 Kwestia wykręcenia progu ma przyczynę (raczej) w podparciu przy montażu.. No właśnie nie jestem do końca przekonany czy jest to problem związany z błędem montażowym. HS stoi na dobrze wypoziomowanych bloczkach Isomur, a podczas próby wyprostowania progu wymieniono drewniane kliny pod progiem na podkładki ze sklejki o wymiarach ok. 10x10 cm. Próg nadal jest przekrzywiony, a teoretycznie na takich szerokich podkładkach powinien się "wyprostować". Podobno w procesie produkcyjnym próg przykręca się do ramy, więc może po prostu został krzywo skręcony z ramą. Z drugiej strony ekipa montażystów stwierdziła, że nigdy nie poziomują progu w poprzek, więc kto wie, może jednak błąd montażowy. Napisz proszę, czy Ty podczas montażu HSów jakoś specjalnie poziomujesz próg w obydwu płaszczyznach (wzdłuż i w poprzek) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 17.10.2017 04:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2017 Fizycznie robi to mój majster, ale mogę powiedzieć: niby okno wygląda na zamontowane, a on klęczy przed nim jeszcze pół godziny, obmierza laserem z każdej strony i wpycha pod ramę tych klocków aż gęsto.. Ale masz rację - to może też być problem produkcyjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 17.10.2017 05:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2017 Ale masz rację - to może też być problem produkcyjny. Proponuję sprawdzić poziom progu bezpośrednio przy pionowej ramie gdzie próg jest przykręcony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Okse 17.10.2017 11:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2017 Proponuję sprawdzić poziom progu bezpośrednio przy pionowej ramie gdzie próg jest przykręcony. Od tego bym zaczął by wyeliminować błąd produkcyjny Jeślli tu jest OK to niestety ale wygląda to na błąd montażowy HS podpiera się dokładnie zarówno od wewnątrz jak i od zewnątrz co 20-30 cm Jest to zabawa jak napisał Fin, tego nie da się zrobić szybko Mało tego, prawdziwy montażysta sprawdza jeszcze podparcie pod obciążeniem tzn. przesuwa skrzydło i sprawdza liniowość progu Przy progach tylko z tworzywa najlepiej całość posadowić na dokładnie wypoziomowanej wylewce bądź już na etapie uzgodnień z klientem przewidzieć dodanie poszerzeń ze wzmocnieniem by całość byłą sztywniejsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BooM80 19.10.2017 09:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2017 Byłem wczoraj na budowie i sprawdziłem próg bezpośrednio przy pionowej ramie. Próg jest "wykręcony" w kierunku zewnętrznym. Z lewej strony (od strony klamki) tylko trochę, z prawej strony dużo więcej. Z lewej strony serwis fabryczny wbij więcej podkładek ze sklejki, więc pewnie trochę się "naprostowało" (łom i młotek mają jednak dużą moc ). Wydaje mi się, że przed serwisem, próg był przekrzywiony symetrycznie i jednakowo na całej długości. Jeszcze pytanie o posadowienie nowego HSa, czy dobrym pomysłem jest postawienie okna na dużej ilości podkładek ze sklejki o wymiarach ok. 10x10 cm ? Tak właśnie sprzedawca chce zamontować nowego HS. Czy są jakieś systemowe rozwiązania np. z klinarytu o wysokości ok. 1,5-2 cm (tyle brakuje do docelowej wysokości progu od górnej krawędzi bloczków Isomur, na których stoi HS) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.