Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Problem z HST - prośba o fachową pomoc


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 58
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Wiadomo, reklamacja oczywiście została odrzucona, a firma stwierdziła, że jest w stanie naprawić wykryte usterki. Po dwóch wizytach serwisowy nic się nie zmieniło, a w zasadzie jest jeszcze gorzej. Szczegóły na razie zostawię dla siebie. W każdym razie walka trwa i jeśli firma nie zaproponuje jakiegoś sensownego rozwiązania to niestety będę zmuszony wytoczyć cięższe działa i oddać sprawę do rzecznika konsumentów lub bezpośrednio do sądu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawias został wymieniony, do tego wszystkie okna sprawdzone, tylko niektóre wymagały regulacji. W lużnej rozmowie z ekipą Awilux-a dowiedziałem się, że na poprzednim serwisie odwiedzili inwestora (również z forum), który miał problem z HS-em. W ramach gwarancji wymienili mu jeśli dobrze pamiętam szynę po suwanką. W dwójkę dzwigali okno o wadze 200 kg.

Wiem, wielu z forumowiczów mój post może odebrać jako nachalną reklamę. Zapewniam, że nie jest to moją intencją. W wątkach okiennych spora część postów poświęcona jest negatywnej nagonce na montażystów lub producentów stolarki. Mało uwagi poświęca się wiarygodnym, pozytywnym relacjom na lini klient, sprzedawca- producent. Wierze, że jest ich sporo. Może warto byłoby założyć osobny temat temu poświęcony?

Zauważyłem również brak refleksji nad tym, czy cena okien jest najistotniejszym kryterium wyboru producenta, co z serwisem gwarancyjmym? Czy ktoś przed zakupem zastanawiał się nad tym?Czy tańsza oferta faktycznie jest warta Waszej uwagi? Moim skromnym zdaniem lepiej dopłacić i spać spokojnie.

Nie twierdze, że założyciel wątku nie zwracał na powyższe argumenty uwagi, odnoszę się bardziej do ogólu inwestorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nawet jeśli chcą uwzględnić - to jak to zweryfikować? Dla kupującego to ciężka sprawa. Jest jak Tomaszs pisze - negatywne opinie się pojawiają cześciej niż pozytywne, bo jak działa to nikt się nie chwali, problem jest jak działać przestaje.

 

Faktycznie to trudne zadanie zwłaszcza w świetle naszej ludzkiej natury.

Gdy jest źle obwieszczany to całemu światu gdzie tylko można.

Gdy jest dobrze milczymy i nikt nie wie, że jest taka firma jak choćby wymieniona przez Tomaszs131

Dlatego dobre firmy rzadko bądź wcale nie pojawiają się na forach takich jak to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem również brak refleksji nad tym, czy cena okien jest najistotniejszym kryterium wyboru producenta, co z serwisem gwarancyjmym? Czy ktoś przed zakupem zastanawiał się nad tym?Czy tańsza oferta faktycznie jest warta Waszej uwagi? Moim skromnym zdaniem lepiej dopłacić i spać spokojnie.

Nie twierdze, że założyciel wątku nie zwracał na powyższe argumenty uwagi, odnoszę się bardziej do ogólu inwestorów.

 

Dokładnie tak jak piszesz, czasami lepiej dopłacić i przynajmniej teoretycznie mieć lepszą opiekę gwarancyjną i pogwarancyjną. Dlatego właśnie dopłaciłem, bo okna tanie nie były, a nawet były dużo droższe, niż oferty firm konkurencyjnych. Summa summarum, sprawa mojego HSa prawdopodobnie zakończy się pozytywnie. Zaraz napiszę podsumowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako założyciel wątku czuję się zobowiązany poinformować o przebiegu moje reklamacji HSa. Przed zgłoszeniem oficjalnej reklamacji przyjrzałem się HSowi z każdej możliwej strony, sprawdziłem wszystkie kąty, trzymanie pionów, poziomów itp. Oprócz tego, że bok ramy nie był i nie jest liniowy okazało się również, że próg razem z prowadnicą jest przekrzywiony wokół własnej osi w kierunku na zewnątrz. W związku z przekrzywieniem progu, skrzydło po zamknięciu nieprawidłowo opada na próg tzn. od strony wewnętrznej skrzydło zatrzymuje się na plastikowej ramie zamiast na uszczelce, natomiast od strony zewnętrznej uszczelka praktycznie wisi w powietrzu. Jak już pisałem dwie próby naprawy (w tym jedna przeprowadzona przez serwis fabryczny) i siłowe prostowanie progu łomem (!) i wbijanie młotkiem dodatkowych klinów nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. Summa summarum, po dosyć burzliwych negocjacjach i przedstawieniu argumentów przez obydwie zainteresowane strony (moje i firmy, która zamontowała okno), zaangażowaniu producenta oraz pomocy Pani rzecznik konsumentów, udało się dojść do porozumienia. Będę miał wymienionego HSa na nowy, za wyjątkiem szyb. Szyby zostaną przełożone ze starego HST do nowego. W szybach trochę rozłażą mi się ciepłe ramki Chromatech, ale podobno w granicach tolerancji, więc się nie czepiam. Ogólnie jestem usatysfakcjonowany z zawartego porozumienia, szkoda tylko, że to tyle trwało (musiałem przełożyć ekipę od elewacji, rolety zewnętrzne mam zamontowane na wszystkich oknach za wyjątkiem HST itp.).

Mam trochę pretensje do samego siebie, że wcześniej nie zauważyłem wszystkich wad, jeszcze przed wykonaniem tynków. Chyba za bardzo uwierzyłem we wszystkie certyfikaty i szkolenia montażystów oraz pozytywne opinie na forum dotyczące firmy, która zamontowała okna. Teraz trzeba będzie skuwać tynki w okolicach otworu okiennego, osadzać ponownie narożniki itp. Koszt naprawy tynków ma zostać pokryty z polisy OC sprzedawcy, mam nadzieję, że nie będzie z tym problemów i zostanie mi wypłacona taka sama kwota, jaką będę musiał ponieść na naprawę. No i przede wszystkim mam nadzieję, że tym razem dostanę prawidłowo działającego HSa z perfekcyjnym montażem. Wymiana HSa ma się odbyć jakoś w połowie listopada, trochę późno, ale trudno.

 

Jeszcze taka mała rada dla posiadaczy HSów na profilach Salamander. Sprawdźcie sobie czy Wasze progi trzymają poziom nie tylko wzdłuż (bo to oczywiste), ale także w poprzek. U mnie jest tak jak na załączonym poniżej zdjęciu. Jeżeli próg jest przekręcony nawet w niewielkim stopniu to moim zdaniem nie ma opcji, żeby HS był w 100 % szczelny (w Salamandrze).

 

poziom.jpg

Edytowane przez BooM80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia wykręcenia progu ma przyczynę (raczej) w podparciu przy montażu..

 

No właśnie nie jestem do końca przekonany czy jest to problem związany z błędem montażowym. HS stoi na dobrze wypoziomowanych bloczkach Isomur, a podczas próby wyprostowania progu wymieniono drewniane kliny pod progiem na podkładki ze sklejki o wymiarach ok. 10x10 cm. Próg nadal jest przekrzywiony, a teoretycznie na takich szerokich podkładkach powinien się "wyprostować". Podobno w procesie produkcyjnym próg przykręca się do ramy, więc może po prostu został krzywo skręcony z ramą. Z drugiej strony ekipa montażystów stwierdziła, że nigdy nie poziomują progu w poprzek, więc kto wie, może jednak błąd montażowy. Napisz proszę, czy Ty podczas montażu HSów jakoś specjalnie poziomujesz próg w obydwu płaszczyznach (wzdłuż i w poprzek) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fizycznie robi to mój majster, ale mogę powiedzieć: niby okno wygląda na zamontowane, a on klęczy przed nim jeszcze pół godziny, obmierza laserem z każdej strony i wpycha pod ramę tych klocków aż gęsto..

Ale masz rację - to może też być problem produkcyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję sprawdzić poziom progu bezpośrednio przy pionowej ramie gdzie próg jest przykręcony.

 

Od tego bym zaczął by wyeliminować błąd produkcyjny

Jeślli tu jest OK to niestety ale wygląda to na błąd montażowy

HS podpiera się dokładnie zarówno od wewnątrz jak i od zewnątrz co 20-30 cm

Jest to zabawa jak napisał Fin, tego nie da się zrobić szybko

Mało tego, prawdziwy montażysta sprawdza jeszcze podparcie pod obciążeniem tzn. przesuwa skrzydło i sprawdza liniowość progu

Przy progach tylko z tworzywa najlepiej całość posadowić na dokładnie wypoziomowanej wylewce bądź już na etapie uzgodnień z klientem przewidzieć dodanie poszerzeń ze wzmocnieniem by całość byłą sztywniejsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj na budowie i sprawdziłem próg bezpośrednio przy pionowej ramie. Próg jest "wykręcony" w kierunku zewnętrznym. Z lewej strony (od strony klamki) tylko trochę, z prawej strony dużo więcej. Z lewej strony serwis fabryczny wbij więcej podkładek ze sklejki, więc pewnie trochę się "naprostowało" (łom i młotek mają jednak dużą moc ;) ). Wydaje mi się, że przed serwisem, próg był przekrzywiony symetrycznie i jednakowo na całej długości.

Jeszcze pytanie o posadowienie nowego HSa, czy dobrym pomysłem jest postawienie okna na dużej ilości podkładek ze sklejki o wymiarach ok. 10x10 cm ? Tak właśnie sprzedawca chce zamontować nowego HS. Czy są jakieś systemowe rozwiązania np. z klinarytu o wysokości ok. 1,5-2 cm (tyle brakuje do docelowej wysokości progu od górnej krawędzi bloczków Isomur, na których stoi HS) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...