Krakers70 21.09.2017 15:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2017 U mnie jest podobnie ale tylko pod koniec palenia. Ja mam wkład Kratki ZIBI narożny. Gdy się ładnie pali to nawet stara sadza ładnie znika aby pojawić się pod koniec palenia. Tak jakby niska temperatura nie wystarczała do spalania nagarów. Paliłem co prawda w zeszłym sezonie bardzo mało i tylko kilka prób nieznanej jakości drewnem oraz brykietami z marketów ale za każdym razem sytuacja się powtarzała więc do weryfikacji mam jedynie super suche drewno. Proszę o poradę czy pod koniec palenia podejmować jakieś specjalne kroki czy użyć jakiś trików aby szyba nie zachodziła sadzą ? Pod koniec palenia szyba nie powinna zachodzić sadzą, bo opał jest odgazowany i zostaje sam żar. Przymykasz dopływ powietrza, czy palisz na maksa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krakers70 21.09.2017 15:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2017 (edytowane) To fakt, że pod koniec palenia, kiedy sterownik przymyka dopływ powietrza a temp spalin spada pon 200C, lopci się bardzi i na szybie osadza się więcej sadzy. Niestety u mnie bardzo trudno wypalić sadzę z szyby, podniesienie temp spalin nawet do 450C nie wiele daje, jedyny sposób to dużo drewna blisko szyby, temp pow 300C i przydławiony szyber, wtedy płomienie zawijają się jakby na szybę i sadza znika, ale to tylko tak od połowy w górę i na środku. Temp. spalin 450* C to i tak za mało, próbowałeś odłączyć sterownik i sterować powietrzem z ręki? Bo tak to wygląda jakby sterownik przyduszał Ci spalanie i dlatego kopciło. Ps. U mnie też dwa razy złamał się deflektor, w Cebudzie powiedzieli, że to normalka, dostaje najwyższą temperaturę to ma prawo. Nowy kosztuje tylko 20 zł, ale że nie po drodze mam do nich to w końcu zrobiłem sobie sam. Trzymał się ładnie, ale zmieniłem go na jeszcze nowszy, wycięty z płyty krzemianowo-wapniowej, zobaczymy jak sobie poradzi. Edytowane 21 Września 2017 przez Krakers70 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sherif 21.09.2017 19:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2017 Temp. spalin 450* C to i tak za mało, próbowałeś odłączyć sterownik i sterować powietrzem z ręki? Bo tak to wygląda jakby sterownik przyduszał Ci spalanie i dlatego kopciło. Ps. U mnie też dwa razy złamał się deflektor, w Cebudzie powiedzieli, że to normalka, dostaje najwyższą temperaturę to ma prawo. Nowy kosztuje tylko 20 zł, ale że nie po drodze mam do nich to w końcu zrobiłem sobie sam. Trzymał się ładnie, ale zmieniłem go na jeszcze nowszy, wycięty z płyty krzemianowo-wapniowej, zobaczymy jak sobie poradzi. Nie mam za bardzo jak odłączyć sterownika, poza tym wcześniej z tym sterownikiem było dobrze, ale fakt, że w ostatniej fazie przymyka powietrze jak jest żar. Tyle, że tak chyba powinno się palić, że przymyka sie dolot jak się kończy palić i jest sam żar. Jak steruje ręcznie, czyli powietrze na full i są te 3-4 polanka to chwili łapie 500C i załącza się alarm Odnośnie obłożenia, deflektor jeszcze mogę zrozumieć, ale znacznie wcześniej bo po roku uzytkowania popękały obłożenia boczne i dolne, potem zaczeły się kruszyć. Jak chciałem wymienić boki to rozsypały mi się wręku. Unico chwali się, że mają super opatentowany materiał z którego to robią, że niby jest ileś tam razy wytrzymalszy od szamotu :D. Deflektor zrobiłem też z płyty krzemionkowej kosztował mało a jest już prawie tyle co "super" produkt z Unico. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 21.09.2017 23:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2017 Oprócz problemów z Unico (okładziny, nieszczelność drzwi), masz coś nie tak ze spalaniem. Może nastawy w sterowniku trzeba inaczej zrobić? Wydłużyć fazy końcowe. Może zmieniłeś opał, i teraz trzeba więcej powietrza, żeby dopalić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MD. 22.09.2017 07:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2017 Ja też uważam, że zdecydowanie coś jest nie tak ze sposobem spalania. Spróbuj palić bez przymykania powietrza i zobacz czy da to jakiś efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sherif 22.09.2017 08:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2017 Oprócz problemów z Unico (okładziny, nieszczelność drzwi), masz coś nie tak ze spalaniem. Może nastawy w sterowniku trzeba inaczej zrobić? Wydłużyć fazy końcowe. Może zmieniłeś opał, i teraz trzeba więcej powietrza, żeby dopalić? Opał, mam od 3 lat z tego samego źródła, od szwagra i wiem, że drzewo leżało 2-3 lata przed przyjechaniem do mnie. Dokupowałem też pod koniec sezonu z innego źródła, różnicy nie było. W zeszłym sezonie zawołałem kominiarza, polecanego tutaj w Warszawie, gościa który także certyfikuje i bada kominki. Po czyszczeniu odpaliliśmy i oglądał jak to wszystko wygląda, mówił, że on tu poza prawdopodobnie nieszczelnością przy krawędzi drzwi nie widzi jakiś większych problemów. Fakt jest, że jak mam porównanie do zwykłego kominka to po paleniu wyłożenie jest jasne, u mnie jest czarne. Sterownik jest na automacie, nie raz palę na ręcznym sterowaniu aby dopalić sadzę, ale tak jak pisałem nie jest to proste. Dzięki za sugestie, popatrzę jeszcze czy jest możliwość regulacji długości faz przy kończeniu palenia, bo przy samym paleniu regulacja jest prosta, steruje on dopływem powietrza względem nastawionej temp spalin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 22.09.2017 08:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2017 Nieszczelność to raczej smuga na części szyby, a nie czarno wszędzie wokół.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MD. 22.09.2017 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2017 Czarne wyłożenie to jest efekt zbyt niskiej temperatury spalania. Po prostu cały proces spalania masz źle ustawiony i nie sądzę, żeby tak się działo tylko dlatego, że jest jakaś nieszczelność w szybie. W takim przypadku może jakiś kawałek szyby miałbyś okopcony ale nie cały środek kominka włącznie z całą szybą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaeres 22.09.2017 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2017 Pod koniec palenia szyba nie powinna zachodzić sadzą, bo opał jest odgazowany i zostaje sam żar. Przymykasz dopływ powietrza, czy palisz na maksa? Dziękuję za zainteresowanie tematem. W sumie to ciężko mi odpowiedzieć na pytanie bo próbowałem kilku sztuczek. A to powolnego grzania przy zaledwie tlącym się wkładzie drewnianym, a to znów na maksa (tutaj najlepiej sadza znika i nie pojawia się do wspomnianego już wygaszania drewna), również próbowałem sterować dopływem powietrza w bliżej nieokreślony sposób zwiększając, zmniejszając, itp. Będę musiał w tym sezonie porobić dokumentację papierkową + zdjęciową abym to sobie usystematyzował, wówczas mogę zdać relację ze sposobów palenia i wpływu na osadzanie się brudów na szybie i szamotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 22.09.2017 09:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2017 No tak...Tylko Twój wkład długo nie pociągnie, jak zaczniesz notorycznie wypalać sadzę.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
muchenz 23.09.2017 14:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Września 2017 Ja pod koniec pierwszego sezonu grzewczego jak wyczyściłem to spadło w palenisko wiaderko syfu! Kisisz opał. 1 wiaderko na wymieniu, a 100 wiaderek poszło do atmosfery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg39070 23.09.2017 14:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Września 2017 Kisisz opał. 1 wiaderko na wymieniu, a 100 wiaderek poszło do atmosfery. Może mnie oświecisz, jak można kisić brykiet palący się płomieniem a następnie żarzący? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 23.09.2017 15:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Września 2017 Temp. spalin 450* C to i tak za mało.....i. Co Ty znowu za głupoty opowiadasz. Strzelam czopek pirometrem i ma on w okolicy 120-150*C. Szyba nawet tyle niema. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krakers70 23.09.2017 18:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Września 2017 (edytowane) Co Ty znowu za głupoty opowiadasz. Strzelam czopek pirometrem i ma on w okolicy 120-150*C. Szyba nawet tyle niema. Ok, nie mam pojęcia jaką mam temperaturę spalin, ale sądząc po kolorze do jakiego rozgrzewa się deflektor mam w palenisku jakieś 800* C. Sadza nie ma szans. Poza zakopceniami w górnych rogach na szybie (wlot powietrza w ramce chyba za wąski) wszystko czyściutkie. Edytowane 23 Września 2017 przez Krakers70 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 24.09.2017 07:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2017 Ok, nie mam pojęcia jaką mam temperaturę spalin, ale sądząc po kolorze do jakiego rozgrzewa się deflektor mam w palenisku jakieś 800* C. Sadza nie ma szans. Poza zakopceniami w górnych rogach na szybie (wlot powietrza w ramce chyba za wąski) wszystko czyściutkie. Jaki kolor ma ten rozgrzany deflektor ? Skąd wiesz że jest to 800 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 24.09.2017 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2017 Co Ty znowu za głupoty opowiadasz. Strzelam czopek pirometrem i ma on w okolicy 120-150*C. Szyba nawet tyle niema. No to chyba LODEM palisz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 24.09.2017 08:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2017 Widac niektórzy wierza taniemu piromtrowi, niz logice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 24.09.2017 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2017 (edytowane) Rura spalinowa na wylocie z kozy ma tak jak pisałem 120-150*C. Szyba jeśli dobrze pamiętam to w okolice 300-320 podchodzi. Palę ok 3 kostek brykietu na raz. A pisze to co widzę i to co pokazują mi przyrządy pomiarowe którymi dysponuje. Co tu przeczy logice?? Edytowane 24 Września 2017 przez kulibob Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 24.09.2017 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2017 No to się określ Strzelam czopek pirometrem i ma on w okolicy 120-150*C. Szyba nawet tyle niema. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 24.09.2017 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2017 No to się określ Krakers 70 pisał o spalinach 450C ja odpowiedziałam: że czopek i szyba tyle nie mają (450*C) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.