Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Wentylator w łazience - montaż na klej i nie tylko


Recommended Posts

Cześć,

chcę zamontować wentylator w łazience ale jestem totalnym laikiem, stąd moja prośba o pomoc w kilku tematach.

 

Wybrałem już wentylator sznurkowy - sznurkowy bo przewód wychodzi z gniazdka i nie chcę by wentylator działał zawsze jak tylko włączę światło. Zastanawiałem się nad opcją z timerem, by móc opóźnić wyłączenie wentylatora po wyjściu z łazienki, ale nie wiem czy to ma sens, bo jak zgaszę światło to pewnie i tak odetnę prąd w wentylatorze.

 

Łazienka jest mała 5m2, a otwór 150. Zależy mi na cichym wentylatorze, ale jak przy montażu np wentylatora 120 (bo cichszy niż 150) zredukować te 30 mm? I ostatni temat, czy muszę go mocować na kołki i wkręty czy jednak da się to zrobić na jakiś klej - mam na ścianie gres i jak myślę, że będę musiał w nim zrobić kilka otworów to mnie trochę martwi. Poza tym pewnie kołki wyjdą na granicy płytki i wyciętego w niej otworu, bo jest tu nieco większy niż 150.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wanna jest, ale piecyk gazowy nie - to budynek wielorodzinny, mam wyprowadzony przewód do wentylatora, ale do tej pory go nie podłączyłem. Teraz chcę, bo mam 1. mały problem z nadmiarem wilgoci, zwłaszcza jesienią i zimą (okna brak), 2. czasem wchodzą mi zapachy papierosów od sąsiadów, bo pojawia się wsteczny ciąg. Wiem, że problemu numer 2 nie rozwiążę wentylatorem, ale będę mógł chociaż jakoś się tych problemów zapachowych chwilowo pozbyć.

 

Ze wstecznym ciągiem walczę na ogół tak, że delikatnie uchylam okno w innym pokoju i wtedy wszystko wraca do normy - tu zauważyłem, że dużo zależy od pogody. Czasem wentylacja działa ok, ale czasem są z tym problemy. W innych pomieszczeniach takiego problemu nie zauważyłem. tylko łazienka.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach