Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Pompa cyrkulacyjna - jak ją uruchomić?

Nestorius

Recommended Posts

Witam,

Mam zainstalowaną pompę cyrkulacyjną, ale nie używam jej praktycznie w ogóle. Owszem mogę ją uruchomić na sterowniku, ale ograniczy mnie to do czasów na nim ustawionych. Mam pociągnięte przewody (w kuchni i łazience), które miały być zakończone czujkami ruchu, ale jak się okazuje takie sterowanie nie będzie u mnie funkcjonowało. Tak powiedziało mi 2 instalatorów, których prosiłem o uruchomienie tych czujek. Nie znam się na tym, więc nie powtórzę co mówili i nie wiem, czy rzeczywiście jest to niemożliwe, czy po prostu nie chciało się im tego robić. Powiedzieli, że trzeba to było zrobić na zasadzie kontaktów od dzwonka do drzwi. Niestety teraz już tego nie założę, bo czujki mam w suficie. Jakoś nie wyobrażam sobie kontaktu na suficie i załączania ich.

Czy widzicie jakieś rozwiązanie tego problemu? O ile w jednej łazience sąsiadującej z kotłownią nie ma problemu z ciepłą wodą, o tyle w kuchni i drugiej łazience na piętrze trzeba czekać dłuższą chwilę zanim poleci ciepła woda.

Ludzie po co wy zakładacie te cyrkulacje skoro boicie się załączyć obieg w określonych godzinach...?

Może Ty masz stałe godziny w których sobie idziesz myć rączki czy kubeczek po kawie i możesz sobie ustawić cyrkulację na sterowniku. Niestety ja nie mam takiego komfortu i dlatego potrzebuję mieć wodę ciepłą wtedy kiedy potrzebuję. Po to są różne rozwiązania, żeby je wykorzystywać do własnych potrzeb.

Nie masz rozwiązania problemu więc nie zaśmiecaj wątku swoimi przemyśleniami, które nic nie wnoszą do tematu.

Może Ty masz stałe godziny w których sobie idziesz myć rączki czy kubeczek po kawie i możesz sobie ustawić cyrkulację na sterowniku. Niestety ja nie mam takiego komfortu i dlatego potrzebuję mieć wodę ciepłą wtedy kiedy potrzebuję. Po to są różne rozwiązania, żeby je wykorzystywać do własnych potrzeb.