AndrzejD1985 02.12.2017 12:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2017 Witam, W 4 letnim domu zaobserwowałem mokry klej na styropianie na podmurówce. Po wycięciu fragmentu styropianu widać mokry bloczek betonowy. Ława była lana w gruncie, później bloczki, wieniec, papa, kolejne 2 warstwy bloczków i dopiero pustak pianowy. Bloczki do wysokości wieńca były pomalowane Izohanem tylko po stronie zewnętrznej, na to styrodur. Nic nie wniosło przecięcie kleju od dołu (widoczna na zdjęciach pozioma linia) Wilgoć występuje praktycznie na około domu, najbardziej od strony naporu wody (od góry). Nasila się po deszczu. Proszę o pomoc co teraz można zrobić? Zupełnie nie mam doświadczenia w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kemotxb 02.12.2017 15:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2017 A nic nie trzeba robić, wilgoć na zacierce z kleju na styropianie to nic nadzwyczajnego, na pewno nie jest to przesiąkanie od muru bo styropian nie przenosi wody. Wody gruntowe podeszły wyżej i nastąpiło podciąganie z gruntu i to też nic nadzwyczajnego, jeśli nie masz piwnic i miałeś solidnie zrobioną izolację poziomą pod ścianą nadziemia oraz na ślepej wylewce to nic się dziać nie powinno. Przyjrzeć się jedynie musisz skąd tej wody tyle się wzięło. Masz jakiś drenaż (widzę żwir) ? Może woda z rynien zmieniła kierunek spływania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej733 02.12.2017 15:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2017 Bloczki sa mokre bo za styropianem punkt rosy pewnie jest. Postaw coś na ziemi i oprzyj o styropian, może ta wilgoc od rozprysków. Albo wycieka z pod styropianu na elewacji, zobacz czy tam nie jest wilgotno.Tak z marszu to nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania