Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Montaż progu drzwi zewnętrznych


Recommended Posts

Firma wstawiła jeden z modeli drzwi zewnetrznych kmt. Do zestawu dołączony jest próg aluminiowy, przykrecany od góry. Obecnie drzwi sa wstawione z dolna listwą montażową. Wg instrukcji, próg montuje sie na listwe montażową z przekladka drewnianymi dystansami. Jednak przy takim montażu zostaje mi szczelina pod progiem. Montażysta twierdzi, że próg montuje sie dopiero na płytki, wtedy nie bedzie szczeliny. Osobiscie wydawalo mi się, że montujemy próg, a później płytki

 

W miesjcu progu mam belkę drewnianą ( dom prefabrykowany)

 

W zalaczeniu zdjęcia stanu obecnego.

Myslalem o jakieś podkladce.z twardego xps, ale nie wiem czy dobrze kombinuję

cfd298b56edbda11med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tu kombinować z jakimiś ekstra patentami, jak masz zwykłe drzwi stalowe niewysokich lotów. Ja próg montuję od razu: na listwę bazową kładziesz drewniane klocki (są w zestawie), pianujesz lub uszczelniach w inny sposób i kładziesz na to próg, który przykręcasz śrubami z zestawu (lub własnymi) - sa w progu specjalne dziury i zaślepki.

Podłoga i tak ma wejść pod /lub do progu. Nizej - wyżej nie powinna, bo poziom progu wyznacza skrzydło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie mam drzwi to wiem, bardziej chodzi mi o to czym wypełnić szczelinę pod progiem (około 1-1,5 cm), sama pianka montażowa wystarczy ? Nie ma ryzyka, ze zacznie to pracować, wyginać się po czasie? Próg nie ma stabilnego podparcia po montażu na listwie

 

Próg powinien być podparty. A czym innym to wypełnisz jak nie pianą? Tylko wypada ją zabezpieczyć przed wnikaniem wilgoci. Dobrze zrobiona podłoga /płytki/ skutecznie podpiera próg (ale to traktuj pomocniczo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym najpierw dojechał glazurą pod próg, ten oparł jak prawidła ludowe radzą na dołączonych dechach i później wypianował wolną przestrzeń. Drzwi może nie są z najwyższej półki ale moim zdaniem wystarczą do prefabrykatu w zupełności. A z progiem nie kombinuj - zrób jak wszyscy i będzie dobrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Rozumiem. W takim razie przy plytkach w wiatrołapie wstawię płytkę pod obecną listwę montażową ( jest tam gdzies ok.2cm luzu) na to próg z przekladkami jak w instrukcji, reszta pianą.

 

Namieszał mi trochę "fachowiec", stwierdzeniem, że płytki absolutnie nie mogą wejść pod próg, tylko kończyć się przed progiem. Tym bardziej, że pod progiem mam belkę drewnianą.

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście jak pisane było wyżej - próg trzeba podeprzeć.

 

Może głupie pytanie,ale w jaki sposób i czym podeprzeć ten próg ? Podmurowac tego nie mogę. Jeżeli próg zamontuje na listwie montazowej pod którą jest 2 cm luzu i wypełnie to tylko pianą to czy z czasem próg pewnie zacznie pracować.

 

Wiem, że pytanie śmieszne, ale chciałbym to mieć na lata.

 

Z płytką pod progiem tlumaczono to tym, że w 80% bedzie na wylewce, a pod progiem na belce drewnianej konstrukcji, więc pęknie pod naciskiem progu przy użytku

Edytowane przez riot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jeszcze takie zdjęcia

 

IMG_20171129_150313-1040x780.jpg

IMG_20171129_150429-1040x780.jpg

IMG_20171129_150305-1040x780.jpg

 

Od strony zewnętrznej mam chwilowo zabezpieczone blachą, ale w przyszłości będzie to raczej wypełnione xps'em zrównane do grubości cokołu.

Od środka w miejscu gdzie wystaje zółta taśma dylatacyjna kończy się wylewka. Pod całą szerokością progu wychodzi belka drewniana kostrukcyjna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Teraz widać. Jakbym robił dla siebie:

- pod pionowe belki ościeżnicy podkładki z twardego pcw (montażyści mają takie od szklenia) + dodatkowo pod tą listwę udającą "ślepy próg". Fabryznie przewidziane są dwie listweki drewniane które kładziesz na tej listwie a na nie próg. Jeśli listewka da się zdemontować to można ją wyrzucić i na podkładkach ustawić docelowy próg podpierając go podkładkami co 20-30cm.

Prog w Kmt ma otwory montażowe na śruby którymi mocujesz go do podłoża - tu belki drewnianej. Całość pianujesz a podłogą /kostką/ możesz dojechać do blachy.

Chociaż ja bym tu jeszcze wkleił folię epdm by zabezpieczyć piankę przed wodą, która będzie spływała z drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic dodać nic ująć. Można listwę montażową zostawić i pod nią dać podkładki. Ona oprze się na podkładkach, a próg na listwie - to tak na marginesie jakby ktoś jeszcze kiedyś borykał się z podobnym problemem. Stosowanie EPDM to dobry pomysł. Może być w formie takiej "kiełbaski".

 

https://sklep.soudal.pl/silikon-neutralny-600-ml-silirub-epdm-czarny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...