gutozaur 20.12.2017 08:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2017 (edytowane) Witam. Staje przed obliczem remontu domu. Jestem laikiem, ale staram się pogłębiać wiedzę w internecie, żeby wiedzieć co będzie mi proponował fachowiec od ogrzewania jeżeli takiego znajdę. Potrzebuję dobrać piec do domu 120m2 jeden poziom, ściana 55cm cegła, dom z 1900 r. bez ocieplenia, ale plan jest ocieplić za kilka lat. Ogrzewanie mam nadzieje tylko podłogowe bez grzejników. Okna będą wymieniane prawdopodobnie na trzyszybowe jeżeli ma to znaczenie. Teraz napiszę co ja bym wybrał na podstawie wiadomości z internetu jakie przeczytałem. Piec kondensacyjny jednofunkcyjny z możliwie niskim zakresem KW np. od 3 czy 5KW do 24 z otwartą komorą bo mam kotłownie + zasobnik c.w.u. 150l warstwowy (2 dorosłych + 1 dziecko, ale w niedalekiej przyszłości będzie drugie). Mam pytania techniczne, jaki piec kupić? Czytałem że jakiś tam element pieca powinien być nie z nierdzewki tylko ze stopu krzemionki z aluminum chyba. Zależy mi na piecu, który jest stosunkowo tani w naprawie ( tanie części), bo różnice są kolosalne z tego co wiem. Dodatkowo żeby nie był skomplikowany w budowie. Nie mam preferowanej firmy, Cena jest ważna ale nie najważniejsza. Czy ktoś w ogóle jest w stanie wycenić takie przedsięwzięcie razem z robocizną? Jeżeli jest taka możliwość to razem z podłogówką. Pytanie jeszcze takie, czy jeżeli kotłownia jak to kotłownia jest na dole to czy w piecu będzie siadać pompa jak będzie musiał pompować ciepłą wodę ciągle do góry? A może lepiej do miejsc gdzie sa małe pobory wody czyli zlew w łazience i kuchni podłączyć pod przepływowe podgrzewacze wody i nie męczyć piec/zasobnika? Łazienki prawdopodobnie dwie, ale jedna żeby się opłukać a druga z wanną do kąpieli raz w tygodniu. Największy ćwiek mam z piecem bo wiadomo każdy swoje chwali a i pełno sprzedawców na forach. Edytowane 20 Grudnia 2017 przez gutozaur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udos