Owczar 02.05.2018 01:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2018 Wcześniej napisałeś, że nie opłaca się gruntowej. Teraz napisałeś, że nie wziąłbyś nawety gdyby Ci dopłacali do gruntowej. Więc przy założeniu równych kosztów jaki argument przemawia za PW? Pytam poważnie, bo jestem ciekaw w czym pompa PW aż tak przewyższa pompę gruntową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin225 02.05.2018 06:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2018 W niczym chyba , że lubisz mieć jednostkę wielkości okna na elewacji która podczas pracy jest słyszalna. Przy gruntowej PC takich rzeczy nie ma. Jedynym minusem jest tutaj cena. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wekto 02.05.2018 07:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2018 (edytowane) Dlaczego PW? "Moje jest najmojsze". Często spotykane tutaj na forum. Sporo przydatnych rzeczy można się dowiedzieć ale też na sporo trzeba uważać. Co do chłodzenia pasywnego to stosujemy je z fajnym skutkiem. W tym roku dzięki tej opcji nie podgrzewaliśmy się we wczesne upały wiosenne. Udało się szybciej rozładować akumulację w podłodze. Opisałem to trochę w dzienniku. U nas się to sprawdza a u innych nie będzie. Pomimo uniwersalności wielu rozwiązań nie wszystko i nie u wszystkich będzie się sprawdzało. Edytowane 2 Maja 2018 przez Wekto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robaczywy 02.05.2018 09:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2018 Jak dla mnie pompa gruntowa sama w sobie jest lepsza: nie hałasuje, temperatura dolnego źródła powiedzmy stała, a nie najniższa wtedy jak jest najbardziej potrzebna, nie stawiam za oknem wielkiej jednostki zewnętrznej...ale jeśli mam zaoszczędzić 5-7tysięcy to raczej nie ma się nad czym zastanawiać i trzeba brać PW. Natomiast jeśli cena jest taka sama to nie ma się nad czym zastanawiać i trzeba brać GW.. Mam oferte na bramę Hormanna RenoMatic Light 500*250 z napędem SupraMatic i montażem za 5700 brutto. Wisniowski UniPro 500*225 (mniejsza, bo jeszcze moge zmienić rozmiar) napęd METRO 1000 za 6700 brutto z montażem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin225 02.05.2018 10:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2018 Mam oferte na bramę Hormanna RenoMatic Light 500*250 z napędem SupraMatic i montażem za 5700 brutto. Wisniowski UniPro 500*225 (mniejsza, bo jeszcze moge zmienić rozmiar) napęd METRO 1000 za 6700 brutto z montażem. Co Ty jeszcze ścian nie masz a już bramy zamawiasz? U mnie już strop prawie a o bramach nie myślałem (znaczy wiem już jakie ale nie zamawiam ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Owczar 02.05.2018 10:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2018 Wybór bramy ma znaczenie jeśli chodzi o rozmiar otworu. Robaczywy, jakie masz roczne zapotrzebowanie na ciepło w OZC? Przelicz sobie ile rocznie więcej wyjdzie, jaki jest okres zwrotu i czy ta oszczędność przy montażu się po prostu opłaca. Załóż dla powietrznej COP 3, dla gruntowej COP 4 i będzie prosty rachunek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robaczywy 02.05.2018 10:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2018 Jeszcze nie zamawiam, ale już powoli się rozglądam i zbieram oferty, żeby wiedzieć ile mi brakuje w budżecie Zapotrzebowanie jest dość duże bo 16203 kWH / rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin225 02.05.2018 11:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2018 Wybór bramy ma znaczenie jeśli chodzi o rozmiar otworu. Niby jakie? Jak masz otwór standardowy to wejdzie Ci każda brama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Owczar 02.05.2018 11:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2018 Są jeszcze minimalne odległości, wysokośc prowadzenia itd. Przy zwykłym montażu może ma to znaczenie drugorzędne, ale ja planuje montować w świetle otworu, więc było to dość istotne jakie są odstępy serwisowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 03.05.2018 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2018 Moja ekipa wczoraj niespodziewanie wpadła na budowę, położyli papę i wymurowali pierwszą warstwę z porothermu. Tylko, że nie zostawili dziur na drzwi i okna tarasowe No i nie wiem co zrobić, bo chyba mamy dwie opcje. Postawić okna tarsowe i drzwi zewnętrzne bezpośrednio na tym porothermie, albo skuwac i dać poszerzenie systemowe lub z klinarytu. Czy dobrze mówię, że takie sa możliwości, czy jeszcze inaczej się to robi? Łomatko, powiadomienia mi nie przychodziły i zapomniałem zupełnie o FM ale widze nic się nie zmieniło, Arturo znowu ma bana... Odpisałem Ci na PW, ale przekleję pozwolisz także tutaj dla Bocianów: Pierwsza warstwa poszła po całości, ale pod oknami tarasowymi jest tylko pół pustaka. Teraz właśnie kupiłem perlit na zasypanie tego w połowie i dopełnienie zaprawą aby poszerzenia było do czego przymocować (takie zalecenie okienników). Można oczywiście poszerzenia systemowe dać od samego dołu, ale wyjdzie drożej. Stawiania okien na samych pustakach nie polecam i okiennicy też odradzali, tj. zalecili żeby poszerzenie jednak było. Dostałem też wczoraj OZC od Asolta, Ogólnie to nic z tego nie rozumiem, jest mega rozbudowane, ale to chyba dobrze Projektowe obciążenie cieplne budynku : 9910 W Czyli pompa 10 kW + moc na CWU ? Dużo danych, ale generalnie interesują Cie tylko wiersze 35 i 67. Odpowiednio moc i zapotrzebowanie.Ale strasznie dużo Ci wyszło. Mnie przy 180m2 wyszło raptem 6,1kW i 9MWh (z izolacją od garażu). Czemu taka drastyczna różnica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Owczar 03.05.2018 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2018 W jaki sposób planujesz izolować garaż od domu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 03.05.2018 22:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2018 W jaki sposób planujesz izolować garaż od domu? Styropianem. Ale nie będę ocieplać, żeby było deczko cieplej w garażu. Jest to oczywiście uwzględnione w podłogówce pomieszczeń przyległych. OZC było wykonane dla dwóch opcji i brak izolacji to 0,6kW i 1MWh więcej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Owczar 04.05.2018 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2018 A jak wygląda pozostała izolacja? Ściany, dach itd? Ja mam grzanej 165,9m2, ale na wstępie miałem 6,6kW. Ale tam były domyślne wartości dla okien. Po zmianie na docelowe i zmianie ław na płyty wyszło lepiej, bo 5,6kW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 04.05.2018 08:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2018 A jak wygląda pozostała izolacja? Ściany, dach itd? Ściany 20cm 031 (ale myślę czy nie zmienić na biały 25cm, tak jak jest w projekcie, bo raz że mógłbym spokojnie sam robić bez obawy że od słońca mi odpadnie, poza tym ukryłyby się rolety tarasowe -- przy 20cm muszę coś tam pogrubić przy skrzynkach), na stropie 40cm (bo to najważniejsza przegroda, pamiętaj że mam pełne piętro i dachu nie ocieplam), w podłodze niby 20cm, ale krzywo chudziaka wylali i wylewkarz na oględzinach zalecił zmniejszyć do 18cm (ale tu akurat nie ma dramatu, bo do gruntu mało ciepła ucieka), okna standardowe ze średnim U 0,8-0,9. Ja mam grzanej 165,9m2, ale na wstępie miałem 6,6kW. Ale tam były domyślne wartości dla okien. Po zmianie na docelowe i zmianie ław na płyty wyszło lepiej, bo 5,6kW. No właśnie, dlatego dziwię się wynikom Robaczywego, szczególnie że ma płytę i znacznie mniejszy dom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Owczar 04.05.2018 10:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2018 Też mam pełne piętro. W planie mam 20cm wełny na strop i 20cm pod dachem. Nad styro jeszcze nie myślałem. Jaka byłaby różnica w cenie między 20cm, a 25cm styropianu zwykłego? Izolacje pod płytą planuję 10cm XPS, a na płycie 10cm EPS100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Papucy 04.05.2018 12:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2018 Jak dla mnie pompa gruntowa sama w sobie jest lepsza: nie hałasuje, temperatura dolnego źródła powiedzmy stała, a nie najniższa wtedy jak jest najbardziej potrzebna, nie stawiam za oknem wielkiej jednostki zewnętrznej...ale jeśli mam zaoszczędzić 5-7tysięcy to raczej nie ma się nad czym zastanawiać i trzeba brać PW. Natomiast jeśli cena jest taka sama to nie ma się nad czym zastanawiać i trzeba brać GW.. Mam oferte na bramę Hormanna RenoMatic Light 500*250 z napędem SupraMatic i montażem za 5700 brutto. Wisniowski UniPro 500*225 (mniejsza, bo jeszcze moge zmienić rozmiar) napęd METRO 1000 za 6700 brutto z montażem. Do gruntowej chyba jeszcze trzeba mieć odpowiedni grunt z tego co pamiętam. Ja też byłem przekonany że będzie gruntowa jednak z racji słabych warunków gruntowych i małej działki poziomy wymiennik odpada a na pionowy nie dostałem zgody więc została PW. Projektowane obciążenie cieplne 5.7 daje 9kW Panasonic SDC cena jednostki z całym kramem 22.5K . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Owczar 04.05.2018 13:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2018 Z ciekawości, czemu na pionowy nie dostałeś zgody? Swoją drogą, to poziomy jest w pewnym stopniu ryzykowny. Gdybym miał wybierać między poziomym, a pompą PW to chyba bym wziął powietrze woda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 04.05.2018 15:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2018 Też mam pełne piętro. W planie mam 20cm wełny na strop i 20cm pod dachem. No tak, przecież Tytan. Nad styro jeszcze nie myślałem. Jaka byłaby różnica w cenie między 20cm, a 25cm styropianu zwykłego? Nie sprawdzałem wcześniej, teraz mnie połechtałeś i zerknąłem i słabo to wygląda, bo nie widzę zwykłych o grubości 25cm. Dopiero grafity serwują 25 i 30. Niby można dać 10+15cm i będzie nawet lepiej, bo szczelniej, z drugiej strony podwójna robota... :/ Ps. Czy jest na sali elektryk? Robię maszynkę do cięcia styro, chcę do tego trafo 24V 10A -- jak zewrze to mocno zaboli? Jak pójdzie w ruch z drutem oporowym to teoretycznie nie powinno kopać po tknięciu szyny po jednej stornie drutu i po drugiej -- pod warunkiem że się drut oporowy nie będzie palić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Owczar 04.05.2018 16:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2018 Jak zrobisz maszynkę do styro, to chętnie skorzystam z doświadczeń Podwójna warstwa styro byłaby lepsza, ale jak napisałeś - zabawy sporo więcej. Lepsze bylby jednoswarstwowy z nacieciem na zakładkę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Papucy 04.05.2018 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2018 W mpzp z tego co pamietam jakieś zapisy były z tym związane coś związanego ze bliskością kopalni czy cus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.