Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jaki system do małego mieszkania

Recommended Posts

Jestem całkowitym laikiem w kwestii automatyki domowej, jednakże chciałbym wyposażyć swoje mieszkanie w skromny zestaw z kilkoma podstawowymi funkcjami. Mieszkanie ma nieco ponad 55m2. Chciałbym posiadać następujące opcje:

1) Sterowanie roletami okiennymi (5 sztuk)

2) Sterowanie oświetleniem

3) Sterowanie termostatmi (4 sztuki)

4) Opcjonalnie kilka czujników (zalania w łązience, dymu w kuchni, ruchu w korytarzu i salonie) w celach informacyjnych (np alarm na smartphonie w przypadku wykrycia zalania w łazience).

Mile widziana integracja z Amazon Alexa/Google Home.

Po wstępnym researchu wydaje mi się, że Fibaro spełni powyższe funkcje i nie zrujnuje mnie całkowicie. Niestety widzę bardzo dużo negatywnych opinii w internecie na temat tego systemu, dlatego chciałbym usłyszeć opinie specjalistów.

Jestem całkowitym laikiem w kwestii automatyki domowej, jednakże chciałbym wyposażyć swoje mieszkanie w skromny zestaw z kilkoma podstawowymi funkcjami. Mieszkanie ma nieco ponad 55m2. Chciałbym posiadać następujące opcje:

1) Sterowanie roletami okiennymi (5 sztuk)

2) Sterowanie oświetleniem

3) Sterowanie termostatmi (4 sztuki)

4) Opcjonalnie kilka czujników (zalania w łązience, dymu w kuchni, ruchu w korytarzu i salonie) w celach informacyjnych (np alarm na smartphonie w przypadku wykrycia zalania w łazience).

Mile widziana integracja z Amazon Alexa/Google Home.

Po wstępnym researchu wydaje mi się, że Fibaro spełni powyższe funkcje i nie zrujnuje mnie całkowicie. Niestety widzę bardzo dużo negatywnych opinii w internecie na temat tego systemu, dlatego chciałbym usłyszeć opinie specjalistów.

Te termostaty to podłogówka czy głowice na grzejnik?

Ja akurat przez wiele lat też byłem "tylko kabelki". Ale jak się znajdzie porządne, bezawaryjne bezprzewodówki to potem naprawdę ciężko wrócić do tych kilometrów kabli i rozdzielnic jak w ruskim kosmodromie ;)