Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Nibe F1245 10kW jak ustalić optymalne parametry pracy?


cezarysz

Recommended Posts

Witam wszystkich

Od września 2017 użytkuję w swoim domu PC NIBE F1245 10kW

Dom o powierzchni użytkowej ok 145 m2 a garażem dwustanowiskowym.

Ogrzewanie podłogowe.

Do chwili obecnej nie zagłębiałem się w parametry pracy pompy, ale zacząłem trochę czytać i stwierdziłem, że ustawienia nie są optymalne.

Miałem ustawione stopniominuty na włączenie sprężarki na -60 DM.

Od września 2017 do połowy stycznia 2018 miałem 3274 załączenia i 1266 h pracy w tym 96 [h] w cyklu C.W.U. co dawało średnio około 24 załączenia 9 h pracy sprężarki na dzień.

W okresie uruchomienia pompy miałem załączony cykl wygrzewania podłogi więc średnie wartości za cały okres pracy mogły być mało dokładne.

Po zrzuceniu logów w styczniu wyszło mi że mam średnio 32 załączenia i 11 h pracy sprężarki na dzień.

Zmieniłem wartość stopniominut załączenia sprężarki na -150 i teraz mam 15 załączeń i 15h pracy sprężarki na dzień.

Dodatkowo zmieniłem maksymalną temperaturę systemu grzewczego z 60 st C (tak ustawił mi instalator) na 45 st C.

Prędkość pompy czynnika grzewczego w trybie oczekiwania zmniejszyłem z 30% na 20%.

Czy przy regulacji stopniominut kierować się tylko stabilnością temperatury wewnątrz budynku? Czy jeśli w trakcie cyklu pracy nie ma odchyłek temperatury za równo w dół jak i w górę to zmniejszać stopniowo wartość?

Czy jest jakiś sposób albo algorytm dostosowywania parametrów pracy pompy do charakterystyki budynku?

Jakie są optymalne parametry pracy pompy?

Obecnie pracuję na krzywej grzania 5 z przesunięciem na (-4)

Temperatura w domu około 22 st C.

Z góry dziękuję za każdą wskazówkę i uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cyt. Dodatkowo zmieniłem maksymalną temperaturę systemu grzewczego z 60 st C (tak ustawił mi instalator) na 45 st C.

 

Tak wysokie temperatury zasilania ogrzewania występują przy kaloryferach, a nie przy ogrzewaniu podłogowym.

Przy ogrzewaniu podłogowym max to 35 st.C.

 

Bardzo dziwne że przy tak wysokiej temp. zasilania w domu masz tylko 22 st.

Dom bez izolacji czy bez okien?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wysokie temperatury zasilania ogrzewania występują przy kaloryferach, a nie przy ogrzewaniu podłogowym.

Przy ogrzewaniu podłogowym max to 35 st.C.

 

Bardzo dziwne że przy tak wysokiej temp. zasilania w domu masz tylko 22 st.

Dom bez izolacji czy bez okien?

Pozdrawiam

 

Zauważyłem, że mimo ustawionej temperatury max na poziomie 60st C pompa podawała na zasilanie w trakcie ładowania zazwyczaj lekko ponad 30 st C.

Temperatura maksymalna ogranicza krzywą grzania w górnym zakresie temperatur.

Jeśli z krzywej wynika, że temperatura obliczona wynosi załóżmy 28 st C jak w chwili obecnej przy średniej temperaturze zewnętrznej -4,6 to przecież na zasilanie nie pójdzie 60 st C tylko 30-32 st.

 

Dom z izolacją i oknami.

Gdzieś popełniam błąd w rozumowaniu?

Wysokie temperatury na zasilaniu czynnika grzewczego występują w cyklu C.W.U. i to niezależnie od ustawionego ograniczenia. Może ktoś to przy okazji wyjaśnić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz za wysoką krzywą. Dla podłogówki ustaw 4, przy dobrej izolacji i dobrze wykonanej podłogówce wystarcza krzywa nr3.

 

Sprawdź jaką masz prędkość pompy obiegowej czynnika grzewczego i jaką masz deltę we/wy podczas pracy na ogrzewanie domu (nie podczas czuwania)

 

Delta jest ważna, jeśli jest duża to szybciej osiągnie temperaturę wynikającą z krzywej i wyłączy się, po wyłączeniu sprężarki szybko spadnie temperatura i szybko odliczy w minusie stopniominuty - stąd częste starty w Nibe.

 

Po obniżeniu krzywej wyzeruj korektę krzywej, musisz to wyczuć od nowa na właściwej krzywej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ograniczenie temperatury zasilania tyczy się systemu grzewczego i jest niezależne od CWU i słuzy do ochrony np deski na podłodze

Do wygrzewania wylewek zwiększa się tą temperaturę (niektorzy parkieciarze zalecaja 55 stopni przez kilka dni ,ale pompa oscyluje wokol tego wiec 60 jest wtedy OK), po wygrzewaniu trzeba ją obniżyć do 35-40.

 

Stopniominuty to w uproszczeniu jak czesto pompa ma się włączać i jak długo chodzić non stop, przy podłogówce można spokojnie ustawić -200. Jak ktoś ma ciepłomierz i chce optymalizować COP to można ustawić mała wartość, wtedy glikol nie zdaży sie wychłodzić a woda w C.O. podgrzać i parametry pracy są dużo lepsze.Na moim przykladzie po 15 minutach pracy glikol/woda ma 5.8/30 stopni a po 2 godzinach pracy 3.4/33 . Instalatorzy zazwyczaj starają się żeby czas pracy wynosił ok godziny ale im cieplej na dworze tym jest on krótszy a im zimniej tym dłuższy. Zazwyczaj ustawiają ok -120 do -200. Im mniejsza wydajność podlogówki i większa moc pompy tym ta wartość powinna być większa( na minusie)

 

Ja mam taryfe G12w i mam gdzieś te czasy pracy. U mnie pompa stoi od rana do poludnia, potem pracuje w okienku taniej taryfy i stoi do wieczora. Wieczorem jak się włacza to ma nabite np -1500 stopniominut i pracuje nonstop nawet 3 godziny zeby to odrobić. Stopniominuty mam w zakresie -200 do -300, tak żeby w nocy ostatni cykl pracy konczył się ok 6 rano. Przy takiej pracy nie zauwazyłem wahań temperatury.

 

Jeśli chodzi o krzywą to pochylenie zalezy od ocieplenia i wydajnosci podłogówki, a przesuniecie od updobania i tego jak dużo ciepla sie produkuje poza systemem grzewczym. Najpierw ustawiamy pochylenie i już poźniej nie ruszamy.Przesuniecie najlepiej wypracować przy temperaturze 15-20 stopni na zewnatrz a pochylenie po wyrażnej zmianie temperatury na zewnatrz. Parametry przy podłogówce zmieniamy nie częściej niż raz na dzień, najlepiej raz na tydzień i w instrukcji jest nawet algorytm czyli:

a) jak na dworze zrobiło się zimniej a w środku zrobiło się zimniej to zwiększamy pochylenie

b) jak na dworze zrobiło się zimniej a w środku zrobiło się cieplej to zmnijeszamy pochylenie

c) jak na dworze zrobiło się cieplej a w środku zrobiło się zimniej to zmnijeszamy pochylenie

d) jak na dworze zrobiło się cieplej a w środku zrobiło się cieplej to zwiekszamy pochylenie

e) jak na dworze zmienila się temperature a w środku nie to znaczy że krzywa jest OK

 

Pompy w Nibe chodzą domyslnie na automacie w czasie pracy i wydaje mi się że ten automat jest OK. Jesi % w mocy pompy to 1:1 zużycie pradu to przy pompie która ma 67W zmniejszenie o 10% mocy nie wiele da przy ponad 2000W mocy sprężarki

 

 

Po obniżeniu krzywej wyzeruj korektę krzywej, musisz to wyczuć od nowa na właściwej krzywej..

 

Wcale nie, ale zerując jest łatwiej.

 

Ale można bez zerownia. Wystarczy w obecnej krzywej zjechac na temp zew przy której w środku było OK, zapamietać temp zasilania, zmienić pochylenie krzywej i skorygować przesuniecie o zmiane zasilania. Przykład:

 

Przy 5 stopniach na zew w domu bylo 22 stopni i tyle chcemy mieć

Przy 0 stopniach na zew w domu mamy 20 stopni.

 

Sprawdzamy na wykresie obecnej krzywej ze przy 5 na zew mamy zasilanie 25 stopni

Zwiekszmy pochylenie krzywej i przy 5 zew mamy zasilanie 28 stopni.

 

Przed zmiana krzywej przesuniecię było 4

po zmianie krzywej ustawiamy przesunecie na 1 ( 28-25 to 3 i 4-3 to 1)

[dane zmyslone]

Edytowane przez zibizz1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz za wysoką krzywą. Dla podłogówki ustaw 4, przy dobrej izolacji i dobrze wykonanej podłogówce wystarcza krzywa nr3.

Po obniżeniu krzywej wyzeruj korektę krzywej, musisz to wyczuć od nowa na właściwej krzywej..

 

OK Rozumiem. Zrobię dziś korektę.

 

Sprawdź jaką masz prędkość pompy obiegowej czynnika grzewczego i jaką masz deltę we/wy podczas pracy na ogrzewanie domu (nie podczas czuwania)

Delta jest ważna, jeśli jest duża to szybciej osiągnie temperaturę wynikającą z krzywej i wyłączy się, po wyłączeniu sprężarki szybko spadnie temperatura i szybko odliczy w minusie stopniominuty - stąd częste starty w Nibe.

Delta na ogrzewaniu w trakcie cyklu ogrzewania, rozumiem, że mówisz o różnicy między zas. czyn. grzew. BT2 a temp. powrotu EB100-EP14-BT3?

Pytam ponieważ stopniominuty odliczane są chyba z różnicy pomiędzy "zas. czyn. grzew. BT2" a obliczona temp. zas. S1

Pompa obiegowa w trakcie pracy jest w trybie auto. Sprawdzę deltę przy kolejnym cyklu i dam znać. Z tego co widzę na aplikacji Nibe Uplink to delta wynosi około 5 st C. Jaka wartość jest optymalna? Rozumiem, że im mniejsza tym lepiej,

---------------------------EDIT----------------------

Pod koniec cyklu ogrzewania.

Pompa pracuje z 86% wydatkiem.

S1 (temp. obliczona) - 27 st C

BT2 (zas. czyn. grzew.) - 31,3 st C

BT3 (powrót czyn. grzew) - 24,4 st C

 

Więc Delta o którą pytałeś - 6,9 st C

---------------------------EDIT----------------------

 

Ograniczenie temperatury zasilania tyczy się systemu grzewczego i jest niezależne od CWU i słuzy do ochrony np deski na podłodze

Do wygrzewania wylewek zwiększa się tą temperaturę (niektorzy parkieciarze zalecaja 55 stopni przez kilka dni ,ale pompa oscyluje wokol tego wiec 60 jest wtedy OK), po wygrzewaniu trzeba ją obniżyć do 35-40.

 

Jasne. Mam ustawione teraz na 40 st C.

 

Stopniominuty to w uproszczeniu jak czesto pompa ma się włączać i jak długo chodzić non stop, przy podłogówce można spokojnie ustawić -200. Jak ktoś ma ciepłomierz i chce optymalizować COP to można ustawić mała wartość, wtedy glikol nie zdaży sie wychłodzić a woda w C.O. podgrzać i parametry pracy są dużo lepsze.Na moim przykladzie po 15 minutach pracy glikol/woda ma 5.8/30 stopni a po 2 godzinach pracy 3.4/33 . Instalatorzy zazwyczaj starają się żeby czas pracy wynosił ok godziny ale im cieplej na dworze tym jest on krótszy a im zimniej tym dłuższy. Zazwyczaj ustawiają ok -120 do -200. Im mniejsza wydajność podlogówki i większa moc pompy tym ta wartość powinna być większa( na minusie)

 

OK ale przy ustawianiu wartości empirycznie patrzeć na stabilność temperatury wewnątrz czy coś jeszcze?

 

Ja mam taryfe G12w i mam gdzieś te czasy pracy. U mnie pompa stoi od rana do poludnia, potem pracuje w okienku taniej taryfy i stoi do wieczora. Wieczorem jak się włacza to ma nabite np -1500 stopniominut i pracuje nonstop nawet 3 godziny zeby to odrobić. Stopniominuty mam w zakresie -200 do -300, tak żeby w nocy ostatni cykl pracy konczył się ok 6 rano. Przy takiej pracy nie zauwazyłem wahań temperatury.

Jasne. Załatwiasz to załączaniem zgodnie z harmonogramem taryfy, albo harmonogramem blokowania. Ja mam G11 więc wszystko mi jedno kiedy pompa pracuje. Pytanie czy faktycznie nie wyłączać jej na dłuższe okna czasowe? Wczoraj załączyła się 15 razy i przepracowania 12 h.

 

 

Pompy w Nibe chodzą domyslnie na automacie w czasie pracy i wydaje mi się że ten automat jest OK. Jesi % w mocy pompy to 1:1 zużycie pradu to przy pompie która ma 67W zmniejszenie o 10% mocy nie wiele da przy ponad 2000W mocy sprężarki

 

OK czyli wrócić do fabrycznych 30%? Moją intencją nie była oszczędność poprzez minimalizację zużycia prądu przez pompę obiegową czynnika grzewczego tylko chciałem osiągnąć dłuższy czas wychładzania zasilania poprzez pętle podłogówki co w rezultacie daje mniejszą różnicę zasilania w stosunku do temperatury obliczonej i wolniejszy spadek stopniominut (wydłużenie okresu między załączeniami pompy),

Poprawcie mnie jeśli się tu mylę.

 

 

Ale można bez zerownia. Wystarczy w obecnej krzywej zjechac na temp zew przy której w środku było OK, zapamietać temp zasilania, zmienić pochylenie krzywej i skorygować przesuniecie o zmiane zasilania.

 

Jasne. Tak zrobię.

Edytowane przez cezarysz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, posiadam pompę f1245 8kw, moim zdaniem ustawienia optymalne do pracy w dwóch taryfach G12r czyli 13-16 22-7.

Ogrzewanie podłogowe w całym domu dwa rozdzielacze 24 pętle

Ustawienia

Sztywna blokada pracy wg taryfy g12r

Krzywa 3+2 w domu temp ok 23 wahania temp 0,5

Stopniominuty -1000 (max dochodzą do -1699)

Delta GZ ok 5,6-5,0 pompa ustawiona 70%mocy w trybie auto miałem deltę ok 6,4

Dwa załączenia w ciągu doby na CO

 

Pytanie dla znawców czy tryb auto GZ można ustawić tak aby delta była trzymana w ryzach na poziomie 5 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Delta GZ ok 5,6-5,0 pompa ustawiona 70%mocy w trybie auto miałem deltę ok 6,4

Dwa załączenia w ciągu doby na CO

Pytanie dla znawców czy tryb auto GZ można ustawić tak aby delta była trzymana w ryzach na poziomie 5 stopni.

 

Znawcą nie jestem ale tryb AUTO to tryb auto, jest niekonfigurowalny nawet z poziomu menu serwisowego.

Nie wiem tylko jaki parametr stara się trzymać pompa w tym trybie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30% czy 20% chyba nie ma różnicy, ważne zeby woda wszedzie docierała i pompa miała informację jaka temperatura panuje w podłodze. Większa moc pozwoli tez lepiej rozprowadzić ciepło pomiedzy pomieszczeniami, lepiej wykorzystuje sie bezwładność bo ciepło z wylewki np w pomieszczeniach w srodku budynku jest transportowane do pomiesszczeń narożnych gdzie podłoga szybciej stygnie.

 

Jesli chodzi o prace auto pomp obiegowych to u mnie jest:

DZ 3-4 stopnie 60-80%

GZ ~6 stopni ~50%

 

Przy G11 ustawilbym stopniominuty tak żeby pracowała godzine lub wiecej. Musisz sam wybrać czy chcesz mniej startów czy lepszy COP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o menu serwisowe czy zmiana w 5,1,14 ustawienie zasilania systemu grzewczego może zmienić deltę ja mam ustawienie wstępne ogrzewanie podłogowe a są jeszcze własne ustawienia dT przy DOT???

 

Racja. Ustawiasz w tym menu DOT dla układu a potem w ustawieniach własnych można określić dT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to jest aż tak wielki problem techniczny, aby stworzyć sterownik adaptacyjny wyręczający użytkownika pompy z wielogodzinnych lektur na forum.

 

Po co mi ta wiedza o stopniominutach, krzywych grzania oraz ich pochyleniach.

 

Ja chcę tylko ustawić temperaturę w domu i temperaturę wody użytkowej ewntualnie pracę pompy w godzinach taniej taryfy i tyle nic więcej.

Czy chcę zbyt wiele?

 

Przecież już piece na paliwo stałe potrafią dobierać moc w zależności od zadanej temp. czy kaloryczności wsypanego paliwa.

Przy pompach wydaje się to niemożliwe w 21 wieku.

 

A może takie idealne pompy istnieją tylko o nich nie słyszałem.

 

Pozdrawiam wszystkich użytkowników pomp do których mam zamiar dołączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to jest aż tak wielki problem techniczny, aby stworzyć sterownik adaptacyjny wyręczający użytkownika pompy z wielogodzinnych lektur na forum.

 

Taka sama refleksja naszła mnie wczoraj. To co producent pompy proponuje swoim użytkownikom jest według mnie bardzo słabym rozwiązaniem. Użytkownik powinien ustawić tylko temperaturę i TYLE.... Można było zbudować prostą aplikację adaptacyjną, gdzie użytkownik mógłby wprowadzić temperaturę zmierzoną wewnątrz budynku, a pompa sama powinna ustawić optymalne parametry pracy.

Cała reszta powinna być konfigurowana z poziomu menu serwisowego.

Nie wyobrażam sobie, żeby taką pompę miał ustawić sobie średnio rozgarnięty Użytkownik, albo osoba "starsza" bez doświadczenia w branży.

 

Wracają do parametrów pompy.

Może ktoś wyjaśnić skąd biorą się skoki na BT2? Mimo ograniczenia maksymalnej temperatury do 40 st C pojawiają się piki przekraczające 55 st C. Dlaczego?

 

BT2.jpg

 

Kolejna sprawa. Czy macie do swoich pomp podłączone pompy obiegowe C.W.U.? Czy pompa powinna być widoczna w menu w akcesoriach bądź w innym miejscu? Czy powinno dać się ją konfigurować z poziomu PC?

U mnie jest pompa, przewód od niej idzie gdzieś za PC i tak na prawdę nie wiem czy ona działa.

 

Proszę bardzo, wedle życzenia: PROSTO i niezawodnie ;)

Co to za układ? To jakiś moduł który można podłączyć do karty rozszerzeń PC Nibe F1245?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka sama refleksja naszła mnie wczoraj. To co producent pompy proponuje swoim użytkownikom jest według mnie bardzo słabym rozwiązaniem. Użytkownik powinien ustawić tylko temperaturę i TYLE.... Można było zbudować prostą aplikację adaptacyjną, gdzie użytkownik mógłby wprowadzić temperaturę zmierzoną wewnątrz budynku, a pompa sama powinna ustawić optymalne parametry pracy.

Cała reszta powinna być konfigurowana z poziomu menu serwisowego.

Nie wyobrażam sobie, żeby taką pompę miał ustawić sobie średnio rozgarnięty Użytkownik, albo osoba "starsza" bez doświadczenia

 

Tak powinno być. PC powinna adaptacyjnie pracować w oparciu o zadaną temperaturę wewnątrz. Sterowniki są dosyć skomplikowane, podają "miliony" różnych informacji, a nie potrafią zmusić PC do pracy optymalnej...Mój sąsiad ma piec na pellet i uważam jego sterownik za bardziej przyjazny niż we wielu PC.

 

Ja przetestowałem już różne ustawienia (włacznie z grzaniem tylko w II T), ale najbardziej przypadł mi do gustu program optymalny. Jest to ustawienie dla "idiotów"- wciskam jeden guzik (pracuj w trybie optymalnym), nastawiam temperaturę wewnątrz i tyle. Pompa stosuje jakiś algorytm, gdzie ustawia temp zasilania na podstawie temperatury powrotu, a w zasadzie delty GZ, delty dolnego źródła, i temp zewnętrznej (krzywej grzewczej). Biegi pomp dobierane są automatycznie, a jak chcę podnieść temperaturę to zmieniam z 21* na 22* i reszta dzieje się sama... Nie ingeruje w żadne inne ustawienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to jest aż tak wielki problem techniczny, aby stworzyć sterownik adaptacyjny wyręczający użytkownika pompy z wielogodzinnych lektur na forum.

 

Jest problem techniczny, bezwładność podłogówki. Dlatego sterowanie w oparciu o temperature powietrza powoduje duże wahania temperatury i nie nadaje się do podłogówki. Lepiej sprawdza sie krzywa grzewcza tylko sterownik potrzebowałby cały sezon żeby ją samodzielnie ustawić a w tym czasie uzytkownik miałby niski komfort. A co do pracy w taniej taryfie to mam nadzieje że niedlugo Nibe udostępni w Polsce Smart Price Adaptation i nie bedzie trzeba ustawiać harmonogramów,

 

Mój brat ma taki sterownik jak na zdjeciu do pieca gazowego i w standardowych ustawieniach mial wahania temperatur 21-23 stopnie nawet przy niskiej histerezie bo piec pracowal kilka godzin zanim przy sterowniku wzrosła temperatura. A przy temp zew 10-15 stopni ilość ciepła wyprodukowana przez ten czas przez piec i zmagazynowana w podłodze wystarczała żeby przez kolejne 2-3 godziny podnieśc temp w domu jeszcze o ponad 2 stopnie.

Programowany+regulator+temperatury+-+tygodniowy+Salus+Controls+091FL_list.jpg

Edytowane przez zibizz1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest problem techniczny, bezwładność podłogówki. Dlatego sterowanie w oparciu o temperature powietrza powoduje duże wahania temperatury i nie nadaje się do podłogówki. Lepiej sprawdza sie krzywa grzewcza tylko sterownik potrzebowałby cały sezon żeby ją samodzielnie ustawić a w tym czasie uzytkownik miałby niski komfort.

 

Oczywiście bezwładność podłogówki to jedno, ale i tak musimy to kompensować ustawieniami, żeby było optymalnie krzywe grzania trzeba adaptować.

Chyba jednak zwykły użytkownik miałby wyższy komfort, gdyby zamiast konieczności przebijania się przez strony bełkotu technicznego celem konfiguracji "pieca" mógł jednym pokrętłem ustawić docelową temperaturę. Adaptacja trwała by długo, ale w końcu parametry by się ustabilizowały i cały czas mogłyby kompensować pojawiające się zmiany warunków pracy. Tu wszystko trzeba robić ręcznie, PC i tak trzeba będzie dostroić w wyższych temperaturach. Słabo.

 

Wracając do tematu. Wypowie się ktoś odnośnie pików temp. na zasilaniu i pompy obiegowej C.W.U.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracają do parametrów pompy.

Może ktoś wyjaśnić skąd biorą się skoki na BT2? Mimo ograniczenia maksymalnej temperatury do 40 st C pojawiają się piki przekraczające 55 st C. Dlaczego?

 

[ATTACH=CONFIG]405719[/ATTACH]

 

To jest grzanie CWU

 

Krzywą grzania na podstawie swojego doświadczenia instalator nam powinien ustawić z błędem +-1 i wystarczy 5-10 minutowy instruktarz żeby nawet tępemu uzytkownikowi wytłumaczyć co zrobić żeby ją dokładniej dopasować. I jak ją już raz ustawimy to nie musimy tego ruszać. Problem z nią jest taki że żeby ją dokładnie ustawić potrzeba zmiany temperatury zew o ponad 10 stopni.

Reszta to tylko ustawienie temperatury i CWU. W Nibe to 2 pierwsze pozycji, które są bardzo proste. A CWU to już jest dla idioty chyba zrobione bo są tylko 3 opcje więc nie trzeba wiedzieć czy 45 stopni to ciepła czy już gorąca bo mamy tryby oszczedny, normalny i luks. Do 3 i 4 zwykly uzytkownik nie musi wchodzić.

Edytowane przez zibizz1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...