Klimek17 24.01.2018 11:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2018 Witam WszystkichChcę ocieplić salon CO grzejniki. Nad piwnicą na suficie wełna, żeby docieplić i nie robić wylewki, z góry ( coby nie ciągło od betonu) na stropie mam pomysł nasypać 5cm perlitu na to położyć płytę .ok.2cm (nie mam pomysłu jaka,ale dobrze żeby była wodoodporna) Teraz pytanie czy luzno położone płyty na 5cm perlitu (bez legarów) będą stabilne? Na to panel, albo deska. Proszę o podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 24.01.2018 12:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2018 Witam Wszystkich Chcę ocieplić salon CO grzejniki. Nad piwnicą na suficie wełna, żeby docieplić i nie robić wylewki, z góry ( coby nie ciągło od betonu) na stropie mam pomysł nasypać 5cm perlitu na to położyć płytę .ok.2cm (nie mam pomysłu jaka,ale dobrze żeby była wodoodporna) Teraz pytanie czy luzno położone płyty na 5cm perlitu (bez legarów) będą stabilne? Na to panel, albo deska. Proszę o podpowiedzi. Ja podpowiem jak zrozumiem o co pytasz. Na razie nie rozumiem. Czytałem to ze 3 razy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darianus 24.01.2018 12:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2018 Witam Wszystkich Chcę ocieplić salon CO grzejniki. Nad piwnicą na suficie wełna, żeby docieplić i nie robić wylewki, z góry ( coby nie ciągło od betonu) na stropie mam pomysł nasypać 5cm perlitu na to położyć płytę .ok.2cm (nie mam pomysłu jaka,ale dobrze żeby była wodoodporna) Teraz pytanie czy luzno położone płyty na 5cm perlitu (bez legarów) będą stabilne? Na to panel, albo deska. Proszę o podpowiedzi. Bez legarów będzie ciężko ze stabilnością. Używałem perlitu do ocieplenia stropu nad poddaszem, jest to materiał bardzo lekki i sypki. Jak położysz bezpośrednio na perlicie, będziesz chodził jak po łóżku wodnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Klimek17 24.01.2018 18:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2018 (edytowane) Faktycznie trochę to chaotycznie popisałem...1 do piwnicznego sufitu przyklejona wełna2 strop3 na stropie suchy perlit 5cm4 płyta np OSB5 panelczy podłoga nie będzie pływać, czy będzie stabilna. No ale darianus już podpowiedziałZrobiłbym perlitobeton na niego panele, ale podobno się kruszy. Do góry na stropie mam tylko 8cm do dyspozycji. Edytowane 24 Stycznia 2018 przez Klimek17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
strusp 27.01.2018 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2018 OSB nie dawaj bezpośrednio na perlit. wpierw wyłóż go kartonem, by perlit nie unosił się. Wtedy będzie stabilniej itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Klimek17 28.01.2018 19:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2018 Wcześniej oglądałem te filmiki, ale dziękuję bardzo. Fajnie by było jak by ktoś kto tak robił potwierdził niezawodność tego rozwiązania...(chciałbym mieć pewność) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lukasz2909 29.01.2018 17:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2018 Witam Wszystkich, nie chce zakładać nowego tematu, gdyż mam podobny problem. Mianowicie jestem w trakcie adaptacji poddasza na użytkowe i nie znalazłem jeszcze rozwiązania jeśli chodzi o podłogę na poddaszu. Problem jest następujący strop(monolit grubości 7-9 cm, zbrojenie krzyżowe z drutu żebrowanego 10mm krata 10x10cm) jest dosyć nierówny różnice do ok. 10 cm, nad trzema największymi pokojami (ok 4-4,5m x 4-4,5m) strop jest ugięty ok 5-6cm poza tym dookoła ścian zewnętrzych jest jakby grubiej zalany. Czyli summa summarum na całej powierzchni poddasza różnice dochodzą tak jak pisałem nawet do 10 cm. I tu się pojawia problem, jak takie różnice wyrównać. W projekcie adaptacji podłoga została zaprojektowana następująco styropian 5 cm i na to 2 x OSB 16mm. Napotkałem się na perlitobeton, główna zaleta dla mnie istotna to waga i teraz mam pytanie czy ma racje bytu jakbym wyrównał strop perlitobetonem powiedzmy tą odmianą o gętośći 300kg/m^3 i potem na to styropian i płyty. czy lepiej dać tego perlitobetonu grubiej i na to płyty, albo np. inaczej perlitobeton na to styropian i na to wylewka perlitobetonem ale np. 600kg/m^3, które rozwiązanie jest według Was najlepsze? Czy może jeszcze coś innego zastosować? Z góry dziękuję za wskazówki pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_1* 29.01.2018 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2018 No dobra ale skoro dajesz perlit to po kiego grzyba jeszcze styro ? przecież perlit ma bardzo dobre parametry izolacyjne a jeszcze lepsze akustyczne , zamiast wysypywać luzem możesz zrobić mieszankę z cementem ale uprzedzam robota paskudna i nie polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lukasz2909 29.01.2018 21:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2018 Dzięki za odpowiedź, wydaje mi się po prostu , że taką cieńszą warstwę łatwiej będzie wyrównać, ponieważ w niektórych miejscach wcale nie będzie, albo ze 2 cm, a tylko gdzieniegdzie grubiej, co za tym idzie mniej bym miał z tym zabawy. Mam jeszcze prośbę możesz napisać coś więcej o pracy z tym perlitobetonem, trudno się to wyrównuje, trudno to wymieszać, czy jakiś inny jeszcze problem z tym jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_1* 30.01.2018 07:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2018 Sama wylewka i równanie to nie problem , problematyczne jest mieszanie tego bo to co podają czyli proporcje cementu do perlitu ok ale już z wodą to nijak ma się bo mieszanie tego to jedna wielka tragedia , w betoniarce strasznie się to klei w takie grudy a ręcznie mieszadłem też za bardzo nie chce się dać , dasz radę ale uprzedzam jest to męczące , ja robiłem skos na dachu garażu z tego i byłem najszczęśliwszy na świecie jak już skończyłem , zużyłem 4 kubiki perlitu , kupiłem tanio worki 120 litrowe w cenie 12zł worek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sacha 30.01.2018 16:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2018 Prawda - mieszanie wymaga myślenia i betoniara musi być prawie poziomo. Dozujemy stopniowo wodę i cement - nie na hura bo wszystko zakleimy. Dodanie niewielkiej ilości wapna poprawia kleistość mieszanki. Wody musi być tyle aby się nie rozdzielała. Mieszadłem tego nie zrobi a jak nie ma betoniarki to po staremu łopata do mieszania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lukasz2909 30.01.2018 23:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2018 Betoniarka jest także myślę, że jakoś dam radę, jak się zrobi cieplej to popróbuję i zobaczę jak to będzie wychodziło, a lepiej najpierw na sucho to wymieszać jak ZĘBIEC zaleca czy do wody dodawać poszczególne składniki?. Mam jeszcze jedno pytanie czy taka wylewka z perlitem nadaje się pod panele czy płytki, czy raczej rzucić na to płyty i dopiero panele? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Klimek17 01.02.2018 16:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2018 No właśnie czy po wyschnięciu można bezpośrednio położyć na to panele? Ja robię próby.Kupiłem 3 worki 180-tki i 3 worki 150-tki na próbę, wczoraj robiłem próbki perlitobetonu miarka pojemnik po ramie2 pojemniczki 1502 pojemniczki 1801 pojemniczek cementu2 pojemniczki wodyszczypta włókien 12 mmszczypta plastyfikatoraWymieszałem patykiem w wiaderku wodę z cementem dosypałem perlit znowu pomieszałem i władowałem ciasto do pojemniczka po ramie, posypałem delikatnie suchym cementem po wierzchu, drugą próbkę nałożyłem do większego pojemnika bez posypki. Próbki schną w mieszkaniu temp. 22st,C puki co lekko zciągły. ale nadal wilgne.Dzisiaj zbiłem ramkę z czterech desek 1m na 1m wsypałem suchej 180- tki, położyłem na to drzwiczki od szafki i stanąłem na tym potem poskakałem, wydaje się stabilne ale...mam też wątpliwości, czy podczas chodzenia. czy skakania dzieci po gotowej podłodze perlit nie pyliłby po mieszkaniu. Jutro perlitobetonu nałożę do tej ramy, aby zobaczyć jak będze to się zachowywać na większej powierzchni., (oczywiście suchy perlit usunę)Nie jest to chyba łatwy materiał do roboty, bo ucichło o nim...Podzwoniłem też do posadzkarzy nikt tym nie robi, a szkoda...Mimo to mam nadzieję że próbki po wyschnięciu będą dostatecznie twarde. Zachęcam Wszystkich do wypowiedzi, szczególnie tych którzy cokolwiek robili Perlitem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_1* 01.02.2018 18:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2018 Po wyschnieciu bardzo ale to bardzo przypomina ytong czyli beton komórkowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sacha 01.02.2018 18:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2018 Betoniarka jest także myślę, że jakoś dam radę, jak się zrobi cieplej to popróbuję i zobaczę jak to będzie wychodziło, a lepiej najpierw na sucho to wymieszać jak ZĘBIEC zaleca czy do wody dodawać poszczególne składniki?. Mam jeszcze jedno pytanie czy taka wylewka z perlitem nadaje się pod panele czy płytki, czy raczej rzucić na to płyty i dopiero panele? Ja zawsze zaczynałem od wody, ale można spróbować jak radzi Zębiec.To co pisałem wcześniej to dotyczy pierwszej betoniarki bo tu ustalamy ile potrzeba wody na 1 mieszanie. Przy drugiej betoniarce lejemy całą porcję wody, sypiemy całą porcję perlitu i do tego stopniowo dodajemy cement. Do celów izolacyjnych robiłem proporcję 1/6, Najlepiej zrobić próbki gr 5-7 cm. o bokach 10 do 15 cm z poszczególnych proporcji i po 3 tygodniach już można ocenić a nawet skonsultować z fliziarzem. Ważne jest dobre zagęszczenie - uklepanie tej zaprawy, bo to nie piach,jest jakby pulchna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Klimek17 01.02.2018 19:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2018 Ważne jest dobre zagęszczenie - uklepanie tej zaprawy, bo to nie piach,jest jakby pulchna. Czy zaraz po rozłożeniu i wyrównaniu np, na stropie? i czym to zagęszczałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Klimek17 02.02.2018 07:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 Po dwóch dniach wyłożyłem próbkę z plastykowych foremek , niech szybciej schną, ale na dnie foremek odłożyło sie 2-3mm cementu, a dolne 1.5cm perlitobetonu jest sypkie pozostała część 6cm ładnie związana. Tak jak pisałem mieszałem patykiem nie dłużej niż 5 min. Jeszcze mam jedno pytanie czy perlitobeton kładliście bezpośrednio na betonie np (strop) czy konieczna jest folia?Dzięki za podpowiedzi , jadę na budowę bo pogoda dopisuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sacha 04.02.2018 14:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2018 Ważne jest dobre zagęszczenie - uklepanie tej zaprawy, bo to nie piach,jest jakby pulchna. Czy zaraz po rozłożeniu i wyrównaniu np, na stropie? i czym to zagęszczałeś? Do uklepania trzeba zrobić najlepiej z grubszej blachy taki ubijak ok 20 x 20 cm i tak jak tutaj robi Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sacha 04.02.2018 15:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2018 (edytowane) , ale na dnie foremek odłożyło sie 2-3mm cementu, a dolne 1.5cm perlitobetonu jest sypkie pozostała część 6cm ładnie związana. Błąd - za dużo wody i ta ściekła z cementem na dno foremki. Co do foli to nie widzę jej potrzeby /ale może się mylę/. Przy cemencie przyśpieszone schnięcie jest dużym błędem. Edytowane 4 Lutego 2018 przez sacha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Klimek17 05.02.2018 07:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2018 (edytowane) Czy zaraz po rozłożeniu i wyrównaniu np, na stropie? i czym to zagęszczałeś? Do uklepania trzeba zrobić najlepiej z grubszej blachy taki ubijak ok 20 x 20 cm i tak jak tutaj robi Paweł Podobny sprzęt już mam:yes:, na przyziemiu ocieplałem szkłem spienionym i ubijałem taka maszyną, ale jeszcze dopowiedz czy zagęszczać zaraz po rozłożeniu perlitobetonu - na świeżo? Przedwczoraj zrobiłem drugie próbki na większej powierzchni na 1 m2 ,( dałem mniej wody. ) Zaraz na mokrą wylewkę dodałem1.1/2cm betonu, chcę sprawdzić czy nie popęka tak cienka warstwa, (chodzi mi oto, żeby nie wykruszało się z wierzchu) Edytowane 5 Lutego 2018 przez Klimek17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.