Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Płyta fundamentowa i drzwi balkonowe HST


Recommended Posts

Witam,

 

Będę budował dom na płycie fundamentowej i doszły mnie słuchy, że mogę mieć problem z montażem drzwi balkonowych typu HST :( Znajomi i nie tylko mówili coś o tym, że jest kłopot z podparciem, dół. Czy mógłby mi ktoś to jakoś chociaż ogólnie wytłumaczyć ? Mówili, że najlepiej jakbym przy projektowaniu płyty to przewidział i od razy zaprojektował pod taki typ drzwi.

 

P.S. Może najlepiej już teraz udać się do jakiegoś "normalnego" salonu, przewidzieć wszystko i podobierać odpowiednią stolarkę ?

Edytowane przez cudak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli na płycie będzie od razu warstwa wykończeniowa posadzki to w obrębie HS płyta musi być obniżoną o wysokość profila

 

Muszę jeszcze chyba dużo poczytać :) Bo co do wykończenia posadzki to nie wiem :D Nie wiem jakie są kolejne warstwy w płycie, w projekcie mam tradycyjne fundamenty to mam to rozrysowane, a w przypadku płyty to nie wiem jak jest :D W każdym bądź razie coś jest na rzeczy więc muszę doczytać i bardziej się temu przyjrzeć :)

 

Są trzy rodzaje drzwi tarasowych ?

1. Drzwi rozwieralno-uchylne

2. Drzwi uchylno-przesuwne

3. Drzwi podnoszono-przesuwne

 

Które to HST ? A które HS ? Czy może to to samo tylko literówka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 - normalne drzwi balkonowe

2 - PSK i tu masz dwa rodzaje. Taniocha użytkowe nieporozumienie - bez wspomagania ruchu w klamce. Drożej ale wygodniej - ze wspomaganiem ruchu w klamce

2a - odsuwane - przesuwane PSK Comfort PADK (taka nazwa obowiązuje w Winkhausie)

3 - HST, HS

Swoją drogą od czego masz wujka Googla ? Odpowie prawie na każde pytanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

by Ci ułatwić

Projektant płyty fundamentowej gdy na niej nie będzie już żadnego ocieplenia, podłogówki itp. podnoszącej poziom docelowy wykończonej posadzki w obrębie HSa projektuje dodatkowe wzmocnienie i obniża poziom płyty o około 3-5 cm w zależności od planowanego wykończenia posadzki

Przeważnie HS jest zagłębiony poniżej posadzki 4-5 cm by górna płaszczyzna progu była na równi z położonym wykończeniem

Gdy ma na płytę pójść jeszcze ocieplenie i podłogówka to takiego problemu nie ma

Wykonuje się normalną płytę a pod HSa dodaje się poszerzenia czy klinaryt by odpowiedni poziom progu względem posadzki uzyskać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

by Ci ułatwić

Projektant płyty fundamentowej gdy na niej nie będzie już żadnego ocieplenia, podłogówki itp. podnoszącej poziom docelowy wykończonej posadzki w obrębie HSa projektuje dodatkowe wzmocnienie i obniża poziom płyty o około 3-5 cm w zależności od planowanego wykończenia posadzki

Przeważnie HS jest zagłębiony poniżej posadzki 4-5 cm by górna płaszczyzna progu była na równi z położonym wykończeniem

Gdy ma na płytę pójść jeszcze ocieplenie i podłogówka to takiego problemu nie ma

Wykonuje się normalną płytę a pod HSa dodaje się poszerzenia czy klinaryt by odpowiedni poziom progu względem posadzki uzyskać

 

Gdybym zastosował normalne drzwi balkonowe to też trzeba robić dodatkowe wzmocnienie w płycie i obniżyć ją trochę ? Płyta będzie na 20cm warstwie XPS w wersji TERMO+ (wersja wykonawcy) więc już chyba nie potrzebuję dodatkowego ocieplenia ? Na parterze ma być podłogówka, ale tylko w kuchni. Czy ma to jakieś większe znaczenie ? Jeśli podłogówka ma być w kuchni, która jest na parterze to podłoga w jadalni i salonie też musi być troszkę podniesiona ? Żeby wyrównać ją z kuchnią w której jest ogrzewanie podłogowe ? Dobrze myślę ?

 

Coś mi się już powoli klaruje schemat tej podłogi :) Dzięki Wam :)

 

Reasumując jeśli robiłbym ogrzewanie podłogowe w salonie to wtedy nie trzeba nic robić w obrębie płyty ? żeby zamontować HS ? Analogicznie jeśli ogrzewanie tylko w kuchni to też ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze myślisz

jeśli masz mieć podłogówkę w kuchni to teraz pytanie - jaką ? Mata grzewcza czy wodna ?

Raczej dąży się do tego by poziom posadzek był identyczny by się nie potykać o różnicę poziomów

Jeśli masz mieć coś ponad samo wykończenie to raczej płyta pozostanie bez zmiany.

Musisz już na tym etapie przewidzieć i zadecydować co będzie dalej, jakie wykończenie, jaka podłogówka z tego wyjdą ci poziomy warstw i będzie wiadomo co robić z płytą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem w 100%, że będzie podłogówka tradycyjna, wodna. I właśnie teraz podjąłem decyzję, aby zastosować zwykłe drzwi tarasowe (rozwieralno-uchylne). Będę musiał wyrównać podłogę do podłogi w kuchni, bo tam będzie ogrzewanie podłogowe.

 

Więc nie muszę się niczego obawiać ? Nie potrzeba ingerować w płytę ?

Edytowane przez cudak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...

Jeśli góra płyty to Twój docelowy poziom wykończenia + panele/deski/płytki to płytę trzeba w miejscu montażu obniżyć. To zadanie dla projektanta. Przy grubości płyty 20cm o "specjalnym" wzmacnianiu nie ma co gadać.

 

Jeśli planujesz np podłogówkę na płycie to masz min 3cm styro + 5-6cm jastychu i nie ma problemu z montażem drzwi (każdego typu).

 

A najpierw zacznij od wyceny drzwi. U mnie HST wychodziły 4x drożej niż zwykłe otwierane. I już wiesz jakie mam :D. Zaoszczędzoną kasę wyłożyłem na montaż wszystkich okien i drzwi w warstwie ocieplenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...