G69 03.02.2018 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2018 (edytowane) . A nie prościej było dać zwykły zawór mieszający przed pompą na podłogę...? Dokładnie. Przerobić instalację,wstawić przed pompę nr 3 coś takiego U mnie śmiga już ładnych kilka lat.Ideą ogrzewania podłogowego jest niska temperatura zasilania przy ciągłej pracy pompy. Wtedy w domu jest ciepło chociaż podłoga w dotyku robi wrażenie chłodnej.Oczywiście warunek ten jest spełniony jak od gruntu jest odpowiednia izolacja termiczna.W innym przypadku mocno grzejesz,tracisz dużo opału i możesz usłyszeć jakie to ogrzewanie podłogowe niezdrowe bo puchną nogi. Edytowane 3 Lutego 2018 przez G69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robertd83 03.02.2018 22:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2018 Doczep czujnik do rury za pompą nr 3 (potrzebny jest dobry styk czujnika z rurą) i ustaw na głowicy (do testów) temp 35-40 stopni, temp. załączenia pompy na sterowniku ustaw na 30 st. Pal w kotle przez cały dzień. Dobrze by było założyć termometry narurowe - jeden w okolicy wspomnianej sondy, drugi na pionowej rurce powrotnej ( w obiegu podłogówki - łatwiej będzie kontrolować układ. Wszystkie rurki (przynajmniej w obiegu podłogówki) zaizoluj otulinami. Do sprawdzenia pomocny by był jakiś termometr mierzący temp podłogi (zaokienny z sondą, akwarystyczny itp - nie są drogie). Przed rozpaleniem zapisz temp z w/w termometrów. Daj znać, jak efekty. A więc tak : Czujnik doczepiłem za pompą nr 3 obok czujnika temperatury, głowica ustawiłem na pełną moc. I co godzinę zapisywałem temperaturę i wyglądało to następująco: 10.00 rozpaliłem, 10.30 CO - 65 stopni, CW - 14 stopni 11.30 CO - 65 stopni, CW - 16 stopni 12.10 CO - 80 stopni, CW - 17 stopni 13.00 CO - 74 stopni, CW - 17 stopni 15.00 CO - 65 stopni, CW - 17 stopni 16.00 CO - 65 stopni, CW - 17 stopni Później nie wiem jakie były temperatury bo jeszcze tam nie mieszkamy. Jutro jak pojadę to postaram się ściągnąć głowicę ale wydaje mi się że ona działa bo za nią jest gorąca rurka. Mam dziwne wrażenie jak pompa nr3 się uruchomi to zaciąga wodę z rurki numer 8 która jest zimna. Co ciekawe jak pompa nr 3 jest wyłączona to za nią zaczyna się nagrzewać rurką a po włączeniu pompy robi się zimna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 03.02.2018 22:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2018 (edytowane) Ale pompka nr3 ma zaciągać wodę z rurki nr.8 przeczytaj mój post wyżej pisałem już o tym , przez rurkę nr8 idzie za dużo zimnej wody z powrotu podlogowki i pisałem o zaworze dlawiacym a to że za głowicą z kapilara jest rurka ciepła to nie znaczy ze działa prawidłowo może puszcza wodę ale za malo Nie kombinuj tylko przerób to jak nalezy zawor termostatyczny trojdrozny i zasilanie pompki nr.3też dobrze by było przerobic aby nie było szeregowo z pompką nr1 Edytowane 3 Lutego 2018 przez romano78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 04.02.2018 07:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2018 No jak ma wracać do pieca jak jest zaciągania spowrotem rurą nr.8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemo1 04.02.2018 08:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2018 A więc tak : Czujnik doczepiłem za pompą nr 3 obok czujnika temperatury, głowica ustawiłem na pełną moc. I co godzinę zapisywałem temperaturę i wyglądało to następująco: 10.00 rozpaliłem, 10.30 CO - 65 stopni, CW - 14 stopni 11.30 CO - 65 stopni, CW - 16 stopni 12.10 CO - 80 stopni, CW - 17 stopni 13.00 CO - 74 stopni, CW - 17 stopni 15.00 CO - 65 stopni, CW - 17 stopni 16.00 CO - 65 stopni, CW - 17 stopni Później nie wiem jakie były temperatury bo jeszcze tam nie mieszkamy. Jutro jak pojadę to postaram się ściągnąć głowicę ale wydaje mi się że ona działa bo za nią jest gorąca rurka. Mam dziwne wrażenie jak pompa nr3 się uruchomi to zaciąga wodę z rurki numer 8 która jest zimna. Co ciekawe jak pompa nr 3 jest wyłączona to za nią zaczyna się nagrzewać rurką a po włączeniu pompy robi się zimna. To jeszcze przetestuj zachowanie układu po wyłączeniu pompy 1 i nastawieniu pompy 3 na max wydajność. Z czego odczytywałeś temperatury - pompa nr 3 na pewno pracuje cały czas? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 04.02.2018 09:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2018 Przetestuj jeszcze co się dzieję gdy zakrecisz grzejniki tylko obserwuj co się dzieje chodzi mi o zagotowania wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 04.02.2018 11:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2018 (edytowane) Pardzo prosto. Pompa nr 1 wytwarza ciśnienie które wypycha wodę z podłogówki spowrotem do pieca. Pompa nr 3 tylko cyrkuluje wodę w podłogówce i niczego nie zaciąga. Pompa nr.1 wytwarza ciśnienie które ma wpychac gorąca wodę na zawór z kapilara i pompe nr3 po temperaturach które są wyżej zamieszczone wychodzi ze woda przez zawor z kapilara nie przepływa więc pompa nr,3 chodzi na krótkim obiegu czyli mieli wodę tą samą w kółko A powodem tego jest to ze instalacja grzejnikowa stawia mniejszy opór jak ten zawór z kapilara Edytowane 4 Lutego 2018 przez romano78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 04.02.2018 11:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2018 No i wracamy do mojego pytania czy woda z podłogówki wraca do pieca. No skoro zawor z kapilara nie dopuszcza to nie moze wracać tyle ile zawor z kapilara wpusci taka sama ilość w tym czasie powinna wpaść z podlogowki w piec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 04.02.2018 11:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2018 No i wracamy do mojego pytania czy woda z podłogówki wraca do pieca. Nie wraca... Najmniesze opory ma rurka nr 8 i jeżeli nie zostanie zdławiona to woda nie będzie w wystarczającej ilości krążyła przez kocioł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 04.02.2018 12:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2018 Skąd ta wiedza? Dławienie rurki 8 spowoduje jedynie zmniejszenie prędkości czynnika w podłogówce. Pompa nr 3 nie ma nic wspólnego z powrotem wody do pieca. Ile instalacji zbudowałeś...? Skąd ta wiedza...? Z doświadczenia i praktyki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 04.02.2018 12:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2018 (edytowane) Skąd ta wiedza? Dławienie rurki 8 spowoduje jedynie zmniejszenie prędkości czynnika w podłogówce. Pompa nr 3 nie ma nic wspólnego z powrotem wody do pieca. Tak i nie niby zmniejszy się obieg w podłodze ale jednocześnie przez zawor z kapilara będzie zaciagalo więcej cieplej wody. Można by tam dac zawor dlawiacy ewentualnie pokryzowac grzejniki nie jest to idealne rozwiązanie ja bym zainwestował w zawor termostatycznyok.200zł i zasilił przy piecu aby pompki były równolegle. Edytowane 4 Lutego 2018 przez romano78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 04.02.2018 12:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2018 Pytam skąd ta wiedza bo na zdjęciu nie widać całego układu. Skąd wiesz że pomiędzy piecem a podłogówką nie ma zaworu który ktoś zwyczajnie zamknął. Uważasz ze właściciel po chyba dwutygodniowe walce z tym układem nie zauwazylby tam takiego zamkniętego zaworu. Chociaż nie znam gościa możliwa i taka opcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 04.02.2018 12:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2018 Zauważ że on ten dom dopiero kupił i sam napisał że się nie zana. Dodatkowo on tam jeszcze nie mieszka. Ponieważ w tym domu są grzejniki i podłogówka więc jest możliwe że ta podłogówka nigdy nie pracowała prawidłowo. Bo nie pracowała... Powodem jest brak dławienia na rurce nr 8... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 04.02.2018 12:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2018 W pierwszej kolejności trzeba się upewnić czy woda wraca z podłogówki do pieca. Po objawach opisanych przez autora podejrzewam że nie wraca. Powodow może być wiele. 1. zawór (jeśli jest) pomiędzy podłogowką a piecem jest zamknięty. 2. Zawór termostatyczny jest zapchany i nie przepuszcza wody z pieca do podłogówki. 3. Pompa nr 1 ma za małą wydajność albo jej nie ma wogóle a system grzewczy grzejnikowy działa grawitacyjnie. 4. Projekt jest spaprany i nigdy nie działał. Zawór na rurce nr 8 lub zamontować zawór mieszający lub 3D zamiast trójnika przed pompą nr 3... Widać że cie to przerasta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 04.02.2018 13:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2018 Oczywiście że jak ktoś zamknął zawór pomiędzy podłogówką a piecem to wszystkie Twoje rady zadziałają. Skąd wiesz że nie ma zaworu na rurce 8? Widzę że bycie uprzejmym do innych już dawno Cię przerosło. Szukaj, zaworu widma ... Naprawdę nie wiem co ty nie możesz zrozumieć w tej instalacji...? Konstruktor miał jakiś ambitny plan zrobienia układu samoregulacji ale przeoczył tak prostą rzecz jak możliwość wstępnego wyregulowania układu... Tak swoją drogą to ten czujnik od głowicy termostatycznej powinien być zamontowany na powrocie ( nr 7 ) tak aby widział temperaturę wody wracającej z układu bo ona pokazuje stopień rozgrzania układu... ( Tak jak w zaworach RTL...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemo1 04.02.2018 13:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2018 Szukaj, zaworu widma ... Naprawdę nie wiem co ty nie możesz zrozumieć w tej instalacji...? Konstruktor miał jakiś ambitny plan zrobienia układu samoregulacji ale przeoczył tak prostą rzecz jak możliwość wstępnego wyregulowania układu... Tak swoją drogą to ten czujnik od głowicy termostatycznej powinien być zamontowany na powrocie ( nr 7 ) tak aby widział temperaturę wody wracającej z układu bo ona pokazuje stopień rozgrzania układu... ( Tak jak w zaworach RTL...) Raczej nie - jak już, to sama głowica termostatyczna powinna być na powrocie z OP (jak w typowym mieszaczu pompowym) i wypuszczać zimną wodę, która w tej samej ilości była by uzupełniana ciepłą. Czujka od głowicy ma dobrą lokalizację - mierzy temp zasilania OP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 04.02.2018 14:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2018 Raczej nie - jak już, to sama głowica termostatyczna powinna być na powrocie z OP (jak w typowym mieszaczu pompowym) i wypuszczać zimną wodę, która w tej samej ilości była by uzupełniana ciepłą. Czujka od głowicy ma dobrą lokalizację - mierzy temp zasilania OP. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia... Dla ciebie tak a dla mnie inaczej ale to i tak bez znaczenia bo równie dobrze można wywalić głowicę i dalej będzie to samo gdyż nie ma możliwości zredukowania podmieszania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 04.02.2018 14:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2018 Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia... Dla ciebie tak a dla mnie inaczej ale to i tak bez znaczenia bo równie dobrze można wywalić głowicę i dalej będzie to samo gdyż nie ma możliwości zredukowania podmieszania... Jak już to czujnik tam gdzie jest a głowica na rurce nr.8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 04.02.2018 14:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2018 Jak już to czujnik tam gdzie jest a głowica na rurce nr.8 Ta... Jak będzie za ciepło na zasilaniu to głowica zamknie podmieszanie tek aby woda prosto z kotła szła na podłogę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 04.02.2018 14:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2018 Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia... Dla ciebie tak a dla mnie inaczej ale to i tak bez znaczenia bo równie dobrze można wywalić głowicę i dalej będzie to samo gdyż nie ma możliwości zredukowania podmieszania... Jak już to czujnik tam gdzie jest a głowica na rurce nr.8 Co takiego jak na zdjęciu tylko tam wykorzystałem głowice na podmieszanie powrotu bo akurat taka była na stanie ale osobiście polecam zawory termostatyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.