Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ciepły montaż okien - czy warto ?


Recommended Posts

Pozostawione kliny - by nie odnieść wrażenia że ma ich nie być.

Kliny tworzące klocki dystansowe MUSZĄ zostać w odpowiednich miejscach

Filia czy taśma - koszt podobny

Też się przychylam do stwierdzenia że dali cenę zawodową bys się nie zdecydował i zapewne też argumentowali że taki montaz nie ma sensu i użyli argumentu jaki kochają Inwestorzy - to się nie zwroci

Cena za zwykły montaz też atrakcyjna aż zastanawiające

Lepiej doszkol się w montażu I patrz im dokladnie na rece

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 355
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Znaczące. Jak pisałem ja w ofercie (i to nie najtańszej) miałem 800zł/63mb obwodu dopłaty za folię z jednej strony.

Jak ktoś daje drastycznie wyższą cenę - to znaczy, że ma być zaporowa. żeby zniechęcić. Pytanie czemu chce zniechęcić do tego klienta? To nie jest przecież wielka filozofia, folia nie kosztuje majątku - a dla partacza jeszcze zakryje niedoskonałości piany, pozostawione kliny czy inne niedoróbki (dlatego warto patrzeć na ręce na bieżąco w czasie prac).

Dobre wnioski. Też uważam że to cena zaporowa o blisko 50% wyższa niż średnia która niestety nie gwarantuje jakości. Nie chcą i tyle. Powtórzę jeszcze raz: taką dopłatę da się obronić ponadprzeciętną jakością wykonania. Nie jest naszą intencja namawianie Ciebie na inny wybór. Po prostu dyskutujemy z Twoim zdaniem, by inni, czytający mieli więcej argumentów do analizy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam 4900brutto za ciepły i 1600 brutto za zwykły. Może by szło coś utargować, ale przy takiej różnicy nawet nie podchodzilem do tematu.

 

Też zastanawiam się nad ciepłym montażem. Montaż 100mb okien mam wycenione odpowiednio na: zwykly montaż: 2600zł i dodatkowo za taśmy 3500zł. Jest to mniej niż u Ciebie ale okrągła sumka 3500tys to w moim przypadku np. koszt bufora 800l z miedzianą, 30metrową wężownicą CWU. Ceny rosną z dnia na dzień (silka, styropian). a jak pisałeś budżet nie jest z gumy. A zważywszy,że robię opaskę z XPSu oraz zamontuje (we własnym zakresie) ciepłe parapety to myślę, że wiele nie stracę. Zawilgocenia z wewnątrz przy reku nie planuję. Pozdrawiam.

Edytowane przez pandzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie ciepłego montażu i przygotowania podłoża pod okna zwykłe (Vetrex 90 - 1,8x2,4 i 1,05x2,4) jak i pod tarasowe HS (Veka 82) od dł. 4,85 m x 2,4m. Najbardziej interesuje mnie HS. Okno nie będzie lekkie i a chcę wszystkie mieć zamontowane w ociepleniu min. 10 cm, dojdą jeszcze rolety zewnętrze. Jedna z firm zaproponowała aby poszerzył fundament pod HSem. Ściany fundamentowe będą zakończone wieńcem 25x25 i mogę to zrobić pod tym oknem wieniec szerszy 35x25 cm. Dom będzie budowany z porothermu. Posadzka to około 42 cm w tym folia +30 cm styro + beton 10 cm + płytka 2 cm. Pod oknem do wysokości około 26,5 cm będzie isomur. Widziałem, że niektóre firmy wysuwają isomur na te 10 cm i potem osadzają na tym okno. Podobno w przypadku Porothermu konsole tak dobrze nie trzymają. Niektóre firmy twierdzą, że niektóre okna balkonowe są po prostu za ciężkie na gotowe systemy i lepiej żeby były podparte na czymś stabilniejszym. Jestem na etapie wylewania fundamentów i chętnie wysłucham za i przeciw. Chciałbym uzyskać jak najmniejszy mostek przy oknach z roletami. Ocieplenie od wysokości 2,3m mam w projekcie 35 cm także rolety będą schowane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam swoje 3 grosze do tematu "Ciepły montaż okien - czy warto ?"

Okno na pianie, w miejscu gdzie jest "szczelne polaczenie" murem. W innym miejscu gdzie widac bylo drobna szczeline, temperatura byla 2C

okno_piana.jpg

 

Okno poprawnie zamontowane

okno_cieple2.jpgokno_ciple1.jpg

 

Warunki zewnetrzne

warunki.jpg

 

Czy warto dawac tasmy - tak warto.

okno_piana.jpg

okno_cieple2.jpg

okno_ciple1.jpg

warunki.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie ciepłego montażu i przygotowania podłoża pod okna zwykłe (Vetrex 90 - 1,8x2,4 i 1,05x2,4) jak i pod tarasowe HS (Veka 82) od dł. 4,85 m x 2,4m. Najbardziej interesuje mnie HS. Okno nie będzie lekkie i a chcę wszystkie mieć zamontowane w ociepleniu min. 10 cm, dojdą jeszcze rolety zewnętrze. Jedna z firm zaproponowała aby poszerzył fundament pod HSem. Ściany fundamentowe będą zakończone wieńcem 25x25 i mogę to zrobić pod tym oknem wieniec szerszy 35x25 cm. Dom będzie budowany z porothermu. Posadzka to około 42 cm w tym folia +30 cm styro + beton 10 cm + płytka 2 cm. Pod oknem do wysokości około 26,5 cm będzie isomur. Widziałem, że niektóre firmy wysuwają isomur na te 10 cm i potem osadzają na tym okno. Podobno w przypadku Porothermu konsole tak dobrze nie trzymają. Niektóre firmy twierdzą, że niektóre okna balkonowe są po prostu za ciężkie na gotowe systemy i lepiej żeby były podparte na czymś stabilniejszym. Jestem na etapie wylewania fundamentów i chętnie wysłucham za i przeciw. Chciałbym uzyskać jak najmniejszy mostek przy oknach z roletami. Ocieplenie od wysokości 2,3m mam w projekcie 35 cm także rolety będą schowane.

 

Głębsze osadzenie okna w murze = gorsza cyrkulacja powietrza na dole i bokach okna a przy niskotemperaturowym ogrzewaniu ma to największe znaczenie.

Zamiast osadzać głęboko w murze i ociepleniu pomyśl nad takim rozwiązaniem:

Bez tytułu.jpg

 

Z muru wypuszczasz węgarek ale wewnętrzny wokół całego otworu okiennego po to żeby zamontować w nim okno a potem więcej styropianu przy węgarku na równo z licem ocieplenia ścian. Taki węgarek musiałby być też na górze i dole okna. Okno płycej osadzone, lepsza cyrkulacja boków i dołu okna i trudniejsza cyrkulacja zimnym powietrzem na zewnątrz bo okno jest w większej wnęce.

Edytowane przez olo75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy roletach węglarek nie wchodzi w grę. Mój dom to parterówka. Okna prawie wszystkie balkonowe a podłogówka będzie pod oknem. Z cyrkulacja raczej nie będzie problemu. W projekcie jest też rekuperator. Okna z założenia pasywne Uw poniżej 0,8. Okno wole wciągnąć w ocieplenie bo Porotherm 25 + styro 20 a nad oknami 35 cm opaska z pergoli - to pozwoli mi ukryć skrzynki z rolet. Po rozmowach z kilkoma firmami dochodzę do wniosku, że lepiej pod HSem poszerzyć wieniec, bo waga takiego okna to aż 756 kg.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewania niskotemperaturowe charakteryzują się tym że powietrze wolniej się przemieszcza a więc każda wnęka w ścianie zewnętrznej to problem w cyrkulacji. Ideałem jest równomierna temperatura przy słabym ruchu powietrza w całym pomieszczeniu szczególnie w miejscach które mają wyższą przewodność cieplną niż ściany ale wówczas musi być zapewniona dobra cyrkulacja w takich miejscach. Tego typu błędy wychodzą przy niskich temperaturach zewnętrznych plus "zdrowa" wilgotność w budynku 40-60%. Edytowane przez olo75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest sztuką przy dużych mrozach utrzymać odpowiednią temperaturę w budynku. W dobrze zaprojektowanym i wykonanym domu sztuka jest utrzymać temperaturę i do tego wilgotność w przedziale 40-60% bez roszenia okien bez grzyba gdzieś przy oknach. Problem pojawia się kiedy przegrody budowlane mają dużo różniący się współczynnik przenikania ciepła i jedni będą szli w 3 szybowe okna ze specjalnymi ramkami czy gazami a ja szedłbym tylko w poprawę cyrkulacji takich elementów. Nawet jak założy się okna o takiej samej izolacyjności cieplnej co ściany a wstawi się je we wnęki gdzie powietrze będzie gorzej je owiewać a szczególnie naroża to zawsze pojawi się tam niższa temperatura i będzie to miejsce narażone na zagrzybienie. Jedni będą szukać przyczyn w złej izolacji a powód tego jest banalny bo diabeł zawsze tkwi w szczegółach czyli brak cyrkulacji.

 

W moim projekcie pod oknami były wnęki na kaloryfery i oczywiście ich nie zrobiłem a one nie były zaprojektowane przypadkowo. Miały poprawiać cyrkulację we wnęce okiennej. Błędy młodości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głębsze osadzenie okna w murze = gorsza cyrkulacja powietrza na dole i bokach okna a przy niskotemperaturowym ogrzewaniu ma to największe znaczenie.

Zamiast osadzać głęboko w murze i ociepleniu pomyśl nad takim rozwiązaniem:

[ATTACH=CONFIG]408369[/ATTACH]

 

Z muru wypuszczasz węgarek ale wewnętrzny wokół całego otworu okiennego po to żeby zamontować w nim okno a potem więcej styropianu przy węgarku na równo z licem ocieplenia ścian. Taki węgarek musiałby być też na górze i dole okna. Okno płycej osadzone, lepsza cyrkulacja boków i dołu okna i trudniejsza cyrkulacja zimnym powietrzem na zewnątrz bo okno jest w większej wnęce.

 

Odnośnie tego pomysły z głębokim osadzeniem okna, proszę zauważyć o ile mniej światła wpuszczasz do środka. Tworzy się tzw. okno strzelnicze.

Poza tym nie przypadkowo okna wysuwa się na zewnątrz (montaż w warstwie ocieplenia, czy w ścianie trójwarstwowej), chodzi o przesunięcie izotermy na zewnątrz aby zimne okno na wychładzało muru wewnątrz.

359.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...jak założy się okna o takiej samej izolacyjności cieplnej co ściany a wstawi się je we wnęki gdzie powietrze będzie gorzej je owiewać a szczególnie naroża

 

A gdzie można kupić takie okna?

Ściana wg, obecnych norm ma Uc(max) [W/(m2·K)] 0.23 (dla pasywnego 0.1), okna 1.1 (0,7 !!!) Jak by nie patrzeć okno ma co najmniej 4 raz gorsze parametry.

Owiewaniem poprawiasz tyle, że wilgoć zabierana jest poprzez ciepłe suche powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie można kupić takie okna?

Ściana wg, obecnych norm ma Uc(max) [W/(m2·K)] 0.23 (dla pasywnego 0.1), okna 1.1 (0,7 !!!) Jak by nie patrzeć okno ma co najmniej 4 raz gorsze parametry.

Owiewaniem poprawiasz tyle, że wilgoć zabierana jest poprzez ciepłe suche powietrze.

 

Te okna z izolacyjnością ściany to tylko dla zobrazowania problemu. Wilgoć w pomieszczeniu jest wszędzie taka sama a wykrapla się tam gdzie przegroda jest o temperaturze niższej czyli punktu rosy. Czy przy dole okna jest większa wilgoć? NIE jest taka sama jak na górze czy metr wgłąb pomieszczenia. Dlaczego się wykrapla? Jedną z przyczyn poza gorszą izolacyjnością jest właśnie cyrkulacja a raczej jej brak. Dlaczego te newralgiczne miejsca to najczęściej dół okna i boki a nie góra? Dlaczego na dole okno zaczyna rosić a nie na górze? Ktoś powie że na górze szyba jest cieplejsza i owszem jest pytanie o ile i dlaczego mimo że dół okna jest bliżej źródła ciepła to jest to miejsce chłodniejsze?

 

Z drugiej strony wilgoć to nośnik energii im mniej wilgoci tym słabiej energia jest pobierana od wymiennika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie tego pomysły z głębokim osadzeniem okna, proszę zauważyć o ile mniej światła wpuszczasz do środka. Tworzy się tzw. okno strzelnicze.

Poza tym nie przypadkowo okna wysuwa się na zewnątrz (montaż w warstwie ocieplenia, czy w ścianie trójwarstwowej), chodzi o przesunięcie izotermy na zewnątrz aby zimne okno na wychładzało muru wewnątrz.

[ATTACH=CONFIG]408403[/ATTACH]

 

Dlatego do łask muszą wrócić wnęki okienne na kaloryfer a jak to zrobić z podłogówką to nie wiem bo taka wnęka bez kaloryfera zbyt ładnie nie wygląda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te okna z izolacyjnością ściany to tylko dla zobrazowania problemu. Wilgoć w pomieszczeniu jest wszędzie taka sama a wykrapla się tam gdzie przegroda jest o temperaturze niższej czyli punktu rosy. Czy przy dole okna jest większa wilgoć? NIE jest taka sama jak na górze czy metr wgłąb pomieszczenia. Dlaczego się wykrapla? Jedną z przyczyn poza gorszą izolacyjnością jest właśnie cyrkulacja a raczej jej brak. Dlaczego te newralgiczne miejsca to najczęściej dół okna i boki a nie góra? Dlaczego na dole okno zaczyna rosić a nie na górze? Ktoś powie że na górze szyba jest cieplejsza i owszem jest pytanie o ile i dlaczego mimo że dół okna jest bliżej źródła ciepła to jest to miejsce chłodniejsze?

 

Z drugiej strony wilgoć to nośnik energii im mniej wilgoci tym słabiej energia jest pobierana od wymiennika.

 

Gratuluję poczucia humoru, prawie się nabrałem ze tak myślisz na poważnie :-)

 

Idąc dalej zaproponuję montaż okna odwrotnie i do góry nogami, skoro okno jest cieplejsze u góry to dać to na dół, gdzie jest zimniej. Dodatkowo otwierane na zewnątrz, bo jak się skrapla po wewnętrznej to jak skrzydło będzie na dworze to się przestanie tam skraplać.

Edytowane przez LDP05
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie cieszę się, że humor dopisuje. W obecnym domu nigdzie nie mam kaloryfera pod oknem i są wysunięte parapety a grzyba nigdy nie było i nadal nie ma. Okna są dwuszybowe i mają aluminiową zimną ramkę, rekuperacji też nie ma. Woda wkrapla się tylko jak jest naprawdę duża różnica czyli jakieś -16 stopni na zewnątrz. Ile mamy takich dni? W tym roku dokładnie 7. Jak widać podłogówka daje radę. Także dalej jestem za osadzaniem okien w ociepleniu. Pytanie jaką nośność maja te wszystkie systemy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...