Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Podłoga drewniana na niestabilnej wylewce, porada...


fant0mas

Recommended Posts

Witam

Bardzo proszę o poradę:

 

Mam wycięte klepki (jesion) przed obróbką 105 x 12,5 docelowo 100 x 10 cm - sezonowany 1,5 roku. Klepek mam na ok 80m2 więc już muszę iść w tym kierunku, jeżeli nie maiłbym praktycznie gotowej podłogi to poszłyby bez namysłu panele (trochę roboty mnie to wszystko kosztowało w lesie jak i przy cyrkularce więc szkoda mi to do pieca wrzucić)

 

I teraz zaczynają się schody... mam zrobione bardzo kiepskie wylewki, główna przyczyna to za mało cementu, wylewki przy mocniejszym tarciu palcem piaskują się, w miejscu gdzie chodzi się dużo w butach (korytarz) widać ubytki, zamiatając wylewkę cały czas jest piasek, mimo że zamiatamy raz, drugi, trzeci.

 

Z innych tematów poruszanych w tym kierunku na forum radzono pod parkiet dać płytę OSB i to mi sie wydaje jedyne sensowne rozwiązanie....

 

Tylko jak to zrobić aby było dobrze:

Wariant A

1)odkurzyć zagruntować mapei prosfas

2)wyrównać ubytki w wylewce klejem do płytek lub inną masą wyruwnójącą

3)przykleić osb klejem do parkietu i zakołkować do istniejącej wylewki

4)układanie parkietu

 

Wariant A

1)odkurzyć zagruntować mapei prosfas

2)wyrównać ubytki w wylewce klejem do płytek lub inną masą wyruwnójącą

3)dać gąbkę na wylewkę np. 2 mm (taka jak pod panele - w celu likwidacji jakichkolwiek skrzypień, tarć czy trzasków) zakołkowanie osb do wylewki

4)układanie parkietu

 

Wiem że osb należy przeszlifować, jaką grubość płyty polecacie? i czy dawać na przekładkę 2 cieńsze w celu likwidaćji połączeń czy wystarczy np 12 mm ale na pióro wpust?

No i jak wyżej pisałem jak montować osb do wylewki na kołkach i gąbce czy klej i kołki?

 

Bardzo proszę wszystkich... o poradę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@coontrol - pomogłeś i to dużo- bardzo rzeczowa wypowiedź

Piankę niskoprężną dajesz po całości płyty? To praktycznie wyjdzie pewnie pucha piany na jedną płytę- to chyba lepsze rozwiązanie niż klej lub pianka....

Jaką grubość płyty proponujesz zastosować (cieńsza jest wiadome tańsza i nie wyjdę za wysoko z posadzko w stosunku do paneli czy płytek) - 12 mm wystarczy czy za cienka?

Ten WAKOL jest w stanie zespolić każdą wylewkę nawet taką co strasznie pyli??- musi być to w takim razie bardzo silna chemia....

WAKOL i tak pewnie wyjdzie taniej niż OSB+pianka.....

Dzięki @coontrol za odpowiedz, jeżeli ktoś ma jakieś sugestie to proszę o wypowiedzi, jutro wieczorem dodam zdjęcia wylewki aby pokazać problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@coontrol wnioskuję z Twoich wypowiedzi że zajmujesz się sztuką parkieciarską:) U ojca (tylko ze to był rok 1999)np płya osb szła na schody na piance jak piszesz i kołki dodatkowo na to klepki parkietu i objechane na krawędzi schoda listwą (ona chyba tylko na kleju szła). Ojciec mówi że za bardzo panikuję u niego jak miał w 2 miejscach pokruszoną wylewkę parkieciarz dał klej tekturę papierową w tych miejscach pod parkiet i o dziwo po dziś dzień cała podłoga wygląda bardzo ładdnie....

Ten WAKOL PS 275 sam wypróbowałeś na własnej skórze że piszesz że daje takie super efekty? :) - to chyba coś podobnego co mapei prosfas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz wykorzystać Kerakoll Keradur "Grunt do wzmacniania chłonnych podłoży cementowych, na bazie krzemianów, kompatybilny z klejami cementowymi, do wzmocnienia wylewki pod parkiet. Do stosowania wewnatrz i na zewnątrz." - około 60 pln za 5L. Generalnie technologia wzmacniania pylącej wylewki jest oparta na szkle wodnym z domieszką polimerów. Nieszkodliwe, szybkie i tanie rozwiązanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Bardzo proszę o poradę:

 

Mam wycięte klepki (jesion) przed obróbką 105 x 12,5 docelowo 100 x 10 cm - sezonowany 1,5 roku. Klepek mam na ok 80m2 więc już muszę iść w tym kierunku, jeżeli nie maiłbym praktycznie gotowej podłogi to poszłyby bez namysłu panele (trochę roboty mnie to wszystko kosztowało w lesie jak i przy cyrkularce więc szkoda mi to do pieca wrzucić)

 

I teraz zaczynają się schody... mam zrobione bardzo kiepskie wylewki, główna przyczyna to za mało cementu, wylewki przy mocniejszym tarciu palcem piaskują się, w miejscu gdzie chodzi się dużo w butach (korytarz) widać ubytki, zamiatając wylewkę cały czas jest piasek, mimo że zamiatamy raz, drugi, trzeci.

 

Z innych tematów poruszanych w tym kierunku na forum radzono pod parkiet dać płytę OSB i to mi sie wydaje jedyne sensowne rozwiązanie....

 

Tylko jak to zrobić aby było dobrze:

Wariant A

1)odkurzyć zagruntować mapei prosfas

2)wyrównać ubytki w wylewce klejem do płytek lub inną masą wyruwnójącą

3)przykleić osb klejem do parkietu i zakołkować do istniejącej wylewki

4)układanie parkietu

 

Wariant A

1)odkurzyć zagruntować mapei prosfas

2)wyrównać ubytki w wylewce klejem do płytek lub inną masą wyruwnójącą

3)dać gąbkę na wylewkę np. 2 mm (taka jak pod panele - w celu likwidacji jakichkolwiek skrzypień, tarć czy trzasków) zakołkowanie osb do wylewki

4)układanie parkietu

 

Wiem że osb należy przeszlifować, jaką grubość płyty polecacie? i czy dawać na przekładkę 2 cieńsze w celu likwidaćji połączeń czy wystarczy np 12 mm ale na pióro wpust?

No i jak wyżej pisałem jak montować osb do wylewki na kołkach i gąbce czy klej i kołki?

 

Bardzo proszę wszystkich... o poradę

 

twoje tzw wylewki czyli podkłady podłogowe cementowe nie mają za mało cementu tylko za dużo wody...! Jezeli chcesz wzmocnić podkład podłogowy to powinieneś odczekać aż będzie suchy. Prosfas daje się na suchy podkład i czeka około 4-5 dni. Na mokry to zdecydowanie dłużej ponieważ te środki zagęszczają (wiążą) ze sobą piasek i to co tam jeszcze powstało utrudniając odparowanie tzw. wody zarobowej. Przy wilgotności poniżej 2% podkładu możesz zacząć go wzmacniać poliuretanami. Tutaj polecam Renoprimer 150 firmy Renova- sprawdzony. Wytrzymałość na odrywanie przed 0,2N/mm2, po zaaplikowaniu środka około 2,0N/mm2. Nie trzeba dawać żadnych płyt! Przy wyższych wilgotnościach podkładu, epoksydami dwuskładnikowymi. Potrzebujesz wzmocnić około 5mm podkładu podłogowego. Potem jak chcesz płyty na p/w,16/18mm, ale poco?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jarekkur

płytę osb chcę dać bo będę w 100 % pewny że klepka nie odpadnie od podłoża, bo nie jestem w sobie stanie wyobrazić że te podkłady na tyle zwiążą (prosfas itp) luźlną pylącą wylewkę żeby było ok. Jutro mam czas więc podjadę na budowę zrobię w końcu zdjęcia wylewki i sami ocenicie....:)

 

Dziś na próbę przykleiłem na piance niskoprężnej pasek osb 100x10cm w miejscu gdzie wylewka wyglądała ok i powiem że byłem pod wrażeniem nie byłem w stanie "gołymi" rękami odkleić tej płyty

Edytowane przez fant0mas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zaaplikowałem dziś Prosfas firmy Mapei..... (kupiłem na OLXie za 150 zł z przesyłką- komuś został bo kupił 2 bańki i jedna mu starczyła :D :wink: )

I powiem jestem pod wielkim wrażeniem jak te środki działąją, po jednej aplikacji górna warstwa wylewki stała się spójna i mocna, nie ma efektu pylenia, przy mocnym tarciu palcem nie pojawia się piasek......

 

Wychodzi na to, że płyty OSB w żadnym wypadku nie będą konieczne.....jak pisał wyżej @jarekkur

 

Pozostaje kwestia jak naprawić ubytki w wylewce powstałe wskutek pylenia(od chodzenia, przenoszenia przedmiotów, szurania jak to na budowie)...???

Panowie pomóżcie....wystarczy to miejscowo zaciągnąć zaprawą betonową, klejem do płytek? Czy może jest jakiś inny specialny środek, zaprawa która się potem nie rozwarstwi?

Edytowane przez fant0mas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

up

 

żaden klej do płytek, żadna zaprawa betonowa. Będziesz kładł drewno więc to musi być bardzo mocne. Jezeli prosfas wylałeś na mokre podłoże to musisz czekać aż to podłoże wyschnie do 1,5% ze względu na drewno. Następnie kup masę szpachlową na bazie cementu i epoksydu i załataj lub wyrównaj te ubytki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jarekkur wylewka była sucha

jeszcze bardzo bym prosił, abyś podał przykład tak owej masy szpachlowej

 

nie chcę się wymądrzać. Ale proszę mi powiedzieć co znaczy dla Ciebie suche...? Mogę przesłać zdjęcia desek, które się odkleiły po prosfasie wylanym na też tzw. suchy podkład cementowy.

Jeżeli powierzchnia jest słaba należy ją przeszlifować aby otworzyć pory i wzmocnić gruntem głęboko penetrującym np renoprimer 150 firmy Renova. Wzrost wytrzymałości z 0,5N/mm2 do 2,5N/mm2 a nawet więcej co oczywiście jest niepotrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jarekkur - wręcz przeciwnie Twoje rady są mi bardzo pomocne, miałem już PW pisać żeby więcej informacji wyciągnąć :)

Wylewki były robione ponad rok temu, dodatkowo tą zimę cały czas było włączone ogrzewanie bo były układane płytki+inne wykończenia - wilgotność nie była sprawdzana.

Zdecydowałem się na Prosfas bo za mniejsze pieniądze jest go dużo więcej niż Renoprimer (5L na allegro 200zł najtaniej), wylewkę po odkurzeniu dużym pędzlem solidnie napuściłem, następnie jak wpiło delikatnie polałem konewką. Przy takiej aplikacji wyszło ok 1 L /m2.

 

Widzę że w karcie renoprimer ma dużo mniejsze zużycie niż prosfas do 0,35L / m2

 

Rozumiem że prosfasu i innych tego typu środków nie dajemy gdy wylewka nie ma odpowiedniej wilgotności...Czy renoprimer 150 oprócz wzamcniania odcina wilgoć resztkową z wylewki?

Edytowane przez fant0mas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jeszcze tyle lipe że mam wyciętą deskę (przed obróbką 30x125x1050mm) dla której podłoże musi być stabilniejsze niż pod parkiet do tego jeszcze jesion który jest mało stabilny.... mogę jeszcze ew. przeciąć klepki na pół i wyjdzie docelowo 10x50 ale z tego co czytam to większe znaczenie ma szerokość klepki niż długość.

Dla świętego spokoju (nie będzie to duży koszt w porównaniu do całej inwestycji) zaimpregnuję resztę powierzchni prosfasem w dużej ilości żeby wpił w głąb wylewki i finalnie użyję jako ostatnią warstwę Renoprimer 150 (jak radzi @jarekkur), może się nie pogryzą ze sobą? :) Po wszystkim ubytki uzupełnię szpachlą, prosiłbym jeszcze raz o wskazanie jakiegoś produktu.

 

Na filmie na YT z Wakol PS 275 po impregnacji sypią piasek kwarcowy, po co?

Mam w pracy pull offa, takiego co krążki się przykleja wartości podaje w MPa (spr. nim przyczepność farby, metalizacji na konsr. stalowych), po "naprawie wylewek" postaram się podać na forum rzetelne wyniki jak działa prosfas, renpoprimer oraz jak te środki zaaplikujemy razem, spr. też przyczepność tej szpachli do betonu.

Dzięki wszystkim jak na razie za rzetelne wypowiedzi i fachową pomoc (@jarekkur, @control) i zachęcam do dalszej dyskusji :)

Edytowane przez fant0mas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jeszcze tyle lipe że mam wyciętą deskę (przed obróbką 30x125x1050mm) dla której podłoże musi być stabilniejsze niż pod parkiet do tego jeszcze jesion który jest mało stabilny.... mogę jeszcze ew. przeciąć klepki na pół i wyjdzie docelowo 10x50 ale z tego co czytam to większe znaczenie ma szerokość klepki niż długość.

Dla świętego spokoju (nie będzie to duży koszt w porównaniu do całej inwestycji) zaimpregnuję resztę powierzchni prosfasem w dużej ilości żeby wpił w głąb wylewki i finalnie użyję jako ostatnią warstwę Renoprimer 150 (jak radzi @jarekkur), może się nie pogryzą ze sobą? :) Po wszystkim ubytki uzupełnię szpachlą, prosiłbym jeszcze raz o wskazanie jakiegoś produktu.

 

Na filmie na YT z Wakol PS 275 po impregnacji sypią piasek kwarcowy, po co?

Mam w pracy pull offa, takiego co krążki się przykleja wartości podaje w MPa (spr. nim przyczepność farby, metalizacji na konsr. stalowych), po "naprawie wylewek" postaram się podać na forum rzetelne wyniki jak działa prosfas, renpoprimer oraz jak te środki zaaplikujemy razem, spr. też przyczepność tej szpachli do betonu.

Dzięki wszystkim jak na razie za rzetelne wypowiedzi i fachową pomoc (@jarekkur, @control) i zachęcam do dalszej dyskusji :)

 

do pull-off'a potrzerbne są krażki fi 50mm. Farby i lakiery bada się krążkami fi 25mm. Sprawdź wytrzymałość na odrywanie po zalaniu prosfasem i po jego utwardzenmiu minimum 72 godziny. Jezeli wyniki będą w granicach minimum 1,5 i więcej MPa lub N/mm2, to to w zupełności wystarczy pod Twoje deski. Prosfas nie blokuje wilgotności w podkładzie podłogowym (posadzka) należy zmierzyć w kilku miejscach, ile tej wilgoci tam się znajduje i ewentualnie czekać, aż wyschnie do maksimum 1,5% lub zablokować renoprimer PU 200. Piasek daje się po to aby lepiej klej wiązał. Można także maszynowo zmatowić warstwę wierzchnią nałożonej blokady. Próby wytrzymałości na odrywanie możesz także zrobić klejąć do powietrzchni klocki drewniane 7x7x2cm w kilku miejscach klejem poliuretanowym dwuskładnikowym i po 3-4 dniach młotkiem ok. 1kg próbować odbić od powierzchni podłoża. Jezeli klocki odskoczą zbyt łatwo to powierzchnia jest zbyt słaba. Jezeli jednak klocki zostaną przez młotek zniszczone i bedą się łupać przy usuwaniu to podłoże jest mocne i można kleić deski...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...