kaszpir007 19.03.2018 10:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2018 Witam ! Od kilkunastu dni pompa u mnie działa nonstop (krzywa grzewcza). Przy standardowym ustawieniu tzw "termiki" (podobno to jest detla) pompa taktuje , czyli sprężarka działa pewien czas , wyłącza się i działa sama wtedy sama pompa obiegowa i jak spadnie temperatura wody w podłodze to wtedy ponownie włącza się spręzarka. Gdzieś wyczytałem że takie działenie nie jest zbyt korzystne (pompa inwerterowa) i że lepiej zmusić pompę do pracy ciągłej (tak aby sprężarka działała jak najdłużej). Zmieniłem termikę na wyższą (chyba deltę z 4 na 6 , jeśli dobrze to odczytuje) i wtedy spręzarka działa bardzo długo .... Cały czas pompa pracowała na "wyższej termicie" czyli delcie ... 2 dni temu przestawiłem termikę na domyślą. Pompa zaczeła "taktować" ale zużycie prądu mocno spadło ...Komfort cieplny w obu przypadkach identyczny ... Zastanawiam się wiec czy faktycznie parcie na pracę nonstop pompy ma jakiś sens ?Co z tego że włączeń/wyłączeń będzie mniej jak czas pracy silnika (spręzarki) będzie dużo wyższy a nic nie jest wieczne ... Za włączanie/wyłączania odpowiada zapewne jakiś przekaźnik którego cena wymiany będzie zapewne niższa niż sprężarki ... Jeszcze potestuje ale wygląda że wcale praca nonstop sprężarki nie jest wcale najekonomiczniejsza , choć w moim przypadku ... Czy są jakieś wytyczne ile razu na godzinę pompa inwerterowa może się włączyć i jest to dopuszczalne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ironsmith 19.03.2018 11:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2018 hej mnie też to zastanawia wiem jakie są wojny o to na forum, lodówka w domu pracuje tak samo wł/wył ja mam panasonica SDC i tam w instrukcji serwisowej jest tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Garażowiec1719514970 19.03.2018 11:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2018 2 dni temu przestawiłem termikę na domyślą. Pompa zaczeła "taktować" ale zużycie prądu mocno spadło ... A co to znaczy ,,taktować " tzn ile razy na dobę pc się załącza i wyłącza . Gdzieś wyczytałem że takie działenie nie jest zbyt korzystne (pompa inwerterowa) Zbyt częste załączanie i wyłączanie na dobę pc to niedobrze w przypadku pc on/of , akurat przy inweterze to mniejsze zło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wihajster 19.03.2018 12:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2018 A co się dzieje z ciepłem dostarczonym do budynku, jeżeli dłużej pracuje i więcej zużywa kWh to wewnątrz powinno być cieplej, jeżeli nie jest to na logikę próbujesz porównać zachowanie pompy w różnych warunkach (temp.zewn, wiatr etc)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 19.03.2018 12:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2018 Witam ! Od kilkunastu dni pompa u mnie działa nonstop (krzywa grzewcza). Przy standardowym ustawieniu tzw "termiki" (podobno to jest detla) pompa taktuje , czyli sprężarka działa pewien czas , wyłącza się i działa sama wtedy sama pompa obiegowa i jak spadnie temperatura wody w podłodze to wtedy ponownie włącza się spręzarka. Gdzieś wyczytałem że takie działenie nie jest zbyt korzystne (pompa inwerterowa) i że lepiej zmusić pompę do pracy ciągłej (tak aby sprężarka działała jak najdłużej). Zmieniłem termikę na wyższą (chyba deltę z 4 na 6 , jeśli dobrze to odczytuje) i wtedy spręzarka działa bardzo długo .... Cały czas pompa pracowała na "wyższej termicie" czyli delcie ... 2 dni temu przestawiłem termikę na domyślą. Pompa zaczeła "taktować" ale zużycie prądu mocno spadło ... Komfort cieplny w obu przypadkach identyczny ... Zastanawiam się wiec czy faktycznie parcie na pracę nonstop pompy ma jakiś sens ? Co z tego że włączeń/wyłączeń będzie mniej jak czas pracy silnika (spręzarki) będzie dużo wyższy a nic nie jest wieczne ... Za włączanie/wyłączania odpowiada zapewne jakiś przekaźnik którego cena wymiany będzie zapewne niższa niż sprężarki ... Jeszcze potestuje ale wygląda że wcale praca nonstop sprężarki nie jest wcale najekonomiczniejsza , choć w moim przypadku ... Czy są jakieś wytyczne ile razu na godzinę pompa inwerterowa może się włączyć i jest to dopuszczalne ? Popytaj u instalatora-powinien mieć info o min ilości cykli on/off (może mają programowo jakoś to rozwiązane ?). U mnie w Panasie jest mowa coś o 20 min cyklach. Uważam ,że PC powinny mieć możliwość regulacji czasu przerwy przy małym obciążeniu i cyklu "taktowania". Na moich grzejnikach jest wyraźnie widoczne w temp zewnętrznych ok 10st i więcej -kiedy termostat jeszcze nie wyłączył PC , a ta przez pewien czas pracuje z min modulacją. Rozwiązałem to przez kontroler dT (kontrola w zakresie temp na PC ok 44 /45st) +przekaźnik czasowy (nastawa na 30 min). Na podłogówce taktowanie powinno być słabo widoczne przy inwerterze -cykle on/off PC u większości użytkowników to nawet kilka godzin. Cykl powyżej 1 godziny jest wg mnie bardzo bezpieczny (o ile DTR danej PC nie inaczej opisuje temat). Inwertery zasilają bezpośrednio silniki sprężarek -więc elektronika nie uszkadza się od tego , może więcej ucierpieć mechanika (ale tu już się więcej wypowiedzą chłodnicy). Dla mnie praca PC co kilkanaście minut , to zwiększone zużycie energii na start sprężarki (trzeba podgrzewać olej -a to robi grzałeczka) oraz zużycie mechaniczne sprężarki. Częste cykle on/off mają bardzo słabą sprawność-sprawdziłem u siebie wielokrotnie.Problem polega na tym ,że możemy tego nie zauważyć -ponieważ mamy ogólnie niskie zużycie.Wystarczy niekiedy delikatnie skorygować ustawienia w PC , aby wydłużyć czasy wyłączeń i będzie ok. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pytajnick 19.03.2018 15:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2018 (edytowane) Może masz za mocną pompę ? Gdybam, nie znam się na PC.. ale widzę jak pracują u mnie piece gazowe o różnej mocy minimalnej w mieszkaniach o podobnym metrażu. Fakt, same grzejniki, gaz itd, ale może zasady działania podobne? Pytając o pompy w 3ch różnych instalatorów, miałem rozrzut w mocy od 7miu do 9kW na mój domek. Jeden tylko pytał o wykończenie podłóg i czym zalane będzie podłogówka, bo to wszystko ma znaczenie i właśnie on proponował najsłabszą pompę. Pozostali spytali tylko o metry kwadratowe i stwierdzili, że 9kW Edytowane 19 Marca 2018 przez Pytajnick Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej5101 19.03.2018 17:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2018 Jakie jest OZC? oraz jaka gruba wylewka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin34_Śl 20.03.2018 11:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2018 Ja grzeję non stop, grzanie proste, Delta 5 najlepiej się sprawdza grzanie ciągłe, gdy pompa jest zbliżona do zapotrzebowania budynku + cienka wylewka. U Mnie mam 7 KW SDC + anhydryt i chodzi super. Mniejsze pompa to mniejsza moc nominalna na której chodzi pompa. U Mnie przy temp. zasilania max 31 St. moc minimalna wynosi 2,2 KW (pobór 0,4 KW i produkcja 1,8 KW) i pompa chodzi cały czas na 20-25 HZ. Przy temp. ujemnych chodzi non stop i miałem tak, że tylko 1 wyłaczenie sprężarki na dobę (zmiana na CWU), pompa zaczyna taktować tak przy temp. + 3 ST. C. - wtedy też grzeje ciągle, ale od 24 o 16. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej5101 20.03.2018 12:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2018 Ja grzeję non stop, grzanie proste, Delta 5.Najlepiej się sprawdza grzanie ciągłe, gdy ; - moc pompy jest zbliżona do zapotrzebowania budynku + cienka wylewka. U Mnie mam 7 kW SDC + anhydryt i chodzi super. Mniejsze pompa to mniejsza moc nominalna na której chodzi pompa. U Mnie przy temp. zasilania max 31C, moc minimalna wynosi 1,8 kW ( pobór 0,4 kW, produkcja 1,8 kW) i pompa chodzi cały czas na 20-25 hz. Przy temp. ujemnych chodzi non stop i miałem tak, że tylko 1 wyłączenie sprężarki na dobę ( zmiana na CWU ), Pompa zaczyna taktować tak przy temp. > + 3 ST. C. Wtedy też grzeje ciągle, ale od godz. 24 do 16. Pompy PC/PW serii H modulują od b.niskiej mocy, mają pompę zasilającą inwerterową. Poprzedniej serii pompy ciepła, minimalny poziom modulacji miały znacznie wyższy i dla pompy 7 kW - wynosił 1,59 kW. U kolegi Marcin34_Śl minimalny poziom modulacji wynosi 0,4 kW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
redblack 20.03.2018 13:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2018 Pompy PC/PW serii H modulują od b.niskiej mocy, mają pompę zasilającą inwerterową. Poprzedniej serii pompy ciepła, minimalny poziom modulacji miały znacznie wyższy i dla pompy 7 kW - wynosił 1,59 kW. U kolegi Marcin34_Śl minimalny poziom modulacji wynosi 0,4 kW. Albo jestem ślepy albo nie rozumiem tych tabelek, bo wynika z nich zupełnie coś innego: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin34_Śl 20.03.2018 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2018 redblack, ale co wynika z tych tabelek? Moc maksymalna, pobór energii i COP...nic więcej. My mówimy o modulacji na niskiej mocy, w tych tabelkach nie ma mocy minimalnej. Z moich obserwacji, moja pompa może pracować z minimalną mocą około 2,2 KW. Przy OZC 4,6 KW, odpowiada to zapotrzebowaniu domu przy temp. około 3 St C - czyli wtedy dom potrzebuje 2 KW, Tak więc równanie jest proste - pompa zaczyna taktować jak moc minimalna pompy jest większa niż zapotzrebowanie domu. U Mnie wychodzi gdzieś + 3-4 St.C. Żeby pompa wogóle nie taktowała, to trzeba my mieć jeszcze Mniejszą pompę - 5 KW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 20.03.2018 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2018 Tak więc równanie jest proste - pompa zaczyna taktować jak moc minimalna pompy jest większa niż zapotzrebowanie domu. U Mnie wychodzi gdzieś + 3-4 St.C. Nie jest to wcale takie proste bo mój słoń nie taktuje wogole Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tulisko 20.03.2018 22:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2018 Nie jest to wcale takie proste bo mój słoń nie taktuje wogole Bo ty mosz chopie 4x więcej betonu w wylewce;-) Wygląda na to że razem z Marcinem macie dobrze dobrane pompy tylko inna jest ich specyfika pracy:-P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 20.03.2018 23:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2018 (edytowane) Bo ty mosz chopie 4x więcej betonu w wylewce;-) Wygląda na to że razem z Marcinem macie dobrze dobrane pompy tylko inna jest ich specyfika pracy:-P Dlatego pisałem,że to nie jest takie proste Swoją drogą uważam,że anhydryt to może nie błąd ale bez sensu bo nie dość,że drogi to jeszcze nie daje nic przy pracy z pompą. Zero zalet. Edytowane 20 Marca 2018 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Nodus 21.03.2018 06:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2018 To może przy wyborze pompy ciepła należy głowie patrzeć na to jaką modulację posiada pompa, tak aby jak najmniej taktowała przy temperaturach powyżej 0. Producenci powinni się chwalić w swoich broszurach, jaką modulację posiada ich produkt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 21.03.2018 07:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2018 To może przy wyborze pompy ciepła należy głowie patrzeć na to jaką modulację posiada pompa, tak aby jak najmniej taktowała przy temperaturach powyżej 0. Producenci powinni się chwalić w swoich broszurach, jaką modulację posiada ich produkt. Jeśli moc grzewczą pompy dobiera się pod obciążenie cieplne domu to nie ma tematu taktowania tym bardziej przy wylewce betonowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 21.03.2018 07:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2018 A tak poza tym nie wiem w czym macie problem bo widzę,że nadużywacie słowo "taktowanie. Normalnym jest,że jak woda w podlogowce osiągnie zadaną temp.zasilania wynikająca z krzywej to sprężarka wyłączy się i będzie czekała na sygnał z powrotu żeby ponownie grzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej5101 21.03.2018 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2018 1/ Około 80 % Energii Na Ogrzewanie Budynku Przypada Na Temperatury > - 2 C ,2/ Budynek przy temperaturze 0*C, potrzebuje tylko 50 % mocy maksymalnej.3/ Wykres doboru grubości wylewki betonowej ; http://www.szkut.com/dom/wylewka_wykres.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 21.03.2018 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2018 A co się dzieje z ciepłem dostarczonym do budynku, jeżeli dłużej pracuje i więcej zużywa kWh to wewnątrz powinno być cieplej, jeżeli nie jest to na logikę próbujesz porównać zachowanie pompy w różnych warunkach (temp.zewn, wiatr etc)... Racja. Czyli najprawdopodobniej KG masz źle ustawiona dla temperatur dodatnich. Jeśli masz tylko jeden "kaganiec" w postaci termostatu np.w salonie i jest to dla PC wyznacznik, będzie tak długo grzała (nawet z taktowaniem-jak je nazywasz, ale wg. mnie tak nie jest) aż w tym pomieszczeniu z termostatem osiągnie zadaną temperaturę. A skoro się nie wyłaczyła, nie osiągnęła w tym pomieszczeniu temp.zadanej. Krzywa jest zbyt niska. Podnieś KG dla np.15deg z 25deg na 28deg. Efekt będzie taki, że PC dogrzeje szybciej do zadanej na termostacie i się wyłączy. Takie są uroki sterowania z jednym termostatem. To proste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 21.03.2018 22:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2018 Jeśli moc grzewczą pompy dobiera się pod obciążenie cieplne domu to nie ma tematu taktowania tym bardziej przy wylewce betonowej. To dlaczego masz przewymiarowane PC? Akumulacyjność posadzki to taki banał dobry dla "pseudo" oszczędności. Ja mam 35cm betonu pod nogami (względy konstrukcyjne). Fakt, potrafi to przy 0 do -5deg utrzymywać temp w zakresie 0,5-1 deg przez 12h, ale czy to jest komfortowe ? Jak dla mnie nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.