Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Praca stała a z taktowaniem ?


kaszpir007

Recommended Posts

U was panowie kubson i tomm już pewnie od -5 st dorzucacie grzałki, bo szkoda sprężarki. W sumie jak ma się sprężarkę z przedziału 5-10 tys. to i pewnie trzeba o niej myśleć aby nie taktowała.

Ja tam o grzałce będę myślał w okolicy -20, bo nawet przy tej temp. producent zapewnia o cop w okolicach 2 (przy temp

zasilania 35 st). Tylko że wasze szyte na miarę pompy ( czy ktoś może powiedzieć mi co to k...wa znaczy) muszą przy tej temp dołączać pełen komplet grzałek, bo nie uciągnęłyby wymaganego ĶOMFORTU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 308
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ja tam o grzałce będę myślał w okolicy -20, bo nawet przy tej temp. producent zapewnia o cop w okolicach 2 (.

 

Po takim wpisie tylko patrzeć jak nie opędzisz się od potencjalnych zainteresowanych... powodzenia. marketing pełną gębą

 

A moja lub moje ( bo nie wiem ile ich jest ) grzałki nawet nie wiem kiedy się załączają .. Mam być zadowolony i tyle .. zużycie z podlicznika podaje na bieżąco.

Edytowane przez toommm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mamy tu dwie kwestie :

-jeśli jest przewymiarowana PC , to oczywiście będzie taktować w pracy non-stop (chyba ,że są dostępne modele z bardzo małą mocą min i dużą max)

natomiast

-jeśli mamy przewymiarowaną PC pod T2 (i tak pracuje) , to tego problemu zazwyczaj nie ma.

 

Część użytkowników twierdzi ,że grzeją tylko w T2 i nie mają utraty komfortu cieplnego-zapytam więc wprost :

czy oni mają "inne" pojęcie komfortu cieplnego ,czy po prostu ściemniają ?

Tyle osób tu twierdzi ,że jak nie 100% to 80-90% jadą w T2 w należytym komforcie...

 

Jeśli założymy, że grzanie tylko w T2 się sprawdza -to raczej będzie to wymagało odpowiedniego doboru mocy PC , typu i grubości wylewki pod OP a przede wszystkim właściwego sterowania PC.To trzeba po prostu przeliczyć.

Przypadek kiedy PC jest za mocna do pracy ciągłej , a jednocześnie jest za słaby komfort tylko w T2 -moim zdaniem należy wtedy po prostu zastosować sterowanie kombinowane tj przy wyższych temp PC pod T2 , a przy niższych więcej godzin w T1. To kosztuje niestety dużo czasu.Rozumiem też irytację osób , które uległy " w ciemno" namowom zwolenników PC pod T2-z drugiej jednak strony każdy chciałby trochę wydusić więcej z tego naszego biednego Orzełka (trzeba go tylko umiejętnie ściskać , aby się nie zes...ł)

 

Ogólnie mogę stwierdzić ,że każdy powinien poświęcić trochę czasu i jednak poczytać trochę nasze FM lub inne- to nie prawda ,że są tu głoszone jedynie słuszne twierdzenia.Były już tu wojenki o T2 , o bufor, o grzejniki , itp

W moim przypadku - po lekturze FM wiedziałem o co pytać dostawców i instalatorów oraz na jakie parametry zwracać uwagę (przypomnę tylko ,że moim pierwszym typem był Daikin HT) .Zaprojektowałem sobie sam swoją instalację i kolejne w firmie-moje założenia zostały spełnione (eksploatacja i zakup nie drogi, system bezobsługowy).

 

Czytać , koleżanki i koledzy, pytać -i samemu wyciągać wnioski...

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o mnie to CO grzałka od -15C. A koszt mojej sprężarki to ok. 300 Euro.

Cieszę się, że masz A-20/ W35. A co z CWU? Jaka sprawność i COP przy A-20/W50 dla Twojej PC?

 

U mnie w mojej PC mierzył CNC COP i przy -17 stopniach było COP 2,41 więc nie najgorzej i chyba jednak dużo lepiej niż COP=1 (przy grzałce) ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
Witam,

mamy tu dwie kwestie :

-jeśli jest przewymiarowana PC , to oczywiście będzie taktować w pracy non-stop (chyba ,że są dostępne modele z bardzo małą mocą min i dużą max)

natomiast

Tylko po co ma być przewymiarowana? Twierdzisz, że do pracy, tylko w 2T, dla domku 100-140m2 pompa ciepła musi być przewymiarowana aby grzać w 2T? Mam dom 137m2 z ponad 6 metrowym salonem+20m2, spokojnie z dobraną PC można powiedzieć na styk (+1kW, biorąc pod uwagę, to jakie przewymiarowanie się tu proponuje, to 1kW to śmiech) mogę bez problemu, grzać w 2T. Nawet do -20deg na zewnątrz. Nie robię tego, ponieważ mnie i mojej rodzinie to nie pasuje. Co nie znaczy, że grzeję non stop. Od tego mam automatykę w domu.

-jeśli mamy przewymiarowaną PC pod T2 (i tak pracuje) , to tego problemu zazwyczaj nie ma.

No nie wierzę, że to ty napisałeś....

Problem z przewymiarowanym źródłem ciepła, istnieje zawsze. Czy to kocioł na eko, czy PC. Tym bardziej, że dobrze wiesz że około 90% czasu w jakim sie ogrzewamy przypada na temp plus minus -5/0 deg. Taki dwukrotnie przewymiarowany kolos jak 9kW, w domu o zapotrzebowaniu połowę mniejszym, mieści się w granicach pracy przy takich temp. bez taktowania nawet tylko w 2T? Przez większość sezonu, idzie poniżej mocy nominalnej ze słabą sprawnością.

Amen.

Część użytkowników twierdzi ,że grzeją tylko w T2 i nie mają utraty komfortu cieplnego-zapytam więc wprost :

czy oni mają "inne" pojęcie komfortu cieplnego ,czy po prostu ściemniają ?

Tyle osób tu twierdzi ,że jak nie 100% to 80-90% jadą w T2 w należytym komforcie...

To ja zapytam ciebie wprost.

Byłeś kiedykolwiek u któregoś z nich w domu w czasie zimy? tak na 2-3 dni?

Po tym co tu czytam, sprawa jest prosta. Przeciętny, podpalony do grzania tylko w 2T, użytkownik PC zaraz po wprowadzeniu, kiedy ma (w 99% ) puste kieszenie i jest wyssany do cna, przez fachowców różnej maści i swą budowę, jest gotów przyznać,że temp 20deg w domu jest komfortowa i najlepsza, najzdrowsza itd. na świecie. A dlaczego? Bo jest najtańsza :)

Nadchodzi drugi, trzeci sezon- nie chcę tu pisać ad persona, ale wielu ich ostatnio się pokazało- przeciętny user PC, lekko się odbija od ziemi i....diametralnie zmienia zdanie. Pozostaje niewielki odsetek tych, co za parę groszy daliby się opiec i ugotować. Ale nic mi do tego.

W kieszeni trochę więcej złotówek, zmieniają zdanie, ale PC nie tak łatwo zmienić jak kilkakrotnie w jednym sezonie, swoje zdanie.....

Jeśli założymy, że grzanie tylko w T2 się sprawdza -to raczej będzie to wymagało odpowiedniego doboru mocy PC , typu i grubości wylewki pod OP a przede wszystkim właściwego sterowania PC.To trzeba po prostu przeliczyć.

I to ostatnie zdanie jest kluczowe. Potrzeba super szczelnego (okna,drzwi itd.) i bardzo dobrze ocieplonego domu ( to są dwie różne rzeczy, a nie tak jak się niektórym wydaje) , odpowiedniej konstrukcji posadzki, moim zdaniem najlepsza PF bez żadnego styro nad, a konkretną izolacja od spodu itd.. A na 100% będzie wymagało innego sterowania, niż jeden termostat z kagańcem. Tutaj, moim zdaniem jest to rozwiązanie dla tych, co maja w nosie że w całym domu jest jedna i ta sama temperatura. Czyli zwolenników samoregulacji.

Niestety, ma to jedną wadę. Gdyby takie sterowanie, nie przypadło jednak w późniejszym czasie do gustu, to odwrotu od niego już nie ma. na ten przykład, z automatyką w OP, zawsze mogę "odpalić" samoregulację i wyłączyć automatykę. Odwrotnie niestety nie da się....

Przypadek kiedy PC jest za mocna do pracy ciągłej , a jednocześnie jest za słaby komfort tylko w T2 -moim zdaniem należy wtedy po prostu zastosować sterowanie kombinowane tj przy wyższych temp PC pod T2 , a przy niższych więcej godzin w T1. To kosztuje niestety dużo czasu.

To nie jest ogrzewanie na miare naszych czasów. To stróżowanie we własnym domu. Jedyne czym user OP i PC na pokładzie, powinien się pobawić, to ustawienie krzywej grzewczej.

Rozumiem też irytację osób , które uległy " w ciemno" namowom zwolenników PC pod T2-z drugiej jednak strony każdy chciałby trochę wydusić więcej z tego naszego biednego Orzełka (trzeba go tylko umiejętnie ściskać , aby się nie zes...ł)

Tutaj, szczerze wątpię....

Nie ty zostaniesz z tak przewymiarowanym źródłem ciepła przez kolejne, długie lata.

Większość, jak czytam ma PC firmy "P", a dobrze wiesz, że do tego sprzętu sprężarka to nie jest wydatek 1k pln. Tak jak np. do mego Szajsunga.....

Pozdrawiam.

Edytowane przez TwojPan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mamy tu dwie kwestie :

-jeśli jest przewymiarowana PC , to oczywiście będzie taktować w pracy non-stop (chyba ,że są dostępne modele z bardzo małą mocą min i dużą max)

natomiast

-jeśli mamy przewymiarowaną PC pod T2 (i tak pracuje) , to tego problemu zazwyczaj nie ma.

 

Mam spore wątpliwości co do tego taktowania. Brakuje mi tutaj jednego zdania - o sterowaniu.

Mam sterowanie pokojowe, czujnik ma histerezę 0,25C, PC mam przewymiarowaną. Przy aktualnych temperaturach DZ i temperaturach jakie są na zewnątrz, nawet sporo przewymiarowaną. Od kilku lat jak używam taryfy G12w, w weekendy mam sterowanie nastawione na pracę ciągłą. Nie zauważyłem nigdy, żeby pompa taktowała.

 

Problem z przewymiarowanym źródłem ciepła, istnieje zawsze. Czy to kocioł na eko, czy PC. Tym bardziej, że dobrze wiesz że około 90% czasu w jakim sie ogrzewamy przypada na temp plus minus -5/0 deg. Taki dwukrotnie przewymiarowany kolos jak 9kW, w domu o zapotrzebowaniu połowę mniejszym, mieści się w granicach pracy przy takich temp. bez taktowania nawet tylko w 2T? Przez większość sezonu, idzie poniżej mocy nominalnej ze słabą sprawnością.

Amen.

u ciebie Amen, ale u mnie nie ma problemu z przewymiarowaniem, pompa nie taktuje....nawet wtedy jak pracuje w trybie ciągłym...

cuda, panie dziejku, cuda :p

Edytowane przez JTKirk
wyboldowanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TwójPanie,

ja się opieram tylko na opiniach użytkowników-nigdzie nie napisałem o jakiejś konkretnej wartości przewymiarowania PC.

Chodzi o to ,żeby wiedzieć "z czym to się je" i z czym to się wiąże-to wszystko na co chciałem zwrócić uwagę.

Odnośnie jeszcze samej mocy-to może być tak zwyczajnie trochę większa PC jeśli nie będzie w typoszeregu potrzebnej mocy (np potrzebuję 7,8kW -a są dostępne 7 i 9kW w niedużej różnicy).Oczywiście przy 7kW nikt nie zamarznie -no ale to poczucie bezpieczeństwa i komfort...

Moje doświadczenie życiowe podpowiada mi ,że rzadko sprawdzają się radykalne poglądy-w odniesieniu do przewymiarowania PC trzeba to zrobić "z głową" (zakładam ,że część z tych -którzy mają większe PC pod T2 mówią jednak prawdę.Mogą mieć po prostu nie przesadnie przewymiarowana moc i rzeczywiście mogą korzystać z uroków T2 )

pzdr

Edytowane przez bobrow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan

u ciebie Amen, ale u mnie nie ma problemu z przewymiarowaniem, pompa nie taktuje....nawet wtedy jak pracuje w trybie ciągłym...

cuda, panie dziejku, cuda :p

Żadne cuda. Ktoś kto liczył twoje OZC, ostro się machnął :yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze ,że dużo zamieszania robią sami producenci PC P/W ze swoimi mocami znamionowymi.Trzeba się pilnować kiedy porównujemy ze sobą różne PC-cyrk jest wtedy ,kiedy wszyscy mają np model 7kW ,ale dla różnych temp min... Edytowane przez bobrow
uzupełnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zaszczuty, to mało powiedziane. jak próbuję zwrócić uwagę i zapytać, dlaczego w ciągu jednego sezonu gość zmienia trzykrotnie (a sezon się nie skończył jeszcze) zdanie, to zostaję od razu hejterem i straszą mnie adminami. Ale i tak, gość nie napisze, że walnął potężnego babola i dał z siebie zrobić głupka forumowym naganiaczom. A o tym powinen własnie napisać. Niech czytają ci, co PC 9kW do 100m2 domu jeszcze nie kupili.

 

SwójPanie

 

Należę do tej grupy głupków, którzy wg twoich kryteriów mają przewymiarowaną PC.

Co więcej; preferuję, poza okresami przejściowymi jej pracę ciągłą.

Wyboru T-Capa dokonałem samodzielnie, a co więcej w pełni świadomie. Bez udziału różnej maści naganiaczy czy entuzjastów, których w odniesieniu do Pan... wówczas w tym dziale jeszcze nie było.

Dziś rzadzi CNC, wtedy niejaki Miki, a jedynym godnym wyborem miały być PC Atlantica.

Od początku godziłem się na występowanie zjawiska,które wy nazywacie tu "taktowaniem". Zupełnie nie przeszkadza ani mi ani mojej PC że sprężarka w ciągu doby może się uruchomić nawet 15 razy. Co więcej; nie przeszkadza to żadnemu z producentów inwerterowych PC.

Rezultaty jakie osiągam przy przewymiarowanej i taktującej PC są dla mnie więcej niż satysfakcjonujące. Mam dokładnie opomiarowaną instalację, a wynikami dzielę się na nin. forum, z reguły 26 IX każdego roku. Czasami częściej, gdy chodzi mi o wskazanie na jakieś zjawisko lub problem.

 

Zajrzyj może do działu PC zużycie prądu i porównaj moje wyniki z raportami innych użytkowników albo nawet ze swoimi. Możesz się zdziwić.

 

Pozdrawiam

 

Pratchawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne cuda. Ktoś kto liczył twoje OZC, ostro się machnął :yes:

 

kolejna twoja teoria, całkowicie błędna.

Przez te wszystkie lata jak mieszkam, był bodajże jeden dzień, że temperatura była około -20/-21C

PC pracowała przez 22-23h non stop. Czyli zapas był, ale mały. Czyli dokładnie tak, jakie były wyliczenia OZC dla -20/23

 

W ubiegłym sezonie, szanowny admin banował mnie za takie dyskusje chyba ze trzy razy. W tym raz, za to że zanegowałem temp. dolnego źródła u niego i napomknąłem, że DZ jest raczej wykonane bez polotu, skoro takie marne uzyski. Odezwał się szybko instalator, a potem okazało się że są dobrymi znajomymi z adminem. To podważa wiarygodność takich osób. Ot taka forumowa mała mafia.....

Tak samo jak adminowi (chyba wiem o kim piszesz :p) można zarzucić w pewnych kwestiach brak obiektywizmu, to to samo można powiedzieć z pewnością o tobie.

A na pewno znajdzie się ktoś, kto to samo powie o mnie. :p

więcej dystansu do rzeczywistości życzę :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, tylko podjesz COP, więc się na nim opierasz. Nie chce mi się pisać i udowadniać, że taki pomiar to do d.. se można wsadzić.

Prawdopodobnie Cop tam przy A-17/W40 był ok 1,3. Tyle.

 

Takie pytanie. U Ciebie też tak ta pompa głośno chodzi jak pracuje przy max. częstotliwości?

 

Nie wiem.

 

Jak uruchamia się grzanie w II taryfie to na początku działa głośno , ale też nie wiem czy odpala się na max mocy (zapewne nie) , po krótkim czasie wentylator zwalnia i działa sporo ciszej.

 

Co co COP to jest też tabela od LG i tam przy -20 stopni podają

 

Obliczanie COP: TC / PI = COP

 

HU091.JPG

 

CNC robił pomiar przy -17 stopniach więc wynik jest dość zbliżony do tego co podaje LG ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
Możesz się zdziwić.

 

Pozdrawiam

 

Pratchawiec

Porównywałem, przypadkiem nie zauważyłeś.

Przez ostatnie 24 godziny pompa zużyła 31 kWh. W domu 22,4* C, na zewnątrz; po południu -5-7, w nocy.- nad ranem -9, teraz -12.00 -1.

Pratchawiec

 

Średnia za ostatnie 3 dni, takie temp. Jak u ciebie na zewnątrz i 23deg w salonie. Histereza 0,5 deg. Zużycie 69kWh za pełne 3 dni za CO+CWU+reku. Bez kagańca na 2T. Powinno być niebawem jeszcze lepiej przy zachowaniu takich temp. zewn.

Spada wilgotność na zewnątrz no i rozgrzewa się PF :)

 

Zatem rewelacji u Ciebie kolego Prachtawiec nie widzę. Zdziwienia brak. Do tego mam większy i bardziej rozległy w bryle dom. Wysoki salon, nieco wyższe temp. wewnątrz, dwukrotnie (albo lepiej, zakładam standard) przeszkloną elewację.

Nie o to chodzi. Sądzę, że grzejąc w ten sam sposób, bez przewymiarowanej jednostki, miałbyś mniejsze zużycie. Ale tego się nie dowiemy.....

Edytowane przez TwojPan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
Oczywiście ale zaczyna się dyskusja na temat lepszych COP ..i grzania ciągłego ... , a czytają to ci , którym było doradzane przewymiarować bo to najlepiej...

Rzuć cytaty kto coś takiego pisał ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w końcu. Tu masz przykład.

 

W inny wątku Jest tak, ktoś i napisał, że ma takie PC do wyboru:

 

ta słabsza: Panasonic SDC 7kW KIT-WC07H3E5

mocniejsza: Daikin Altherma III 4kW EHBH04D6V + ERGA04DV

 

I co dostał w odpowiedzi

 

"Mocniejsza to Panasonic raczej"

 

Dlaczego. Niefajny marketing. Tyle.

 

Muminku:D

tylko my tu mamy trzy grupy "doradzających" :

-instalatorzy

-użytkownicy narzucający swoje wybory

-użytkownicy obiektywni

 

Staram się być obiektywnym-zarzucasz mi promowanie Panasa kiedy podaję parametry techniczne (lub dane pomiarowe z mojej instalacji) i porównuję je z innymi producentami.

Raczej nie znajdziesz ,abym tutaj komuś kategorycznie doradził np bierz Panasa i nawet się nie zastanawiaj (raczej to Ty masz na swoim koncie podobne wypowiedzi).

Zawsze staram się przekazać jak najwięcej informacji porównawczych tak ,aby każdy nowy inwestor wybrał wg swoich kryteriów -osobiście nic mi do tego czy ktoś kupi Fiacika czy Merolka.

W przyszłym roku będę miał kolejną inwestycję i ponownie zrobię wg mojego utartego szablonu : porównam oferty wzgl parametrów/kosztów eksploatacji/ceny zakupu i części zamiennych/wsparcia serwisu.Przecież za karę nie kupię sobie kolejnego Panasa -jaki miałbym cel sam sobie szkodzić kupując nie właściwy sprzęt ?Moja kalkulacja jest banalnie prosta -chcę mieć wszystko najlepsze za najmniejsze pieniądze...

Tymczasem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...