Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Praca stała a z taktowaniem ?


kaszpir007

Recommended Posts

Co do taktowania to wydaje mi się ze to kwestia odpowiedniego sterowania. Czy pompa nie może sie właczać raz na dobe na godzinke zamiast 6 razy po 10 minut?

Nie jestem tutaj w wiekszości co mają pompy powietrzne ale w kwestii gruntowej pompy uważam że jedyne przewymiarowanie jakie należy zrobic to takie zeby pompa chodziła na samej sprężarce do tych -20 może -25. Tak żeby do -5 mogła chodzić w T2. Im bardziej ocieplony i szczelniejszy dom tym mozna zejść niżej ale nie wyobrażam sobie wepchniecia w podłoge/dom ciepła potrzebnego na cała dobe przy -20 czy -25 stopni w 2T. Temp zasilania podczas działania pompy mocno wzrośnie i ucierpi na tym bardzo COP i komfort.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 308
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Gość Arturo72
Co do taktowania to wydaje mi się ze to kwestia odpowiedniego sterowania. Czy pompa nie może sie właczać raz na dobe na godzinke zamiast 6 razy po 10 minut?

Nie jestem tutaj w wiekszości co mają pompy powietrzne ale w kwestii gruntowej pompy uważam że jedyne przewymiarowanie jakie należy zrobic to takie zeby pompa chodziła na samej sprężarce do tych -20 może -25. Tak żeby do -5 mogła chodzić w T2. Im bardziej ocieplony i szczelniejszy dom tym mozna zejść niżej ale nie wyobrażam sobie wepchniecia w podłoge/dom ciepła potrzebnego na cała dobe przy -20 czy -25 stopni w 2T. Temp zasilania podczas działania pompy mocno wzrośnie i ucierpi na tym bardzo COP i komfort.

To wyobraź sobie kloc betonu o pojemności 50m3(140m2 po podłogach)nagrzany do np.27st.C. Jak myślisz,w jakim czasie schlodzi się on np.o 2st.C ?

I jak to się ma do 5,5m3 anhydrytu (140m2 po podłogach) grzanego tą samą pompą ?

Widzisz i rozumiesz różnicę ?

Anhydryt szybko się nagrzewa i szybko się wychladza a tym bardziej taka cienizna i dlatego o taktowanie jest bardzo łatwo.

 

A ja mam taki kloc betonu i grzeje go monstrualnym 9kW T-CAPem i zero taktowania chociaż dom przy -20st.C potrzebuje jedynie 3,5kW i tylko w II taryfie.

Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
Ano bez styro pod posadzka,ani centymetra ;)

Za to na gruncie mam 20cm ;)

Uważaj co piszesz. Grozi za to lincz.

Widzisz, ty tak masz i jest ok. Ja mam tak samo i już jest źle. Chyba za mało jeszcze postów naskrobałem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
kolejna twoja teoria, całkowicie błędna.

Przez te wszystkie lata jak mieszkam, był bodajże jeden dzień, że temperatura była około -20/-21C

PC pracowała przez 22-23h non stop. Czyli zapas był, ale mały. Czyli dokładnie tak, jakie były wyliczenia OZC dla -20/23

Tak samo jak adminowi (chyba wiem o kim piszesz :p) można zarzucić w pewnych kwestiach brak obiektywizmu, to to samo można powiedzieć z pewnością o tobie.

A na pewno znajdzie się ktoś, kto to samo powie o mnie. :p

więcej dystansu do rzeczywistości życzę :cool:

Dystans do siebie mam wrodzony.

Parę lat temu, stałem się ofiarą forumowych guru (nawet był to Pan Doktor). Stało się jak się stało. Kupiłem lokomotywę 25kW, z obietnicami zmniejszenia mocy palnika nawet do 10kW. miała ogrzewać klocek 140m2 z 70lat, bez zewnętrznego ocieplenia i dachu. Szybko przekonałem się, że i do tego jest zbyt duży. Wymiana na 12kW kosztowała 3tys zł. Teraz spalam połowę tego co w tamtym kotle, nawet jak przy -20deg idzie non stop. Jako tym głośno napisałem, rozpętało się tu piekiełko.

Więc jak działa forum już wiem od dawna.

Nie znam twojego domu. Może tylko myślisz, że ogrzewanie kosztuje cię niewiele. Może przy mniejszej PC kosztowało by mniej? Tego nie wiemy.

Problem jest inny. Chodzi o to, że najpierw gość robi OZC, a potem kupuje 2x większa jednostkę do jego ogrzania. Ja nie widzę tu sensu. Ani jeśli chodzi o sprawność, ani jeśli chodzi o wygodę....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dystans do siebie mam wrodzony.

Parę lat temu, stałem się ofiarą forumowych guru (nawet był to Pan Doktor). Stało się jak się stało. Kupiłem lokomotywę 25kW, z obietnicami zmniejszenia mocy palnika nawet do 10kW. miała ogrzewać klocek 140m2 z 70lat, bez zewnętrznego ocieplenia i dachu. Szybko przekonałem się, że i do tego jest zbyt duży. Wymiana na 12kW kosztowała 3tys zł. Teraz spalam połowę tego co w tamtym kotle, nawet jak przy -20deg idzie non stop. Jako tym głośno napisałem, rozpętało się tu piekiełko.

Więc jak działa forum już wiem od dawna.

Nie znam twojego domu. Może tylko myślisz, że ogrzewanie kosztuje cię niewiele. Może przy mniejszej PC kosztowało by mniej? Tego nie wiemy.

Problem jest inny. Chodzi o to, że najpierw gość robi OZC, a potem kupuje 2x większa jednostkę do jego ogrzania. Ja nie widzę tu sensu. Ani jeśli chodzi o sprawność, ani jeśli chodzi o wygodę....

 

Możesz się pochwalić co to był za kocioł (producent, model)? Jestem ciekaw, bo sam w podobnym domu mam kocioł gazowy 24kW z modulacja od 9kW i się zastanawiam czy nie kupić czegoś słabszego, ponieważ zapotrzebowanie na moc maksymalna to ok. 14-15kW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
Możesz się pochwalić co to był za kocioł (producent, model)? Jestem ciekaw, bo sam w podobnym domu mam kocioł gazowy 24kW z modulacja od 9kW i się zastanawiam czy nie kupić czegoś słabszego, ponieważ zapotrzebowanie na moc maksymalna to ok. 14-15kW.

 

Jak wpisze nazwę to zlecą się tu naganiacze z węglowego wątku. Ale był to kocioł na ekogroch..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dystans do siebie mam wrodzony.

Parę lat temu, stałem się ofiarą forumowych guru (nawet był to Pan Doktor). Stało się jak się stało. Kupiłem lokomotywę 25kW, z obietnicami zmniejszenia mocy palnika nawet do 10kW. miała ogrzewać klocek 140m2 z 70lat, bez zewnętrznego ocieplenia i dachu. Szybko przekonałem się, że i do tego jest zbyt duży. Wymiana na 12kW kosztowała 3tys zł. Teraz spalam połowę tego co w tamtym kotle, nawet jak przy -20deg idzie non stop. Jako tym głośno napisałem, rozpętało się tu piekiełko.

Więc jak działa forum już wiem od dawna.

Nie znam twojego domu. Może tylko myślisz, że ogrzewanie kosztuje cię niewiele. Może przy mniejszej PC kosztowało by mniej? Tego nie wiemy.

Problem jest inny. Chodzi o to, że najpierw gość robi OZC, a potem kupuje 2x większa jednostkę do jego ogrzania. Ja nie widzę tu sensu. Ani jeśli chodzi o sprawność, ani jeśli chodzi o wygodę....

 

Rozumiem, w pewien sposób odreagowujesz teraz fakt tamtego błędnego doboru. Nawet to rozumiem.

Ja na szczęście takich przebojów nie miałem, chociaż do mojego domu ( wszystkie firmy miały ten sam zestaw danych dotyczących budynku) proponowano mi urządzenia grzewcze o mocach od 6kw do 15kw.I bynajmniej nie były PC p-w..wtedy rynek pomp ciepła wyglądał jakby trochę inaczej niż dzisiaj ;)

Doboru dokonałem na podstawie OZC wykonanego we własnym zakresie, ale czas pokazał, że wykonałem je w miarę dobrze. A jak popełniłem błędy, to pewnie się one "zniosły"

6kw byłaby minimalnie za mała, ta którą mam(7,6kw) jest praktycznie idealnie dobrana do mojego domu. A przy aktualnych temperaturach DZ mam "nieco" więcej niż te 7,6kw...gdybym wiedział, że będę mieć tak wydajne DZ....ale to takie gdybanie...różnica pomiędzy 6 a 7,6kw była raptem 540zł - i tak jak napisałem, pompa ciepła mi nie taktuje, nawet przy wyższych temperaturach zewnętrznych, gdy przewymiarowanie było znacznie większe niż teraz.

Niby dlaczego przy mniejszej PC ogrzewanie mojego domu mogłoby kosztować mnie mniej? możesz to jakoś uzasadnić?

Gdybym miał dzisiaj wybierać - to miałbym zgryz. Na pewno zrobiłbym to samo co zrobiłem jak budowałem dom i o czym pisał bodajże bobrow. Policzyłbym OZC i wysłał zapytania ofertowe(duuuużo). I na tej podstawie(uwzględniając oczywiście także cenę, a jakże!) wybrał urządzenie końcowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem 7,5 daikina chociaż miałem propozycję 9 panasa ,wtedy dość duża różnica w cenie jeszcze byla na korzyść P teraz ceny się wyrównały ,a widzę że u mnie pewnie 6 spokojnie by ogarnęła , ale jak wtedy czytałem forum to większość doradzała przewymiarować bo nie ma pracy na grzałkach bo koszty itd.

Dziś mam 8,6 kW na dachu i mam to gdzieś .

Edytowane przez pagu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To powiedz jak masz rozwiązane okresowe przegrzania domu , np. w pogodę jak dziś u mnie , 6 rano -2 stopnie , godzina 11 +6 na dworze ( i duże zyski z okien) ,, ten kloc betonu nagrzany do komfortu w temp ujemnej , więc przegrzewasz dom .

Edytowane przez toommm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72

To powiedz jak masz rozwiązane okresowe przegrzania domu , np. w pogodę jak dziś u mnie , 6 rano -2 stopnie , godzina 11 +6 na dworze ( i duże zyski z okien) ,, ten kloc betonu nagrzany do komfortu w temp ujemnej , więc przegrzewasz dom .

Nie spotkałem się jeszcze z taką sytuacją. Timer ustawiony jest na okres II taryfy,KG ustawiona na 30/36

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan

To powiedz jak masz rozwiązane okresowe przegrzania domu , np. w pogodę jak dziś u mnie , 6 rano -2 stopnie , godzina 11 +6 na dworze ( i duże zyski z okien) ,, ten kloc betonu nagrzany do komfortu w temp ujemnej , więc przegrzewasz dom .

Nie wiem jak u Arturo, choć co by nie napisał, ja nie daję mu nigdy wiary:) ,ale do takiego rozwiązania nieodzowne jest posiadanie odpowiedniej automatyki, która temu zapobiega w mniejszy czy większy sposób. To zrozumiałe dla takiej masy betonu. Ale lepiej posiadać jakąkolwiek automatykę (termostaty z funkcją adaptacyjną i siłowniki na pętlach itd.), a niżeli zdać się na raz ustawione rotametry w całym domu. Nie ma cudów, nie da się tak zróżnicować temperatur w domu, temperatura i tak się wyrówna.

A w okresach przejściowych, klima jest dobrym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
Nie ma cudów, nie da się tak zróżnicować temperatur w domu, temperatura i tak się wyrówna.

Słowo klucz,mój dom jest używany na co dzień i nie potrzebne jest zróżnicowanie temperatur oprócz tego co było w projekcie podlogowki i regulacji jej.

Sterowniki w takim domu są zbędne.

Co więcej,ja po pierwszym sezonie wyrzucilem nawet sterownik pokojowy.

 

Wyobraź sobie oddawanie ciepła do pomieszczeń przez 3-4cm wylewke anhydrytowa a 10cm wylewke betonową+25cm betonu pod nią.

To tak jakby porównać kable grzejne pod panelami i pod płytą.

Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...