milsa666 06.04.2018 18:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2018 Cześć Pytanie do użytkowników podłogówki a na nich paneli podłogowych.Pytanie trochę z gatunku teoria vs jak to jest na prawdę.Jest sobie taka fajna strona z tematem podłóg drewnianych/paneli na ogrzewaniu podłogowym http://galeria-parkietu.pl/drewno-na-ogrzewaniu-podlogowym/ I teraz mój "problem"Wybrałem sobie panele firmy quick... (nie reklamuje) z oporem R=0,065 (razem z podkładem). Według zamieszonych na powyższej stronie wykresów wynika, że przy załóżmy mocy cieplnej 40W/m2 i oczekiwanej temperaturze pomieszczenia 22C temperatura wykładziny (paneli/drewna) powinna wynosić około 26C. Idąc dalej z wykresów w dalszej części strony wynika, że strata ciepła na moich panelach (R=0,065) wynosi prawie 2,5C. Z tego wynika, że temperatura pod panelami powinna być przynajmniej 28C. Jeżeli teraz założyć, ze będzie > niż 40W/m2 (mostki) i opór panel+podkład większy (bo tak) to temperatura pod panelem będzie jeszcze wyższa. No i teraz jak to jest.Rozmawiałem z przedstawicielem firmy od tych paneli i mówił, ze nie powinny one mieć kontaktu z temperaturą wyższą niż 27C (czyli od spodu nie więcej niż 27C). To mi się trochę kłóci z wykresami/tabelkami na powyższej stronie. Jak to u was jest? Czy jakoś pilnujecie temperatury podłogi żeby jej nie przekraczać? A jeżeli nie to czy te 27C (przypominam że od spodu) traktować bardziej jak radę a nie wyrocznię. W realu nikt się tym nie przejmuje i grzeje tak żeby było ciepło w domu. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noc 06.04.2018 19:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2018 Jeśli chodzi o ryzyko uszkodzenia paneli przez ogrzewanie podłogowe, to jakieś wierutne bzdury. Gdyby tak było, to jak? Latem w samo południe będziesz okładał je workami z lodem, by temperatura paneli nie wzrosła powyżej 27oC??? Jakieś duby smalone.Jeśli masz współczesny dom z przepisową obecnie izolacją, to nie martw się o panele, nic im nie będzie. By je uszkodzić, musiałbyś nagrzać podłogę, do temp powodujących oparzenia gołej stopy.O straty nie martw się, o 2 oC będziesz musiał podnieść temp podłogi, ale też woda do kotła wróci o temp 2 oC wyższej. W przyrodzie energia nie zginie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
milsa666 06.04.2018 19:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2018 No fakt latem będzie bieda... Trzeba będzie ściągać i na zimę montować.Swoja drogą to ciekawe czemu takie informacje podają producenci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eliks 06.04.2018 21:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2018 Podają takie informacje aby mieć furtkę do reklamacji. Poczytaj sobie same obostrzenia co do układania paneli jak max długość, minimalna długość czy folia pod panelami, która jest pierwszą rzeczą jaką sprawdza technik od reklamacji np. z Kronopola. I pamiętaj o specjalnym pokładzie, który oddaje ciepło, zazwyczaj ma takie dziurki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pytajnick 06.04.2018 22:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2018 Panele tej firmy mają określoną również minimalną wilgotność, jaka musi być w domu - 50% ....a to już problem przy WM.Pytaniem jest - skoro podkład będzie grubszy to o ile (normalnie max 2mm) i z jaką wtedy temperaturą będą się stykały PANELE? Niższą czy wyższą ?Co do lata... jeśli już macie 27st przy podłodze (szczerze współczuję) to od strony wierzchniej, bardziej odpornej, pokrytej żywicą melaminową,korundem a pod spodem jest często tylko wzmacniany papier. usztywnienie laminatem.Czemu takie a nie inne wytyczne? Widocznie jest jakiś powód, skoro przy normalnym użytkowaniu - "w trakcie sezonu grzewczego mogą pojawić się szczeliny" - to jakie będą, przy temp. wyższej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
milsa666 06.04.2018 22:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2018 Panele tej firmy mają określoną również minimalną wilgotność, jaka musi być w domu - 50% ....a to już problem przy WM. Pytaniem jest - skoro podkład będzie grubszy to o ile (normalnie max 2mm) i z jaką wtedy temperaturą będą się stykały PANELE? Niższą czy wyższą ? Co do lata... jeśli już macie 27st przy podłodze (szczerze współczuję) to od strony wierzchniej, bardziej odpornej, pokrytej żywicą melaminową,korundem a pod spodem jest często tylko wzmacniany papier. usztywnienie laminatem. Czemu takie a nie inne wytyczne? Widocznie jest jakiś powód, skoro przy normalnym użytkowaniu - "w trakcie sezonu grzewczego mogą pojawić się szczeliny" - to jakie będą, przy temp. wyższej? No właśnie będzie WM i te 50% trochę mnie martwi. Czy wymóg takiej wilgotności dotyczy tej firmy czy generalnie paneli? Zakładam że dużo osób ma panele nad podlogowką i się chyba tak nie martwią. Co do temperatury latem to wierzę że przy wysokich temperaturach i bezpośrednin nasłonecznieniu podłoga może się porządnie miejscowo nagrzać. Podkład planuję specjalny (quick lub arbiton) Może lepiej uderzyć w klejone winylowe??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pytajnick 06.04.2018 22:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2018 No właśnie będzie WM i te 50% trochę mnie martwi. Czy wymóg takiej wilgotności dotyczy tej firmy czy generalnie paneli? Zakładam że dużo osób ma panele nad podlogowką i się chyba tak nie martwią. Co do temperatury latem to wierzę że przy wysokich temperaturach i bezpośrednin nasłonecznieniu podłoga może się porządnie miejscowo nagrzać. Podkład planuję specjalny (quick lub arbiton) Może lepiej uderzyć w klejone winylowe??? Trzeba dobrze sprawdzać instrukcje, bo są i firmy, które zalecają nawet max 25-26st podłogi. Te 50% widzę w quick, bo własnie je kładę u klienta, na gorącej podłogówce (bez mieszaczy, prosto z pieca) Uparł się..więc co mam zrobić? Podkład bierz ten z zabezpieczeniem przeciwwilgociowym, byś folii nie musiał rozkładać Podstawa - IDEALNA posadzka. W quick masz w instrukcji, że musisz wyrównywać (dziury) większe niż 2 mm . Ja mam to - http://www.laserlevelreview.com/news/bosch-gsl-2-surface-laser/ by pokazać inwestorom, że posadzka, którą mieli za idealną...taka nie jest Zawsze ten , który "kończy wykończeniówkę" ma najgorzej Cienki podkład - mają 1,5-2mm - dasz więcej stracisz kasę na ogrzewaniu. https://arbiton.com/kalkulator-energooszczednosci/ tu możesz porównać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
milsa666 07.04.2018 05:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 Kurde nie wiedziałem, że tak równa musi być posadzka.A jak nie jest tak równa to co?Kładąc panele na tak cienkim podkładzie będą nierówności i będą jakieś pustki powietrza = straty w przekazywaniu ciepła.Czym to równać? Samopoziomujące wylewki na mixokreta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noc 07.04.2018 07:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 Nawet jak będą szczeliny powietrzne, nic nie stracisz na ogrzewaniu. Woda po prostu wróci do kotła z wyższą temperaturą, niż gdyby tych pustek nie było. Kocioł będzie nagrzewał tą samą różnicę temperatur. W przyrodzie energia nie ginie, różnice w zużyciu paliwa będą niemierzalne. Krótko mówiąc, temp zasilania będzie nieco wyższa, niż gdyby tych pustek powietrznych nie było. Powrót analogicznie będzie też cieplejszy o podobną wartość.Jeśli nie ma jakichś wyraźnych, widocznych nierówności, panele+podkład ułożą się tak, że nie będzie tego widać.Producenci paneli wymyślają tysiące obostrzeń, by wywinąć się od uznania reklamacji, w razie "W". Klasyczna perfidia, służąca uniknięciu przyznania się do własnego niedbalstwa. Znaleźć cokolwiek, byle tylko nie zwracać nowego towaru lub pieniędzy. Nawet jeśli wyraźnie zawinił producent. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eliks 07.04.2018 07:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 Pamietaj o specjalnym pokładzie, o tym że panele zanim położysz, trzeba rozciąć opakowanie żeby do siebie "doszły". Najlepiej kilka dni w pomieszczeniu w którym będą układane. Co do równania, szybko i sprawnie robisz to Atlasem ZW 330. Zaprawa wyrównujaca z włóknami, gdzie przy 3mm po 5h możesz położyć płytki, oczywiście panele to inny temat. No i najważniejsze żeby posadzka była sucha. Jak to sprawdzić? Kladziesz kartkę A4 na noc i patrzysz jak wygląda rano. Jeśli jest jakakolwiek wilgoć, zobaczysz to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
milsa666 07.04.2018 07:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 Tak cienka warstwa wyrównująca nie będzie miała tendencji do pękania? 10cm mixokreta i 3mm warstwa. Popytam o tego Atlasa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pytajnick 07.04.2018 08:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 To taka tendencja u inwestorów- większość, jak nie wszyscy myślą, że pod ceramikę powierzchnia musi być idealna a panele "się ułożą" Tak, ułożą, ale jak będzie górka to będzie szczelina a jak dołek, to panele na łączeniu się wybrzuszą, wykruszą itp. Atlas jest "pancerny" Oczywiście najlepiej dawać warstwę na całą powierzchnię podłogi. ale jeśli nierówności masz niewielkie możesz to zrobić "punktowo" Owszem, jak będziesz po tym, chodził, jeździł itd przy innych pracach w pomieszczeniu, to może popękać, dlatego robi się to na sam koniec - równasz, schnie, kładziesz panele. I jeszcze jedno .co ja bym zrobił przed równaniem - gruntowanie, bo zapewne posadzkę masz już zapyloną. Tylko nie jakimś środkiem o konsystencji wody. który wsiąknie a takim, który zostawi "klejąca" warstwę. Może być tej samej firmy, co zaprawa wyrównująca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 10.04.2018 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2018 Nawet jak będą szczeliny powietrzne, nic nie stracisz na ogrzewaniu. Woda po prostu wróci do kotła z wyższą temperaturą, niż gdyby tych pustek nie było. Kocioł będzie nagrzewał tą samą różnicę temperatur. W przyrodzie energia nie ginie, różnice w zużyciu paliwa będą niemierzalne. Krótko mówiąc, temp zasilania będzie nieco wyższa, niż gdyby tych pustek powietrznych nie było. Powrót analogicznie będzie też cieplejszy o podobną wartość. Jeśli nie ma jakichś wyraźnych, widocznych nierówności, panele+podkład ułożą się tak, że nie będzie tego widać. Producenci paneli wymyślają tysiące obostrzeń, by wywinąć się od uznania reklamacji, w razie "W". Klasyczna perfidia, służąca uniknięciu przyznania się do własnego niedbalstwa. Znaleźć cokolwiek, byle tylko nie zwracać nowego towaru lub pieniędzy. Nawet jeśli wyraźnie zawinił producent. Masz wiele racji o sprzedawcach, którzy wymagają rzeczy nierealnych, dzięki czemu, w każdym przypadku problem ewentualnych reklamacji mają" z głowy". Dopuszczalna temperatura powierzchni posadzki w okresie grzewczym to 27oC (pomijam strefy brzegowe i łazienki), pod posadzką będzie odpowiednio więcej - stosownie do mocy grzewczej i oporu cieplnego elementu posadzkowego z podkładem i pustkami powietrznymi. Czy przy powiększonym oporze cieplnym (panel + podkład+ pustki powietrzne) będą większe straty ciepła? Odpowiedź jest prosta - tak będą. Pytanie kiedy i jak wielkie? Przy pompie ciepła każdy wzrost temperatury to gorszy COP jaki - odpowiedni do wzrostu temperatury. Rzeczą naturalną jest że, ciepła wylewka grzewcza przekazuje ciepło w dwie strony. W tej sytuacji jeżeli zwiększamy opór na powierzchni podłogi to ciepło w stosownej ilości, zamiast w górę (do pomieszczeń) idzie w dół (np do gruntu). Tu dużo zależy od ocieplenia podłogi. Więcej szczegółów na http://www.parkietkomplex.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.