bartek04 14.04.2018 22:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2018 (edytowane) Witam Serdecznie, Jestem na etapie wyboru rekuperacji do domu jednorodzinnego o powierzchni użytkowej 220 m2 (+125 m2 podpiwniczone ogrzewane pomieszczenia rekreacyjne).Kubatura netto (według projektu) to 1195 m3. Zaproponowano mi następujący zestaw:Vaillant ecoTEC VSC 306/4-5 15 Vaillant multimatic 700VR91VR70WHV 35 (0020042429)zestaw pompowy izolowany na grzejniki z pompą elektroniczną (0020191817)Zestaw pompowy z mieszaczem R 3/4 z pompą o wysokiej sprawności 0020191813 Niestety w kwestii CO jestem totalnym laikiem, zależy mi na jakości i jednocześnie na tym by niepotrzebnie nie przepłacać, jeśli w tym zakresie cenowym są lepsze jednostki. 1) Czy ww. zestaw spełni swoją rolę i ogrzeje w pełni dom o takiej powierzchni? 2) Czy warto byłoby dokupić jakiś element lub któryś jest całkowicie zbędny? 3) Czy w tym zakresie cenowym są lepsze opcje w tym wypadku? 4) Mam świadomość, że co firma to inne ceny, ale porównałem zaproponowany kosztorys względem cen internetowych i wyszła spora różnica. Dla mnie najważniejsza jest jakość, ale za jedno i to samo nie chciałbym przepłacać bo to po prostu marnotrawstwo. Zapytam więc obeznanych w temacie o opinię, czy są to normalne stawki czy po prostu "rzeźbią". Wiem, że nie mając projektu instalacji, można gdybać jeśli chodzi o materiały, ale podałem wielkość domu i myślę, że oszacować można. 5) Ogrzewanie w części piwnicy (podłoga będzie wyłożona matami treningowymi o grubości 5 cm) chciałbym by było umiejscowione w ścianie, a nie podłodze, czy ww. system również obsługuje tego typu rozwiązanie? Wszystkie ceny netto: ETAP I robociznaWykonanie wewnętrznych instalacji sanitarnych i grzewczych wg projektu: C.O na II obiegi: Obieg I podłogowy dla pomieszczeń zgodnie z projektem 1/1, 1/2, 1/3, 1/8, 1/13, 2/1, 2/8, 2/9 plus cała piwnica z wyłączeniem na spiżarnię Obieg II grzejnikowy dla pozostałych pomieszczeń oraz dodatkowo pod grzejniki łazienk