eryk172 19.04.2018 08:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2018 (edytowane) Witam serdecznie, Od kilku tygodniu powoli działam w kierunku zbudowania domku lekkiej konstrukcji na działce ROD. Jestem w tej kwestii amatorem,z każdym wykonanym ruchem zastanawiam się kilka razy i pytam o zdanie przynajmniej kilku osób, działając z rozsądkiem. Teren na którym ma się znajdować domek jest podmokły, niedaleko płynie wieprz. Wygląda to tak: (duża ilość wody została wybrana wiaderkiem, jest tego więcej) Wymiary ok 3,3m x 5,7m ( ok. 18mkw) Aktualnie w planach jest nawiezienie piachu, tak żeby podnieść teren o ok. 20-30cm. Przejadę zagęszczarką i wykonam szalunki do płyty betonowej. Tutaj nasuwa się kilka pytań, wstępnie ustaliłem że 13 cm wystarczy. Pan z betoniarni doradził że może zrobić troszkę bardziej gęstą mieszankę, wylać na plandekę na placu i taczkami wozić na działkę. (niestety nie mam możliwości wjechania am gruchą). Samemu wykręcę maksymalnie B15, a trzeba i tak przywieźć piach, żwir oraz cement. Zawieźć taczkami na działkę. Po kilku przeliczeniach cena wyszła podobna. ok. 200-300zł drożej, ale ile czasu oraz nerwów zaoszczędzę a Jakość betonu będzie lepsza. Czy ten pomysł się sprawdzi? Beton B20(C16/20) będzie okej? Jakie muszę wykonać zbrojenie, i czy wgl muszę? Teraz troszkę pobujam w obłokach i postaram się zobrazować jak ma wyglądać reszta. Wszystko planuje zrobić o konstrukcji drewnianej ( deski + plyty OSB). To chyba najtańsza opcja? Na początku dookoła płyty zamontować używając kotwy pierścieniowej deski podwalinowe. Jakiej grubości, szerokości użyć desek? Jakiego rodzaju kotwy? M16x180? Następnie z płyt osb i desek skonstruowałbym panele ścian lub najpierw stworzył sam szkielet i później położył na to płyty OSB. Plyta o grubości 10-12mm wystarczy? jakiej grubości i szerokości deski zastosować? Rozstaw desek co ok 60cm będzie w porządku? Mniej więcej taką konstrukcje chciałbym uzyskać - Czy można to zrobić taniej, prościej? Dalej z dachem nie