Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Równanie ścian pod płytki


Recommended Posts

Dzień dobry,

pomimo przeszukania forum nie znalazłem rozwiązania swojego problemu.

Jestem w trakcie remontu mieszkania, skułem płytki w kuchni i łazience. Po odkuciu płytek ściennych w kuchni (w większości odpadały z klejem kilka z tynkiem) pozostawały "wżery" w tynku CW - nierówności od 2 mm do ubytków w tynku na całej głębokości (max 1 - 1,5 cm).Tam gdzie było słychać puste przestrzenie odkułem tynk do żywej cegły. Płytki są na ścianie kominowej z cegły czerwonej.

W łazience natomiast odkułem płytki i poodchodziły w większości bez kleju. Następnie skułem klej na jednej ścianie ze względu na to że w niektórych miejscach nie trzymał się podłoża - przy skuwaniu odchodził bez większych problemów ale z wierzchnią warstwą tynku (powstały również głębsze ubytki podobnie jak w kuchni od 2 mm do 1 - 1,5 cm) . Chcę przygotować ściany do położenia nowej glazury w obu pomieszczeniach (kuchnia to płytki 7,5x15 cm, natomiast łazienka 28x85 cm). Wobec powyższego mam pytanie czym mam wyrównać obie powierzchnie. Czy w kuchni zagruntować całą ścianę i wyrównać większe ubytki np MAPEI Nivoplan Plus (powierzchnia tych ubytków nie przekracza w sumie 0,5 m2)?

Z tynku w łazience natomiast oprócz nierówności po przejechaniu ręką obsypują się ziarna piasku (po przejechaniu już się nie sypią) - czy w takim razie wystarczy zagruntować gruntem głęboko penetrującym i na to szpachlę np Cekol zw-06 tylko do wyrównania powierzchni a tam gdzie duże ubytki to ewentualnie powołany wyżej MAPEI i dopiero klej? Na innych ścianach jest zostawiony klej który wydaje się być dobrze zespolony z tynkiem (nie jest głucho po ostukaniu - czy w takiej sytuacji wystarczy wyrównać bruzdy po grzebieniu klejem do płytek dla równej powierzchni i później główna warstwa kleju i na to płytki (oczywiście po wyschnięciu warstwy "wyrównującej")

Jaki klej do płytek ściennych do łazienki - czy wystarczy atlas uelastyczniony?

Będę kładł również gres polerowany 90x90 na podłogę jaki klej do niego?

 

Przepraszam za dużo tekstu ale chciałem jak najbardziej szczegółowo opisać problem.

 

Pozdrawiam, Przemek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyty GK odpadają (zbyt mała łazienka). Nierówności są rzędu 2-3 mm i tylko punktowo w łazience są dziury w tynku. Chcę uzyskać taki efekt żeby warstwa tynku z warstwa wyrównującą były na tyle zwarte i mocne żeby utrzymać płytki o podanych wymiarach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Płyty GK odpadają (zbyt mała łazienka). Nierówności są rzędu 2-3 mm i tylko punktowo w łazience są dziury w tynku. Chcę uzyskać taki efekt żeby warstwa tynku z warstwa wyrównującą były na tyle zwarte i mocne żeby utrzymać płytki o podanych wymiarach.

 

Jak robiłem remont w swojej łazience, dawno, dawno temu, to też się uparłem na tradycyjny tynk. Wyszło jak wyszło, płytki są równo, za cenę grubej warstwy kleju i drobiazgowej zabawy z każdym jednym kafelkiem. Gdybym znów robił ten remont, to skułbym tynk do żywego, na to przykleił płytę "Ultrament" klejem do styropianu (są płyty o grubości 6mm) i na to finalnie płytki. A jeżeli ściany trzymają płaszczyzny, to skuć do żywego i zaciągnąć klejem do siatki. Obie metody sprawdzone i pewne.

 

Jeżeli chcesz jednak zostawić te tynki - tam gdzie się trzymają, wyrównaj je dowolną zaprawą wyrównującą lub nawet klejem. Mapei to bardzo dobra firma, ale dość droga. Kiedyś się bawiłem zaprawą ZW-04 bodajże firmy Cekol - nie ta jakość, ale też da radę. Grunt głębokopenetrujący to trochę kit, ale może nie dane mi było uzywać profesjonalnych produktów. Natomiast tam, gdzie tynki się sypią, to jednak ja bym je skuł. Klej ma duży skurcz i niską paroprzepuszczalność, płytki tym bardziej - odpaść to może nie odpadnie samo z siebie, ale później będziesz coś wiercił albo odkujesz jedną płytkę - i będzie niemiła niespodzianka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
nierównosci 2-3mm to nie sa nierówności, natomiast dziury już tak, kup tynk cementowo wapienny, jakiś tani np. Atlasa np taki Zaprawa_tynkowa_Atlas_25_kg-908278-300930.jpgi zatynkuj wszystkie ściany, wcześniej porządnie zagruntuj dobrym gruntem, np CT17 lub Primer G(firm nie podaje, bo łatwo znaleźć), jak to wyschnie to kładź płytki wczesniej gruntując wszystko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months później...

Witam.

Potrzebuję pomocy praktyków/fachowców bo już tyle tematów przejrzałem na forach że się zapętliłem.

W pomieszczeniu remontowanym zdrapałem stare warstwy farb do gołego tynku. Zagruntowałem 4 razy gruntem. Na jednej ze ścian maja być płytki gipsowe-ala stara cegła. Na tej ścianie zatopiłem siatkę do dociepleń na kleju gipsowym i zaciągnąłem drugi raz klejem. Okazało się że sciana/stary tynk nie mają nic wspolnego z pionem. Zamontowałem więc listwy podtynkowe-teraz już w pionie i teraz powstaje problem.....czym to wyrównać. Myślałem na początku o golbandzie/tynku gipsowym ale minusy tego są takie że jest to tynk jednowarstwowy-czyli nie można kłaść dwóch warstw a ja po położeniu jednej muszę wykuć listwy podtynkowe i w tych miejscach dołożyć tynku, drugim minusem jest to że ten tynk robi się na gładko na mokro-już bez gładzi która podobno może się rozwarstwić z tynkiem-ale to jest pomieszczenie w którym podłoga jest gotowa więc zacieranie na mokro odpada. Krzywizna ściany to około 2 cm i do góry schodzi do zera. PROSZĘ POMÓŻCIE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...