color1 06.05.2018 13:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2018 (edytowane) Witajcie,Mam zamiar wykonać szafę wnękową a w niej drzwi przesuwne lub właściwie łamane/składane, do których niezbędny jest górny profil aluminiowy/suwnica w której będą poruszały się rolki nośne (będę chyba bazował na systemie jezdnym ursus/valcomp).Założenie moje jest takie, że konstrukcja szafy (bez wieńca, po prostu osadzona i przytwierdzona pionowo płyta do której będą włożone półki na wspornikach przykręcanych do ścian bocznych (lub listewek nośnych) i drzwi do niej, będą elementami niezależnymi tzn. nie chcę osadzać drzwi na części (cokole lub suficie, bo ich nie będzie) szafy. No i teraz mój problem: we wnęce (wnęka o szerokości 97 cm) jest sufit podwieszany do którego rzecz jasna nie przytwierdzę górnej prowadnicy toteż pomyślałem, że profil/suwnicę osadzę na dwóch kątownikach stalowych przymocowanych do ścian bocznych (będą ukryte wewnątrz profilu), natomiast mam wątpliwości odnośnie mocowania po środku, bo drzwi będą dość ciężkie i profil może się wygiąć/złamać/pracować.Mam więc pytanie, czy bezpieczne jest mocowanie profilu jednak do sufity g-k ? (może to nie będą aż takie przeciążenia jak mi się wydaje ? Np po środku jeden kołek molly ?)Ewentualnie jak przymocować profil po środku nie obciążając sufitu ? Odległość pomiędzy sufitem właściwym a wiszącą płytą g-k = 132 mm (minus grubość płyty g-k)Nadmienię, że nie ma możliwości zrobienia nadproża na którym mógłbym umocować belkę i do niej przytwierdzić profil suwnicy. Z resztą taka belka (pewnie z 10 cm grubości razem z prowadnicą) znacząco zmniejszyłaby mi dostępne "światło" górnej półki, i też musiałaby być osadzona na kątownikach. Mam zamysł, aby dokładnie po środku prowadnicy, w suficie właściwym zamocować długą kotwę (taką do ościeżnic) i tym sposobem unieruchomić i podeprzeć środek prowadnicy. Czy to się uda ? Bo jeśli nie a ktoś ma oświadczenie to niech mnie odwiedzie od pomysłu i zaproponuje coś innego.Z góry dziękuję. Edytowane 6 Maja 2018 przez color1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysiek88 06.05.2018 15:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2018 Głębokość szafy to 97cm czy szerokość? A jakby z drewna zrobić nadproże? Po bokach do sciany kątownikami stalowymi połapać, a po środku nawet w dówch miejsach zrobić dziure w GK i na jakimś prostym stalowym profilu (nie wiem może samemu dorobionym) złapać się sufitu włąsciwego? Od wewnątrz nic nie będzie widać, a od zwenątrz na to drewniane nadprożę przykręcić regipsa i pomalować go tak samo jak resztę pomieszczenia czy sufit, lub po prostu na drewniane nadproże przykręcić pasek płyty meblowej w kolorze całych drzwi szafy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
color1 06.05.2018 18:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2018 97 to oczywiście szerokość (dokładnie 97,5 pomiędzy ścianami).Belki nie bardzo chcę, bo to co najmniej 60mm mniej prześwitu a mam to policzone tak, że potrzebny mi jest każdy centymetr.Sęk w tym, że będę przerabiał ikeowskie drzwi od pax-a, tzn. docinał profile alu i wypełnienie szklane i dopasowywał do mojej wnęki. W sumie zamiast drewnianego nadproża to już chyba wolałbym jakiś stalowy profil U i go podwiesił na kotwie (przynajmniej cieńszy). Ale zasadnicze pytanie, czy sama kotwa a na niej w połowie zawieszona tylko prowadnica, to udźwignie ? Czyli prowadnica za każde jakby skrzydło drzwi miałoby bez punktów podparcia odcinki 48 cm.Niby ten system valcomp jest samonośny (bo tam są 3 zawiasy utrzymujące oba skrzydła w jednej płaszczyźnie + 2 punkty podparcia (górny i dolny czop osadzony w gnieździe) ale jednak jakieś tam obciążenie na rolce jest (tzn. musi być aby nie zwichrować całej tej konstrukcji drzwi)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysiek88 07.05.2018 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 Trudno tak przenieść zarówno z Twojej strony jak i mojej wizje jeżeli się czegoś nie widzi. Jeżeli każdy centymetr się liczy, to ja bym próbował jakoś między GK a właściwym sufitem wstawić profil stalowy lub drewnianą belkę tzn. łata może wystarczy. Mógłbyś za pomocą śruby kupowanej na metry, takiej gwintowanej i takich kotem 2-3cm do tego wkręcić je w sufit a potem przymocować do tego profil. To jest mój pomysł i może Ci się wydać idiotyczny ale ja do takich spraw podchodzę bardzo długo ... czyli to jest mój pierwszy pomysł, i gdybym to robił u siebie to bym z dwa miesiące nad tym myślał dlatego z czasem możę coś lepszego by mi wpadło do głowy, wszystko to się wiąże z dziurami w suficie podwieszanym od strony wnętrza szafy. Kupił bym profil kwadratowy zamknięty o jakiejś cienkiej sciance np. 2cm szeroki, wysoki na 1cm, nie wiem czy taki jest w sumie może są szersze np. 3 cm na 1,5 cm na składzie trzeba patrzeć. Wywiercił bym na tych 97cm z 4 dziury a może 2 lub trzy starczy, dziury takie żeby nakrętka na klucz 13stke weszła i jakaś nasadka która ją podtrzyma gry z drugiej strony bym kręcił, z drugiej strony profila tylko mała dziura żeby śruba gwintowana ósemka przeszła. Na suficie podwieszanym trzeba by przylozyc ten profil, odrysowac gdzie to ma sie znajdowac, zaznaczyc dziury, wiercimy dziure w suficie dlugiom wiertlem - albo inaczej - tak wiercimy zeby dziur z sufitu podwieszanego PROSTO a nie krzywo wyszyly w suficie wlasciwym, teraz w suficie wlasciwym wiercimy dziure na 3-4cm tak zeby kotwa nam weszla, odmierzamy jakie nam trzeba dlugi sruby nagwiowane i ucinamy na odpowiednie dlugosci, dobrze nakretki nakrecic na nie, jak sie tnie flexem to gwint sie moze zepsuc, wtedy wykrecamy nakretke i sie poprawia, no i przekladamy srube przez dziure w GK, nakrecamy nakretke ktora bedzie trzymala to od strony GK, wkrecamy to w kotwe, no i jak wkrecimy na maksa to ta nakretke co mamy wkrecona skrecamy nizej do poziomu sufitu podwieszanego, myc moze dobrze by tu bylo dac duza podkladke zeby sie sufit nie wgniótł, robimy ta z 2-3 wspornikami, tak to nazwe co opisalem, nie wiem czy trzeba wiecej na dlugosc 1metra przy zalozeniu ze po bokach mozna dac metalowe kątowniki a nie męczyć się z wierceniem, teraz możemy przylozyc profil do sufitu podwieszanego, i przykrecic nakretkami wsadzonymi w te wieksze otwory. nie wiem czy cos zrozumiesz, moze nic nie rozumiesz ale pisalem to w dobrej wierze, najlepiej by bylo na miejscu pogadac, moze zbyt cuduje ale ja tez jak cos robie to nie raz ZA MOCNO i solidnie anizeli jest potrzeba, tak po prostu mam http://i65.tinypic.com/2j1wvpw.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
LUUK79 08.05.2018 12:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2018 Jeżeli profile nośne, o prawidłowym rozstawie, masz zamontowane prostopadle do drzwi to z ich montażem nie powinno być problemu. Mój wykonawca przygotował tak "sufit", że wystarczyło prowadnicę zamontowaną do listwy nośnej,przykręcić bezpośrednio przez płytę do profili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
color1 08.05.2018 22:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2018 Na wstępie dzięki za Wasze koncepcje...Ale powiem tak, demontaż albo rozcinanie płyty na suficie nie wchodzi w grę toteż mogę zastosować jedynie powierzchniowe rozwiązania (tzn. żadne umieszczanie belek ani profili nośnych pod g-k). Profile od g-k prostopadłe, są zamocowane prawidłowo ale to nie ma żadnego znaczenia gdyż kątowniki i tak mocowane byłyby na końcach szyny, do ścian bocznych. Mam już kątowniki stalowe (grubość 3 mm), obejrzałem też z bliska jak wygląda prowadnica - jest bardzo sztywna toteż wydaje mi się że jedna kotwa po środku wystarczy (tu jest jedynie możliwość mocowania na śrubie z łbem (możliwie płaskim) , nie można zastosować nakrętek, bo wówczas wózek jezdny skrzydła drzwi nie zmieści się w prowadnicy). No nic, jak już będę miał drzwi i przycięte elementy całej konstrukcji to będę się zastanawiał jak to wszystko połączyć, ostatecznie zrobię górny możliwie niski cokół (mocowany do ścian bocznych) i do niego przymocuję standardową prowadnicę od drzwi pax-a albo wspomnianą prowadnicę od valcomp-u.W końcu standardowa szafa PAX 150 (czyli dwie połączone 75) też są nośnikiem dla szyn prowadzących skrzydeł drzwi i trzyma się to całkiem solidnie na płycie meblowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.