Mariusz19029 24.05.2018 09:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2018 (edytowane) Trzeba też pamiętać, że oprócz wylewki dochodzą meble i różnego rodzaju sprzęty. Beton był dobrej klasy i z tego co się dowiedziałem to był też robiony w taki sposób, że więcej było dawane cementu w proporcjach niż jest to przyjęte.Grubość betonu to 10 cm, a w niektórych miejscach 8-9 cm, zbrojony drutem w stylu siatki. Grubość tego drutu to 12 i 8 mm. Różnica w poziomie stropu to około 5-6 cm. Edytowane 24 Maja 2018 przez Mariusz19029 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 24.05.2018 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2018 jacenty....im rozpiętość stropu większa tym drgania większe, tam jest salon czyli minimum 450 cm , nie , w latach 70 nie robiono w domkach zbrojeń górnych a tutaj trzeba by było metodą niemiecką czyli siatka dołem siatka górą aby się nie uginał tak aby wpadał w drgania podczas chodzenia. Siatka góra praktycznie nie zmniejsza drgań ani ugięć. Rozpiętości ani schematu statycznego nie znamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 24.05.2018 12:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2018 Trzeba też pamiętać, że oprócz wylewki dochodzą meble i różnego rodzaju sprzęty. Beton był dobrej klasy i z tego co się dowiedziałem to był też robiony w taki sposób, że więcej było dawane cementu w proporcjach niż jest to przyjęte. Grubość betonu to 10 cm, a w niektórych miejscach 8-9 cm, zbrojony drutem w stylu siatki. Grubość tego drutu to 12 i 8 mm. Różnica w poziomie stropu to około 5-6 cm. Nie podałeś wymiarów - rozpiętość i szerokość liczona w świetle ścian. Grubość 10 cm to bardzo mało a 8-9 cm to już ekstremalnie mało. Ale wszystko zależy od rozpiętości. Stal gładka czy żebrowana? Pewnie gładka. Może jakiś rysunek prześlesz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mariusz19029 24.05.2018 12:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2018 (edytowane) Dom to prostokąt o wymiarach około 14x10 m plus taka mała weranda. Jest 5 pomieszczeń o wymiarach około 4,20x4,30 i kilka mniejszych pomieszczeń. Najbardziej nierówny jest nad 3 pomieszczeniami. Co do stali to nie wiem, ale spróbuję się dowiedzieć. Co do rysunku to nie mam dostępu do skanera, ale może w przyszłym tygodniu uda mi się zeskanować. Jest pomysł, żeby na stropie położyć powiedzmy 2 dwuetowniki i oprzeć na ścianach nośnych i zewnętrznych i później na to wylać beton. Czy to by trochę pomogło? Edit: Stal była żebrowana Edytowane 24 Maja 2018 przez Mariusz19029 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej733 24.05.2018 15:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2018 d7d zbrojenie górą zawsze zmniejsza drgania to jest normalne. Masz element 10 m długi jego drgania są większe niż elementu 5 m (czysta fizyka). Przekładając na belki...wolnopodparta (momenty zawsze z jednej strony) długość 5m drgania większe. Podpora zakotwiona ( momenty przechodzą z plus na minus) i wtedy ten węzeł przejścia jest punktem srabilnym skracającym wyboczenie (ugięcie) i przyjmijmy że po jednej stronie momenty są na 2.5 m wtedy drgania mniejsze.Te dwuteowniki to to co pisałem nadciąg. Do tego potrzeba konstruktora (sobie sam bym to zrobił ale tobie to niech ktoś policzy) tylko ja bym z żelbetu robił. Najpierw podnosisz strop potem wstawiasz kotwy i je wtapiasz w belkę (przy stali spawasz) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mariusz19029 24.05.2018 16:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2018 To prawda, że sam tego nie zrobię, ale chciałbym dowiedzieć się jak należy to rozwiązać, a dopiero później poszukam kogoś kto to zrobi.Andrzej, gdybyś mógł mi to dokładniej wytłumaczyć, bo niestety w tych sprawach jestem zielony. W jaki sposób mam podnieść strop? Jak długie te dwuteowniki powinny być? Tak jakby nad każdym pokojem od ściany do ściany? No i ważna informacja. Na górze mam okna balkonowe i nie mogę poszaleć z wysokością. Od stropu do poziomu 0 mam w zależności od miejsca od 18 do 23/24 cm, czyli licząc 6 cm wylewki + 2 cm na wykończenie to wychodzi, że tam gdzie będą te dwuteowniki to już nie zmieszczę perlitu, bo taki dwuteownik trzeba liczyć, że 10-12 cm powinien mieć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej733 24.05.2018 17:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2018 Stal z wiekiem "kruszeje" Widziałem jak po 30 latach od zamontowania stal się "zrelaksowała" (piwa nie piła a jednak) i strtop typu klejna siadł, ale także widziałem szyny 50 letnie które nadal były szynami, dlatego stali bym nie dawał. Nadciąg musisz dać najlepiej tam gdzie ściana jakaś na górze i ukryć ją w niej. Jak dać dwuteownik to trzeba to zobaczyć, sprawdzić faktyczne grubosci stropu, stan ścian. Tak na forum to nie ma szans aby powiedzieć jak zrobić i aby było bezpiecznie. Najlepiej jak belka opierałą się będzie na ścianach, Podnosisz strop lewarkami (metr kwadratowy stropu to 250 kg, stawiasz lewarek i podnosisz strop na środku oczywiście poprzez jakieś belki lub szyny aby nie cisnąć punktowo) do potrzebnego poziomu, można naddać strzałkę ujemną, ale to musi ktoś kto się zna na konstrukcji stwierdzić. Kotwy stropowe musi zaprojektować ci konstruktor (śruby od fi 16 na wskroś stropu, a od wewnątrz przekładki z płaskowników przeważnie, ich rozstaw na podstawie faktycznego stanu betonu poda ci konstruktor...to jest takie podwieszenie istniejacego stropu). Nie wiem czy dwuteownik 120 zda egzamin, raczej nie (używaliśmy dwuteownika 300 do takiego czegoś). Kiedyś jak lano strop to szalunkiem zewnętrznym była ćwiartka siporeksu albo cegła pełna, czy inna a najblizsza wielkość modułowa była 12 cm i dlatego te stropy miały mniej więcej tyle, 10 cm jeszcze może być ale 8 cm to miałem na kurniku i to się uginał sam z siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mariusz19029 24.05.2018 19:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2018 A taki strop 10 cm może, że tak powiem się zawalić? Wiem, że bez dokładnego sprawdzenia nikt mi nie wywróży z fusów, ale czy jest to prawdopodobne czy raczej mimo tego ugięcia dalej już wytrzyma? Myślałem o tym, że aby nie obciążać stropu betonem to mógłbym zrobić podłogę na legarach, ale raz, że to gorzej wycisza, a dwa, że chciałem ogrzewanie podłogowe zrobić więc to bardziej kłopotliwe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 25.05.2018 15:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 d7d zbrojenie górą zawsze zmniejsza drgania to jest normalne. Masz element 10 m długi jego drgania są większe niż elementu 5 m (czysta fizyka). Przekładając na belki...wolnopodparta (momenty zawsze z jednej strony) długość 5m drgania większe. Podpora zakotwiona ( momenty przechodzą z plus na minus) i wtedy ten węzeł przejścia jest punktem srabilnym skracającym wyboczenie (ugięcie) i przyjmijmy że po jednej stronie momenty są na 2.5 m wtedy drgania mniejsze. Nie masz racji i do tego mieszasz dodatkowe zbrojenie górne ze dwoma różnymi przypadkami drgań stropu o rozpiętości 10m i 5m. Co do tych rozpiętości ma zbrojenie górne ? Coś wiesz ale za niestety mało. Wyboczenie a ugięcie to też różne tematy. Punkt przejścia momentu minus na plus też się ugina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 25.05.2018 15:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 Jest pomysł, żeby na stropie położyć powiedzmy 2 dwuetowniki i oprzeć na ścianach nośnych i zewnętrznych i później na to wylać beton. Czy to by trochę pomogło? Edit: Stal była żebrowana Wzmocnienie raczej od dołu stropu. Można też od góry ale jako zespolony nadbeton ze starym stropem (zwiększenie wysokości stropu - zwiększenie przekroju żelbetowego). Ale trzeba to przeliczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej733 25.05.2018 16:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 No przykre że piszesz mądre teksty a jednocześnie nie widzisz związku pomiędzy zbrojeniem górą (czy tez przekrojem podwójnie zbrojonym) a drganiami, już nie wspominając o analogii ugiecia i wyboczenia w mechanice drgań. To właściwie zamyka możliwośc dyskusji na ten temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mariusz19029 25.05.2018 17:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 Wzmocnienie raczej od dołu stropu. Można też od góry ale jako zespolony nadbeton ze starym stropem Jak by to miało wyglądać? Mówimy o dwuteownikach w określonych miejscach nad stropem, czy o nadlaniu nowego stropu? Jeśli to drugie to od razu powiem, że nie jest to możliwe, bo mam okna balkonowe i nie zmiescilbym już ocieplenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 25.05.2018 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 No przykre że piszesz mądre teksty a jednocześnie nie widzisz związku pomiędzy zbrojeniem górą (czy tez przekrojem podwójnie zbrojonym) a drganiami, już nie wspominając o analogii ugiecia i wyboczenia w mechanice drgań. To właściwie zamyka możliwośc dyskusji na ten temat Sprawdź sztywność stropu ze zbrojeniem górny w porównaniu ze stropem tylko ze zbrojeniem dolnym. Dla ułatwienia dodam, że zbrojenie górne w płytach stropowych praktycznie nie było stosowane w ubiegłym wieku. Obecnie stosuje się zbrojenie górne ale nie ze względu na zmniejszenie ugięć lub drgań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 25.05.2018 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 Jak by to miało wyglądać? Mówimy o dwuteownikach w określonych miejscach nad stropem, czy o nadlaniu nowego stropu? Jeśli to drugie to od razu powiem, że nie jest to możliwe, bo mam okna balkonowe i nie zmiescilbym już ocieplenia. Podaj wymiary pomieszczenia - rozstawy ścian nośnych podpierających ten strop i rozpiętość w drugim kierunku i czy w drugim kierunku też są ściany nośne czy działowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacentyy 25.05.2018 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 Sprawdź sztywność stropu ze zbrojeniem górny w porównaniu ze stropem tylko ze zbrojeniem dolnym. Dla ułatwienia dodam, że zbrojenie górne w płytach stropowych praktycznie nie było stosowane w ubiegłym wieku. Obecnie stosuje się zbrojenie górne ale nie ze względu na zmniejszenie ugięć lub drgań. Ale faktem jest, że zbrojenie górne jeżeli jest to wpływa na sztywność całego przekroju , nie jest to duży skok ale jest, wiadomo zależy od tego ile stali wpakujemy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 25.05.2018 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 (edytowane) Tak, ~3,5% więcej dla stropu d=12cm i dolne #12 co 15 i górne #8 co 15cm i ~4,5% dla d=20cm. Beton B15. Czyli pomijalna wartość. Dlatego pisałem tak jak napisałem Edytowane 25 Maja 2018 przez d7d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mariusz19029 26.05.2018 08:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2018 d7d, pomieszczenia w tym domu to takie kwadraty około 4,20x4,30. Dom to prostokąt około 9x14 m, więc od frontu 3 pomieszczenia obok siebie, a za nimi jakby po środku korytarz i po bokach dwa kolejne takie pomieszczenia, a ściany nośne idą wzdłuż, równolegle do tej dłuższej ściany, czyli przez te 14 m. W drugą stronę są ściany działkowe o grubości około chyba 10-15 cm z cegły pełnej. Ściany nośne mają około 25 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 26.05.2018 08:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2018 Chcesz wzmocnić stropy nad wszystkimi pomieszczeniami czy tylko nad tymi trzema od frontu?Możliwe że strop masz wylany jako dwu lub trrójprzęsłowy (w zależności ile masz tych nośnych ścian gr.25cm Pewnie tylko 3 : frontowa, tylna i jedna korytarzowa, czyli jedna ze ścian między korytarzem a pokojami jest działowa a jedna jest nośna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mariusz19029 28.05.2018 09:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2018 Raczej myślałem wzmocnić chociaż w miarę możliwości nad tymi trzema od frontu. Tak jest jak mówisz, generalnie ten dom ma zewnętrzną ścianę od frontu nośną, z tyłu i ta środkowa idąca wzdłuż domu. Reszta to z tego co się orientuje to są ściany dzialowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 28.05.2018 12:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2018 Można wzmocnić od dołu np. dwuteowymi belkami stalowymi z prostopadłymi poprzeczkami lub bez poprzeczek ale odpowiednio gęściej (takie żebra stropu "gęstożebrowego").Należy zaprojektować i policzyć.Można też wzmocnić od góry nośnym nadbetonem ale będzie trochę problemów z zapewnieniem zespolenia nadbetonu ze starą częścią.I z końcową wysokością też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.