qqde23 16.06.2018 14:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2018 (edytowane) Czyli podsumowując: 1) Jestem w stanie mniej więcej nagrzać klimą do -15 przy otwartych drzwiach pomieszczeń 2) Na tęgie mrozy (poniżej -15) potrzebuję dodatkowy grzejnik - wstawiłbym go do małego pokoju - który będzie wspomagał klimatyzację. Prosiłbym o konkretny model, bo nie wiem jaki jest najekonomiczniejszy 3) Czy wystarczy jeden dodatkowy grzejnik elektryczny czy muszę dać do każdego pomieszczenia osobno? 4) Muszę w stawić kolejny grzejnik do łazienki, ponieważ raczej będzie ona zamknięta. Tutaj podobne prośba. Jaki jest najekonomiczniejszy? 5) Muszę do tego założyć bojler z grzałką w drugiej taryfie - co najmniej 6 kW. 6) Muszę ocieplić mieszkanie - wybrałbym 20 cm styropianu białego z lambdą 0.40 Teraz co do problemów. Jakie musiałbym mieć przyłącze żeby uciągnąć to wszystko? Nie jestem elektrykiem i nie znam się na tym. Dom z 60tych jest więc przyłącze pewnie stare i niemodernizowane. W załączniku zdjęcie szafki z bezpiecznikami. Może na podstawie tego ktoś oceni czy to wystarczy Czy jest mi ktoś w stanie mniej więcej powiedzieć jaki byłby koszt miesięczny za prąd związany z ogrzewaniem? Czy zmieściłbym się w 1.5 k rocznie? Co do inwestycji to licząc na szybko, opcja "klimy" to mniej więcej 5,5 k ocieplenie + 3 k klima + 1,5 k grzejniki + 1 k bojler z grzałką + 1-2 k instalacja. Czyli jakieś 12-14 k na całość. Decydując się na "standardowy" ekogroszek mam 6,5 k za piec + 4-5 k za instalację z bojlerem czyli jakieś 10,5-11,5 k tyle że bez ocieplenia mieszkania i mogą (ale na 65% nie wystąpią) być problemy z kominem murowanym. Jak wspominałem posiadam 3 grzejniki żeberkowe aluminiowe i jeden grzejnik łazienkowy oraz wszystko jest wyprowadzone w piwnicy. Czy w tej sytuacji lepiej jest się bawić w ten "prąd" czy zamontować po staremu piec na węgiel? Czy byłby mi ktoś w stanie racjonalnie na podstawie własnych doświadczeń to wyjaśnić? Bez forsowania jednej z opcji "bo najlepsza i koniec" Edytowane 16 Czerwca 2018 przez qqde23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JanWerbinski 16.06.2018 15:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2018 1. Tak. Bez problemu.2. Przyda się. Jednak ja bym ten grzejnik zostawił w kartonie i dalej grzał klimatyzacją sprawdzając jej możliwości. Niewykluczone że klimatyzacja pracująca non stop zejdzie daleko poniżej tej temperatury. W grzejnikach olejowych nie ma czegoś takiego jak ekonomiczność. One wszystkie zamieniają praktycznie 100% energii elektrycznej na ciepło.3. Na początek weź tyle grzejników ile pomieszczeń _musisz_ ogrzewać. Co się stanie jeśli w najmniej używanym pomieszczeniu temperatura spadnie do 10°?4. Wszystkie oporowe mają tą samą ekonomiczność COP1.5. Zaskakująco ogromna grzałka. II taryfa to 10 godzin. 6kWx10 godzin to 60kWh/24h na CWU. Masz trzydzieścioro dzieci?6. Ocieplenie to dobry pomysł niezależnie od sposobu ogrzewania. Moim zdaniem na upartego nawet jednofazowe przyłącze 5kW jest wystarczające. Klima weźmie maks 2kW, a przy pracy ciągłej zwykle 500W. Grzałka w bojlerze 1,5kW. Zostaje 3kW na AGD jeśli będziesz używał jedno na raz. Ogrzewam 50m2 klimą i małą łazienkę podłogówką elektryczną. Jedna zima to mniej niż 2000kWh. CWU u mnie to około 1500kWh/rok. Razem jest 3500kWh czyli licząc 1000kWh klimy w I, 1000 kWh klimy w II i 1500 CWU w II daje to 1000*0,63+2500*0,27= 1300 zł. Klimatyzacja split to 3000 z montażem - to Ci się najszybciej zwróci. W międzyczasie zmień taryfę na G12. Grzejników nie kupuj za wiele od razu. Na poczatek ze dwa bo nie sądzę żebyś potrzebował więcej. Bojler to 600 zł. Najdrożej i najdłużej wyjdzie ocieplenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
strusp 17.06.2018 13:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2018 (edytowane) Jak będziesz tam mieszkać tylko 5-6 lat i to na parterze, to zapomnij o pakowaniu się w ocieplanie. To ci się nie opłaca pojemność cieplna bufora: m*dt*0,001167. Jak chcesz grzać w II taryfie to przez 7 godzin bufor musi grzać z zapasu. 7h * 6kW=42kWh 1030l potrzeba. Większy też może być. Jak dodasz do tego wężownicę na przepływowe grzanie cwu to trzeba będzie zwiększyć pojemność o 100l -ale masz cwu gotowe. Koszt zrobienia czegoś takiego z 20cm ociepleniem to jakieś 6 tys zł Grzałki 12kW jak tylko w II taryfie chcesz grzać. Koszt roczny użytkowania ok 3400zł+~30zł/mies CWU W tej wersji nie musisz nic remontować w mieszkaniu Edytowane 17 Czerwca 2018 przez strusp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qqde23 17.06.2018 14:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2018 (edytowane) Dziękuje za odpowiedź. Własnie bufor chodzi mi po głowie, tylko, że jest kilka problemów: 1) Piwnica - wymiary (SxDxW) 2 m x 3,5 m x 2 m - do tego drzwi na 69 cm. W tym wypadku mogę maksymalnie dać bufor 65 cm na 180 cm czyli jakieś 500 l wiec trochę mało, 2) Przyłącze prądu - grzałka 6 kW w nocnej taryfie + bojler 2 kW w nocnej taryfie to jest 8 kW. Chyba że przepływowo wtedy 6 kW. Nie wiem czy mój prąd tyle da radę na raz ogarnać muszę się dowiedzieć dokładnie. Budynek z lat 60 więc różnie. Wrzucałem tu zdjęcie skrzynki. Nie znam sie na tym, ale coś tam poczytałem i wnioskuję że do 6 kW powinno to działać. Myślisz, że da radę? Co do ocieplenia to masz z jednej strony rację. Z drugiej jednak po tych 5 latach, albo to wynajmę albo sprzedam. Jak powiem że ogrzewanie 3500 zł rocznie to kto to weźmie. Mam też wycenę taką mniej więcej znajomego na ocieplenie na 5 k. Po analizie tych problemów pomyślałem o kombinacji kilmatyzacja split + bufor ciepła 500 l. Grzałbym bufor grzałką miedzy 4-6 kW. Może udałoby się ogarnąć bufor z wężownicą CWU tylko musiałbym znaleźć wykonawce. Bufory "firmowe" to jest taki kosmos cenowy, a do tego i tak trzeba je docieplać. Przy tym rozwiązaniu grzałbym głównie klimą do -10 *C. Pudło zamontowałbym na ziemi od strony kuchni (mieszkanie ma 3 ściany zewnętrzne). Wyeliminowałbym wtedy hałas. Jednostkę wewnętrzną dałbym w dużym pokoju na wprost drzwi wejściowych do mieszkania. Sypialnia byłaby zatem oddzielona od szumienia. Do tego w łazience drabinka 50x120 cm byłaby grzana z bufora na zasilaniu 40-45 stopni. Reszta grzejników zakręcona. W tęgie morzy otworzę w pokojach i kuchni je na 'trójkę" + klima. Powinno dać radę. Biorę pod uwagę, że te parę stopni w buforze mroźną zimą dogrzeję w okienku dziennym 13-15, aczkolwiek nie może być to permanentne ze względu na inne duże sprzęty odpalane w tym oknie (zmywarka, pralka) żeby było taniej. Moje przyłącze może tego nie wytrzymać. Co myślisz o takim pomyśle? Edytowane 17 Czerwca 2018 przez qqde23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 17.06.2018 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2018 Miotasz się.Albo ma być ekonomicznie na krótką metę, albo pięknie dla przyszłego użytkownika. Bufory t/z fabryczne mają właśnie szer. 79 cm, aby mieścić się w drzwi 80 nie licząc ocieplenia. Montuje je się po instalacji bufora. Ocieplenie z 5 k. zł? Ja na samo styro. wydałem 6 k. nawet dzieląc przez trzy, to robocizna z materiałem wychodzi po niżej kosztów. PozdrawiamCezary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qqde23 17.06.2018 21:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2018 Nigdzie się nie miotam. Napisałem, że będę mieszkał 5-6 lat i chcę zrobić instalację grzewczą w przyzwoitej cenie. Podałem koszta różnych źródeł. Podsumowując chciałbym wydać mniej więcej 12 k na wszystko. Nigdzie również nie pisałem, że mam to zrobić na krótką metę na odwal. Ocieplenie - Mieszkanie 45 mkw, 72 m2 po ścianach zewnętrznych po odjęciu okien. Nie będę robił tynków tylko samą siatkę i klej. Majstra mam za 25-30 zł za metr. Może faktycznie 5 k (pochopnie użyłem słowa wycena, to była raczej wycena na oko) nie starczyć, ale w 6-6,5 się zmieszczę. Styropian fasadowy lambda 40 około 20 cm. Czytając wątek o klimachhttps://forum.muratordom.pl/showthread.php?245730-Tanie-ogrzewanie-domu-klimatyzatorem-od-splita-po-kana%C5%82%C3%B3wk%C4%99/page103chciałbym wiedzieć czy opcja odpuszczenia grzania buforem, dorzucenia na droższą klimatyzacją, która katalogowo grzeje na -30 plus mata grzewcza w łazience (w kleju pod płytkami, wyciołbym kilka na środku) zdałaby egzamin? Czy lepiej jednak, tak jak pisałem wyżej, zrobić mały bufor + grzejniki i tańszą klimę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JanWerbinski 18.06.2018 04:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2018 Dziękuje za odpowiedź. Własnie bufor chodzi mi po głowie, tylko, że jest kilka problemów: 1) Piwnica - wymiary (SxDxW) 2 m x 3,5 m x 2 m - do tego drzwi na 69 cm. W tym wypadku mogę maksymalnie dać bufor 65 cm na 180 cm czyli jakieś 500 l wiec trochę mało, 2) Przyłącze prądu - grzałka 6 kW w nocnej taryfie + bojler 2 kW w nocnej taryfie to jest 8 kW. Chyba że przepływowo wtedy 6 kW. Nie wiem czy mój prąd tyle da radę na raz ogarnać muszę się dowiedzieć dokładnie. Budynek z lat 60 więc różnie. Wrzucałem tu zdjęcie skrzynki. Nie znam sie na tym, ale coś tam poczytałem i wnioskuję że do 6 kW powinno to działać. Myślisz, że da radę? Co do ocieplenia to masz z jednej strony rację. Z drugiej jednak po tych 5 latach, albo to wynajmę albo sprzedam. Jak powiem że ogrzewanie 3500 zł rocznie to kto to weźmie. Mam też wycenę taką mniej więcej znajomego na ocieplenie na 5 k. Po analizie tych problemów pomyślałem o kombinacji kilmatyzacja split + bufor ciepła 500 l. Grzałbym bufor grzałką miedzy 4-6 kW. Może udałoby się ogarnąć bufor z wężownicą CWU tylko musiałbym znaleźć wykonawce. Bufory "firmowe" to jest taki kosmos cenowy, a do tego i tak trzeba je docieplać. Przy tym rozwiązaniu grzałbym głównie klimą do -10 *C. Pudło zamontowałbym na ziemi od strony kuchni (mieszkanie ma 3 ściany zewnętrzne). Wyeliminowałbym wtedy hałas. Jednostkę wewnętrzną dałbym w dużym pokoju na wprost drzwi wejściowych do mieszkania. Sypialnia byłaby zatem oddzielona od szumienia. Do tego w łazience drabinka 50x120 cm byłaby grzana z bufora na zasilaniu 40-45 stopni. Reszta grzejników zakręcona. W tęgie morzy otworzę w pokojach i kuchni je na 'trójkę" + klima. Powinno dać radę. Biorę pod uwagę, że te parę stopni w buforze mroźną zimą dogrzeję w okienku dziennym 13-15, aczkolwiek nie może być to permanentne ze względu na inne duże sprzęty odpalane w tym oknie (zmywarka, pralka) żeby było taniej. Moje przyłącze może tego nie wytrzymać. Co myślisz o takim pomyśle? 2. Daj sobie spokój z tą grzałką 6kW. Po co Ci 80kWh/24h? Nie lepiej na ten dwa- trzy dni ekstremalnych temperatur włączyć grzejniki olejowe w II a nawet I taryfie? Myślę że maks, to grzałka trójfazowa 3x2kW, a jeśli masz jednofazową instalację, to 3kW też wystarczy. Jeśli się obawiasz o równoległą pracę innych urządzeń w II taryfie to tym bardziej nie instaluj dużej grząłki. Mniejsza ale pracująca dłużej powinna wystarczyć. W razie dużych mrozów włączysz ją awaryjnie także w I taryfie. Wycena ocieplenia na 5 tys przez znajomego to czego dotyczy? Sama robocizna u mnie kosztowała znacznie więcej. Musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy chcesz inwestować w zwiększenie wartości nieruchomości i zmniejszenie energochłonności? Jeśli robić ocieplenie to porządnie, jak najbardziej zbliżając się do obecnych standardów. Tylko że to nie wyniesie 5 tys. Też kiedyś zakładałęm ogrzewanie klimą do -5, a potem do -10. To był kosztowny błąd. Obecnie uważam że klimatyzacją należy grzać dopóki się da. Podczas ekstremów ma działać non stop i nie poddawać się póki ona się nie podda. Warto sprawdzić czy przy niskich temperaturach COP nie spada zbytnio. Opowieści o COP<1 są wyssane z palca. Mój stary Fujitsu z 2009 grzejący wg producenta do -15 ma COP 1,8 przy -15°C przy mocy nominalnej i więcej jeśli pracuje poniżej minimalnej. Podczas ostatnich mrozów -14,3° grzejąc 50m2 nie pracował z mocą nominalną, ale znacznie poniżej. Jeśli się boisz że klima nie wyrobi, to kup coś do -20. Np. Samsungi. Standardem jest teraz chyba -15. Więc zwróć uwagę żeby tyle było i przetestuj podczas mrozów. Jestem przekonany że co byś nie kupił, to będzie pracować poniżej tych temperatur. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JanWerbinski 18.06.2018 04:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2018 Nigdzie się nie miotam. Napisałem, że będę mieszkał 5-6 lat i chcę zrobić instalację grzewczą w przyzwoitej cenie. Podałem koszta różnych źródeł. Podsumowując chciałbym wydać mniej więcej 12 k na wszystko. Nigdzie również nie pisałem, że mam to zrobić na krótką metę na odwal. Ocieplenie - Mieszkanie 45 mkw, 72 m2 po ścianach zewnętrznych po odjęciu okien. Nie będę robił tynków tylko samą siatkę i klej. Majstra mam za 25-30 zł za metr. Może faktycznie 5 k (pochopnie użyłem słowa wycena, to była raczej wycena na oko) nie starczyć, ale w 6-6,5 się zmieszczę. Styropian fasadowy lambda 40 około 20 cm. Czytając wątek o klimach https://forum.muratordom.pl/showthread.php?245730-Tanie-ogrzewanie-domu-klimatyzatorem-od-splita-po-kana%C5%82%C3%B3wk%C4%99/page103 chciałbym wiedzieć czy opcja odpuszczenia grzania buforem, dorzucenia na droższą klimatyzacją, która katalogowo grzeje na -30 plus mata grzewcza w łazience (w kleju pod płytkami, wyciołbym kilka na środku) zdałaby egzamin? Czy lepiej jednak, tak jak pisałem wyżej, zrobić mały bufor + grzejniki i tańszą klimę? Jeśli masz tylko 12 tys to zrób tak: - 5000 zł klimatyzacja np. dwa małe splity po 2500 zł, po jednym na piętro. Z kanałówą przekroczysz budżet. Chyba że kupisz Rotenso i uprościsz prowadzenie kanałow a skrzynki rozdzielcze zbijesz z dykty, - 7000 zł ocieplenie. Nie odejmuje się powierzchni okien w wycenie ocieplenia, bo przy nich jest dodatkowa zabawa. Rezygnacja z tynku to poniżej 1000 zł oszczędności. Doliczyłeś cenę dybli metalowych, listew przyokiennych, skucia węgarków i połączenia ramy okien z warstwą ocieplenia? Nie dopłacaj do klimatyzacji grzejącej do -30 jeśli ta dopłata to więcej niż 500 zł. Nie warto. Takich temperatur nie zobaczysz. Mata grzewcza to konieczność robienia nowej podłogi i płytek. Łazienka to spore koszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qqde23 18.06.2018 17:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2018 (edytowane) Dzięki za odpowiedź. Do tego jeszcze rozumiem bojler + grzałka + II taryfa czyli jakieś 800 zł. Jak w tym przypadku grzać łazienkę? Czy w ogóle? Nie mam pietra, to mieszkanie parterowe. Myślisz, że jeden klimatyzator nie wystarczy? Do tego jaki model kupić? Jeszcze raz wrzucam rzut mieszkania. Gdzie najlepiej dać klimatyzator? #EDIT: Nie umiem ogarnąć tych załączników. Wrzucam zatem link do imgura - https://i.imgur.com/Mn81cvl.png Edytowane 18 Czerwca 2018 przez qqde23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
strusp 24.06.2018 11:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2018 Jak masz drzwi 69cm to nie jest problem nie do rozwiązania. Możesz:1) pociąć na paski i pospawać/poskręcać na kołnierz docelowy bufor2) zrobić baterię z buforów 60cm średnicy Możesz mocno ograniczyć koszty montując kocioł na drzewo zamiast grzać grzałkami, ale za to czeka cię dużo więcej roboty przy obsłudze kotła i przygotowaniu opału.Jak chcesz grzać klimą do określonej temperatury, to weź narysuj sobie linię obciążenia cieplnego od 0 w temperaturze 20st do 5,6 kW przy -20stC.Nanieś wartość mocy max z klimy i zobacz gdzie się kreski przetną. Na pewno nie będzie tak różowo, jak to tu i ówdzie niektórzy opisują. Albo jeszcze inaczej: zamontować licznik ciepła na rurze prowadzącej na parter od starego kotła i ugadać się po jakiej cenie będzie ciepło kupowane. To na 99% będzie najtańsze rozwiązanie! Albo dodać o kotła bufor ciepła do kotła i zrobić 2 liczniki i dzielić się kosztami- będzie jeszcze bardziej opłacalne. Bo kocioł będzie pracować ze znacznie lepszą sprawnością! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.