tom_bombadil 15.06.2018 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2018 Witajcie.Próbuję ogarnąć temat malowania. Na razie walczę z sufitami i mam kilka pytań.Pod spodem jest tynk gipsowy zatarty na gładko. Po wyschnięciu lekko przetarty gąbką o gramaturze 160, następnie odkurzone i przetarte wilgotną gąbką. Następnie zagruntowane farbą podkładową. Po tym ujawniło się trochę niedociągnięć (to jednak nie gładź) które były zaprawione akrylem lekkim szpachlowym na zero a następnie lekko przeszlifowane i odpylone. No i przyszedł czas na malowanie i tu parę pytań. 1) Przy drugiej warstwie farby docelowej potrafi przebić spod spodu akryl Jest więc różnica chłonności - mimo, że akryl leży już pod 2 warstwami farby to nadal przebija - widać no na mokrej farbie, nie wiem jak będzie po wyschnięciu - jutro rano zobaczę, ale obawiam się, że coś może przebić. Jak się z tym uporać? Jeszcze raz przelecieć farbą gruntującą całość? 2) Trochę nierówności po farbie na suficie mam - pierwsze podejście to była lekka porażka - musiałem sporo się na szlifować farby która się miejscami pierzyła - efekt malownia suchym wałkiem :/ Także są lekkie faktury, ale wszystko przeszlifowane. Czy rozcieńczać farbę wodą. Mimo że teraz rozcieńczyłem dość szybko schnie i ledwo mi się udało malować mokre na mokre. Z 2 strony wolałbym nie rozcieńczyć by farba miała mocniejszą fakturę. W mieszkaniu jest rano około 21 stopni i wilgotność 60% - da radę w takich warunkach malować bez rozcieńczania? A może można przed malowaniem lekko przetrzeć sufit wilgotną gąbką (lub psiknąć wodą z atomizera) i na to dawać nie rozcieńczoną farbę? Wtedy sufit będzie wolniej odbierał wodę z farby. Stosował ktoś takie praktyki? - czasem robi się tak pod różne zaprawy - by nie oddały do otaczających tkanek wody zanim zdążą związać. W malowaniu też da radę zastosować ten patent? 3) Stosował ktoś pacę do odcinania sufitu (paint edger) ? Chcę mieć odcięcie tuż pod linią sufitu więc taśmy się tak nie da okleić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemo1 16.06.2018 06:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2018 (edytowane) Odpowiedzi w tekście.Witajcie.Próbuję ogarnąć temat malowania. Na razie walczę z sufitami i mam kilka pytań.Pod spodem jest tynk gipsowy zatarty na gładko. Po wyschnięciu lekko przetarty gąbką o gramaturze 160, następnie odkurzone i przetarte wilgotną gąbką. Następnie zagruntowane farbą podkładową. Po tym ujawniło się trochę niedociągnięć (to jednak nie gładź) które były zaprawione akrylem lekkim szpachlowym na zero a następnie lekko przeszlifowane i odpylone. No i przyszedł czas na malowanie i tu parę pytań.1) Przy drugiej warstwie farby docelowej potrafi przebić spod spodu akryl Jest więc różnica chłonności - mimo, że akryl leży już pod 2 warstwami farby to nadal przebija - widać no na mokrej farbie, nie wiem jak będzie po wyschnięciu - jutro rano zobaczę, ale obawiam się, że coś może przebić. Jak się z tym uporać? Jeszcze raz przelecieć farbą gruntującą całość?Różnica w gładkości/chłonności podłoża zawsze będzie widoczna (po wyschnięciu minimalnie i głównie dla tych, co wiedzą że są takie miejsca), w zależności od wybranej farby: matowa- mniej, satyna - więcej, połysk - najwięcej.2) Trochę nierówności po farbie na suficie mam - pierwsze podejście to była lekka porażka - musiałem sporo się na szlifować farby która się miejscami pierzyła - efekt malownia suchym wałkiem :/ Także są lekkie faktury, ale wszystko przeszlifowane. Czy rozcieńczać farbę wodą. Mimo że teraz rozcieńczyłem dość szybko schnie i ledwo mi się udało malować mokre na mokre. Z 2 strony wolałbym nie rozcieńczyć by farba miała mocniejszą fakturę. W mieszkaniu jest rano około 21 stopni i wilgotność 60% - da radę w takich warunkach malować bez rozcieńczania? A może można przed malowaniem lekko przetrzeć sufit wilgotną gąbką (lub psiknąć wodą z atomizera) i na to dawać nie rozcieńczoną farbę? Wtedy sufit będzie wolniej odbierał wodę z farby. Stosował ktoś takie praktyki? - czasem robi się tak pod różne zaprawy - by nie oddały do otaczających tkanek wody zanim zdążą związać. W malowaniu też da radę zastosować ten patent?-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Tu nie bardzo rozumiem - miałeś "lekkie faktury" i przeszlifowałeś, a teraz nie chcesz rozcieńczać "by farba miała mocniejszą fakturę"?Maluj przy zamkniętych oknach i drzwiach (wilgoć z parowania zostanie w pomieszczeniu -spowolni schnięcie). Możesz spryskać ściany "atomizerem", ale uważaj na ściekającą wodę (nie zostawiaj zacieków) i poczekaj, aż odparuje z powierzchni. Sufitów nie zraszaj (nie opanujesz powstających kropli).Kwestia wałka - jeśli zaczynasz nowym, to maluj pomieszczenia / powierzchnie w kolejności od najmniej istotnych / widocznych do najważniejszych. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 3) Stosował ktoś pacę do odcinania sufitu (paint edger) ? Chcę mieć odcięcie tuż pod linią sufitu więc taśmy się tak nie da okleić.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Nie stosowałem - nie mam opinii.Ps - kiepskie formatowanie odpowiedzi, ale niestety forum ma "kryzys" techniczny i opcjetypu "pogrubienie", "kurysywa" itp nie działają. Edytowane 16 Czerwca 2018 przez przemo1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom_bombadil 18.06.2018 15:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2018 Dzięki za rady! Przy błędnej technice malowanie - nie pozostaje jednorodna faktura, ale faktury są różne - farba miejscami się pierzy. To daje niejednorodną powierzchnię pod światło. Zeszlifowałem to, ale ręcznie nie udało mi się w 100% ujednororodnić - tzn zeszliwofać całkowicie do płaskiego całości sufitu. To byłoby bardzo pracochłonne bez maszyny. Wydaje mi się, że farba nie-rozcieńczona pozostawia większą fakturę - bo mniej się rozpływa, jest po prostu bardziej gęsta. W ten sposób można łatwiej zamaskować niejernorodną fakturę - Z drugiej strony wiąż jest ciepło i sucho i nie rozcieńczona farba szybciej schnie - na pewno będę z tym walczył unikając przeciągów i zamykając przestrzeń kurtną z folii (jeszcze nie mam drzwi). No jest to trochę paradoksalna sytuacja jak sam zauważyłeś. Odnośnie akrylu - temat ogarnięty, po ptrosty trzeba go mocnieje zeszlifować - po akrylowaniu były szersze miejsca gdzie był zaaplikwany akryl - szpachelka to nie mikroskop po prostu przejadę mmocniej papierem to by całkowicie usunąć cieniutką wartewke alrylu tam gdzie jest on niepotrzebny (czyli dookoła miejsca naprawy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yaris 30.06.2018 15:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2018 A jaką farbą malujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom_bombadil 05.07.2018 10:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 Maluję Tikkurila superwhite Cz sądzicie, że mocniejsze rozwodnienie farby (powiedzmy 20-30%) w celu max wydłużenia czasu pracy będzie OK? Na ten moment mimo tego, że skasowałem słoneczko, przeciągi i zwiększyłem wilgotność, dość szybko schnie mi farba i nie byłem w stanie uzyskać jednorodnej powierzchni. Widać pod światło pasy.Jeszcze przed malowaniem przeszlifuję miejca, które wybijają się pod światło. Więc aki jest plan:1) zeszlifowac punktowo miejsca które mają większą chropowatość i są mnimalnie ciemniejsze pod światło2) Zmienić wałek: sznurkowy 15mm lub owcza wełna3) Rozcieńczyć bardziej farbę (20-30%) Oczywiście zrobię próbę na 1 suficie najpierw. Czy wałek o bardzo krókim włosiu (4mm) będzie OK do malowania dość gładnik ścian? Właśnie jestem na etapie ręcznego szlifowania gruntu. Robię to papierem o gradacji 100 i mikro ryski widać pod światło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cactus 05.07.2018 11:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 OMGWidać że to pierwszy dom i pierwsze malowanie... wszelkie te niedoskonałości przestaniesz zauwazac tydzien po wprowadzeniu. Że też masz czas się tak z tym brandzlować i oglądać pod światło, szlifować grunt itp. Skoro masz taki tynk że ryski i niejednorodną strukturę widać tylko pod światło to miałeś naprawdę niezłych tynkarzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemo1 05.07.2018 11:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 Maluję Tikkurila superwhite Cz sądzicie, że mocniejsze rozwodnienie farby (powiedzmy 20-30%) w celu max wydłużenia czasu pracy będzie OK? Na ten moment mimo tego, że skasowałem słoneczko, przeciągi i zwiększyłem wilgotność, dość szybko schnie mi farba i nie byłem w stanie uzyskać jednorodnej powierzchni. Widać pod światło pasy. Jeszcze przed malowaniem przeszlifuję miejca, które wybijają się pod światło. Więc aki jest plan: 1) zeszlifowac punktowo miejsca które mają większą chropowatość i są mnimalnie ciemniejsze pod światło 2) Zmienić wałek: sznurkowy 15mm lub owcza wełna 3) Rozcieńczyć bardziej farbę (20-30%) Oczywiście zrobię próbę na 1 suficie najpierw. Czy wałek o bardzo krókim włosiu (4mm) będzie OK do malowania dość gładnik ścian? Właśnie jestem na etapie ręcznego szlifowania gruntu. Robię to papierem o gradacji 100 i mikro ryski widać pod światło. Jeśli farba w terminie przydatności, to nie rozcienczaj (chyba, że do pistoletu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom_bombadil 06.07.2018 09:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2018 cactus no już dokończę jak najlepiej umiem. przemo1 te farby są przecież na bazie wody, Pokrycie już mam bo malowane 2 razy. Nic nie przebija. Chodzi mi o to by zrobić jednorodną warstewkę na końcu. Woda i tak odparuje, a farba zwiąże. Dlaczego więc nie rozcieńczać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemo1 06.07.2018 17:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2018 cactus no już dokończę jak najlepiej umiem. przemo1 te farby są przecież na bazie wody, Pokrycie już mam bo malowane 2 razy. Nic nie przebija. Chodzi mi o to by zrobić jednorodną warstewkę na końcu. Woda i tak odparuje, a farba zwiąże. Dlaczego więc nie rozcieńczać? Pewnie dlatego, że producent ustalił potrzebne proporcje składników w jakimś celu (np odporność mechaniczna finalnej powłoki )- ale jeśli pokrycie już masz i chcesz sobie "poeksperymentować" z wykończeniem, to działaj. Ja też kiedyś parę razy próbowałem rozcieńczać malując różnymi farbami, ale efekt zawsze był gorszy niż bez (słabsza powłoka, gorsze krycie, więcej warstw itd), więc dałem spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom_bombadil 15.07.2018 07:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 Mam jeszcze pytanie odnośnie wyboru wałka. Do sufitów mocno polecane są sznurkowe by zrobić lekką stukturę. Znalazłem m.in. dwa typy: jeden ma strukturę zrobioną tak, że widać poszczególne sznureczki (są zaplecione). Wygląda to mniej więcej tak: https://ikwilverven.be/upload/webwinkel/producten/Webwinkel_Product_486.png https://lobo.pl/userdata/gfx/a3e18ccfc4bac423ce5faf1c86ac84ae.jpg Drugi ma te sznureczki bardziej rozplecione przez co wałek jest bardziej jak puch czy futro Na sufitach mam obecnie lekko niejednorodną strukturę. Chciałbym dodać tym ostatnim malowaniem trochę struktury, by całość strukturowo ujednorodnić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stam222 15.07.2018 13:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 Wałek z drugiego linku będzie lepszy do sufitu.Maluj gotową farbą i nie rozcienczaj. Maluj wzdłuż wpadających promieni słonecznych, nigdy w poprzek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom_bombadil 15.07.2018 22:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 dzięki Ten "rozpleciony sznurek" wygląda w fakturze mniej więcej tak. http://www.hardy.pl/application/uploads/images/oryginal/0112-484825.png http://www.hardy.pl/application/uploads/images/oryginal/0110-264825.png Wydaje się żę on więcej farby weźmie na siebie, przez co rzadziej trzeba będzie g moczyć. Zatem ten czy jednak któryś z poprzedniego postu (mocniej splecione sznureczki). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
E-Rzecznik Śnieżka 16.07.2018 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2018 Witajcie. Próbuję ogarnąć temat malowania. Na razie walczę z sufitami i mam kilka pytań. Pod spodem jest tynk gipsowy zatarty na gładko. Po wyschnięciu lekko przetarty gąbką o gramaturze 160, następnie odkurzone i przetarte wilgotną gąbką. Następnie zagruntowane farbą podkładową. Po tym ujawniło się trochę niedociągnięć (to jednak nie gładź) które były zaprawione akrylem lekkim szpachlowym na zero a następnie lekko przeszlifowane i odpylone. No i przyszedł czas na malowanie i tu parę pytań. 1) Przy drugiej warstwie farby docelowej potrafi przebić spod spodu akryl Jest więc różnica chłonności - mimo, że akryl leży już pod 2 warstwami farby to nadal przebija - widać no na mokrej farbie, nie wiem jak będzie po wyschnięciu - jutro rano zobaczę, ale obawiam się, że coś może przebić. Jak się z tym uporać? Jeszcze raz przelecieć farbą gruntującą całość? 2) Trochę nierówności po farbie na suficie mam - pierwsze podejście to była lekka porażka - musiałem sporo się na szlifować farby która się miejscami pierzyła - efekt malownia suchym wałkiem :/ Także są lekkie faktury, ale wszystko przeszlifowane. Czy rozcieńczać farbę wodą. Mimo że teraz rozcieńczyłem dość szybko schnie i ledwo mi się udało malować mokre na mokre. Z 2 strony wolałbym nie rozcieńczyć by farba miała mocniejszą fakturę. W mieszkaniu jest rano około 21 stopni i wilgotność 60% - da radę w takich warunkach malować bez rozcieńczania? A może można przed malowaniem lekko przetrzeć sufit wilgotną gąbką (lub psiknąć wodą z atomizera) i na to dawać nie rozcieńczoną farbę? Wtedy sufit będzie wolniej odbierał wodę z farby. Stosował ktoś takie praktyki? - czasem robi się tak pod różne zaprawy - by nie oddały do otaczających tkanek wody zanim zdążą związać. W malowaniu też da radę zastosować ten patent? 3) Stosował ktoś pacę do odcinania sufitu (paint edger) ? Chcę mieć odcięcie tuż pod linią sufitu więc taśmy się tak nie da okleić. Szanowny Panie, zastosowanie wałka sznurkowego z włosiem zalecane jest przy strukturze lekko chropowatej (skórka pomarańczy), natomiast wałek futrzany z długim włosiem rekomendowany jest do powierzchni mocno chropowatych. W Pana przypadku rekomendowałbym wałek sznurkowy. Proszę również pamiętać o odpowiednim sposobie malowania oraz stosowaniu się do zaleceń producenta farby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom_bombadil 17.07.2018 07:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2018 Dziękuję za informację. To jest wałek sznurkowy (tylko, sznureczki są bardziej rozplątane). Jego długość to 14mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom_bombadil 25.07.2018 08:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2018 Sufity mam już prawie zrobione - został ten największy - którego najbardziej się "boję", bo im większe powierzchnie tym większe ryzyko, że zakładka będzie już na minimalnie podeschniętą farbę co skutkuje widocznym "pasem" pod światło. Spróbuję maxymalnie mocno jak się da zwiększyć wilgotność w pomieszczeniu na czas malowania i może dodać cit więcej wody no i malować możliwie szybko. Mam jeszcze pytanie odnośnie ścian - farba podkładowa położona na nich została przeszlifowana- miejscami gdzie była minimalna wypukłość ściany - warstwa farby podkładowej została całkowicie zeszlifowana - do tynku. Czy zamalowywać te "przebijające" częściowo lub całkowicie miejsca podkładem? Chodzi oczywiście o wyrównanie chłonności - po przesunięciu wilgotną gąbką - te "przebicia" odrobinę szybciej chłoną wodę. Pytanie brzmi - czy po pomalowaniu pierwszej warstwy farby docelowej ta chłonność i tak się nie wyrówna? Czy na drugiej warstwie farby docelowej jeszcze coś będzie wychodzić?Zamalowywałbym małym wałeczkiem i potem jeszcze raz lekko przeszlifowałbym by nie było widać krawędzi tych miejsc, ale to trochę wszystko czasochłonne jest, więc zastanawiam się czy potrzebne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemo1 25.07.2018 08:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2018 Jeśli to kwestia tylko chłonności, to pierwsza warstwa wyrówna. Jeśli natomiast są widoczne różnice w strukturze, to daj podkład. PS-wybacz złośliwość, ale to Ty masz takie potrzeby estetyczne, czy może malujesz dla jakiegoś "purysty" estetycznego ? Nie spotkałem się jeszcze z tak pedantycznym podejściem do malowania (choć w innych dziedzinach pewnie mam podobne cechy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.