gutozaur 18.06.2018 10:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2018 Witam. Kupiłem stary dom. Tynkarze nie chcą robić starego, każdy mnie olewa i nie przyjeżdża nawet na oględziny choć wcześniej mówią że przyjadą. Straciłem już 2 miesiące i cierpliwość. Jakąś wiedzę mam, ale chciałem ją skonfrontować na forum z bardziej doświadczonymi. Postanowiłem położyć ściany GK na placki w całym domu. Wolałbym na stelaże, ale będzie pudło rezonansowe, a wełnę za stelaż dać to grzyb.(tak mi powiedziały dwie osoby). Sam nie otynkuję bo jest 400m2 do zrobienia a ja na budowlance się nie znam choć żadnej roboty się nie boję. Gdyby mi ojciec i brat nie odradzali, a siedzą całe życie w budowlance to pewnie był otynkował na listwy. Zostają więc płyty GK na placki. Jedyne czego się boję to pęknięć na łączeniach, a oprócz tego nie widzę, żadnych minusów. Zrobiłem rekonesans i moja wiedza wygląda tak i tak chciałbym robić.Płyty gk kładzie się z przerwani 2mm, w szpary napycha się gipsu z włóknami, a oprócz tego taśma fizelinowa zatapiana w gipsie z włóknami. Na styku ścian dylatacja 4mm i/lub połączenie ślizgowe, a od podłogi dylatacja 12mm. Na łączenia tak jak mówiłem taśma fizelinowa + z mojej wiedzy niezła masa to cekol c50 gotowa. w narożnikach taśma taka lepsza papierowa, taka sztywna nie pamiętam jak się nazywa. Proszę o porady oraz o podpowiedź czy moja wiedza jest ok, każda porada na wagę złota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tagerek 23.06.2018 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2018 Hej. Kiedyś też robiłem stare domy.obecnie też mieszkam w starym domu. A więc sprawdź sobie czy nie masz nigdzie w rogach pleśni zacieków itp. sprawdź stare tynki jak trzymają czy nie ma pęknięć. Jeśli już wszystko sprawdziłeś , sprawa wygląda następująco musisz się zastanowić czy ocieplacz też??? Sam gk za dużo nie da. Jeśli chcesz kleić gk.na placki to używaj tylko Knauf perlfix t jedynym klej polecany przez majstrów. Kleisz obwodowo czyli około 10cm robisz warkocz wokół płyty plus placki mała kielnia na środku płyty. Uwaga!! Zrób dylatacje na dole od 5 do 10 mm u góry max 5 mm. Narożniki około 4mm. Służy to po to aby woda z kleju odparowała. Przed przyklejaniem zagruntuj ct 17 porządny grunt tylko to stosuje na cegły itp. jeśli masz trudne podłoża to atlas cerplast z piaskiem kwarcowym. Ważne abyś płyty dobrze wypoziomowal. Jak przykleić źle to masz na łączeniach górki.dobijasz przez łatę. Młotkiem gumowym. Na ścianach sobie zaznacz gdzie kleju dać więcej. Z worka przykleisz max 2,5 płyty. Co do łączenen ja zostawiałem około 4 mm między plytami. Knauf uniflott plus taśma papierowa.(co do taśmy ja ją zwilzalem lepiej przylega) później na to cienko uniflotu. Dobrze rozprowadza masę będziesz miał mniej szlifowania. Szfifujesz drobna siatka lub kostka około 160,180 max. Tylko jak masz 400 M2 gk to.kup je w hurtowni np knauf.bardzo dobre płyty. Co do pęknięć 1. Jeśli zbyt szybko zaczniesz gładź uniflott itp sorka ci bo klej musi wyschnąć. 2. Źle położysz taśmę papierowa też speka. 3. Budynki pracują tylko na taśmie papierowej będzie mniej widać pęknięcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tagerek 23.06.2018 11:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2018 Jeśli docieplać to tylko rockwool ta wełna jest wilgocią odporną,niepalna,i akustyka się poprawia. Teraz docieplalem mieszkanie płytami Eurothane g piana pir+ gk 9,5mm zespolone. Temat drogi bo sztuka 2cm+gk kosztuje 60 zł.brutto. i zobaczymy jak będzie się sprawdzało. Ale jeśli tylko rownasz gk to dasz radę już po przyklejeniu 3 sztuk będzie szło. Co do tynków to tylko cementowo wapienne. Tynki gipsowe do starszych budynków się nie nadają. Co do majstrów trudno o dobrego tynkarza pracują za granicą.a materiały sami.narzucaja więc pewnie kładli by ci gipsowe bo łatwiej i można jeszcze parę worków dla siebie. Takie jest powiedzianie. Materiału musi starczyć na dwie roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ag2a 24.06.2018 03:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2018 Rozumiem że masz jakiś dowód że każdy tynkarz to złodziej? Ja właśnie tynkuje swój dom i towar przyjechał z hurtowni a nie z innej budowy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gutozaur 25.06.2018 07:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2018 Hej. Kiedyś też robiłem stare domy.obecnie też mieszkam w starym domu. A więc sprawdź sobie czy nie masz nigdzie w rogach pleśni zacieków itp. sprawdź stare tynki jak trzymają czy nie ma pęknięć. Jeśli już wszystko sprawdziłeś , sprawa wygląda następująco musisz się zastanowić czy ocieplacz też??? Sam gk za dużo nie da. Jeśli chcesz kleić gk.na placki to używaj tylko Knauf perlfix t jedynym klej polecany przez majstrów. Kleisz obwodowo czyli około 10cm robisz warkocz wokół płyty plus placki mała kielnia na środku płyty. Uwaga!! Zrób dylatacje na dole od 5 do 10 mm u góry max 5 mm. Narożniki około 4mm. Służy to po to aby woda z kleju odparowała. Przed przyklejaniem zagruntuj ct 17 porządny grunt tylko to stosuje na cegły itp. jeśli masz trudne podłoża to atlas cerplast z piaskiem kwarcowym. Ważne abyś płyty dobrze wypoziomowal. Jak przykleić źle to masz na łączeniach górki.dobijasz przez łatę. Młotkiem gumowym. Na ścianach sobie zaznacz gdzie kleju dać więcej. Z worka przykleisz max 2,5 płyty. Co do łączenen ja zostawiałem około 4 mm między plytami. Knauf uniflott plus taśma papierowa.(co do taśmy ja ją zwilzalem lepiej przylega) później na to cienko uniflotu. Dobrze rozprowadza masę będziesz miał mniej szlifowania. Szfifujesz drobna siatka lub kostka około 160,180 max. Tylko jak masz 400 M2 gk to.kup je w hurtowni np knauf.bardzo dobre płyty. Co do pęknięć 1. Jeśli zbyt szybko zaczniesz gładź uniflott itp sorka ci bo klej musi wyschnąć. 2. Źle położysz taśmę papierowa też speka. 3. Budynki pracują tylko na taśmie papierowej będzie mniej widać pęknięcie. Dziękuje za cenne rady, z tą dylatacją właśnie nie byłem pewny. Wedziałem, że na dole a le nie byłem pewny między płytami. Tak samo pomogłeś mi z konkretnymi materiałami, chociaż boje się papierowej taśmy i chyba bym wolał z włókna czy tam fizeliny jak to się tam nazywa. W tym momencie mam zbity stary tynk bo trzymała go tylko tapeta. Sciana już chyba przeschła bo zbiłem go 2 miesiące temu. Jeżeli chodzi pleśń to absolutnie nie ma z tym problemu, wnętrza są na 3,6 i okna były nieszczelne także warunków do pleśni nie było. To się troche zmieni bo wymieniam okna, a wentylacja grawitacyjna zostaje. Dom nie jest i przez najbliższe lata bedzie nieocieplony bo dom jest ogromny, jak pałac na 20m w górę i po 15 każda ściana także może jak kiedyś uzbieram fundusze to może. Dziękuję za wskazówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gutozaur 25.06.2018 07:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2018 Jeśli docieplać to tylko rockwool ta wełna jest wilgocią odporną,niepalna,i akustyka się poprawia. Teraz docieplalem mieszkanie płytami Eurothane g piana pir+ gk 9,5mm zespolone. Temat drogi bo sztuka 2cm+gk kosztuje 60 zł.brutto. i zobaczymy jak będzie się sprawdzało. Ale jeśli tylko rownasz gk to dasz radę już po przyklejeniu 3 sztuk będzie szło. Co do tynków to tylko cementowo wapienne. Tynki gipsowe do starszych budynków się nie nadają. Co do majstrów trudno o dobrego tynkarza pracują za granicą.a materiały sami.narzucaja więc pewnie kładli by ci gipsowe bo łatwiej i można jeszcze parę worków dla siebie. Takie jest powiedzianie. Materiału musi starczyć na dwie roboty. Koszt takiego ocieplenia byłby wyższy od tynków, a wolałbym mieć tynki. Jeżeli chodzi o tynkarzy to mam jeszcze iskierkę nadziei, bo okazało się że kolega jest tynkarzem. Co prawda na razie wygląda to tak jak poprzednio czyli 2 razy przekładał już spotkanie bo robota, ale przynajmniej odzwonił bo żaden inny nigdy nie oddzwonił jak powiedział, że to zrobi. Cenowo też dobrze bo 30zł/m2 + dopłata za materiał jak wyjdzie wiecej niż potrzeba na 400m. Dowiedziałem się też że jest w tym bardzo dobry i to mnie pociesza, ale robi gipsowe i co teraz? Mówisz, że do starych domów nie? Teraz to wygląda tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gutozaur 25.06.2018 07:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2018 Rozumiem że masz jakiś dowód że każdy tynkarz to złodziej? Ja właśnie tynkuje swój dom i towar przyjechał z hurtowni a nie z innej budowy... To niestety taka przylga tynkarza jakich pełno w innych zawodach. Nie można jednak generalizować. Też słyszałem tak od wielu budowlańców że materiał idzie na następną budowę i nie doliczysz się, ale to nie znaczy że każdy tak robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tagerek 25.06.2018 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2018 Możesz pogadać z kumplem tynkarzem może ci pomoże. Osobiście wybrałbym tynk cementowo wapienny. Gładź i tak musisz glasc. Ag2a popracuje w budowlance to docenisz uczciwość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gutozaur 25.06.2018 13:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2018 Możesz pogadać z kumplem tynkarzem może ci pomoże. Osobiście wybrałbym tynk cementowo wapienny. Gładź i tak musisz glasc. Ag2a popracuje w budowlance to docenisz uczciwość. Pomóc pomoże, ale jak z przeznaczonych 12 tys na tynki zrobi mi się 20 tys. to słabo. To wolę położyć płyty za 4 tys. bo taka różnica w cenie warta jest ustępstw. Nie wiem czy on robi cementowo wapienne, zapytam na pewno, ale jeżeli nie to zrobię gipsowe jak nie popłynę z kasą przy wycenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ag2a 25.06.2018 14:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2018 Pracuje w budowlance, a nawet przy tynkach 12 lat więc "kilka" domów już tynkowałem. Nikogo nie okradłem i żyje. Poza tym 90% tynków jest wykonywanych z materiału wykonawcy więc chyba okrada sam siebie chyba że klient musi dopłacić za zużycie dodatkowe. Patrząc na zdjęcia to nie wygląda źle. Warto by było agregatem gruntować jeśli będą gipsy. Nie wszyscy robią gładź na tynkach gipsowych. Na cem wap niestety musisz dać dwie warstwy min jak chcesz mieć gładź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gutozaur 25.06.2018 15:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2018 Pracuje w budowlance, a nawet przy tynkach 12 lat więc "kilka" domów już tynkowałem. Nikogo nie okradłem i żyje. Poza tym 90% tynków jest wykonywanych z materiału wykonawcy więc chyba okrada sam siebie chyba że klient musi dopłacić za zużycie dodatkowe. Patrząc na zdjęcia to nie wygląda źle. Warto by było agregatem gruntować jeśli będą gipsy. Nie wszyscy robią gładź na tynkach gipsowych. Na cem wap niestety musisz dać dwie warstwy min jak chcesz mieć gładź. Ja chcę mu przygotować ściany żeby miał jak najmniej roboty. Cegły wszystkie oczyszcze z pyłu miotłą z szorstkim włosiem, już robiłem próbę i jest nieźle. Potem zagruntuje ściany spryskiwaczem ciśnieniowym do pestycydów albo też miotłą. Właśnie dlatego wolałbym gipsowe bo są jednowarstwowe. Cementowo wapienne też przeżyje ale to dłużej i trzeba potem jeszcze kłaść gładź, ale to już sam zrobię. Gipsowe widziałem raz na ścianie i dla mnie po lekkim szlifie pod malowanie więc to już w ogóle na korzyść gipsowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ag2a 25.06.2018 17:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2018 No w Twoim przypadku warto gruntować "mechanicznie" żeby zaprawa była też gruntowana i się dalej nie sypała. Polecam Grunt pod tynki chłonne Doliny 500 lub z Knaufa, albo Gruntelmittel. Cem wap to że są warstwowe to też w niczym nie przeszkadza. Robiłem też takie budynki i głównie na Dolinie Beta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gutozaur 26.06.2018 06:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2018 No w Twoim przypadku warto gruntować "mechanicznie" żeby zaprawa była też gruntowana i się dalej nie sypała. Polecam Grunt pod tynki chłonne Doliny 500 lub z Knaufa, albo Gruntelmittel. Cem wap to że są warstwowe to też w niczym nie przeszkadza. Robiłem też takie budynki i głównie na Dolinie Beta. Dzięki za porady dotyczące gruntu, bo mam kupiony unigrunt więc będę musiał kupić inny. Co to znaczy mechaniczne gruntowanie? Agregatem? Jeżeli chodzi o tą miotłę to tarłem długo w jednym miejscu aż spoiny przestały się sypać i po przejechaniu ręką nic nie leciało. Jakbym jeszcze to zagruntował to myślę, że będzie super, ale to w sumie najlepiej określi tynkarz. Co do materiału do tynkowania to raczej każdy tynkarz ma swoje ulubione i nie wiem czy inwestor może sobie chcieć konkretnej firmy tynku? Czytałem, że Dolina Nidy obrabia się zupełnie inaczej niż Knauf Diamant wiec wolę, żeby tynkarz zrobił tym w czym czuje się lepiej i żeby wszystko było dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ag2a 26.06.2018 11:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2018 Chodzi o to by gruntować tak aby cała powierzchnia łącznie ze spoinami była zagruntowana. Jeśli chodzi o wybór materiału konkretnego producenta lepiej zostaw tynkarzowi. Dolina Nidy i Knauf obrabia się tak samo tylko mają różny czas wiązania. Często jak słyszę pytania na jakim materiale robimy i jak powiem np Knauf to się cieszą ludzie nie mając pojęcia że liczy się konkretna obróbka a nie materiał bo wg mnie to są one takie same. Diamantem np nie robię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gutozaur 26.06.2018 17:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2018 No w Twoim przypadku warto gruntować "mechanicznie" żeby zaprawa była też gruntowana i się dalej nie sypała. Polecam Grunt pod tynki chłonne Doliny 500 lub z Knaufa, albo Gruntelmittel. Cem wap to że są warstwowe to też w niczym nie przeszkadza. Robiłem też takie budynki i głównie na Dolinie Beta. Przyszedł jeszcze jeden tynkarz i powiedział i powiedział że absolutnie żadnego tynku gipsowego na te cegły bo wilgotność powyżej 3% i tynk odpadnie. Tylko jak on to zmierzył to raz a dwa czy jakikolwiek materiał ma mniejszą wilgotność? Czy jestem skazany na cementowo wapienne? Wolałbym nie bo nie dość że 2 razy trzeba robić to jeszcze potem gładzić. Cena 18zl m2 + materiał. Czy to normalne że tynkarz się mnie pyta jak grubo chce tynk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ag2a 26.06.2018 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2018 :) przeziębiony jestem ale ktoś mi tu poprawił humor czym mierzył wilgotność? Jeśli ścianą jest wilgotna to żaden tynk się nie będzie nadawał. Grubość tynku uzależnia podłoże a nie klient. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gutozaur 26.06.2018 20:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2018 :) przeziębiony jestem ale ktoś mi tu poprawił humor czym mierzył wilgotność? Jeśli ścianą jest wilgotna to żaden tynk się nie będzie nadawał. Grubość tynku uzależnia podłoże a nie klient. No właśnie zobaczył stare cegły i stwierdził wzrokowo że są wilgotne, chociaż nie sa bo niby czemu. Ściany są już 2 miesiące bez starego rynku i cały czas się wietrzy. Co do grubości tynku to trudno było, ale udało mi się powstrzymać od soczystego komentarza tynkarzowi. Dodam, że Pan powiedział że zazwyczaj grubość tynku to 2,5 cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ag2a 27.06.2018 03:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2018 Na normalnych tynkach średnia ilość to do 12-15 mm. Material kupuje się 12 kg na M2 nie odliczając otworów ( ewentualnie duże czyli brama i okna tarasowe). Nie widziałem tego na żywo ale po zdjęciach wygląda że ok 16-18 kg na M2 powinno starczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gutozaur 27.06.2018 09:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2018 Proszę wybaczyć, ale ilu tynkarzy tyle opinii. Zarem można stwierdzić, że wybierając tynk gipsowy twardy na stare cegły nie będzie problemu z grzybami i wilgocią bo tak naprawdę tylko tego się boję bo ten tynk nie oddycha. Znam jego właściwości pochłaniające nadmiar wilgoci oraz oddawanie jej kiedy jest sucho w pomieszczeniu, ale co z grzybem? Jest szansa? Nie wiem jak będzie działać wentylacja bo jeszcze tam nie mieszkam, ale mam szczelniejsze okna niż sąsiad bo minimum 10 lat młodsze. Sąsiad nie skuwał starych tynków tylko położyli mu jakąś gładź czy gips na siatkę na stare tynki, które są odparzone bo słychać jak się puknie w ścianę, ale to wszystko się jakoś trzyma już 10 lat i wygląda ładnie. Sąsiad grzyba nie ma i wysokość pomieszczeń też 3,6m i wielkie 25m2 pomieszczenia. W takim wypadku powinienem się martwić jaki tynk czy brać gipsowy i być spokojnym? Dodam jeszcze, że budowa ścian zewnętrznych jest trójwarstwowa i pomiedzy dwiema ścianami z cegły jest pustka powietrzna gdzie ta wilgoć zamiast siedzieć w murze może znaleźć ujście, dom nieocieplony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ag2a 27.06.2018 13:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2018 Czasowo trudno to określić bo w zależności jakiej konsystencji rzucasz na ścianę. Ogólnie powinno być tak że jak przejedziesz doduszając trochę łatę to zbierasz max 1-2 min. nie powienien się falować anie robić dużo bąbli. Pojedyńcze się czasem pojawiają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.