Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Czekając na tynkarza, chyba czeka mnie zabudowa GK. Łączenia bez pęknięć


gutozaur

Recommended Posts

Witam. Kupiłem stary dom. Tynkarze nie chcą robić starego, każdy mnie olewa i nie przyjeżdża nawet na oględziny choć wcześniej mówią że przyjadą. Straciłem już 2 miesiące i cierpliwość. Jakąś wiedzę mam, ale chciałem ją skonfrontować na forum z bardziej doświadczonymi. Postanowiłem położyć ściany GK na placki w całym domu. Wolałbym na stelaże, ale będzie pudło rezonansowe, a wełnę za stelaż dać to grzyb.(tak mi powiedziały dwie osoby). Sam nie otynkuję bo jest 400m2 do zrobienia a ja na budowlance się nie znam choć żadnej roboty się nie boję. Gdyby mi ojciec i brat nie odradzali, a siedzą całe życie w budowlance to pewnie był otynkował na listwy. Zostają więc płyty GK na placki. Jedyne czego się boję to pęknięć na łączeniach, a oprócz tego nie widzę, żadnych minusów. Zrobiłem rekonesans i moja wiedza wygląda tak i tak chciałbym robić.

Płyty gk kładzie się z przerwani 2mm, w szpary napycha się gipsu z włóknami, a oprócz tego taśma fizelinowa zatapiana w gipsie z włóknami. Na styku ścian dylatacja 4mm i/lub połączenie ślizgowe, a od podłogi dylatacja 12mm. Na łączenia tak jak mówiłem taśma fizelinowa + z mojej wiedzy niezła masa to cekol c50 gotowa. w narożnikach taśma taka lepsza papierowa, taka sztywna nie pamiętam jak się nazywa.

 

Proszę o porady oraz o podpowiedź czy moja wiedza jest ok, każda porada na wagę złota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Kiedyś też robiłem stare domy.obecnie też mieszkam w starym domu. A więc sprawdź sobie czy nie masz nigdzie w rogach pleśni zacieków itp. sprawdź stare tynki jak trzymają czy nie ma pęknięć. Jeśli już wszystko sprawdziłeś , sprawa wygląda następująco musisz się zastanowić czy ocieplacz też??? Sam gk za dużo nie da. Jeśli chcesz kleić gk.na placki to używaj tylko Knauf perlfix t jedynym klej polecany przez majstrów. Kleisz obwodowo czyli około 10cm robisz warkocz wokół płyty plus placki mała kielnia na środku płyty. Uwaga!! Zrób dylatacje na dole od 5 do 10 mm u góry max 5 mm. Narożniki około 4mm. Służy to po to aby woda z kleju odparowała. Przed przyklejaniem zagruntuj ct 17 porządny grunt tylko to stosuje na cegły itp. jeśli masz trudne podłoża to atlas cerplast z piaskiem kwarcowym. Ważne abyś płyty dobrze wypoziomowal. Jak przykleić źle to masz na łączeniach górki.dobijasz przez łatę. Młotkiem gumowym. Na ścianach sobie zaznacz gdzie kleju dać więcej. Z worka przykleisz max 2,5 płyty. Co do łączenen ja zostawiałem około 4 mm między plytami. Knauf uniflott plus taśma papierowa.(co do taśmy ja ją zwilzalem lepiej przylega) później na to cienko uniflotu. Dobrze rozprowadza masę będziesz miał mniej szlifowania. Szfifujesz drobna siatka lub kostka około 160,180 max. Tylko jak masz 400 M2 gk to.kup je w hurtowni np knauf.bardzo dobre płyty. Co do pęknięć 1. Jeśli zbyt szybko zaczniesz gładź uniflott itp sorka ci bo klej musi wyschnąć. 2. Źle położysz taśmę papierowa też speka. 3. Budynki pracują tylko na taśmie papierowej będzie mniej widać pęknięcie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli docieplać to tylko rockwool ta wełna jest wilgocią odporną,niepalna,i akustyka się poprawia. Teraz docieplalem mieszkanie płytami Eurothane g piana pir+ gk 9,5mm zespolone. Temat drogi bo sztuka 2cm+gk kosztuje 60 zł.brutto. i zobaczymy jak będzie się sprawdzało. Ale jeśli tylko rownasz gk to dasz radę już po przyklejeniu 3 sztuk będzie szło. Co do tynków to tylko cementowo wapienne. Tynki gipsowe do starszych budynków się nie nadają. Co do majstrów trudno o dobrego tynkarza pracują za granicą.a materiały sami.narzucaja więc pewnie kładli by ci gipsowe bo łatwiej i można jeszcze parę worków dla siebie. Takie jest powiedzianie. Materiału musi starczyć na dwie roboty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Kiedyś też robiłem stare domy.obecnie też mieszkam w starym domu. A więc sprawdź sobie czy nie masz nigdzie w rogach pleśni zacieków itp. sprawdź stare tynki jak trzymają czy nie ma pęknięć. Jeśli już wszystko sprawdziłeś , sprawa wygląda następująco musisz się zastanowić czy ocieplacz też??? Sam gk za dużo nie da. Jeśli chcesz kleić gk.na placki to używaj tylko Knauf perlfix t jedynym klej polecany przez majstrów. Kleisz obwodowo czyli około 10cm robisz warkocz wokół płyty plus placki mała kielnia na środku płyty. Uwaga!! Zrób dylatacje na dole od 5 do 10 mm u góry max 5 mm. Narożniki około 4mm. Służy to po to aby woda z kleju odparowała. Przed przyklejaniem zagruntuj ct 17 porządny grunt tylko to stosuje na cegły itp. jeśli masz trudne podłoża to atlas cerplast z piaskiem kwarcowym. Ważne abyś płyty dobrze wypoziomowal. Jak przykleić źle to masz na łączeniach górki.dobijasz przez łatę. Młotkiem gumowym. Na ścianach sobie zaznacz gdzie kleju dać więcej. Z worka przykleisz max 2,5 płyty. Co do łączenen ja zostawiałem około 4 mm między plytami. Knauf uniflott plus taśma papierowa.(co do taśmy ja ją zwilzalem lepiej przylega) później na to cienko uniflotu. Dobrze rozprowadza masę będziesz miał mniej szlifowania. Szfifujesz drobna siatka lub kostka około 160,180 max. Tylko jak masz 400 M2 gk to.kup je w hurtowni np knauf.bardzo dobre płyty. Co do pęknięć 1. Jeśli zbyt szybko zaczniesz gładź uniflott itp sorka ci bo klej musi wyschnąć. 2. Źle położysz taśmę papierowa też speka. 3. Budynki pracują tylko na taśmie papierowej będzie mniej widać pęknięcie.

 

Dziękuje za cenne rady, z tą dylatacją właśnie nie byłem pewny. Wedziałem, że na dole a le nie byłem pewny między płytami. Tak samo pomogłeś mi z konkretnymi materiałami, chociaż boje się papierowej taśmy i chyba bym wolał z włókna czy tam fizeliny jak to się tam nazywa. W tym momencie mam zbity stary tynk bo trzymała go tylko tapeta. Sciana już chyba przeschła bo zbiłem go 2 miesiące temu. Jeżeli chodzi pleśń to absolutnie nie ma z tym problemu, wnętrza są na 3,6 i okna były nieszczelne także warunków do pleśni nie było. To się troche zmieni bo wymieniam okna, a wentylacja grawitacyjna zostaje. Dom nie jest i przez najbliższe lata bedzie nieocieplony bo dom jest ogromny, jak pałac na 20m w górę i po 15 każda ściana także może jak kiedyś uzbieram fundusze to może. Dziękuję za wskazówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli docieplać to tylko rockwool ta wełna jest wilgocią odporną,niepalna,i akustyka się poprawia. Teraz docieplalem mieszkanie płytami Eurothane g piana pir+ gk 9,5mm zespolone. Temat drogi bo sztuka 2cm+gk kosztuje 60 zł.brutto. i zobaczymy jak będzie się sprawdzało. Ale jeśli tylko rownasz gk to dasz radę już po przyklejeniu 3 sztuk będzie szło. Co do tynków to tylko cementowo wapienne. Tynki gipsowe do starszych budynków się nie nadają. Co do majstrów trudno o dobrego tynkarza pracują za granicą.a materiały sami.narzucaja więc pewnie kładli by ci gipsowe bo łatwiej i można jeszcze parę worków dla siebie. Takie jest powiedzianie. Materiału musi starczyć na dwie roboty.

 

Koszt takiego ocieplenia byłby wyższy od tynków, a wolałbym mieć tynki. Jeżeli chodzi o tynkarzy to mam jeszcze iskierkę nadziei, bo okazało się że kolega jest tynkarzem. Co prawda na razie wygląda to tak jak poprzednio czyli 2 razy przekładał już spotkanie bo robota, ale przynajmniej odzwonił bo żaden inny nigdy nie oddzwonił jak powiedział, że to zrobi. Cenowo też dobrze bo 30zł/m2 + dopłata za materiał jak wyjdzie wiecej niż potrzeba na 400m. Dowiedziałem się też że jest w tym bardzo dobry i to mnie pociesza, ale robi gipsowe i co teraz? Mówisz, że do starych domów nie? Teraz to wygląda tak

IMG_20180513_134634880.jpg

IMG_20180513_134558840.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że masz jakiś dowód że każdy tynkarz to złodziej? Ja właśnie tynkuje swój dom i towar przyjechał z hurtowni a nie z innej budowy...

 

To niestety taka przylga tynkarza jakich pełno w innych zawodach. Nie można jednak generalizować. Też słyszałem tak od wielu budowlańców że materiał idzie na następną budowę i nie doliczysz się, ale to nie znaczy że każdy tak robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz pogadać z kumplem tynkarzem może ci pomoże. Osobiście wybrałbym tynk cementowo wapienny. Gładź i tak musisz glasc. Ag2a popracuje w budowlance to docenisz uczciwość.

 

Pomóc pomoże, ale jak z przeznaczonych 12 tys na tynki zrobi mi się 20 tys. to słabo. To wolę położyć płyty za 4 tys. bo taka różnica w cenie warta jest ustępstw. Nie wiem czy on robi cementowo wapienne, zapytam na pewno, ale jeżeli nie to zrobię gipsowe jak nie popłynę z kasą przy wycenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracuje w budowlance, a nawet przy tynkach 12 lat więc "kilka" domów już tynkowałem. Nikogo nie okradłem i żyje. Poza tym 90% tynków jest wykonywanych z materiału wykonawcy więc chyba okrada sam siebie :) chyba że klient musi dopłacić za zużycie dodatkowe. Patrząc na zdjęcia to nie wygląda źle. Warto by było agregatem gruntować jeśli będą gipsy. Nie wszyscy robią gładź na tynkach gipsowych. Na cem wap niestety musisz dać dwie warstwy min jak chcesz mieć gładź.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracuje w budowlance, a nawet przy tynkach 12 lat więc "kilka" domów już tynkowałem. Nikogo nie okradłem i żyje. Poza tym 90% tynków jest wykonywanych z materiału wykonawcy więc chyba okrada sam siebie :) chyba że klient musi dopłacić za zużycie dodatkowe. Patrząc na zdjęcia to nie wygląda źle. Warto by było agregatem gruntować jeśli będą gipsy. Nie wszyscy robią gładź na tynkach gipsowych. Na cem wap niestety musisz dać dwie warstwy min jak chcesz mieć gładź.

 

Ja chcę mu przygotować ściany żeby miał jak najmniej roboty. Cegły wszystkie oczyszcze z pyłu miotłą z szorstkim włosiem, już robiłem próbę i jest nieźle. Potem zagruntuje ściany spryskiwaczem ciśnieniowym do pestycydów albo też miotłą. Właśnie dlatego wolałbym gipsowe bo są jednowarstwowe. Cementowo wapienne też przeżyje ale to dłużej i trzeba potem jeszcze kłaść gładź, ale to już sam zrobię. Gipsowe widziałem raz na ścianie i dla mnie po lekkim szlifie pod malowanie więc to już w ogóle na korzyść gipsowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w Twoim przypadku warto gruntować "mechanicznie" żeby zaprawa była też gruntowana i się dalej nie sypała. Polecam Grunt pod tynki chłonne Doliny 500 lub z Knaufa, albo Gruntelmittel. Cem wap to że są warstwowe to też w niczym nie przeszkadza. Robiłem też takie budynki i głównie na Dolinie Beta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w Twoim przypadku warto gruntować "mechanicznie" żeby zaprawa była też gruntowana i się dalej nie sypała. Polecam Grunt pod tynki chłonne Doliny 500 lub z Knaufa, albo Gruntelmittel. Cem wap to że są warstwowe to też w niczym nie przeszkadza. Robiłem też takie budynki i głównie na Dolinie Beta.

 

Dzięki za porady dotyczące gruntu, bo mam kupiony unigrunt więc będę musiał kupić inny. Co to znaczy mechaniczne gruntowanie? Agregatem? Jeżeli chodzi o tą miotłę to tarłem długo w jednym miejscu aż spoiny przestały się sypać i po przejechaniu ręką nic nie leciało. Jakbym jeszcze to zagruntował to myślę, że będzie super, ale to w sumie najlepiej określi tynkarz. Co do materiału do tynkowania to raczej każdy tynkarz ma swoje ulubione i nie wiem czy inwestor może sobie chcieć konkretnej firmy tynku? Czytałem, że Dolina Nidy obrabia się zupełnie inaczej niż Knauf Diamant wiec wolę, żeby tynkarz zrobił tym w czym czuje się lepiej i żeby wszystko było dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to by gruntować tak aby cała powierzchnia łącznie ze spoinami była zagruntowana. Jeśli chodzi o wybór materiału konkretnego producenta lepiej zostaw tynkarzowi. Dolina Nidy i Knauf obrabia się tak samo tylko mają różny czas wiązania. Często jak słyszę pytania na jakim materiale robimy i jak powiem np Knauf to się cieszą ludzie nie mając pojęcia że liczy się konkretna obróbka a nie materiał bo wg mnie to są one takie same. Diamantem np nie robię.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w Twoim przypadku warto gruntować "mechanicznie" żeby zaprawa była też gruntowana i się dalej nie sypała. Polecam Grunt pod tynki chłonne Doliny 500 lub z Knaufa, albo Gruntelmittel. Cem wap to że są warstwowe to też w niczym nie przeszkadza. Robiłem też takie budynki i głównie na Dolinie Beta.

Przyszedł jeszcze jeden tynkarz i powiedział i powiedział że absolutnie żadnego tynku gipsowego na te cegły bo wilgotność powyżej 3% i tynk odpadnie. Tylko jak on to zmierzył to raz a dwa czy jakikolwiek materiał ma mniejszą wilgotność? Czy jestem skazany na cementowo wapienne? Wolałbym nie bo nie dość że 2 razy trzeba robić to jeszcze potem gładzić. Cena 18zl m2 + materiał. Czy to normalne że tynkarz się mnie pyta jak grubo chce tynk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:):):) przeziębiony jestem ale ktoś mi tu poprawił humor :) czym mierzył wilgotność? Jeśli ścianą jest wilgotna to żaden tynk się nie będzie nadawał. Grubość tynku uzależnia podłoże a nie klient.

 

No właśnie zobaczył stare cegły i stwierdził wzrokowo że są wilgotne, chociaż nie sa bo niby czemu. Ściany są już 2 miesiące bez starego rynku i cały czas się wietrzy.

Co do grubości tynku to trudno było, ale udało mi się powstrzymać od soczystego komentarza tynkarzowi. Dodam, że Pan powiedział że zazwyczaj grubość tynku to 2,5 cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę wybaczyć, ale ilu tynkarzy tyle opinii. Zarem można stwierdzić, że wybierając tynk gipsowy twardy na stare cegły nie będzie problemu z grzybami i wilgocią bo tak naprawdę tylko tego się boję bo ten tynk nie oddycha. Znam jego właściwości pochłaniające nadmiar wilgoci oraz oddawanie jej kiedy jest sucho w pomieszczeniu, ale co z grzybem? Jest szansa? Nie wiem jak będzie działać wentylacja bo jeszcze tam nie mieszkam, ale mam szczelniejsze okna niż sąsiad bo minimum 10 lat młodsze. Sąsiad nie skuwał starych tynków tylko położyli mu jakąś gładź czy gips na siatkę na stare tynki, które są odparzone bo słychać jak się puknie w ścianę, ale to wszystko się jakoś trzyma już 10 lat i wygląda ładnie. Sąsiad grzyba nie ma i wysokość pomieszczeń też 3,6m i wielkie 25m2 pomieszczenia. W takim wypadku powinienem się martwić jaki tynk czy brać gipsowy i być spokojnym? Dodam jeszcze, że budowa ścian zewnętrznych jest trójwarstwowa i pomiedzy dwiema ścianami z cegły jest pustka powietrzna gdzie ta wilgoć zamiast siedzieć w murze może znaleźć ujście, dom nieocieplony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...