Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Wentylacja - prośba o pomoc


Recommended Posts

Drodzy forumowicze,

 

Czy możecie pomóc z prawidłowym doborem wentylacji? Niestety nie mam doświadczenia, a lektura forów nie za bardzo pomogła mi rozjaśnić sytuację.

 

Sytuacja wygląda następująco - kupiłem dom do wykończenia, mam wymurowane 2 kominy z następujących pustaków:

 

pustak.png

 

Na parterze kominy stoją mniej więcej tak:

Wentylacja_parter_1.png

 

Na piętrze tak:

Wentylacja_pietro_1.png

 

Teraz zastanawiam się co mam podłączyć do kominów... Moje dylematy:

 

a) komin w salonie:

- spalinowy - kominek

- wentylacyjny pierwszy - kratka w kuchni

- wentylacyjny drugi - pytanie 1: czy podłączyć do niego okap/wyciąg kuchenny? Czy też wyciąg przekuć przez ścianę w kuchni? Problem jest, że ten komin ma 110 szerokości przy wejściu, a okapy mają zwykle rury 150?

 

b) komin z kotłowni:

- spalinowy - piec z zamkniętą komorą spalania

- wentylacyjny pierwszy - wentylacja łazienki z kotłownią. pytanie 2: Mam zamiar przekuć z kotłowni do łazienki kratkę - czy to dobry pomysł? Myślałem o takiej podłużnej pod sufitem chromowanej, coś jak do kominka

- wentylabyjny drugi - pytanie 3: która opcja jest lepsza - podłączyć do niego garaż, a na górze w łazience dać kominek dachowy? Czy też w garażu zrobić wentylator przez ścianę, a górną łazienkę do komina?

 

Dodam jeszcze że w garderobie będę również robił kominek dachowy.

 

Ostatnie pytanie: czy do kominów wentylacyjnych powinienem przewidzieć jakieś nasady obrotowe? W łazienkach myślałem o wentylatorach z czujnikiem wilgotności i timerem.

 

Będę bardzo wdzięczny za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie