Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Bezokapowy czyli stodoła po nowemu


Recommended Posts

Fakt, nie doczytałem, ale skrzynka mogłaby byc z płytami PIR a nie xps, ale to chyba temat dla producenta zaluzji

 

To byłoby napewno korzystniej, ale porównując że przy roletach skrzynka nie ma wcale docieplenia to selt i tak wypada dobrze, tym bardziej że wybierając box2 czyli z xpsem nic się nie dopłaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 198
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Będąc na przymusowym urlopie (opieka nad chorym synem) i siedząc w domu korzystam z okazji i uzupełniam swój dziennik.

 

Z racji posiadanych już okien postanowiłem doszczelnić dom:

 

- docinanie styropianu eps80 (podłogowego 50mm) w celu zamknięciu przestrzeni nad murłatą

 

31403510677_f127396105_b.jpg

 

44525918280_fdd68cd756_b.jpg

 

45430154385_4971c3f2c2_b.jpg

 

Naturalne będę docieplać tą przestrzeń jeszcze od środka, ale to dopiero za jakiś czas, ponieważ chcę dokręcić murłatę jak już trochę drewno przeschnie.

 

32470758888_872e71310b_b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja cd:

 

-przygotowanie otworu do montażu drzwi od kotłowni, jak budowałem ściany zewnętrzne nie wiedziałem jakie będę wstawiał drzwi postanowiłem posadowić nadproża z L9 na wysokości odpowiadającej pełnej warstwie ytonga (216cm), z tego powodu musiałem obniżyć otwór do konkretnych drzwi, w tym celu wykorzystałem płytę PIR z dachu, przykleiłem na klej do styropianu w pianie i zakołkowałem:

 

46259255222_9c5b296701_b.jpg

 

45223560295_6b92c7d78d_b.jpg

 

-następnie zaciągnąłem całość klejem z siatką

 

31735686347_b13d97eea0_b.jpg

 

-motaż drzwi GERDA NTT60 ze stalowo-drewnianą ościerznicą U=1,0

 

45429616935_2f1ef9987a_b.jpg

 

44525365090_45179a31a5_b.jpg

 

44525363300_9965588d1f_b.jpg

 

46291694012_cb7bebdc9b_b.jpg

Edytowane przez zolw82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz dawał taśmy illbrucka wkoło drzwi?

 

Do tej metalowy-drewnianej ościeżnicy było ciężko zastosować taśmy i tu odpuściłem, natomiast do drzwi wejściowych z aluminiową ościeżnicą obowiązkowo taśmy będą.

 

Natomiast z zewnątrz już zaciągnęłam klejem pianę a od środka będę dawał gumę illbruck sp925

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lecimy dalej z aktualizacją:

 

-murowanie pierwszej warstwy pod montaż bramy garażowej, z uwagi na fakt ze temperatura była bliska 0st, a w nocy spadała nawet parę kresek poniżej zera, po wymurowaniu postanowiłem świeży mur ocieplić tymczasowo:

 

46259255362_abc9a27023_b.jpg

 

-montaż bramy garażowej w otworze (wcześniej zaciągniętym klejem do siatki), pacjent to Hormann LPU42 2500x2250, przetłoczenia L, powłoka Sandgrein Antracyt, napęd ProMatic

 

45618998914_654f393af1_b.jpg

 

tymczasowa ''posadzka''

 

45619002864_cd8e467188_b.jpg

 

-docieplenie

 

46342435921_8352d282b2_b.jpg

 

45429669605_9195359a53_b.jpg

 

od środka pójdzie na styropian wcześniej wspomniana guma sp925 illbrucka

 

-pianowanie górnej szpary

 

32470277688_58f32e7b1b_b.jpg

 

46342430221_3b083d1163_b.jpg

 

-tu po zaciągnięciu styropianu klejem zanim przyjdzie elewacja

 

39966392063_1fd855e5c3_b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało tych kotew moim zdaniem - dołożyłbym drugie tyle. Nie jest to duży koszt, a jak już przyjdzie ocieplenie, to ewentualna poprawka będzie trudna do wykonania.

 

Po czym wnosisz że potrzeba więcej kotew ? Masz jakieś doświadczenie z takim montażem ? Widziałeś lub macałeś w ogóle ramę bramy hormanna ? Myślę że nie, bo jakbyś mial z nią do czynienia to byś wiedział że to inna półka niż wiśniowski, krispole czy tam inne lipy, rama hormanna przychodzi praktycznie cała złożona z fabryki a nie w postaci puzzli 100+ do samodzielnego skręcenia, przez to jest bardzo sztywna.

Edytowane przez zolw82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brama ma w świetle 2500x2250, natomiast otwór miałem 2750x2370, jak widać na zdjęciu po bokach miałem jeszcze mały zapas, natomiast na wysokość był tylko 1cm luzu. Wielką zaletą tej bramy jest budowa ramy, żaden element nie wychodzi poza nią. Jedynie szyna musiała zostać przykręcona do nadproża, które jest cofnięte o 24cm w stosunku do lica bramy, i tu trzeba było zamówić szynę od modeli z większą wysokością. Bramę zamawiałem u autoryzowanego przedstawiciela hörmanna, ktory sprzedaje i montuję własnymi pracownikami tylko i wyłącznie produkty hormann od 10lat, i śmiało mogę powiedzieć że znają się na rzeczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czym wnosisz że potrzeba więcej kotew ? Masz jakieś doświadczenie z takim montażem ? Widziałeś lub macałeś w ogóle ramę bramy hormanna ? Myślę że nie, bo jakbyś mial z nią do czynienia to byś wiedział że to inna półka niż wiśniowski, krispole czy tam inne lipy, rama hormanna przychodzi praktycznie cała złożona z fabryki a nie w postaci puzzli 100+ do samodzielnego skręcenia, przez to jest bardzo sztywna.

 

Bazuję na opinii montażysty Hormana, który montował nam bramę Krispola w ramach reklamacji (można poczytać w dzienniku gdzieś pod koniec). Rozmawialiśmy o takim sposobie montażu i sytuacji, kiedy można powiedzieć, że jest zamontowana "na wieki" - mocowania powinny być co ok 15 - 20cm.

 

Zerknij sobie tutaj: https://forum.muratordom.pl/showthread.php?226672-moniss-grek-i-dom-z-piwnicą&p=7619860&viewfull=1#post7619860 oni akurat mają Krispol, ale idea chyba zrozumiała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, bazujesz się na zupełnie innym producencie nie wiedząc że obie bramy to zupełnie inna konstrukcja ! Porównujesz bramę 2x szerszą i to z najgorszym możliwym rozwiązaniem czyli sprężynami skrętnym przyniesionymi na tył, stosowanymi z konieczności (za niskie nadproże). U mnie konstrukcja nośna to tylko boczne części ramy, górna poprzeczka spełnia jedynie funkcje maskownicy, nic do niej nie jest przykręcane, moja brama jest z prowadzeniem typu Z, czyli sprężyny są w pionowych częściach ramy (nie skrętne, które wymagają systematycznego serwisowania i naciągania żeby brama jak to nazwałeś była " wyważona" , sam o tym wspominałeś u siebie w temacie).

 

Nie widzę najmniejszego sensu dokładania dodatkowych kotw w moim przypadku, ale dziękuję za troskę, miło wiedzieć że ktoś czuwa żebyśmy nie popełnili błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz podać jaki koszt takiej bramy z montażem? Chociaż jaki to przedział cenowy. Chociaż montaż tak na moje oko to dziwny sądziłem ze to będzie zamontowane od wewnątrz, a teraz przy dociepleniu trzeba będzie wycinki robić :)

 

W tym sposobie montażu nie będzie występować przemarzanie nadproża, ścian bocznych i zmniejszy się mostek termiczny przy posadzce, przy standardowym montażu za murem można docieplić węglarki i naproże góra 2-3cm styropianem, troche słabo biorąc pod uwagę że na elewację będę dawać 20cm grafitu.

 

Koszt bramy z montażem i 2 pilotami (przy moim napędzie niestety jest jeden pilot w zestawie) wyniósł prawie 5k pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym sposobie montażu nie będzie występować przemarzanie nadproża, ścian bocznych i zmniejszy się mostek termiczny przy posadzce, przy standardowym montażu za murem można docieplić węglarki i naproże góra 2-3cm styropianem, troche słabo biorąc pod uwagę że na elewację będę dawać 20cm grafitu.

 

Koszt bramy z montażem i 2 pilotami (przy moim napędzie niestety jest jeden pilot w zestawie) wyniósł prawie 5k pln.

 

Bardziej chodziło mi o montaż z kotwami na zewnątrz, bo brama w tym momencie będzie tak zaizolowana jak okna bardzo dobre rozwiązanie, niż dawanie jej do wewnątrz :) Tylko dlaczego nie przytwierdzona kotwami od strony zewnętrznej z braku miejsca? Czy taki standard przy tego typu bramach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas pokazać drzwi wejściowe:

 

wybór padł na najwyższy model gerdy NTT75 z termo aluminiową ościeżnicą (z przekładkami plastikowymi oraz pinką we wnętrz) przenikalność U=079, drzwi 90cm otwierane na zewnątrz z podchwytem kwadratowym 150cm, elektrozaczep z funkcją dzień/noc, z doświetlem 40cm, szyby Mira Star (lustro weneckie)

 

-przygotowanie otworu, szerokość 147cm wysokość 210cm i standardowo zaciągnięcie klejem:

 

31735686827_25723e1206_b.jpg

 

31735686347_b13d97eea0_b.jpg

 

-montaż z użyciem taśm illbruck

 

31735684167_ebc8ce8088_b.jpg

 

45762329635_eee0e51d36_b.jpg

 

-postanowiłem wzmocnić montaż , oprócz dedykowanych kotw dołożyłem coś od siebie

 

32802296518_94702cf2d7_b.jpg

 

46624743062_726f571a66_b.jpg

 

-i po zaciągnięciu klejem

 

31989886067_626d862f59_b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...