donvitobandito 01.08.2018 09:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2018 (edytowane) Buduję dom z dachem płaskim niewentylowanym, otoczonym z każdej strony murkami ogniowymi. Mam pytanie dotyczące warstwy paroizolacyjenej. Są różne materiały na ten temat i stąd moje do Was- czy w przypadku domku jednorodzinnego ocieplonego na dachu styropianem jest to warstwa konieczna? Wiadomo przecież, żeby paroizolacja spełniała swoją rolę, nie powinna być w żadnym miejscu uszkodzona np. przez kołki styropianowe itp. Powinna wychodzić na murki ogniowe pod warstwą ich ocieplenia pionowego od strony wewnętrznej- zatem należałoby ją zrobić przed ułożeniem izolacji poziomej dachu. W przypadku papy paroizolacyjnej już na tym etapie powinniśmy ułożyć izokliny, które spowodowałby sytuację , iż styropian układany jako warstwa pozioma izolacji dachu musiałby być w tym miejscu odpowiednio nacinany. Następnie na niego znowu izokliny w celu połączenia z wierzchnią warstwą izolacji dachu. Cała sytuacja jest zatem trochę problematyczna. Podobnie byłoby z folią paroizolacyjną- najpierw podłożenie jej pod izolację pionową murków ogniowych, następnie połączenie jej z izolacją poziomą dachu i dopiero na to warstwa termoizolacyjna... Czy np. posmarowanie całej powierzchni dachu dobrej klasy gruntem, a od strony wewnętrznej domu zastosowanie na sufitach farby lateksowej nie byłoby wystarczającym rozwiązaniem? Są przecież artykuły z których wynika, że taką paroizolację należy stosować tylko w budynkach przemysłowych... Może zbudował już ktoś z Was dom, bez stosowania tej warstwy? Pozdrawiam! Edytowane 1 Sierpnia 2018 przez donvitobandito Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czystek 01.08.2018 18:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2018 w przypadku foli paroizlacyjnej nie sa potrzebne zadne kliny. Styropian nie musi byc kołkowany - mozna zastosowac balast - ale wtedy najlepiej wybrac epdm( w jednym arkuszu szczelniejsze). Jesli zostaje sie przy papie - mozna styropian przykleic do takiej paraizolacji. Zreszta w tym ukladzie dachu kondensacja nie grozi, jesli do tego jest wentylacja mechaniczna to juz w ogole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czystek 01.08.2018 18:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2018 co do paroizolacji pionowej murkow - to mozna sobie darowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janekk1234 07.08.2018 13:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2018 Zreszta w tym ukladzie dachu kondensacja nie grozi, jesli do tego jest wentylacja mechaniczna to juz w ogole. To po co robić paroizolację na takim dachu skoro kondensacja pary ma tam nie występować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brysia8 07.08.2018 13:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2018 (edytowane) To po co robić paroizolację na takim dachu skoro kondensacja pary ma tam nie występować? Ja nie mam paroizolacji, też dach płaski ze styropianem i papą, projektant stwierdził ze kondensacja nie wystąpi. Edytowane 7 Sierpnia 2018 przez Brysia8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janekk1234 07.08.2018 14:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2018 Ja nie mam paroizolacji, też dach płaski ze styropianem i papą, projektant stwierdził ze kondensacja nie wystąpi. napisz jakie masz warstwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ojtam17 07.08.2018 15:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2018 w przypadku domku jednorodzinnego ocieplonego na dachu styropianem warstwa paroizolacyjna według mnie jest nie potrzebna, ale różni ludzie mają różne zdania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariober 07.08.2018 16:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2018 projektant powinien policzyć ci punkt rosy i tak dobrać ilość izolacji by wilgoć się nie skraplała i wtedy nie potrzebujesz paroizolacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janekk1234 07.08.2018 18:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2018 A dobra farba sufitowa coś da? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czystek 08.08.2018 18:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2018 paraizolacja to zabezpieczenie nie tylko przed kondensacja zwiazana z tzw punktem rosy ( co tu nie powino wystapic ) ale rowniez przed zawilogoceniem termizolacji parą wodną z pomieszczen - szczególnie łazienka. Ale jesli jest prawidlowa wentylacja to niektorzy od tego odstepuja. czy slusznie inna kwestia bo to nie duzy koszt a jakies zabezpieczenie jest. Dachy plaskie to raczej problem szczelnosci , rowniez ogrzewanie przepustow, rynien - choc i to NIE WIEM czy wszyscy stosuja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
donvitobandito 10.08.2018 04:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2018 Generalnie chodzi mi o to, że ułożenie paroizolacji w sposób poprawny jest dość problematyczne, głównie przez łączenie różnych etapów budowy, na swoim przykładzie: 1. Murarze muszą ocieplić od strony wewnętrznej murki ogniowe styropianem- powiedzmy 5cm. W przeciwnym razie po ułożeniu izolacji termicznej na stropodachu zrobi mi się tam mostek termiczny. Żeby paroizolacja miała sens musi już na nie wychodzić przed ociepleniem- w przeciwnym razie mamy niezabezpieczony punkt przepuszczenia pary na styku ściany i sufitu. Jeżeli ułożyłbym pod styropianem pas folii paroizolacyjnej wywiniętej na murek ogniowy to wiadomo, że może zostać ona łatwo uszkodzona, to po pierwsze, a po drugie należałoby ją łączyć za pomocą taśmy z resztą paroizolacji na stropodachu. Ciężko byłoby tu zachować 100% szczelności. Jeżeli natomiast zrobiłbym paroizolację z papy podkładowej to powinienem ją wywinąć na murki ogniowe- podobnie jak w przypadku folii. No i teraz jak nie zastosuje klinów, to pewnie pęknie na łączeniu stropu i murków. Jak je zastosuje to przy układaniu termoizolacji stropodachu, należałby docinać styropian by dochodził odpowiednio do klina. Dlatego pytam z ciekawości jak Wy to macie zrobione... Dalej u mnie wygląda to tak: 2. Wchodzi posadzkarz układa warstwę termoizolacyjną na dachu, układa spadki ze styropianu (w kopertę) i całość zalewa tzw. ciepłym betonem z kulkami styropianu. 3. Potem dopiero wchodzi dekarz i robi już finalną izolację dachu, opierzenia itp. No i teraz tak, zgodnie ze sztuką to musiałbym wynająć dekarza już na pierwszym punkcie, przed ocieplaniem murków ogniowych, potem powiedzmy trzy tygodnie przerwy i znowu wizyta u mnie. Generalnie całość wydaje się trochę problematyczna... Tym bardziej, że wiele osób podważa sens stosowania paroizolacji w stropie niewentylowanym w przypadku domu jednorodzinnego, prawidłowo wentylowanego. Może ktoś z Was wypowiedziałby się jeszcze w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janekk1234 10.08.2018 12:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2018 Czasem jak czytam te wywody amatorów którzy główkują jak zrobić dach czy izolację... Przecież domów stoją tysiące, są sprawdzone rozwiązania. Przecież zrobienie szczelnego dachu to nie jest lot w kosmos... Tu nie ma raczej już nic do wymyslania... Takie dachy robili nasi ojcowie i do teraz są szczelne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
donvitobandito 10.08.2018 13:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2018 (edytowane) Ani twoj ojciec ani dziadek nie dawali nigdy paroizolacji na dach plaski, stosowali gazujaca szlake itp. Jezeli dla ciebie, jako zawodowca rozumiem, jest to takie sprawdzone rozwiazanie to... pozostaje tylko baranek w sciane- to serdeczna rada ode mnie Edytowane 10 Sierpnia 2018 przez donvitobandito Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czystek 10.08.2018 16:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2018 możesz mocowac mechanicznie ocieplenie do tej attyki jeslii juz(przez folie) . Powiesz ze dziury w foli. A przy ociepleniu poddasza (dach skosny) nie ma dziur w paraizolacji? Nie wpadajmy w paranoje . Najlepiej nic nie budowac wsztko sie zawali i zgnije... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
donvitobandito 10.08.2018 17:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2018 Czyli, w tym momencie stwierdziliscie jednoznacznie, ze paroizolacja w dachu plaskim niewentylowanym nie jest potrzebna. Sens jej stosowania w dachach skosnych rowniez, z tego co Was roumiem jest tematem mocno dyskusyjnym- skoro I tak jest dziurawione podczas montazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janekk1234 10.08.2018 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2018 Zrób paroizolację z papy i wywiń ją na attyki a potem na to dopiero izolacja ścianki attyki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
donvitobandito 10.08.2018 20:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2018 Janek, mialem zamiar tak wlasnie zrobic, ale dochodze do wniosku, ze paroizolacja jest po prostu zbedna w przypadku mojego dachu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janekk1234 10.08.2018 20:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2018 Będziesz miał grzane odpływy, spusty? Też będę miał taki dach, ale chyba zdecyduję się na rynnę na jednym boju, zamiast spustów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 10.08.2018 21:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2018 W przypadku wykonywania izolacji cieplnej styropianem żadna paroizolacja nie jest potrzebna. Konieczny jest staranny montaż styropianu klejony do podłoża, montowany w dwóch warstwach na mijankę. Wszystkie połączenia powinny być uszczelnione pianką PU. Sam styropian stanowi barierę dla pary wodnej. Ważne aby zachować ciągłość każdej izolacji. W przypadku gdy wysokość ścian attyki jest niższa niż 1 m to te ściany od góry muszą też być oklejone styropianem, który połączy się z zewnętrzną warstwą izolacji cieplnej. Styropian na ścianach attyki można zaciągnąć klejem na siatce i po zagruntowaniu nalepić papę podkładowa samoprzylepną, która połączy się z podkładem na dachu. Na wierzchu ścian attyki można zamocować płytę OSB lub sklejkę wodoodporną i to wszystko wygrzać papą termozgrzewalną wierzchniego krycia. Na koniec na ścianach attyki mocuje się blaszane czapy. Praktycznie przeciek wykluczony. Pozdrawiam. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
donvitobandito 11.08.2018 07:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2018 (edytowane) Andrzej Wilhelmi dzięki za odpowiedź! Janek, ja u siebie wszędzie zdecydowałem się na rury spustowe- w całym domu nie będę miał żadnej rynny. Zresztą poniżej zamieszczam rzut swojego dachu: Jak sami widzicie trochę to skomplikowane Tam po lewej stronie gdzie jest wiata, również zrezygnowałem z rynny, zrobiłem wkoło murek ogniowy i wpust dachowy. To czy wpust dachowy ma być ogrzewany czy nie to też całkiem inna historia. Hurtownia wyceniła mi 4 podgrzewane wpusty dachowe plus 4 tzw. rzygacze, które mają przechodzić przez murki ogniowe i tam być połączone z rurą spustową na kwotę 4500 zł. Mój dekarz odradził mi ich zakup m.in. ze względu na słabą jakość wykonania i proponuje, że sam po prostu mi to zrobi. I na to właśnie się zdecydowałem. Prawda też taka, że nie byłem do tych gotowych rozwiązań przekonany, a cena z kosmosu jak dla mnie... Edytowane 11 Sierpnia 2018 przez donvitobandito Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.