bartek04 02.08.2018 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2018 (edytowane) Niedługo rozpoczynam budowę domu jednorodzinnego o powierzchni użytkowej 220 m2 (+125 m2 podpiwniczone pomieszczenia rekreacyjne). W piwnicy będą znajdowały się ogrzewane pomieszczenia użytkowe o wysokości 250cm, więc zależy mi na idealnym zabezpieczeniu tych pomieszczeń przed zarówno wodą jak i wilgocią. Ściany piwnic wykonane będą jako ściany monolityczne betonowe. Dom będzie stał na płycie fundamentowej, konstruktor zaprojektował ją tak: Warstwy podłogowe:Fundamentowa płyta żelbetowa (beton B20) grubości 25cm Folia PE Podbetonka z chudego betonu B10 (C10/12) Pospółka żwirowo-piaskowa o ls > 0,95 i grubości min. 40 cm Geowłóknina PYTANIE 1:Wykonawca twierdzi, że nie ma sensu pod płytę fundamentową dawać ocieplenia ze styroduru XPS, gdyż na głębokości kilku metrów poniżej ziemi temeperatury są zawsze dodatnie, a ciepło z ogrzewania podłogowego będzie szło w górę, poza tym dom nie ma być pasywny.Czy faktycznie ocieplenie pod/nad płytę stosuje się tylko w domach energooszczednych/pasywnych? PYTANIE 2:Czy nad chudziakiem nie powinno być jakieś solidne zabezpieczenie przeciwwodne/przeciwwilgociowe? Sama folia PE to chyba biedne zabezpieczenie czy nie ma znaczenia, ponieważ na płycie fundamentowej będzie położona właściwa hydroizolacja? Czytałem że powinna być pod płytą fundamentową hydroizolacja zbrojona siatką. Według badań geotechnicznych nie ma wody gruntowej do głębokości 4m, ale: - teren jest lekko pochyły,- badania wykonywane były tylko raz, - stwierdzono grunty pół przepuszczalne i nie przepuszczalne (pyły i gliny pylaste), - sąsiednie budynki podpiwniczone mają problem z wilgocią/wodą. Postanowiłem, że zastosuję solidną hydroizolację przeciwwodną i przeciwwilgociową, mimo, że wykonawca twierdzi, że sam dysperbit (2 warstwy) jęśli będą solidnie położony to wystarczy (daje gwarancję na papierze 5 lat, czyli tyle samo ile firmy specjalizujące się w hydroizolacjach). Wydaje mi się, że nie chroni on przed wilgocią, a jedynie wodą. Dodatkowo wykonawca chce zastosować drenaż opaskowy co przy glinie jest moim zdaniem kiepskim pomysłem, bo będzie się ściagało wodę w pobliże fundamentów i ciągle trzeba będzie ją odprowadzać. Wolę zastosować taką hydroizolację by wytrzymywała nawet wodę pod naporem. Uważam, że skoro piwnica i tak będzie worek złota kosztowała to nie będę oszczedzał na tym co najważniejsze, ale oczywiście nie chciałbym płacić kokosów jakie zarządała sobie firma, która się w tym specjalizuje, dlatego zwracam się z pytaniami: PYTANIE 3:Z jakich elementów powinna się składać solidna hydroizolacja przeciwwodna i przeciwwilgociowa?Izolacja przeciwwodna i przeciwwilgociowa (jakie produkty?) pozioma na płycie fundamentowej, izolacja przeciwwodna i przeciwwilgociowa (jakie produkty?)na ścianach fundamentowych od strony gruntu, wykonanie faset wyoblających, co jeszcze? Myślałem o produktach Remmers Kiesol + MB 2K Multi baudicht, tylko czy to będzie zabezpieczało zarówno przed wodą jak i wilgocią oraz nie będą potrzebne inne produkty (podkłady, itp.)? Nie jestem przywiązany do żadnej firmy. PYTANIE 4:I jeszcze taka sprawa na koniec, podczas wykopów uszkodzona została rura kanalizacyjna, wody w wykopie zgromadziło się około metra, została wypompowana, no ale sucho z pewnością w środku nie jest. Wykonawca twierdzi, że rozpocznie pracę jak wyschnie wykop, tylko pytanie czy w takim wypadku nie trzeba zebrać szlamu który się na dole zgromadził i jakoś specjalnie nie poprawić gruntu (zagęszczenie, inne metody)? Obawiam się tąpnięć i rys/pęknięć w piwnicy lub całym budynku. Edytowane 2 Sierpnia 2018 przez bartek04 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CANADA WATERPROOF SYSTEM 11.08.2018 09:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2018 1. Beton z gruszko to zrób W8 wodoszczelny - pare złotych dopłaty a ma on mniejsza przepuszczalnośc wody 2. Ciepło oddawane jest we wszystkich kierunkach i kazdy materiał go oddaje - styropian pianki itp - spowalniaja ten proces - kwestia przeliczenia kosztów / styro versus koszty rachunków za ciepło 3. Jak chcesz dać pomiędzy chudziak a płyte cos porzadnego to moze nasz produkt guma CWS F - ale to nie jest tanie rozwiazanie i robia to tylko developerzy jak zależy im na jakości i czasie lub bogaci klienci indywidualni ( koszt z vatem to ok 60pln /m2 )4. moze natrysk na fundamenty GUMY CWS 1000N ? jako ochrona przed wodą i wilgocia - ale to nigdy nie bdzie tansze niż dysperbit - ( dysperbit w hurcie mozna kupic po pare złotych za litr - a cena jest pochodną czegoś ) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.