Agasta 05.10.2004 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2004 witamczasem , w wolnych (rzadko) chwilach zaglądam tu sobie i czytam , ale dzisiaj po raz pierwszy napiszę.Potrzebuję informacji dotyczących wykonania wylewki. Niestety. Dla większości z Was pewnie oczywistych, ale cóż. Tak wyszło.Podajcie mi proszę prawidłowe ułożenie warstw w wylewce. Istnieje już wstępna wylewka. I na niej położono mi wylewkę nr 2. Tylko chcę się upewnić, czy aby napewno kolejnośc jej warst jest prawidłowa.styropian-folia-siatka-beton , czyfolia- styropian-siatka-beton.Zostałam totalnie zakręcona.... i kazdy mówi co innego. Pozdrawiam[/b] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Michał_B. 05.10.2004 22:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2004 Patrząc od gruntu:-grunt-zagęszczony piach-chudy beton-izolacja z foli-izolacja termiczna-(niektórzy dają jeszcze raz folie lub dają zamiast foli przed izolacją termiczną)-wylewka z/lub bez zbrojenia-dowolna docelowa podłoga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzysztofh 06.10.2004 05:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2004 Zgadzam się z przedmówcą, z tym, że nie zaszkodzi dać pod folię warstwę papy dowolnej taniej. W pomieszczeniach takich jak garaż czy kotłownia o ile nie ma piwnic dobrze jest dać papę termozgrzewalną połączona z izolacją poziomą ścian, a potem folia i jastrych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
trach 06.10.2004 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2004 Sens jest po prostu taki, żeby podłoga i izolacja była sucha: z dołu zaizolować go trzeba koniecznie, a z wierzchu - można, choćby po to żeby przy betonowaniu i rozgarnianiu wylewki / warstwy dociskowej nie uszkodzić go i żeby ewentualnie nie podpływał do góry siłą wyporu (chociaż mieszanka betonowa raczej jest na to za gęsta). Andrzej (Trach (AT)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wakmen 06.10.2004 13:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2004 U mnie było troszeczkę inaczej ze względu na przyszłe wykończenie podłogi dechami sosnowymi ale od dołu mam tak:- grunt azagęszczony mechanicznie,- folia budowlana,- zazbrojony matami zbrojącymi podkład betonowy z B15.Później pójdzie na to folia, legary pomiedzy nimi wełna i dechy sosnowe). W pomieszczeniach gdzie będą płytki (kuchnia, łazienka, przedsionek):- to co wyżej,- folia budowlana,- styropian, - folia budowlana, - wylewka docelowa, - kafle na cieniutkim kleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Agasta 08.10.2004 19:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2004 Dzięki za odpowiedzi, ale musze się jeszcze raz upewnić. Trochę się boję, czy wszystko u mnie będzie ok. Pod 1 (wstępną ) wylewką mam wsypany ogrom gruzu (stare cegły i dachówki). I teraz : Na 1 wylewce położono mi styropian , na nim mam folię , a na folii zazbrojony beton. I nie wiem, czy jest to dobrze , że nie dano folii pod styropian. Dom mam na górce i raczej ogrom wilgoci mi nie grozi ale czy tak wykonana wylewka nie wpłynie na jakość właściwej podłogi? Poradźcie mi proszę, bo nie sypiam dobrze przez ten brak folii... agas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
janzar 08.10.2004 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2004 odpowiem jeszcze raz jak powinna byc wykonana wzorowa posadzka -jastrychna parterze niepodpiwniczonym-na chudym betonie podkładowa papa termozgrzewalna przeciw kapilarnemu przenikaniu wilgoci z gruntu,folia nie stanowi izolacji gdyż 0,2 mm położone na betoniu ulegnie natychmiast przekłuciu w setkach tysięcy miejsc (PROSZĘ PRZYPOMNIEĆ SOBIE DLADZEGO POD PIERWSZYM BLOCZKIEM A FUNDAMENTEM ZASTOSOWANO W WASZYCH PRZYPADKACH DOBRĄ I MOCNA IZOLACJE )--warstwa foli budowlanej jako i wyłacznie dystans między papą i styropianem ---odpowiedniej grubości styropian FS 20 zalecana grubość od 5-10 cm----folia budowlana jako dystans i warstwa poślizgowa między styropianem i zaprawą jastrychową-----jastrych o minimalnej grubości 50 mm ,przy 100 mm styropianu 70 mm jastrychu-----przy ścianie taśma dylatacyjna z pianki polipropylenowej o gr 5mm,a przy ogrzewaniu podłogowym 10 mm------w jastrychu plastyfikator ,który redukuje wodę zarobowa przez co jastrych jest półsuchy lecz plastyczny-------włókno poliproylenowewłókna polipropylenowedo betonów i zaprawCięte włókna polipropylenowe jako dodatek do betonów i zapraw są stosowane od drugiej połowy lat osiemdziesiątych. Największe doświadczenie w wykorzystywaniu ich w budownictwie mają Stany Zjednoczone i Japonia, a w Europie Dania. Na polskim rynku, oprócz importowanych, są dostępne krajowe włókna polipropylenowe . Są to cięte włókna wykonane z czystego polipropylenu, obojętnego chemicznie , o właściwościach hydrofilowych gwarantujących icj łatwą zwilżalność w kontakcie z wodą w mieszance betonowej. Ich charakterystykę techniczną podaje tab. 1. Tablica 1. Chrakterystyka techniczna włókien polipropylenowych : długość 19 mm, 12 mm, 6 mm średnica 30,5 mikrona gęstość 0,91 g/cm3 moduł Younga 3500 N/mm2 wytrzymałość na rozciąganie 0,32 - 0,42 kN/mm2 temperatura topnienia 168oC absorbcyjność zerowa odporność chemiczna pełna barwa przejrzystobiała Właściwości i zalety włókienDodanie włókien polipropylenowych do mieszanek betonowych powoduje: redukcję rys skurczowych i mikropęknięć na skutek osiadania plastycznego; eliminację konieczności stosowania przeciwskurczowych siatek stalowych; zmniejszenie nasiąkliwości i wodoprzepuszczalności; ograniczenie penetracji betonu przez chemikalia; ograniczenie korozji betonu oraz stali zbrojeniowej; zwiększenie mrozoodporności; zwiększenie odporności na ścieranie, ściskanie oraz rozciąganie przy zginaniu o ponad 10%; zwiększenie udarności i odporności na rozkruszanie; poprawę spójności i jednorodności betonu; zwiększenie urabialności oraz odporności na segregację składników; zwiększenie trwałości wyrobów betonowych i żelbetowych Włókna tworzą w mieszance betonowej przestrzenną siatkę, która pełni rolę mikrozbrojenia eliminując konieczność stosowania przeciwskurczowych siatek stalowych. Eliminacja rys skurczowych w obrębie betonu poprawia jego szczelność i ogranicza przesiąkliwość, chroniąc zbrojenie konstrukcyjne żelbetu przed korozją, zapobiega też starzeniu się betonu, zwiększa mrozoodporność bez konieczności "dopowietrzania" masy betonowej, a co za tym idzie, nie postępuje proces łuszczenia się powierzchni betonu podczas eksploataci. Dodanie do betonu włókien polipropylenowych poprawia jego homogeniczność. Rozprowadzone równomiernie w masie betonowej włókna nie absorbują wody zarobowej, lecz zatrzymują ją w całej objętości mieszanki ograniczając grawitacyjne opadanie cięższych składników i nadmierne wypływanie wody w postaci mleczka cementowego na powierzchni elementu betonowego. Ta właściwość włókien wpływa na zwiększenie wytrzymałości powierzchni przy bardzo wysokiej temperaturze otoczenia. Nie trzeba specjalnej pielęgnacji, aby zapobiec pękaniu skurczowemu powierzchni betonu na skutek nadmiernego parowania wody, powierzchnia betonowej płyty pozostaje wilgotna przez długi czas momentu zabetonowania. Włókna polipropylenowe rozprowadzone równomiernie w całej masie betonu ograniczają segrecję jego składników i nie dopuszczają do powstawania "pustek" powietrznych. Beton z dodatkiem włókien jest bardziej odporny na ścieranie niż beton bez włókien. Zwiększa się także o 10% wytrzymałość na rozciąganie przy zginaniu oraz o 14% wytrzymałość na ściskanie. Włókna nadaja betonowi zdolność do samopodtrzymywania i nierozpadania się przy pęknięciu, dlatego można je wykorzystywać w prefabrykacji (umożliwiają wcześniejsze rozformowywanie prefabrykatów i zwiększają ich idporność na uszkodzenia podczas transporu - np. obłamywanie krawędzi czy naroży). Działanie stabilizujące włokien propylenowych powoduje,że są wykorzystywane przy naprawie konstrukcji żelbetowych, np. do torkretowania. 1. Siatka stalowa ogranicza szerokość rys skurczowych,natomiast im nie zapobiega 2.Włókna polipropylenowe zapobiegają powstawaniurys skurczowych wskutek osiadania plastycznego Sposób dozowania włókienWłókna można dodawać do mieszanki betonowej przed lub w trakcie mieszania, jednak najlepszy efekt uzyskuje się dodając włókna polipropylenowe w czasie dozowania składników mieszanki betonowej, po wsypaniu kruszywa a przed dodaniem cementu. Mieszanie betonu z dodatkiem włókien przez 5 minut z prędkością 12 obr./min. gwarantuje dokładne ich rozprowadzenie. Włókna polipropylenowe można dodawać również do gotowej mieszanki betonowej w mieszarce samochodowej. Beton powinien być mieszany przez co najmniej 5 minut. Zalecana ilość włókien na 1 m3 mieszanki betonowej wynosi 0,6-0,9 kg. Nie pociąga to za sobą konieczności zmiany proporcji pozostałych składników . Beton z dodatkiem włókien polipropylenowych nie wymaga żadnych dodatkowych zabiegów pielęgnacyjnych, poza rutynowymi wymaganymi przez Polską Normę, a powierzchnia elementów betonowych może być wyrównywana i zacierana typowymi narzędziami przeznaczonymi do tego celu. Zastosowanie włókien polipropylenowychWłókna polipropylenowe jako dodatek polepszjący właściwości betonów mozna stosować w: budownictwie drogowym (do budowy autostrad, dróg szybkiego ruchu, parkingów, chodników itp.) budownictwie hydrotechnicznym (do budowy zbiorników w oczyszczalniech ścieków, zbiorników retencyjnych, do wykonywania nowych i naprawy starych nabrzeży, falochronów itp.); budownictwie przemysłowym (do wykonywania posadzek o podwyższonej odporności na uderzenia i ścieranie, produkcji betonu komórkowego, nawierzchni lotnisk, torkretowania itp.); prefabrykacji (do produkcji prefabrykatów wielkogabarytowych oraz cienkościennych, takich jak łupiny czy kręgi, galanerii betonowej - kostki brukowej, krawężników, płytek chodnikowych, dachówki cementowej); pracach wykończeniowych (jako dodatek do zapraw i mas samopoziomujących wykonywania sztukaterii). Włókna mają aprobatę techniczną Instytutu Badawczego Dróg i Mostów (nr AT/98-04-0496) oraz aprobatę techniczną Instytutu Techniki Budowlanej (nr AT-15-3303/98). Opis pochodzi od Spider Sp. z o.o. jastrych na piętrze-styropian akustyczny TERMO D 33/30 (32 decybele) lub styropian FS 15 o grubości 30 mm--folia budowlana jako warstwa poślizgowa i dystans ---jastrych o minimalnej grubości 40 mm----włókno polipropylenowe w jastrychu oraz plastyfikator-----taśma dylatacyjna (przyścienna jw.) posadzki powinny być wykonywane przez firmy ,które specjalizują się w wykonawstwie posadzek posadzkarz to osobna profesja ,murarz niech muruje,kafelkarz kafelkuja a posadzkarz .... MIKSOKRETEMOD TERAZ NIECH TO ROBIĄ SPECJALIŚCI KAŻDY Z UŻYTKOWNIKÓW FORUM NA SWOIM TERENIE BEZ TRUDU ZNAJDZIE FIRMY ,KTÓRE SIĘ POLECA A KTÓRE TO ROBIĄ MECHANICZNIE POSADZKI I PODŁOŻA TO BARDZO WAŻNY ELEMENT WASZEJ BUDOWY na wszystkie wątpliwości w miarę możliwości odpowiempozdrawiam Jan Zaremba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 09.10.2004 07:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2004 Dzięki za odpowiedzi, ale musze się jeszcze raz upewnić. Trochę się boję, czy wszystko u mnie będzie ok. Pod 1 (wstępną ) wylewką mam wsypany ogrom gruzu (stare cegły i dachówki). I teraz : Na 1 wylewce położono mi styropian , na nim mam folię , a na folii zazbrojony beton. I nie wiem, czy jest to dobrze , że nie dano folii pod styropian. Dom mam na górce i raczej ogrom wilgoci mi nie grozi ale czy tak wykonana wylewka nie wpłynie na jakość właściwej podłogi? Poradźcie mi proszę, bo nie sypiam dobrze przez ten brak folii... agas nie wpłynie o ile posadzka nie jest wgłebiona w grunt ... (wtedy zalecałbym nie tylko folie ale i pape termozgrzewalna ułozona na dysperbicie np.) jesli jest podniesiona ponad teren to - moim zdaniem - dołozenie 10 warstw folii czy odjecie tej jednej nie ma znaczenia izolacje odcinajaca podciaganie kapilaroskopijne wody stworzył styropian warstwa samej foli stanowi raczej dystans i warstwe poslizgową - niz izolacje - i tu zgadzam sie z janzarem aaa ...i mozesz spac spokojnie - miłego snu Agas ... a przed zasnieciem pocieszaj sie tym ze w razie powodzi woda szybciej z takiej posadzki spłynie w grunt ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KASIA-S 09.10.2004 07:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2004 A ja mam pytanie w podobnym stylu: jeżeli piasek wsypany do fundamentów stał około 8 m-cy należy toto jeszczezagęszcać mechanicznie? Prosze pomóżcie, bo moi fachowcy mówią, że nie ale czy im wierzyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 09.10.2004 07:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2004 A ja mam pytanie w podobnym stylu: jeżeli piasek wsypany do fundamentów stał około 8 m-cy należy toto jeszczezagęszcać mechanicznie? Prosze pomóżcie, bo moi fachowcy mówią, że nie ale czy im wierzyć? Kasiu fachowcy potrafią to lepiej ocenić - bo widzieli ale jeśli im nie wierzysz mozesz poprosic geologa o zbadanie obecnego stopnia zageszczenia - moja rada - jak masz wode w poblizu - to jeszcze polewaj ten piasek ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
janzar 09.10.2004 08:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2004 A ja mam pytanie w podobnym stylu: jeżeli piasek wsypany do fundamentów stał około 8 m-cy należy toto jeszczezagęszcać mechanicznie? Prosze pomóżcie, bo moi fachowcy mówią, że nie ale czy im wierzyć? należy zagęścić płytą wibracyjną janzar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Michał_B. 09.10.2004 09:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2004 A ja chciałem się zapytać czy na dylatacje można dać styropian FS 15 o grubości 2cm.(Podłoga bez podłogówki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jankes 09.10.2004 13:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2004 U mnie jest styropian FS 15 grubosci 1 cm i swietnie spelnia zadanie dylatowania wylewki od sciany a byl 4-5 razy tanszy niz tasma. Natomiast tam gdzie jest podlogowka to mam tasme, bo instalator wliczyl ja juz w cenePozdrawiam Jankes Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 10.10.2004 08:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2004 A ja chciałem się zapytać czy na dylatacje można dać styropian FS 15 o grubości 2cm.(Podłoga bez podłogówki) szerokość dylatacji dobiera sie do wielkosci pomieszczeń przy sredniej wielkości pomieszczeniach optowałbym za 1 cm styropianu, taśmy lub jej substytutu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
janzar 03.03.2005 14:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2005 A ja chciałem się zapytać czy na dylatacje można dać styropian FS 15 o grubości 2cm.(Podłoga bez podłogówki) taśma brzegowa to pianka poliuretanowa o gr 5 mm a przy ogrzewaniu podłogowym 10 mm pozdrawiam janzar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
remx 03.03.2005 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2005 Folia może być zarówno pod jak i nad styropianem.Najlepiej aby dać ekipie jak najmniejsze szanse na zepsucie to:- jeżeli masz tzw basen (górna powierzchnia styropianu jest na poziomie izolacji poziomej ścian) to folia na styropianie.- jeżeli górna powierzchnia pierwszej wylewki jest na poziomie izolacji poziomej ścian to wtedy folia pod styropianem. Pierwszy sposób ma tą zaletę, że nie musisz już układać dodatkowej warstwy poślizgowej (folii budowlanej) na styropianie (aby beton nie wlewał się pomiędzy arkusze styropianu). Poza tym układanie folii pod styropianem może spowodować różne drobne przekłucia folii (na skutek nierówności twardego betonu). Nie wiem czy to ma jakieś większe znaczenie, być może nie bo i tak styropian nie podciąga wody. Ja prawdopodobnie ułożę folię na styropianie. Mam basen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wilu1 02.04.2005 17:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2005 A ja mam pytanie.Moze bylo ale nie doczytałem. Czy jezeli pod chudziaka (na zagęszczony piasek) dałem jeszcze folie 0,3 to jest dobrze? Może to jest jakiś błąd. Oczywiscie na chudziak tez dam jeszcze folie 0,3. pozdrawiam wilu1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
janzar 04.04.2005 17:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2005 A ja mam pytanie.Moze bylo ale nie doczytałem. Czy jezeli pod chudziaka (na zagęszczony piasek) dałem jeszcze folie 0,3 to jest dobrze? Może to jest jakiś błąd. Oczywiscie na chudziak tez dam jeszcze folie 0,3. pozdrawiam wilu1 to nie błąd tylko szkoda pieniędzy jesli zrobisz jak piszesz patrz wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gerion 18.09.2005 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2005 Podbijam ten genialny wątek, z drobnym pytaniem: Mój projekt przewiduje: chudy beton (około 10 cm), izolacje, styropian 6 cm (2 x 3), izolacje, jastrych 4 cm (zbrojony). Ekipa osadziła mi już nadproża drzwi wejściowych i drzwi balkonowych, z naddtakiem wyliczonym na 12 cm (6 styropian, 4 cm jastrych, 2 cm wykończenie podłogi). Cały czas gryzę się z myślą, by dać 8 cm styropianu i 5 cm jastrychu. Ale by "pogrubić" podłogę o 3 cm musiałbym skuwać nadproża. ZNalazłem inne wyjście, ale nie wiem czy dobre: - nie mam wylanego jeszcze chudziaka, wedle projektu jego poziom miał być równo z poziomem izolacji poziomej ścian fundamentowych (tak by połączyć warstwy papy na ścianach fundamentowych z warstwą papy na chudym betonie) - by nie skuwać nadproży, a zmieścić "grubszą" podłogę, obniżyłbym poziom wylanego chudego betonu o te 3-4 cm (murarze zebrali by tyle pospółki)? - wykonując izolację chudego betonu, wywinę na ściany fundamentowe papę i połączę ją z papą izolującą poziomo fundamenty. Czy mogę tak zrobić? Podobny przypadek opisywał Juras 74 w tym wątku i jakoś Guru Janzar nie miał zastrzeżeń. Czy też mam sobie dać spokój z kombinowaniem i zostawić tak jak w projekcie - czyli 6 cm styropianu i 4 cm jastrychu? Poradźcie proszę, bo w desperacji już chciałem nadproża podcinać pozdrawiam Gerion Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gerion 19.09.2005 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2005 Podbijam wątek, bo jakoś nikt nie chce mi podpowiedzieć. Gerion Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.