Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Docieplenie budynku z lat 90 - problem


M4RUD3R

Recommended Posts

Witam Wszystkich.

 

Posiadam dom z lat 90 , projekt pod nazwą W-0232.

Współczynnik przenikania ściany zewnętrznej budynku wynosi K=0,52W/m2K.

 

Opis ogólny (dane konstrukcyjno materiałowe):

- ściana zewnętrzna piwnic wykonana z betonu B-150 grubości 25cm lub cegły pełnej grub. 25cm +3cm styropianu + 12cm cegły pełnej

- ściany zewnętrzne parteru i poddasza, warstwowe, grubość 43 cm wykonane z 25cm cegły kratówki, 6cm ocieplenia (wełna lub styropian) oraz 12cm cegły kratówki, powiązane ze sobą co 7-warstwę.

Chciałbym docieplić ten dom. Na pewno do wymiany pójdą wszystkie obecne okna + drzwi wejściowe.

Problem pojawia się przy ścianach, ze względu na ten styropian który jest zawarty pomiędzy nimi. Nie ma tam żadnej szczeliny ani pustki powietrznej pomiędzy poszczególnymi warstwami.

Pytanie brzmi:

czym i jak ocieplić ściany zewnętrzne, aby nie wkopać się w jakąś wilgoć na ścianach lub inne problemy, a jednocześnie poprawić współczynnik przenikania i generalnie ograniczyć straty ciepła z budynku ??

Czy w takim przypadku da się to zrobić w sensowny sposób ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie mam co się obawiać pojawienia się wilgoci na ścianach czy innych niepożądanych efektów ?

Czy do zaizolowania dolnej części (piwnicy) powinienem odkopać całą ścianę i na niej położyć docieplenie, czy wystarczy że odkopię fragment (np 0,5m poniżej gruntu) i od tego momentu zacznę warstwę ocieplenia ? Chciałbym zmniejszyć ilość zużywanego paliwa do ogrzewania nie tracąc przy tym na komforcie i nie obniżać temperatury. Jak już wspomniałem na pewno do wymiany pójdzie także cała stolarka okienna i drzwiowa.

Nową warstwę ocieplenia pokryć cienką warstwą tynku ?

Jaki tynk zastosować do tego styropianu zewnętrznego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez problemu, docieplaj styropianem 10-15 cm ze wskazaniem na 15 jak możesz i ciesz się mniejszymi rachunkami za ogrzewanie oraz większym komfortem cieplnym. Mam tak zrobione prawie 20 lat i nie widzę problemów.

 

Potwierdzam. Mam tak od 2014. 110m2 pow, ogrzewanie gaz, rodzina 2+2. co+cwu+płyta gazowa koszt roczny około 2500,- :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie mam co się obawiać pojawienia się wilgoci na ścianach czy innych niepożądanych efektów ?

Czy do zaizolowania dolnej części (piwnicy) powinienem odkopać całą ścianę i na niej położyć docieplenie, czy wystarczy że odkopię fragment (np 0,5m poniżej gruntu) i od tego momentu zacznę warstwę ocieplenia ? Chciałbym zmniejszyć ilość zużywanego paliwa do ogrzewania nie tracąc przy tym na komforcie i nie obniżać temperatury. Jak już wspomniałem na pewno do wymiany pójdzie także cała stolarka okienna i drzwiowa.

Nową warstwę ocieplenia pokryć cienką warstwą tynku ?

Jaki tynk zastosować do tego styropianu zewnętrznego ?

 

Ocieplenie standard czyli na styro przyklejony obwodowo+placki, potem siatka zatopiona w kleju i tynk jak kto uważa. Większość daje silikonowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich.

 

Posiadam dom z lat 90 , projekt pod nazwą W-0232.

Współczynnik przenikania ściany zewnętrznej budynku wynosi K=0,52W/m2K.

 

Opis ogólny (dane konstrukcyjno materiałowe):

- ściana zewnętrzna piwnic wykonana z betonu B-150 grubości 25cm lub cegły pełnej grub. 25cm +3cm styropianu + 12cm cegły pełnej

- ściany zewnętrzne parteru i poddasza, warstwowe, grubość 43 cm wykonane z 25cm cegły kratówki, 6cm ocieplenia (wełna lub styropian) oraz 12cm cegły kratówki, powiązane ze sobą co 7-warstwę.

Chciałbym docieplić ten dom. Na pewno do wymiany pójdą wszystkie obecne okna + drzwi wejściowe.

Problem pojawia się przy ścianach, ze względu na ten styropian który jest zawarty pomiędzy nimi. Nie ma tam żadnej szczeliny ani pustki powietrznej pomiędzy poszczególnymi warstwami.

Pytanie brzmi:

czym i jak ocieplić ściany zewnętrzne, aby nie wkopać się w jakąś wilgoć na ścianach lub inne problemy, a jednocześnie poprawić współczynnik przenikania i generalnie ograniczyć straty ciepła z budynku ??

Czy w takim przypadku da się to zrobić w sensowny sposób ??

 

 

Cześć.

 

Mogę ci pewne ruchy doradzić na własnym przykładzie.

 

1. Skoro wymieniasz okna to zlicuj je ze ścianą zewnętrzną lub wstaw w warstwie ocieplenia.

2. Zastosuj styropian 20-25cm ( w zależności od wielkości okien wegarek 25cm wydaje mi się już max.)

3. Przy styropianie 20cm nie musisz się obawiać problemów z wilgocią - jeśli oczywiście wentylacja działa prawidłowo.

4. Ściany fundamentowe odkop aż do ławy fundamentowej - rób to etapami a nie całą ścianę na raz - doklej XPS lub styropian wodoodporny ( twoja decyzja )

5. Ocieplenie ściany oprzyj na ociepleniu fundamentu - nie stosuj listwy startowej.

6. Naokoło bydynku zastosuj opaskę z XPS wkopaną w grunt.

 

Chyba tyle :)

No i oczywiście zadbaj o ciągłość izolacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie grzane jest olejem opałowym.

To dom teściów. Z tego co mówi teściowa jak próbowałem jej wypytać o koszta ogrzewania to przy łagodnej zimie rachunki potrafią dojść do okolic 6 tyś złotych.

Metraż ok 106m2. Z tym że jak już wspomniałem - 80% stolarki okiennej do wymiany "na pierwszy ogień" i drzwi wejściowe także. Do tego wymiana wrót garażowych albo likwidacja garażu w piwnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...