Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam serdecznie, próbuję wysłać ten wniosek ale utknąłem na polu nr 62. Chcę dofinansowanie na zakup kotła na pellet do nowobudowanego domu. Proszę o informację co wpisać w pole "koszt całkowity". Dzwoniłem do mojego urzędu gminy ale powiedziano mi, że to ma być kwota podana od hydraulika ile weźmie za piec + montaż. Mój hydraulik trochę się z przekazaniem tej informacji ociąga dlatego zwracam się do forum. Proszę o informację czy w to pole mogę wpisać np. z czapy koszt 20 tys zł a później oni to i tak zweryfikują na podstawie wystawionej przez hydraulika faktury?
  • Odpowiedzi 1,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam serdecznie, próbuję wysłać ten wniosek ale utknąłem na polu nr 62. Chcę dofinansowanie na zakup kotła na pellet do nowobudowanego domu. Proszę o informację co wpisać w pole "koszt całkowity". Dzwoniłem do mojego urzędu gminy ale powiedziano mi, że to ma być kwota podana od hydraulika ile weźmie za piec + montaż. Mój hydraulik trochę się z przekazaniem tej informacji ociąga dlatego zwracam się do forum. Proszę o informację czy w to pole mogę wpisać np. z czapy koszt 20 tys zł a później oni to i tak zweryfikują na podstawie wystawionej przez hydraulika faktury?

 

Sugerowałbym wpisać wyższą kwotę lub max jeżeli ubiegasz się tylko o kocioł. Po zrealizowaniu inwestycji wysyłasz do funduszu wniosek o płatność, wpisujesz rzeczywiste poniesione koszty z FV od hydraulika (kocioł+robocizna). Spiesz się, bo kotły na pellet tylko do 1 lipca jeżeli masz możliwość podłączenia do gazu!

Edytowane przez GEDAW
Wpisałabym max czyli 20 tyś. Ja w pazdzierniku wpisałam kwotę wyliczoną z wstępnej oferty 15 tyś (piec +robocizna) bo musiały być udokumentowane oferty, i teraz będę musiała dopłacić bez dotacji około 1300 zł. (zmiana cen przez 9 miesięcy). Teraz podobno nie trzeba mieć ofert.
Wpisałabym max czyli 20 tyś. Ja w pazdzierniku wpisałam kwotę wyliczoną z wstępnej oferty 15 tyś (piec +robocizna) bo musiały być udokumentowane oferty, i teraz będę musiała dopłacić bez dotacji około 1300 zł. (zmiana cen przez 9 miesięcy). Teraz podobno nie trzeba mieć ofert.

 

Ja też wpisywałam z ofert ceny , ale zawsze wyżej niż limity, ktore są w programie. Wyszłam z założenia , że jak zrobię za mniejsze pieniądze niż napisałam we wniosku to będzie git.

Tak po prawdzie (a miałam kocioł,okna i drzwi) nigdy nie zmieściłam się w limicie (może jedna oferta była poniżej).

A tak na marginesie to myślę, że dostaniesz zwrot za faktycznie poniesiony koszt a nie z ofert. Moje oferty miały adnotację , że obowiązują 30 dni a jedna nawet 2 tyg. To jest niemożliwością żeby zrobić to po cenach z listopada czy grudnia ubiegłego roku.

Jak sie dowiedzialem wnisoki dla budynkow istniejacych z data rozpoczecia inwestycji z przeszlosci (ostatnie 12 miesiecy) nalezy skaldac do 30.06.2019.

Po tej dacie mozna skladac tylko wnioski odnoszace sie do przyszlych inwestycji.

Zatem musze to machnac dzis-jutro;/

 

Stad pytanie jaka data sie liczy?

- wplyw wniosku w portalu beneficjenta,

- stempel pocztowy na wersji papierowej wysylanej do WFOSiGW,

- data wplywu papierowej wersji

?

Witam,

 

czy po złożeniu wniosku elektronicznie i zostałem zaproszony do wysłania wniosku pocztą.

Czy robiona jest jakaś weryfikacja wniosku elektronicznego,przeszedłem ją pozytywnie i dlatego chcą, żebym wysłał wniosek pocztą?

A może każdy z automatu po złożeniu wniosku elektronicznego dostaje zaproszenie do wysyłki wniosku pocztą?

Na pocztę blisko nie mam i wolałbym wysyłać wniosek pocztą tylko jeden raz...

Jak sie dowiedzialem wnisoki dla budynkow istniejacych z data rozpoczecia inwestycji z przeszlosci (ostatnie 12 miesiecy) nalezy skaldac do 30.06.2019.

Po tej dacie mozna skladac tylko wnioski odnoszace sie do przyszlych inwestycji.

Zatem musze to machnac dzis-jutro;/

 

Stad pytanie jaka data sie liczy?

- wplyw wniosku w portalu beneficjenta,

- stempel pocztowy na wersji papierowej wysylanej do WFOSiGW,

- data wplywu papierowej wersji

?

 

Mi powiedziano że liczą od daty zarejestrowania u nich wersji papierowej, ale może zaliczą rejestrację elektroniczną.

Witam,

 

czy po złożeniu wniosku elektronicznie i zostałem zaproszony do wysłania wniosku pocztą.

Czy robiona jest jakaś weryfikacja wniosku elektronicznego,przeszedłem ją pozytywnie i dlatego chcą, żebym wysłał wniosek pocztą?

A może każdy z automatu po złożeniu wniosku elektronicznego dostaje zaproszenie do wysyłki wniosku pocztą?

Na pocztę blisko nie mam i wolałbym wysyłać wniosek pocztą tylko jeden raz...

 

Każdy zaraz po rejestracji elektronicznej musi wysłać wniosek pocztą i dopiero po jego dostarczeniu rozpatrują do 90 dni roboczych (w praktyce na razie trwa to dłużej). Wtedy rozpatrują i są ewentualne korekty, i wysyłasz od nowa elektronicznie i pocztą.

@matikati, kurczę słabo jeśli tak faktycznie liczą. Liczyć na "łaskę/szczęście", ze wezmą datę z portalu to mało.

 

A czy wiecie czy po 1 lipca jedyna zmiana dla nowo budowanych to fakt, że rozpoczęcie musi być p wniosku? reszta jest identyczna (kwoty, stawki, że nadal dotacja a nie jakieś zwolnienia podatku, itp.)?

 

dodatek:

W necie znalazłem taką interpretację

 

Przypominamy, że liczy się data wpływu do Funduszu wniosku w wersji papierowej. Lub data stempla pocztowego wysłanego wniosku drogą pocztową.

 

Wysłanie wersji elektronicznej przez Portal do 30 kwietnia nie jest wystarczające!!!

Edytowane przez giman
dodtaek:
Każdy zaraz po rejestracji elektronicznej musi wysłać wniosek pocztą i dopiero po jego dostarczeniu rozpatrują do 90 dni roboczych (w praktyce na razie trwa to dłużej). Wtedy rozpatrują i są ewentualne korekty, i wysyłasz od nowa elektronicznie i pocztą.

 

Chyba, że wysyłasz wniosek z potwierdzeniem profilem zaufanym (ew. podpisem kwalifikowanym).

 

Dodam, że w praktyce profilem zaufanym dysponuje każdy, kto ma konto bankowe z dostępem online – w większości polskich banków.

 

Pół roku temu nie dało się potwierdzić profilem zaufanym wniosku wysyłanego przez system – trzeba go było wysłać osobno przez ePUAP do odpowiedniego WFOŚiGW, i to korzystając z opcji ogólnego pisma, bo nie ma w ePUAP-ie konkretnej opcji "wniosku o czyste powietrze". Ktoś to w tym wątku wtedy opisywał. Czy coś się pozmieniało – nie wiem, ale nie zmienia to faktu, że taka opcja istnieje.

Po 8 miesiącach podpisałem umowę i znowu sterta papierów do dostarczenia i 90 dni roboczych znowu od złożenia papierów o płatność :bash:

Unia nam forse dała a jej nie wykorzystamy bo zajeb...e nas biurokracja.

Dostał ktoś w Małopolsce kase?

Chyba, że wysyłasz wniosek z potwierdzeniem profilem zaufanym (ew. podpisem kwalifikowanym).

 

Dodam, że w praktyce profilem zaufanym dysponuje każdy, kto ma konto bankowe z dostępem online – w większości polskich banków.

 

Pół roku temu nie dało się potwierdzić profilem zaufanym wniosku wysyłanego przez system – trzeba go było wysłać osobno przez ePUAP do odpowiedniego WFOŚiGW, i to korzystając z opcji ogólnego pisma, bo nie ma w ePUAP-ie konkretnej opcji "wniosku o czyste powietrze". Ktoś to w tym wątku wtedy opisywał. Czy coś się pozmieniało – nie wiem, ale nie zmienia to faktu, że taka opcja istnieje.

 

Niestety na Portalu Beneficjenta nadal "niedasie"... Podpisany plik ma format XML a dodawanie jako załącznik do Wniosku czy nowy wniosek *.XML nie hula. Co najwyżej PDF...

Także jutro nabijam kilometry na pocztę... Dobrze przynajmniej, że nie wymagają przyjazdu konno...

Ja składałem przez EPUAP z profilem zaufanym. Z tym ze składałem od razu wszystkie dokumenty w wersji elektronicznej, oraz niektóre wydrukowane podpisane i zeskanowane.

Składa się jako pismo ogólne do danego funduszu.

Długo czekałem, ale umowa podpisana.

Niestety na Portalu Beneficjenta nadal "niedasie"... Podpisany plik ma format XML a dodawanie jako załącznik do Wniosku czy nowy wniosek *.XML nie hula. Co najwyżej PDF...

Także jutro nabijam kilometry na pocztę... Dobrze przynajmniej, że nie wymagają przyjazdu konno...

Portal beneficjenta robisz tak samo, jak gdybyś wysyłał papiery pocztą - a wniosek, taki sam, jak do wysłania pocztą, zapisujesz/konwertujesz/"drukujesz" do PDF-a (zamiast kierować go na fizyczną drukarkę) i wysyłasz jako ogólne pismo przez ePUAP. IMO powinno tak przejść. Ewentualnie można go jeszcze wydrukować normalnie na drukarce, podpisać długopisem, zeskanować do PDF-a i tak załączyć w ePUAP-ie - ale wydaje mi się to zbędne, bo profil zaufany niejako zastępuje ten podpis fizyczny. Choć dla pewności (żeby zwiększyć odporność wniosku na beton w urzędach) może i tak właśnie bym zrobił.

 

Cóż. Braknie im na 500+.

Edytowane przez kpc21

 

O kurcze nie brzmi to fajnie.:( U mnie umowa podpisana , ale jeszcze nic nie zaczęłam robić i teraz pytanie czekać z inwestycją czy wręcz przeciwnie spieszyć się.

Jeśli masz umowę, to ona wiąże przecież obie strony... Z obecnych umów wątpię by się wycofali. W najgorszym razie rakiem się wycofają z programu – ale w sensie zawierania nowych umów. A poza tym – wątpię, by program zamknęli (to by było niepolityczne). Prędzej okroją mocno jego zakres albo po prostu jednak dogadają się z UE.

 

Pamiętajmy, że zbliżają się wybory.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...