bogaczykk 28.09.2018 13:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2018 Witam, Zakupiłem dom po remoncie z istniejącym systemem ogrzewania tylko piecem klasycznym(drewno/węgiel) zainstalowanym w otwartym układzie, cała nowa instalacja tylko grzejniki bez podłogówki. Woda jest ogrzewana tylko tym piecem, zbiornik 160l. Użytkuje go jako 4ro osobowa rodzina. Dom jest ocieplony z wentylacją mechaniczną z rekuperacją. W zimie ogrzewanie tym sposobem jeszcze biorąc pod uwagę tanio dostępny surowiec(drewno) było bardzo efektywne, jednak jak wiadomo uciążliwe...nie wspominając o ogrzewaniu wody w lecie. Klasa energetyczna została zasymulowana http://cieplowlasciwie.pl/wynik/36h0 Co polecilibyście, chciałbym zostawić ten piec i dołożyć gazowy(kondensacyjny jednofunkcyjny) z pewnie nowym zbiornikiem na wodę(większym). W przyszłym roku będę miał fotowoltaikę to może opcja z dodatkową grzałką elektryczną.Co z układem otwartym? Czy to nie jest jakiś problem dla takiej instalacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kondensat 28.09.2018 18:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2018 (edytowane) Sugeruje np.Termet Ecocondens Gold o mocy 20kW Jeżeli zamierzasz zachować kocioł na paliwo stałe pracujący w układzie otwartym to musisz zastosować wymiennik płytowy.Problem będzie z zasobnikiem ponieważ przy tej konfiguracji powinien być z dwiema wężownicami Edytowane 28 Września 2018 przez Kondensat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcinbbb 28.09.2018 18:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2018 Do 178m2 sugerujesz kocioł 20kW standard 100W/m2 był jakieś 30 lat temu. Nawet na ciepło właściwe wychodzi 7kW ale nie dać mu 20kW. Grzejniki w tym przypadku stanowią największy problem, bo aby grzać ekonomicznie grzejemy do niskich temperatur 35*C max dla podłogówki.W Twojej sytuacji poszedł bym jednak w wungiel lub elektryczny kocioł. Grzejniki musisz nakarmić wodą o temperaturze przynajmniej 50*C a jeśli je sporo przewymiarujesz 38*C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaju 28.09.2018 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2018 (edytowane) Jest taki kocioł który może pracować w systemie otwartym ACV- HRE SOLO . Wystarczy zastosować zawory klapowe i będzie ok.Lub jeśli masz prawidłowo wykonany system otwarty tz masz rurę wznośna i rurę bezpieczeństwa podłączona z kotła do naczynia wzbiorczego to lepiej przez wymiennik puścić tego kopciucha a instalacje c.o. zrobić zamknięta i możesz zastosować każdy kocioł kondensacyjny. Każdy wymiennik ciepła to straty.Pozdrawiam. Edytowane 29 Września 2018 przez kaju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kondensat 28.09.2018 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2018 (edytowane) Do 178m2 sugerujesz kocioł 20kW standard 100W/m2 był jakieś 30 lat temu. Nawet na ciepło właściwe wychodzi 7kW ale nie dać mu 20kW. Grzejniki w tym przypadku stanowią największy problem, bo aby grzać ekonomicznie grzejemy do niskich temperatur 35*C max dla podłogówki. W Twojej sytuacji poszedł bym jednak w wungiel lub elektryczny kocioł. Grzejniki musisz nakarmić wodą o temperaturze przynajmniej 50*C a jeśli je sporo przewymiarujesz 38*C. Tak sugeruje moc 20 kW a nawet może być i 25kW Te kotły modulują od 2,8kW Moc maksymalna nie ma tu nic do rzeczy jeżeli chodzi o CO(można ją zresztą ograniczyć) a jest potrzebna do grzania sporego zasobnika.Kocioł o mocy np14kW nie będzie grzał CWU z mocą 20kW Edytowane 28 Września 2018 przez Kondensat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcinbbb 28.09.2018 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2018 (edytowane) Tak sugeruje moc 20 kW a nawet może być i 25kW Te kotły modulują od 2,8kW Moc maksymalna nie ma tu nic do rzeczy jeżeli chodzi o CO a jest potrzebna do grzania sporego zasobnika. Dlaczego od razu nie dać mu 100kW skoro kotły modulują? Kocioł działa najsprawniej w okolicach swojej mocy nominalnej czyli około 7kW a Ty teraz wciskasz 25kW... zamiast teco co ciepłowłaściwe mówi. Zarabiasz na tym jakoś? Z nika wnioskuje że tak Dla średniej dobowej z ciepło właściwe to 7kW ale dać mu 25kW gdyby temperatura spadła do zera bezwzględnego. Pewnie dobry pomysł dla idioty Edytowane 28 Września 2018 przez marcinbbb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kondensat 28.09.2018 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2018 Dlaczego od razu nie dać mu 100kW skoro kotły modulują? Kocioł działa najsprawniej w okolicach swojej mocy nominalnej czyli około 7kW a Ty teraz wciskasz 25kW... zamiast teco co ciepłowłaściwe mówi. Zarabiasz na tym jakoś? Z nika wnioskuje że tak Skoro wiesz lepiej.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcinbbb 28.09.2018 19:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2018 (edytowane) Jeśli ciepło właściwe mówi 7kW to nie 20 czy 25 udowodnij że tyle potrzebuje to pogadamy.Ciepło właściwe może się pomylić o 2kW ale nie o 350% Edytowane 28 Września 2018 przez marcinbbb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaju 28.09.2018 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2018 Jeśli ciepło właściwe mówi 7kW to nie 20 czy 25 udowodnij że tyle potrzebuje to pogadamy. Ciepło właściwe może się pomylić o 2kW ale nie o 350% Faktycznie znawca "minimalista" -producent postów Czytaj "Kondensata" ze zrozumieniem a na kotłach to chyba z publikacji się znasz i na ustawieniach na C.o. i cwu Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
endriu007 29.09.2018 12:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2018 Tak jak było pisane najlepiej nowy kocioł podłączyć poprzez wymiennik ciepła. Zrób zdjęcia starej instalacji to napiszę Ci dokładniej jak rozwiązać dokładnie sprawę reszty instalacji. Co do doboru kotła to bierz taki, który startuje z jak najmniejszą mocą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaju 29.09.2018 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2018 Witam, Zakupiłem dom po remoncie z istniejącym systemem ogrzewania tylko piecem klasycznym(drewno/węgiel) zainstalowanym w otwartym układzie, cała nowa instalacja tylko grzejniki bez podłogówki. Woda jest ogrzewana tylko tym piecem, zbiornik 160l. Użytkuje go jako 4ro osobowa rodzina. Dom jest ocieplony z wentylacją mechaniczną z rekuperacją. W zimie ogrzewanie tym sposobem jeszcze biorąc pod uwagę tanio dostępny surowiec(drewno) było bardzo efektywne, jednak jak wiadomo uciążliwe...nie wspominając o ogrzewaniu wody w lecie. Klasa energetyczna została zasymulowana http://cieplowlasciwie.pl/wynik/36h0 Co polecilibyście, chciałbym zostawić ten piec i dołożyć gazowy(kondensacyjny jednofunkcyjny) z pewnie nowym zbiornikiem na wodę(większym). W przyszłym roku będę miał fotowoltaikę to może opcja z dodatkową grzałką elektryczną. Co z układem otwartym? Czy to nie jest jakiś problem dla takiej instalacji? Kolega chyba nie oczekuje odpowiedzi odwiedzi nas za 2 lata hahahahaha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bogaczykk 29.09.2018 21:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2018 Dziękuję za porady..jaka powinna być maksymalna odległość pomiędzy piecem gazowym, a zbiornikiem CWU. Rozumiem że w tym układzie pod górną wężownice podłączam gazowy, a pod dolną kopciuch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kondensat 29.09.2018 22:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2018 Dziękuję za porady..jaka powinna być maksymalna odległość pomiędzy piecem gazowym, a zbiornikiem CWU. Rozumiem że w tym układzie pod górną wężownice podłączam gazowy, a pod dolną kopciuch. Tak górna gazowy dolna kocioł na paliwo stałe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konsultant marki Junkers 25.10.2018 13:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2018 Witam, Jeżeli posiada Pan możliwość podłączenia budynku do sieci gazowej, warto zastanowić się nad wymianą kotła stałopalnego na gazowy kocioł kondensacyjny. Nie będzie musiał Pan wtedy wykonywać żadnych prac eksploatacyjnych oraz nie będzie problemu z przygotowaniem ciepłej wody użytkowej. Kocioł kondensacyjny będzie bez problemu współpracował z instalacją grzejnikową. Kocioł gazowy nie może współpracować z układem otwartym, więc wymagane będzie przerobienie instalacji na zamkniętą. Przy okazji zachęcam Pana do sprawdzenia oferty kotłów kondensacyjnych marki Junkers-Bosch. W celu doboru kotła, zachęcam do kontaktu z Autoryzowanym Instalatorem marki Junkers-Bosch. Na stronie internetowej http://www.junkers.pl znajduje się wyszukiwarka instalatorów w zależności od miejsca zamieszkania. Można również skorzystać z całodobowej infolinii pod numerem telefonu: 801 900 810. Zachęcam również do odwiedzenia strony internetowej, na której znajdują się szczegółowe informacje odnośnie kotłów kondensacyjnych z rodziny Cerapur lub Bosch Condens: http://www.junkers.pl/produkty/kotly/kotly-kondensacyjne/ Pozdrawiam, ________________________________ Konsultant marki Junkers-Bosch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.