Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Prośba o pomoc z współczynnikiem U


bartekr

Recommended Posts

Witam wszystkich.

Z racji zainstalowania kotła kondensacyjnego na obecny sezon grzewczy zacząłem się zastanawiać nad ociepleniem elewacji.

I napotkałem pewien problem. Żeby zrobić to dobrze i nie pchać się w nie opłacalne koszty za styropian muszę wiedzieć jaki jest U ścian. Jeśli dobrze zrozumiałem. Tylko nigdzie nie może znaleźć tego oporu dla pustaków ceramicznych z lat 80. Nabite jest na nich Kupno ZCB 3. Przybliżony wymiar to 190x221x290 ściana jest murowana tym pustakiem na grubość czyli grubas na 290 + 5 cm pustki i cegła pełna. Jeśli któraś by mi pomógł z wykluczeniem tego będę bardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Z racji zainstalowania kotła kondensacyjnego na obecny sezon grzewczy zacząłem się zastanawiać nad ociepleniem elewacji.

I napotkałem pewien problem. Żeby zrobić to dobrze i nie pchać się w nie opłacalne koszty za styropian muszę wiedzieć jaki jest U ścian. Jeśli dobrze zrozumiałem. Tylko nigdzie nie może znaleźć tego oporu dla pustaków ceramicznych z lat 80. Nabite jest na nich Kupno ZCB 3. Przybliżony wymiar to 190x221x290 ściana jest murowana tym pustakiem na grubość czyli grubas na 290 + 5 cm pustki i cegła pełna. Jeśli któraś by mi pomógł z wykluczeniem tego będę bardzo wdzięczny.

 

Koszt robocizny i krycia styro jest taki sam niezależnie od grubości. Zatem od przeznaczonych zasobów odejmij koszt robocizny z mater. siatka klej etc. A to co zostanie daj na styro. I tu możesz kombinować grubsze czy cieńsze typu grafit:sick:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robociznę będę starał się wykonać sam. Pomijając tynk którego na pewno nie pomoże. Nie wiem natomiast jak zakończyć rogi ściany. Ponieważ mam plan żeby sobie podzielić na etapy. Czyli 1 ściana rocznie. Lub dwie, zależy jak finansowo będę się czuł. Jeśli chodzi o styropian miałem na myśli Knaufa grafitowego 10 cm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej kup frezowany styro , wydłużysz drogę ucieczki ciepła.

 

 

Jesli byś potrzebował same zaślepki grafitowe , to zostało mi po ociepleniu 400szt (kupiłem na ślepo bez liczenia :p ) , kołków trochę również .

lepiej kup porzadny styro (w sensie etixx) a nie jakis frezoway.

frezowany tylko na papierze jest ok, bo:

po 1 - frezy ze soba sie nie skladaja, wynika to z dokladnosci wymiarowej plyty - i tak sa szczeliny i tak sa szczeliny, amlo tego nie da sie ich wypelnic piana

po 2 - placisz 5-6 netto wiecej do m3, ale ilosc strat na styropianie frezowanym z automatu jest znaczoco wieksza niz w przypadku krawedzi prostej (okolo 4-5% przy prostej i od 8 do 12 %) przy krawedzi frezowanej - w duzej mierze zalezy od ksztaltu budynku i ilosci dociec, natomist w frezowanym odpadu jest mnostwo.

po 3 - jak wykonawcy frez sie nie zlozy to go wklei odwrotnie i zamiast np 10cm bedziesz miec kawalek z 5cm i pustka pod spodem.

 

tego co wymyslil frez do konca zycia trzymalbym o chlebie i wodzie jedynie.

frez w styropianie jest niczym nieuzasadniony ze wzgledu na powyzsze 3 argumenty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wspomnial nass.

masz tez tu:

https://forum.muratordom.pl/showthread.php?338653-Knauf-0-031-Etixx-Fasada&highlight=knauf+etixx

no i opis u mnie (ja nie robie ctrl+c i ctrl+v) ja pisze wlasne opisy do produktu, adekwatne do tego jaki on jest:

https://med-bud.pl/knauf-therm-knauf-etixx-fasada-0-031-15cm,c4,p50,pl.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem u siebie frezowanym i wyszło mi bardzo mało odpadu połówki płyty szły na kolejny narożnik lub były cięte w trójkąty na ścianach szczytowych pod dachem , płyty wszystkie pianowałem do frezu praktycznie - cienką rurką na pistolecie.

Jak ma się ekipę do doopy to i owszem odpadu będzie ogrom czy z takiego czy z innego i szpary na centymetr niezapianowane do dna.

 

Ehhh te procenty , może jeszcze po przecinku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem u siebie frezowanym i wyszło mi bardzo mało odpadu połówki płyty szły na kolejny narożnik lub były cięte w trójkąty na ścianach szczytowych pod dachem , płyty wszystkie pianowałem do frezu praktycznie - cienką rurką na pistolecie.

Jak ma się ekipę do doopy to i owszem odpadu będzie ogrom czy z takiego czy z innego i szpary na centymetr niezapianowane do dna.

 

Ehhh te procenty , może jeszcze po przecinku...

no i super... zrobiles 250m2 u siebie i wyszlo Ci malo odpadow - idealnie, nalezy tylko pogratulowac i cieszyc sie ze tak wyszlo.

Moja opinia oparta jest na obsludze elewacji w ilosci : 12 lat x okolo 100k m2 /rok elewacji co daje wynik 1 200 000 m2 obsluzonych sprzedazowo i wykonawczo elewacji budynków, malych , duzych, wielkich.

na podstawie probki powyzej 1,2mln m2 i kilku tysiacach budynkow przez kilkanascie lat stwierdzam ze frez w styropianie jest do dupy i wiecej z tym zachodu i problemow niz korzysci.

 

nie mniej jednak kazdy ma swoja opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak. Temat ocieplania ścian już rozwiązany z Waszą pomocą.

Nie chcę zakładać wątku więc od razu tu zapytam. Poddasze tzw. strych. Nie ogrzewany, kupia butów i innych gratów.

Strop. Ileś cm betonu na to styropian 5 cm i zalane betonem 5cm. Potem z kolei przyklejony styropian 5 cm i kolejne 5 na przekładkę. Chciał bym dodać jeszcze 15. Czy to w ogóle ma rację bytu? Mieszanina warstw w takiej kolejności jak opisałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak. Temat ocieplania ścian już rozwiązany z Waszą pomocą.

Nie chcę zakładać wątku więc od razu tu zapytam. Poddasze tzw. strych. Nie ogrzewany, kupia butów i innych gratów.

Strop. Ileś cm betonu na to styropian 5 cm i zalane betonem 5cm. Potem z kolei przyklejony styropian 5 cm i kolejne 5 na przekładkę. Chciał bym dodać jeszcze 15. Czy to w ogóle ma rację bytu? Mieszanina warstw w takiej kolejności jak opisałem?

zbyt skomplikowany opis jak dla mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj sobie spokój z docieplaniem ścian. Z tego co piszesz to masz dobre zrobione z cegły ceramicznej ściany. Po dociepleniu będziesz miał mur gruby na 0,6 metra. Koszt inwestycji pewnie "zwróci" się po 20 latach, w sezonie grzewczym może zaoszczędzisz 500 zł na ogrzewaniu. Docieplenie stropu jak najbardziej tak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, dzisiejszy porotherm jest inny, jest obliczony na ściany dwuwarstwowe z ociepleniem. Masz bardzo dobre mury. Styropian tutaj nic nie poprawi. Są jakieś metody wtryskiwania wełny w tę pustkę. Moim zdaniem lepiej zainwestować w dobre okna, drzwi, docieplić strop i ewentualnie poprawić wentylację.

http://Https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/16068-pustka-powietrzna/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...