Karenz 01.10.2018 10:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2018 (edytowane) Posiadam napęd do bramy przesuwnej nice ro 1000 montowany w 2003r za 2200 zł. Działał mniej lub lepiej (zwykle zawodził osprzęt). Niestety od 2-3 lat jak tylko temperatury spadają brama nie chce ruszyć z pozycji zamkniętej , trzeba ja zwyczajnie pociągnąć potem idzie i zamyka się normalnie. Próbowałem czyścić rolki górne i smarować c80 do bram. Wymieniłem początek zębatki bo zwyczajnie pękł. Niestety dolne rolki są strasznie zafajdane i nie ma do nich podejścia. Przyszedł jeden majster powiedział zdejmujemy bramę robimy rolki 500 zł proszę szykować Ok , jak powiedział tak nie przyszedł. Drugi od razu stwierdził że silnik nie wyrobiła poproszę 2500 wymaimy całość. Zestawy na allegro do 400 kg jak mi zaproponował kosztują ok 1400 ajak rozumiem gość przełoży tylko silnik czujki zaprogramuje pilota i jazda. Może też wystarczy wyciągnąć silnik po lewej i oddać na przezwajanie ? Edytowane 1 Października 2018 przez Karenz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woan 01.10.2018 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2018 Jest jeszcze takie coś jak kondensator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzabij 01.10.2018 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2018 Zaczął bym od sprawdzenia co jest problemem - czy to napęd czy rolki. Bo jak rolki to wymiana napędu na niewiele się zda. Od 2003 to już szmat czasu minął. Wymiana rolek na nowe nie była by taka głupia i może się okazać że temat rozwiązany. Rozepnij napęd i sprawdź ręką czy brama nie ma jakichś dziwnych zacięć, czy przesuwa się płynnie. Jeżeli gdzieś staje - demontuj bramę i albo solidne czyszczenie albo wymiana łożysk w rolkach albo wymiana całych rolek wraz z ich łożem. Co do napędu to ja niedawno sam montowałem zestaw FAAC za właśnie okolice 1400 PLN i nie jest to rocket science - spokojnie można ogarnąć w jedną sobotę (u mnie doszła jeszcze zabawa z montażem listwy zębatej). Przewijanie silnika - wątpię aby silnik tak po prostu ze starości osłabł. Jeżeli są w nim łożyska to można by je ewentualnie wymienić (gdyby miały luz i generowały jakieś opory) ale poza tym to silniki elektryczne raczej trzymają parametry przez całe swoje życie i albo działa albo nie działa. Kondensator - on ma chyba chronić instalację elektryczną przed zakłóceniami generowanym przez sam silnik - nie wiem czy on może być przyczyną słabej pracy bramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 01.10.2018 21:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2018 (edytowane) Skoro ma tyle lat i pracuje(nawet jak tylko jest ciepło) to warto jest go reanimować Tutaj masz wszystkie części i schemat https://www.pluscom.pl/robo-1000-ro1000--c724.html Może warto jest go rozebrać i sprawdzić, przesmarować. Silnik raczej jest dobry, z elektryki sprawdził bym raczej i wymienił tak jak kolega wspomniał kondensator 14uF- jeśli jest stary powoduje taki objaw, że silnik nie stratuje.(To może być przyczyna na 90%) Jeśli dalej jest taki objaw wymień Triaki BT10-12 lub BTA10-.12. Głównie w tych tzn starych napędach szwankuje mechanika, stary smar powoduje niekiedy tak duże opory, że silnik nie może się ruszyć i nabrać mocy ale to jest wtedy gdy pracują naprawdę dużo pow 20 cykli na dobę (łatwo to sprawdzić rozprzęgając napęd z silnikiem ręką kręcąc wałkiem silnika, i ewentualnie palcem ślimak wyczujesz opory gdyby takie były) Wymiana na nowy to ostateczność - takiego jak Twój nie kupisz już, tylko chińszczyzna Jeśli myślisz , że to trudna sprawa z samodzielnym remontem napędu - pomyśl , że cały czas zaoszczędzisz powyżej tysiąca złotych a jeśli to zrobisz dobrze - będziesz miał satysfakcję i sprawny napęd przez kolejne lata. Pozdrawiam Edytowane 1 Października 2018 przez CityMatic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karenz 02.10.2018 06:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2018 Od strony technicznej raczej nie będzie problemu , pare ładnych lat robiłem jako mechanik mam dużo narzędzi. W jaki sposób sprawdza się taki kondensator rozrusznik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 02.10.2018 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2018 Miernikiem pojemności.... ale nawet się nie fatyguj wymień go bo po tylu latach na pewno nie trzyma już pojemności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karenz 02.10.2018 14:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2018 przy takiej cenie nawet się nie zastanawiam https://www.altech24.pl/kondensator-14uf-450v-do-silnikow-jednofazowych-p-26775.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karenz 02.10.2018 18:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2018 A mam jedno pytanie Czy można cały automat łatwo wymontować i zabrać do garażu czy lepiej rozbierać na miejscu ?Jak wygląda podłączenie do okablowania czy jest np jakieś gniazdo z wypinaną wiązki czy przeciwnie wszystko jest polutowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 02.10.2018 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2018 Najlepiej się robi na zewnątrz bo zawsze można sprawdzić swoje działanie. Gdy by doszło do wymiany Triaków to lepiej jest wymontować płytkę z napędu.Przewody zewnętrzne są na listwie skręcanej wewnętrzne wtyczkami z blokadą a płytka trzyma się na zatrzaskach góra i dół.Kondensator jest na wsuwkach, gdy się kupi bez wsuwek - można go przylutować do zdjętych końcówek z uciętymi kawałkami przewodu ze starego(potem koszulki termokurczliwe i połączenie gotowe. wsuwka jeśli ktoś posiada jest "pośrednim" rozmiarem samochodowym i to komplikuje zaciskanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 02.10.2018 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2018 (edytowane) Kondensator jest pod płytką wciśnięty palcami da się go wyjąć Edytowane 2 Października 2018 przez CityMatic dodanie zdjęcia kondensatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woan 02.10.2018 20:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2018 (edytowane) Zacznij od kondensatora ,można wstawić trochę mocniejszy np 16-20uf .Może problemem jest płytka sterownicza??? straciła pamięć (zimne luty)? Edytowane 2 Października 2018 przez woan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karenz 02.10.2018 23:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2018 (edytowane) raczej nie , wyraźnie słychać że silnik pracuje tylko nie ma siły ruszyćgość na elektrodzie kombinował z większym kondensatorem i tam pisali że obniży to moc silnika Edytowane 2 Października 2018 przez Karenz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karenz 03.10.2018 19:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2018 (edytowane) Dziś miałem chwile więc wziąłem bramę w obroty. Czym bliżej pozycji zamknięcia tym całość stawia większy opór , mniej więcej od połowy można ją przesuwać palcem. Przemyłem dolną/górną szynę i nałożyłem spray grafitowy (ma własności antykorozyjne a po wyschnięciu grafit zapewnia lepszy poślizg). W samym automacie śmietnik mimo że rozmaici spece brali pieniądze za jego czyszczenie , była tam kilkanaście orzechów laskowych. Cały syf dostaje się od dołu przy przelotce na kable. Wszystko poczyściłem sprężonym powietrzem (zeszło mi 100l przy 10 barach). Łożysko na wałku już nie żyje bo w pewnej pozycji stawia nie mały opór , dopiero duża porcja spray grafitowego go trochę rozluźniła. Wszystkie fotki przed czyszczeniem. Pytanie jak dalej rozłożyć wałek trzeba to siłą wyciągać ? Ze schematu wynika że jest sworzeń przed przekładnią ślimakową a obok kolejne łożysko. Od dołu jest do niego jakiś dostęp ? jak wypchnąć sworzeń Edytowane 3 Października 2018 przez Karenz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karenz 03.10.2018 19:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2018 reszta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karenz 11.10.2018 11:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2018 Mam problem Brama 2 dni temu całkiem wysiadła nawet przy wsmaganiu nie chciała ruszyć. Wymieniłem kondensator brama ruszyła z kopyta ale nie chciała wrócić. Zdjąłem szynę i na sucho brama ruszała co 10-20 próbę. Silnik nie buczy tylko słuchać przekaźnik. Kondensator podłączałem w różnych konfiguracjach , stary również i dodatkowy. Doszedłem do tego że po odcięciu prądu (wyjecie bezpiecznika) automat zawsze startuje ale tylko raz. Następne próby są skazane na niepowiedzenie. Diody się palą , sygnał z pilota dociera (diody) uruchamia się przekaźnik i nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woan 11.10.2018 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2018 może fotokomórki? spróbuj przeczyścić lub omiń je i zobacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karenz 11.10.2018 21:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2018 foto komórki mycie czyszczenie nie pomagało , dopiero musiałem je naprostować palcami zamówiłem już nowe bo długo nie podziałają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karenz 12.10.2018 19:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2018 Rozebrałem wszystko ale nie mogę rozłączyć ślimaka z wirnikiem. Jest trzpień widoczny na zdjęciach ale nie ma go gdzie wypchać , trzeba go wyciągać ? Próbowałem od góry ściągać łożysko ale nawet na imadle prędzej pęknie obudowa niż zejdzie. W instrukcji obsługi mam inny schemat niż https://www.pluscom.pl/robo-1000-ro1000--c724.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sokratis 21.10.2018 16:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2018 A może domontuj jakąś grzałkę samodzielnej roboty. Ja mam napęd BFT z grzałką i nie ma mowy o awaryjności przy niskich temperaturach. Ale musiałbyś pewnie na elektrodzie trochę popytać i mieć smykałkę do tego typu roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
futrzak 16.09.2019 08:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2019 Witaj, poradziłeś sobie z tym napędem? Co wymieniałeś/robiłeś? Bo mam identyczny problem. Pozdrawiam futrzak Posiadam napęd do bramy przesuwnej nice ro 1000 montowany w 2003r za 2200 zł. Działał mniej lub lepiej (zwykle zawodził osprzęt). Niestety od 2-3 lat jak tylko temperatury spadają brama nie chce ruszyć z pozycji zamkniętej , trzeba ja zwyczajnie pociągnąć potem idzie i zamyka się normalnie. Próbowałem czyścić rolki górne i smarować c80 do bram. Wymieniłem początek zębatki bo zwyczajnie pękł. Niestety dolne rolki są strasznie zafajdane i nie ma do nich podejścia. Przyszedł jeden majster powiedział zdejmujemy bramę robimy rolki 500 zł proszę szykować Ok , jak powiedział tak nie przyszedł. Drugi od razu stwierdził że silnik nie wyrobiła poproszę 2500 wymaimy całość. Zestawy na allegro do 400 kg jak mi zaproponował kosztują ok 1400 ajak rozumiem gość przełoży tylko silnik czujki zaprogramuje pilota i jazda. Może też wystarczy wyciągnąć silnik po lewej i oddać na przezwajanie ?[ATTACH=CONFIG]419585[/ATTACH] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.