przemo1 24.10.2018 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2018 Akryl ok, listwa jak zakryje połączenie blat /mozaika i w miarę uszczelni się na mozaice to też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Liotrek Pesiak 24.10.2018 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2018 Okej, postaram się dokonać stosownych zakupów i kontynuować remont Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Liotrek Pesiak 25.10.2018 13:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2018 Czy istnieje możliwość wymienienia kratki wentylacyjnej bez kucia, gipsowania itd., czy każda kratka jest zamontowana na amen? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemo1 25.10.2018 13:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2018 Raczej nie powinny być na stałe. Stare/wieloletnie kratki mają to do siebie, że mogą być pokryte "n" ilością warstw farby lub dodatkowo ogipsowane, bo komuś tak pasowało. Ale nie znam wszystkich typów, kreatywność ludzka też daje czasem o sobie znać . Jak coś, to wklej fotkę - coś wymyślimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Liotrek Pesiak 25.10.2018 14:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2018 ( Heh, zaraz będziesz miał tak duży udział w tym moim remoncie, że uzyskasz prawo, do przebywania w moim mieszkaniu xD ) Zgodnie z zaleceniem przesyłam stosowne zdjęcia. Nie chciałbym kłaść kolejnej warstwy farby (ściany będą tapetowane w biały ton, więc z zielonego musiałbym przemalować :/ ), a z drugiej strony papranie się w kuciu, gipsowaniu, tarciu, itd. itp. też nie napawa optymizmem, więc jeśli można to jakoś łatwo wyjąć i włożyć drugą, to z chęcią skorzystam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemo1 25.10.2018 14:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2018 (edytowane) Hmm... Po prostu ponacinaj dookoła kratki nożykiem żeby nie ukruszyć za dużo i próbuj podważać (szpachelka, szeroki płaski wkętak). Przy suficie trochę ciasno, tam będziesz miał trochę gimnastyki. Próbuj zacząć od dołu i wyciągnąć pod skosem. Nową kratkę będziesz miał z kołnierzem, więc zasłoni ew uszkodzenia krawędzi ściany. I być może, że delikatne podkucie otworu i tak Cię nie minie z uwagi na konieczność obniżenia pozycji nowej kratki o szerokość kołnierza. Ale to nie dramat. Spoko spoko - nigdy nie wiadomo, kiedy mi przyda się jakaś pomoc.A jeśli tapeta biała i cieńka, to zrób test czy ta piękna zieleń nie będzie przez nią przebijać. Jeśli tak, to będziesz musiał ściany machnąć na biało. Edytowane 25 Października 2018 przez przemo1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Liotrek Pesiak 25.10.2018 15:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2018 Tapeta gruba, flizelinowa, więc nawet nie brałem pod uwagę możliwości przebicia koloru^^ Z tego, co zrozumiałem, jest szansa na nieinwazyjne wyjęcie kratki i widzenie nowej. Obecna ma ~16,5x16,5 cm - zechcesz mi podesłać przykład zamiennika? :3 Czy to nie jest tak łatwo dobrać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemo1 25.10.2018 16:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2018 (edytowane) Najlepiej dopasować po demontażu starej do otworu w kanale went. Pamiętaj, żeby nie zmniejszać pola pow. kratki (w razie potrzeby możesz dać większą).Kojarzę 3 główne typy (wg montażu) kratek stałych (bez regulacji) :-otwory na wkręty w rogach-kratka z ramką osadzana na "języczkach"-kratka z ramką wciskanakilka przykładów (patrz też warianty artykułów) :https://allegro.pl/kratka-wentylacyjna-14x14-wciskana-siatka-biala-i7328837729.html?bi_s=ads&bi_m=showitem%3Aactive&bi_c=NWI1OWFmYzctMzYyNy00MjRjLThkMTktZGZiMjlmNzg1YTRmAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=976b1372-f4fd-48c4-9ef6-5dbdb30148f2 https://allegro.pl/kratka-wentylacyjna-metalowa-z-siatka-14x14-kolory-i6859207629.html?fromVariant=5528904406 Tu trochę info :https://sklep-wentylacyjny.pl/pl/i/Kratki-na-wymiar-w-dowolnym-kolorze/23 Edytowane 25 Października 2018 przez przemo1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Liotrek Pesiak 25.10.2018 19:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2018 Okej, dzięki wielkie!!Jutro rozpoczynamy tapetowanie, na koniec montaż listew. Później największa rozkosz, czyli sprzątanie i kupowanie nowych rzeczy ^^ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Liotrek Pesiak 26.10.2018 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2018 (edytowane) Panie & Panowie, CITO! Nie śmiać się, ale podczas kładzenia tapet stwierdziłem, że można lepiej, więc warto zaopatrzyć się w pomoc. W związku z tym postanowiłem poczekać na wsparcie. DWA PYTANIA: Pyt. 1. Czy jeżeli osoba, która do mnie dołączy i zna się na rzeczy stwierdzi, że to co położyłem, należy zdjąć, to warto to na wszelki wypadek zrobić już teraz czy nie ma problemu ze zdjęciem tapety po dwóch dniach? Pyt. 2. Mam jeszcze w wiadrze niemało rozrobionego kleju. Czy może tak zostać przez 24, max 48h, czy nie przetrwa do tego czasu i należy się go pozbyć, a później najwyżej rozrobić nowy? Tapeta winylowa na flizelinie, klej do tapet flizelinowych oczywiście. EDIT: Dla dobra ścian zdjąłem położone tapety. Stwierdziłem, że nie ma co być chciwym i lepiej położyć raz jeszcze, niż później płakać, że po zaschnięciu odrywana tapeta zrywa coś ze ściany Co do kleju, przykryłem go folią spożywczą i założyłem uciskowo gumkę recepturkę- czy tak "zabezpieczony" rozrobiony klej przetrzyma chociaż 48h, czy nie wydurniać się i go wyrzucić? Edytowane 26 Października 2018 przez Liotrek Pesiak Zmiana stanu rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemo1 27.10.2018 03:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2018 Klej wytrzyma, jeśli Twoje opakowanie jest w miarę szczelne (a jak nie wytrzyma i się zbryli / zaschnie to zawsze możesz go wywalić, nie ma co wywalać na zapas). Do przechowania rozrobionego kleju najlepsze są wiaderka z pokrywką albo słoiki. Pamiętaj tylko o dobrym rozmieszaniu przed ponownym użyciem. Nie może być w nim grudek/klusek, bo będą widoczne pod tapetą. Jak coś, to ręka w klej i rozgniataj . Pamiętaj też, że przy tapetowaniu efekt jest widoczny dopiero po całkowitym wyschnięciu tapety i kleju, większość nierówności (bąbelków) się wchłonie. Skup się głównie na narożnikach i łączeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Liotrek Pesiak 27.10.2018 11:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2018 Rozumiem Jakaś super rada przy przejściach? Mam wnękę, której nie będę tapetować, więc trzeba przyciąć równo z narożnikiem. Po prostu nożyk i tnę w dół czy może próbować ciąć pasy na wymiar? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemo1 27.10.2018 12:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2018 (edytowane) Zależy jak z pionem. Jeśli narożnik jest ok, to możesz próbować zacząć od niego. Jeśli nie jest ok, to naklej z zapasem i obetnij po wyschnięciu (mokra tapeta lubi się strzępić pod nożem, jak już to ostre nożyczki ale uważaj żeby "schodki" nie wyszły). Jeśli będzie na tym rogu niedoklejone (a na 80% będzie), to podklej potem jeszcze raz gęstym klejem do tapet albo wikolowym do drewna. Kłopot będziesz miał, jeśli narożnik nie jest w pionie a tapeta ma pionowe pasy we wzorze. Wtedy trzeba jakoś uśrednić krzywiznę albo dać nakładany kątownik/opaskę z drewna czy PCV i tym prostować. Edytowane 27 Października 2018 przez przemo1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Liotrek Pesiak 27.10.2018 14:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2018 Okej, przyjąłem! Dzisiaj wieczorem ponawiam walkę z tapetami- oby poszło wystarczająco dobrze^^ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Liotrek Pesiak 27.10.2018 17:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2018 Odkryłem listwy przypodłogowe z materiału zwanego duropolimer (czy pochodne).Ktoś coś wie na ten temat? Czy warto? Czy żółkną bardziej, niż MDF czy lakierowana drewniana? Jako sposób montażu?Przeszedłem już przez wszystkie fazy i finalnie nie wiem czy PVC, MDF, fornirowane drewniane czy polimerowe :/Podłoga to grafitowe płytki i ciemnopłowe panele, a ściany czasami czerwone, czasami niebieskie, czasami biała cegła^^ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemo1 27.10.2018 18:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2018 Ja nie stosowałem /nie znam, więc tym razem nie pomogę. Pooglądałem trochę na stroniehttps://yourdecor.pl/oracdecor/orac-decor-sx105.htmli wygląda fajnie, przy odrobinie zdolności manualnych, ostrej piłce i skrzynce uciosowej można sobie poradzić. Pytanie ew. o odporność mechaniczną przy np energicznym odkurzaniu. No i ciężko z ew modernizacją (dołożenie kabla) po ich przyklejeniu, a przy następnym malowaniu trzeba oklejać taśmą. Przy tapecie też trochę zabawy - trzeba równo docinać przy listwie (pvc nakładasz na tapetę i wygląda estetycznie bez względu na to, jak się uda dociąć pasek). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Liotrek Pesiak 27.10.2018 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2018 "trzeba równo docinać przy listwie" - a nie mógłbym po prostu położyć tapety ~1cm poniżej wysokości listwy? Założyłaby się za listwę i chyba nie byłoby jej widać^^ Co do samego rodzaju, skoro nie znasz listew polimerowych, to biorąc pod uwagę MDF, PVC i drewniane/fornirowane - które z nich poleciłbyś ze względu na:- estetykę wyglądu (brak kiczowatości, nie żółknięcie w zauważalnym stopniu, o co posądza się MDF);- praktyczność (możliwość wymiany uszkodzonych fragmentów, renowacji, właściwości samego materiału);- sposób montażu (szyna, klamry, które podobno odkształcają listwę, klej); Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemo1 28.10.2018 08:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2018 (edytowane) Niestety nie ma "tych jedynych", każda z wymienionych ma wady i zalety. "trzeba równo docinać przy listwie" - a nie mógłbym po prostu położyć tapety ~1cm poniżej wysokości listwy? Założyłaby się za listwę i chyba nie byłoby jej widać^^ Jeśli chcesz naklejać listwę polimerową czy MDF na tapetę, to ok, nie będzie widać krawędzi tapety. Kłopot jedynie przy odrywaniu tapety podczas wymiany - listwa odejdzie z tapetą. No i gruba tapeta może wpłynąć na odchylenie listwy od pionu, co sprawi kłopot przy docinaniu narożników.Tapetę z odpowiednim zapasem można/trzeba założyć za listwę PVC. Co do samego rodzaju, skoro nie znasz listew polimerowych, to biorąc pod uwagę MDF, PVC i drewniane/fornirowane - które z nich poleciłbyś ze względu na: - estetykę wyglądu (brak kiczowatości, nie żółknięcie w zauważalnym stopniu, o co posądza się MDF); - praktyczność (możliwość wymiany uszkodzonych fragmentów, renowacji, właściwości samego materiału); - sposób montażu (szyna, klamry, które podobno odkształcają listwę, klej); -"Kiczowatość" czy ogólne poczucie estetyki to indywidualna kwestia gustu i dopasowania do wnętrza - nie podejmuję się oceny innej niż "moim zdaniem" . A moim zdaniem każda listwa poprawnie dobrana do wnętrza wygląda dobrze. Nawet drewniane listwy potrafią w niektórych wnętrzach być kiczowate. Obecne MDF już chyba nie żółkną, bynajmniej ja takich nie spotkałem. Oczywiście żółkną po zamoknięciu/zawilgoceniu (szczególnie, jeśli ktoś zapomniał/nie zrobił przy montażu zabezpieczenia wszelkich powierzchni ciętych). - praktyczność, możliwość wymiany itd - dla mnie PVC - sposób montażu: dla mnie kołki/wkręty w listwie lub w szynie i na niej listwa. Mówię o w miarę standardowych warunkach, czasem trzeba się gimnastykować z innymi sposobami (np rura/kabel w ścianie przy podłodze itp itd). Edytowane 28 Października 2018 przez przemo1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Liotrek Pesiak 28.10.2018 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2018 Oki, dzięki Jak wygląda sytuacja z odstawaniem listwy od ściany/ podłogi w przypadku montażu na szynie/ klamrach? Dużo akrylu trzeba użyć? Chyba, że również przy montażu na klej może występować taka sytuacja... (tak na przyszłość- na czym ma polegać "zabezpieczenie wszelkich powierzchni ciętych"? Czy występuje ono wyłącznie w MDF, czy powinienem je przeprowadzić także w listwach drewnianych czy polimerowych?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemo1 28.10.2018 13:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2018 (edytowane) Oki, dzięki Jak wygląda sytuacja z odstawaniem listwy od ściany/ podłogi w przypadku montażu na szynie/ klamrach? Dużo akrylu trzeba użyć? Chyba, że również przy montażu na klej może występować taka sytuacja... (tak na przyszłość- na czym ma polegać "zabezpieczenie wszelkich powierzchni ciętych"? Czy występuje ono wyłącznie w MDF, czy powinienem je przeprowadzić także w listwach drewnianych czy polimerowych?) Ilość akrylu jest wprost proporcjonalna do nierówności ściany. Montując pvc na szynie (czyli tak, jak gdzieś tu wyżej linkowałem) przy odrobinie dokładności i braku ewidentnych/głębszych dolin w ścianie akrylowania da się uniknąć (zresztą listwa pvc nie bardzo z akrylem się lubi, duże nierówności w tym przypadku trzeba zaszpachlować przed położeniem listwy). Podobnie przy kołkowaniu pvc. Akryl to głównie przy mdf/drewnie (i pewnie przy polimerach). Przy klejeniu na całej długości szpar od ściany nie powinno być, tylko problematyczne jest dociśnięcie listwy na czas wiązania kleju we wszystkich newralgicznych miejscach jednocześnie. Nierówności mogą tu wystąpić głównie przy podłodze, a tam akrylu nie dajemy. Zabezpieczasz przed wilgocią tylko listwy mdf i drewniane. Część widoczna czołowa mdf jest zabezpieczona fabrycznie okleiną lub farbą. Natomiast krawędzie boczne/łączenia narożne i (w zależności od producenta listew) tylne trzeba pokryć lakierem /farbą/silikonem aby nie chłonęły wilgoci. Podobnie drewno (choć nie jest tak wrażliwe na sporadyczne zawilgocenie) - musi mieć powłokę "wilgocio odporną" z każdej strony. Oczywiście dotyczy to miejsc/pomieszczeń narażonych na wilgoć, normalnie nie trzeba tego robić. Edytowane 28 Października 2018 przez przemo1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.