Regius 18.10.2018 18:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2018 Cześć, Okazało się, że w projekcie nie została przewidziana warstwa spadkowa dla tarasu nad garażem. Gdybym chciał ją zrobić z jastrychu (w najcieńszym miejscu 4 cm, w najgrubszym około 9 cm), to zostanie mi niewiele miejsca na izolację termiczną, dlatego wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem było by zrobienie warstwy spadkowej w warstwie termoizolacji. Wg projektu taras miał zostać zaizolowany przeciwwodnie / przeciwwilgociowo dwoma warstwami papy. Chciałbym jednak zastosować u siebie membranę EPDM, która wydaje się być rozwiązaniem trwalszym od papy. Układ warstw jaki chciałbym zastosować to: -płyta żelbet (już wykonana), -izolacja z XPS'a tworząca warstwę spadkową -membrana EPDM -geowłóknina -legary (między legarami żwir) -deski tarasowe (najprawdopodobniej kompozyt) Czy taki układ się sprawdzi? Jak najlepiej formować warstwę spadkową z XPS? Kupić gotowe kliny? Zamówić różne grubości płyt i później je profilować (np. tarką lub ciąć gorącym drutem)? Płyta tarasowa ma mniej więcej wymiar 4,2 x 8 m i jest otoczona ściankami attykowymi. Czy spadek 1% -1,5% będzie wystarczający? Jak najlepiej formować spadki, czy pomysł pokazany poniżej jest OK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacentyy 20.10.2018 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2018 (edytowane) EDIT pytania nie bylo nie doczytalem Edytowane 20 Października 2018 przez jacentyy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 03.11.2018 23:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2018 Zmieniła mi się koncepcja co do układu warstw - bardziej w stronę tarasu odwróconego. Na tapecie jest aktualnie następujący układ (patrząc od dołu):-strop żelbet (aktualnie wykonany)-warstwa spadkowa (grubość od 3 mm do 5 cm - około 1%) - znalazłem zaprawy, które można kłaść dosyć cienko, a przy tym nie kosztują fortuny-folia budowlana 0,3 mm-membrana EPDM-XPS-geowłóknina-warstwa dociskowa ze żwiru-wykończenie zostawiam na przyszłość - albo płyty betonowe (lub granitowe itp.) ułożone na żwirze albo deski na legarach również ułożone na żwirze (jako legary prawdopodobnie szerokie dechy - ta sama cena). Czy taki układ warstw ma sens? Jeśli układ warstw jest OK, to martwi mnie detal montażu rzygaczy w attykach. Rozumiem, że musiałbym kupić rzygacze z kołnierzami pod membranę EPDM i połączyć je z membraną. Czy to oznacza, że wówczas cała woda musi przelecieć przez żwir, potem jeszcze przez szczeliny pomiędzy XPSem, żeby finalnie sobie spłynąć po membranie EPDM do rynny przez rzygacz i kosz zlewowy? Mimo, że XPS nie jest zbytnio nasiąkliwy wolałbym uniknąć sytuacji, kiedy leży zanurzony w wodzie. Czy można jakoś "zbierać" deszczówkę znad XPSa tak, żeby tylko niewielka część wody opadowej przechodziła między płytami XPSa i spływała po membranie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agb 04.11.2018 08:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2018 A dlaczego zmiana koncepcji? Ja bym jednak dał XPS pod membranę. U siebie tak będę robił, że to nie mam tarasu, więc pójdzie EPS, a gdzieniegdzie PIR+kliny z EPS. Jest jeszcze 3 wyjście. Wylewasz spadki, na to płyty XPS bez cięcia klinów i potem EPDM, itp. I pamiętaj o paroizolacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 04.11.2018 22:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2018 (edytowane) agb napisał: A dlaczego zmiana koncepcji? Ja bym jednak dał XPS pod membranę. U siebie tak będę robił, że to nie mam tarasu, więc pójdzie EPS, a gdzieniegdzie PIR+kliny z EPS. Jest jeszcze 3 wyjście. Wylewasz spadki, na to płyty XPS bez cięcia klinów i potem EPDM, itp. I pamiętaj o paroizolacji. Agb, dzięki za podpowiedź. Zmiana koncepcji ponieważ w tym układzie membrana leżałaby na solidnym podłożu, a betonowa warstwa spadkowa nie była zbyt gruba (mam niestety bardzo mało miejsca na wszystkie warstwy). Wydaje mi się, że prościej ukształtować spadki w betonowej wylewce niż wycinając kliny ze styropianu, szczególnie w tych nieco bardziej skomplikowanych. Najnowsza wersja spadków, którą sobie wymyśliłem (może błędnie) wygląda tak: Edytowane 4 Listopada 2018 przez Regius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.