Pawel . 27.10.2018 15:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2018 Witam Otwór na bramę garażową ma wysokość 255cm, brak nadproża. Brama będzie miała wysokość 220cm, szerokość 450cm. Szukam pomysłu z czego wykonać ''nadproże'' - belkę do zamocowania bramy. Zastanawiam się nad profilem stalowym zamkniętym, np 250x100mm grubość 4mm. Tylko za bardzo nie mam pomysłu jak to zamontować. Waga takiego profilu to chyba coś około 100kg. Przestrzeń nad tą belką będzie wypełniona styropianem. Proszę o jakieś pomysły, z jakiego materiału wykonać taką belkę. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MKNT 28.10.2018 00:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2018 (edytowane) Witam, Ja zastosowałem belkę IPE180 z jednego końca wmurowałem ją w ścianę z Silki, z drugiej strony przyspawałem do prętów wieńca. Po obu stronach dodatkowo domurowałem węgarki pod belka aby było do czego przekręcić boczne prowadnice rolek bramy.Belkę przed montażem pomalowałem antykorozyjne.Monter bramy wcześniej obejrzał czy brama 5mx2.2m będzie możliwa do zamontowania. Trzeba pamiętać że gdzieś trzeba jeszcze podczepić napęd bramy (kawałek sufitu lub kolejna belka w poprzek garazu)...No i jeśli belka ma być nadprożem to trzeba pomyśleć czym wypełnić przestrzeń nad tj. między dachem a belką tj. Jak zamocować styropian do płyty np. Osb i jak ta płytę zamocować do belki, na czym oprzeć konstrukcję dachu od tej strony (o ile jest to dach skośny to trzeba oprzeć o coś krokwie). Zatem wizyta montera bram oraz dekarza i kogoś od ociepleń/elewacji ułatwia potem temat.Osoby od wylewek (trzeba te minimum 7 cm betonu na posadzkę garażu plus ewentualna izolację gdzieś zmieścić- chodzi o odpowiednią wysokość belki bo potem będzie brama np. 2.0 m wysokości zamiast 2.25 gdyż doszła nam wylewka i styro)Co do samej belki - profil 180 obciążony brama segmentową i ociepleniem - daje radę. Ale krokwi dachu garazu na tej belce nie opierałem. Edytowane 28 Października 2018 przez MKNT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pawel . 28.10.2018 09:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2018 U mnie jest problem z jakimkolwiek wmurowywaniem w ścianę. Boczne ściany to rdzenie żelbetowe mocno zbrojone. Nadproże to belka żelbetowa, jednak ze względów konstrukcyjnych musiała zostać podniesiona na równo ze stropem, i dlatego nie ma do czego zamontować bramy. Wymyśliłem, żeby tą belkę stalową zamontować w takich uchwytach ( łącznikach ) i przykręcić je do rdzeni żelbetowych ( załączniki 1 i 2). Co do montażu uchwytu do napędu bramy, można by dospawać pionowy kawałek belki takiej samej grubości i zamontować do sufitu. Co do ocieplenia, to myślę że spokojnie da się tą belkę zabudować. I tak miałem zamiar ocieplać ościeże. Zastanawiam się tylko, czy taki metalowy profil będzie wystarczająco stabilny dla bramy o szerokości 450cm. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej733 28.10.2018 09:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2018 Raz wylewałem nadproże dodatkowe z betonu. Sumaryczny koszt z wykończeniem jest mniejszy niż stalowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pawel . 28.10.2018 10:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2018 Raz wylewałem nadproże dodatkowe z betonu. Sumaryczny koszt z wykończeniem jest mniejszy niż stalowego. Tylko, że u mnie nie ma jak wylać dodatkowego nadproża. Po bokach są rdzenie żelbetowe, gęsto zbrojone grubymi drutami. Nie ma możliwości tego skuwać, żeby osadzić dodatkowe nadproże. Takie dodatkowe nadproże o szerokości 4.5 metra i wysokości 45cm, wylane z betony to bardzo duża waga. Także raczej odpada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej733 28.10.2018 14:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2018 Do samej bramy nadproże nie musi być takie wysokie, Jak już chcesz stalowe to do słupa zakotw kawałki stali w kształcie L na to połóż belkę i przyspawaj ja. Łatwiej wtedy wypoziomować element, bo przy kotwieniu "butów" jest prawdopodobieństwo że trafisz w zbrojenie wiertarką i otwory nie będą tam gdzie chcesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MKNT 28.10.2018 14:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2018 (edytowane) U mnie jest problem z jakimkolwiek wmurowywaniem w ścianę. Boczne ściany to rdzenie żelbetowe mocno zbrojone. Nadproże to belka żelbetowa, jednak ze względów konstrukcyjnych musiała zostać podniesiona na równo ze stropem, i dlatego nie ma do czego zamontować bramy. Wymyśliłem, żeby tą belkę stalową zamontować w takich uchwytach ( łącznikach ) i przykręcić je do rdzeni żelbetowych ( załączniki 1 i 2). [ATTACH=CONFIG]420874[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]420875[/ATTACH] Co do montażu uchwytu do napędu bramy, można by dospawać pionowy kawałek belki takiej samej grubości i zamontować do sufitu. [ATTACH=CONFIG]420876[/ATTACH] Co do ocieplenia, to myślę że spokojnie da się tą belkę zabudować. I tak miałem zamiar ocieplać ościeże. Zastanawiam się tylko, czy taki metalowy profil będzie wystarczająco stabilny dla bramy o szerokości 450cm. Pozdrawiam Wydaje mi się że takie rzeczy powinien określić kierownik budowy lub projektant. Lub chociaż doświadczony i rozsądny wykonawca konstrukcji żelbetowych. Natomiast opierać na powyższych wspornikach ciesielskich (to chyba wspormik DMX z blachy 3 mm) belkę stalową i wszystko co do niej będzie zamocowane , bez policzenia na scinanie nie jest dobrym pomysłem. Bo wiotkie te łączniki. Tzn to się nie urwie ale one są przeznaczone chyba do mocowania belek drewnianych. Może lepiej znaleźć dwa solidne kątowniki minimum 5 mm grubości że stali konstrukcyjnej. Oba szersze nieco niż belka. Nawiercic je i przykrecic na jakieś porządne pręty z użyciem kotwy chemicznej. I dopiero na nich oprzeć belkę. Tylko trzeba by wiercic dobra wiertarka z sds 'em skoro ściana jest gęsto zazbrojona ( notabene takie sciany spokojnie mozna kuc i sie dowiazywac konstrukcja zelbetowa , my tak robimy jak wykonawca ma zmiany w projekcie..) Co do belki to profil czy to skrzynka czy też dwuteowy możesz wybrać z tabeli - znajdujesz dane belki i tam są podane wartości wytrzymałości na zginanie. U mnie akurat belka IPE pasowała do planowanych obciążeń i ważyła mniej. Generalnie belka IPE popularnie HEB jest do takich celów. Tak czy siak u mnie belkę dobrał człowiek z uprawnieniami i pewna wiedza na budowach. Ja osobiście dałbym belkę IPE 200 u siebie bo wolę żeby mi coś na głowę nie spadło. Ale w obliczeniach 180 była ok i faktycznie jej zmierzone ugiecie jest minimalne bo tynk i akryl na łączenia obudowy belki z dachem kolejny sezon nie pęka a napęd bramy zachował kąty proste. Edytowane 28 Października 2018 przez MKNT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pawel . 28.10.2018 14:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2018 Te wsporniki to tylko przykładowy typ mocowania o jakim myślałem. Oczywiście, nie mam zamiaru montować tego na wspornikach ciesielskich. Jestem w tej dobrej sytuacji, że sąsiad ma zakład tokarski i tego typu wzmocnione mocowania spokojnie mi zrobi. W projekcie domu było nadproże żelbetowe o wysokości 20cm, jednak kierownik budowy po konsultacjach z architektem i konstruktorem zdecydował się je zlikwidować. W skrócie belka żelbetowa która tworzyła nadproże, musiała zostać podniesiona i nadproże zniknęło. Na razie stan surowy, więc trzeba to jakoś rozwiązać w niedługim czasie.Nie mam możliwości "nadlania" nadproża żelbetowego, dlatego kombinuje jak to rozwiązać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MKNT 28.10.2018 15:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2018 (edytowane) No to belka. Zabezpieczyć antykorozyjnie. Zamocować na kotwy chemiczne. Powiązać na kotwy z nadprożem w połowie szerokości jak na rysunku i będzie ok. Tylko jeszcze raz radzę określić ile styropianu i ile wylewki będzie z wykonawcą bramy bo może się okazać że brama nie będzie się zamykać do końca. No i określić jak powiesić silnik bramy . U mnie to jest dodatkowa belka ( w sumie to jest ich trzy bo ja mam w garażu dach skośny bez nadproża lanego stąd też temat męczyłem kilka tygodni) Edytowane 29 Października 2018 przez MKNT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pawel . 28.10.2018 16:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2018 No to belka. Zabezpieczyć antykorozyjnie. Zamocować na kotwy chemiczne. Powiązać ba kotwy z nadprożem w połowie szerokości jak na rysunku i będzie ok. Tylko jeszcze raz radzę określić ile styropianu i ile wylewki będzie z wykonawcą bramy bo może się okazać że brama nie będzie się zamykać do końca. No i określić jak powiesić silnik bramy . U mnie to jest dodatkowa belka ( w sumie to jest ich trzy bo ja mam w garażu dach skośny bez nadproża lanego stąd też temat męczyłem kilka tygodni) Dzięki za pomoc. Przegadam temat jeszcze z kierownikiem. A tak przy okazji, co tam masz na podłodze w garażu? Zywica? Bardzo fajnie wygląda, gratulacje! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MKNT 28.10.2018 17:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2018 Dzięki za pomoc. Przegadam temat jeszcze z kierownikiem. A tak przy okazji, co tam masz na podłodze w garażu? Zywica? Bardzo fajnie wygląda, gratulacje! Pozdrawiam Dziękuję, tak to Caparol , Dispobox 442. Przy dużym garażu to jest obecnie tańszy o jakieś 70% materiał niż płytki+klej+fuga+płytkarz. Ma swoje plusy i minusy. Np. można samemu ułożyć i jest trwały. Ja tak zrobiłem garaż i podłogę kotłowni. Daje rade tylko kolor dyskusyjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pawel . 28.10.2018 18:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2018 Dziękuję, tak to Caparol , Dispobox 442. Przy dużym garażu to jest obecnie tańszy o jakieś 70% materiał niż płytki+klej+fuga+płytkarz. Ma swoje plusy i minusy. Np. można samemu ułożyć i jest trwały. Ja tak zrobiłem garaż i podłogę kotłowni. Daje rade tylko kolor dyskusyjny. Mam zamiar całą piwnicę tak zrobić, około 130m2. Mam ściany nośne z pełnej cegły, powinien być ciekawy efekt. Do tego tak jak mówisz, można to wykonać samemu i wychodzi nieźle finansowo. A jak wygląda czyszczenie tego? Mam na myśli jakieś sprawy typu olej, smar? Planuje w piwnicy zrobić sobie warsztat. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MKNT 29.10.2018 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2018 Smar i chemia schodzi z tego. Ale ja bym konsultował to w sklepie z doświadczonym sprzedawcą. No i jastrych musi być pod to dobrze zatarty, nie może się łuszczyć, odspajać etc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.