Gontowy 13.11.2018 14:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2018 Na deskach jest papa, szczelina wentylacyjna przy deskowaniu jest pod deskami - papa będzie przerwana i deski też na samej kalenicy przed położeniem gąsiorów. Ocieplenie planuję z celulozy. Firma od celulozy twierdzi że przeważnie zasypują do samych desek bo celuloza i tak osiądzie i szczelina pod deskami "zrobi się sama". Nie wiem czy w to wierzyć, czy poprostu obić z jakiejś płyty HDF 3mm robiąc tą szczelinę pod deskami na ok. 2cm. Z tą celulozą to chyba nie zbyt przemyślana decyzją... Żeby nie gadać długo: weź pudełko po butach, ustaw go pod kątem 40 jak pochylenie Twego dachu... No i 'wdmuchnij' tam coś, żeby zobrazować efekt po 5ciu latach polecam mąkę - bo z celulozą to czekać 5 lat. Popatrz jak się ułoży warstwa 'izolacji'. Wnioski, pomysły?.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zwibel 14.11.2018 07:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2018 Gorsze to są na jednej i na drugiej budowie szczyty dolane z betonu do samej krawędzi krokwi. Nie ma miejsca na ocieplenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Doli. 14.11.2018 07:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2018 Gorsze to są na jednej i na drugiej budowie szczyty dolane z betonu do samej krawędzi krokwi. Nie ma miejsca na ocieplenie Jeśli piszesz o mojej, to tam akurat jest miejsce na ocieplenie, ponad 20 cm, co zostało w ostatnia sobotę zapsikane pianą http://dziennik.3triangles.pl/wp-content/uploads/2018/07/IMG_20181111_152047.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jak_to_mozliwe 14.11.2018 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2018 @Zwibel pisze o ścianie OPa, tu widać dobrze o co chodzi i faktycznie brak miejsca na ocieplenie. Jako takim ratunkiem mogłoby być ocieplenie nakrokwiowe.https://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=421567&d=1541941895 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zwibel 14.11.2018 10:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2018 Dokładnie ocieplenie ściany od góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrDOM 14.11.2018 16:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2018 --> Gontowy Zamierzam zadzwonić jeszcze do kilku firm wdmuchujących celulozę popytać co oni na to. Celuloza to taki puch właściwie i raczej nie będzie tak sypki jak mąka no ale na zdrowy rozum osunie się i zapcha wentylację pod deskami.. W tym temacie to pewnie tak czy inaczej dam jakieś listwy drewniane na połączeniu krokiew deska (przekrój kwadratowy ze 2cm), żeby do nich dokręcić jakąś cienką płytę 2-3mm, która tą przerwę wentylacyjną po deskami zrobi albo na jakiś małych kątownikach tą płytę przymocuję. Właściwie chodzi tu tylko o odcinek od muru (za murłatą) do płatwi włącznie. Strych będzie nieocieplony i celulozą będą zasypane jętki, płatew już na płasko. --> Zwibel, jak_to_mozliwe U mnie nie ma krokwi przy samej ścianie szczytowej. Natomiast jeśli chodzi o górę ściany szczytowej nie dotyka ona deskowania. Jest nad nią przerwa wentylacyjna ok. 2cm. Z tego co na szybko doczytałem chodzi o skraplanie sie wody na styku? U mnie nie ma styku - będzie hulał wiatr pod deskami od samego okapu po kalenicę, więc chyba ok? Przesyłam więcej zdjęć. Byłem dziś na budowie i przyjrzałem się lepiej. Jętki obok komina jednak nie wiszą w powietrzu są kątowniki i blacha z gwozdziami. Dzwoniłem do KB, powiedział, że połączenie jętki i krokwi ma być śruba M14-M16 i 8 gwozdzi, 4 z jednej 4 z drugiej. Dzwoniłem też do dekarza (to on robił też konstrukcję więzby), z którym umówiłem się na jutro bo dachówka przyjeżdża no i powiedziałem mu o zaleceniach kierownika, mówił, że da śruby i poprzybija kątowniki jak trzeba. Trochę muszę sprostować bo dekarz powiedział, że na połączeniu jętek z krokwiami oprócz 2 gwozdzi jest jeszcze wkręt ciesielski, faktycznie , chociaż może nie wszędzie widać (nie wiem czy wszędzie są..) to jednak łby na krzyżak jakby były. Na fakturze ze składu mam tak: - wkręt ciesielski podk. 8*240 78szt. - czyli wygląda na to, że takimi są przykręcone krokwie do murłaty i też pewnie do płatwi, z ilości tak wynika - wkręt ciesielski z łbem stoż. 8*140 52szt. - jakby takim jednym łączył jętkę z krokwią to mam na dwa dachy bo jętek 13szt. - jutro go przepytam Jeszcze kwestia podparcia okapu - dekarz mówił, że zastanowi się czy trzeba, sam zaproponował. Krokwie 8x18 są od 75 do 90cm - różnie. Zacios raczej nieduży z 3cm. Będzie dachówka ceramiczna. Płotki antyśniegowe na wys. murłaty chcemy dać z jednej strony na pewno, nie wiem może też z drugiej. W projekcie od murłaty do krawędzi dachu jest 120cm (w poziomie). Czyli długość krokwi od murłaty do okapu ok. 155cm - 160cm. Podbitka będzie pozioma od okapu. Podpierać krokwie od okapu o mur? Jak myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Doli. 14.11.2018 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2018 Nie, nie chodzi o skraplanie. Chodzi o ocieplenie. Teraz ściany szczytowe są u ciebie sporym mostkiem cieplnym. Dach będziesz miał ocieplony od środka, ściany od zewnątrz, a nad tą ścianą szczytową będzie 2cm powietrza, 2cm deski, powietrze i dachówka. Zgodnie ze sztuką między ścianą szczytową a membraną / deskowaniem powinno się zostawić miejsce na ocieplenie np. styropianem lub pianą. Im więcej tym lepiej. U mnie było ponad 20 cm, które przy ociepleniu dachu panowie zapsikali pianą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrDOM 14.11.2018 20:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2018 (edytowane) W ogóle o tym nie pomyślałem.. a przecież w tym miejscu wystawia się ścianę na zewnątrz poprostu..a żeby było śmieszniej dobrze przewodzący ciepło silikat..Doczytałem w necie. Powstaje w tym momencie pytanie: czy tylko wpuścić tam jakąś piankę, nad ściany szczytowe na całej długości od ścian kolankowych po kalenicę?Drugie wyjście to ścinać i jeśli tak to ile, 20cm? (Duży flex i tarcza?)Pytanie czy straty ciepła mogą być aż tak duże, żeby warto było to robić? Może jednak 2cm pianki wstrzyknąć? Dodam że raczej miało być dosyć energooszczędnie. Będzie 20cm styropian jakiś nie najtańszy. Rekuperacja, airpack 400V, okna veka 82, ogrzewanie gazowe.Projekt to dom w zdrojówkach. No i znalazłem to w projekcie, jest rzut pod kątem z góry na ścianę szczytową. Ocieplenie takiej samej grubości co na ścianie zewnętrznej przechodzi nad ścianę szczytową i z wewnątrz też taka sama grubość, czyli 20cm. Edytowane 14 Listopada 2018 przez mrDOM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agb 14.11.2018 21:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2018 Cięcie silki nie jest takie proste jak się wydaje. To byłaby mordęga. P.S Veka 82, to profil - nie okna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Doli. 14.11.2018 21:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2018 W ogóle o tym nie pomyślałem.. a przecież w tym miejscu wystawia się ścianę na zewnątrz poprostu..a żeby było śmieszniej dobrze przewodzący ciepło silikat.. Doczytałem w necie. Powstaje w tym momencie pytanie: czy tylko wpuścić tam jakąś piankę, nad ściany szczytowe na całej długości od ścian kolankowych po kalenicę? Drugie wyjście to ścinać i jeśli tak to ile, 20cm? (Duży flex i tarcza?) Pytanie czy straty ciepła mogą być aż tak duże, żeby warto było to robić? Może jednak 2cm pianki wstrzyknąć? Dodam że raczej miało być dosyć energooszczędnie. Będzie 20cm styropian jakiś nie najtańszy. Rekuperacja, airpack 400V, okna veka 82, ogrzewanie gazowe. Projekt to dom w zdrojówkach. No i znalazłem to w projekcie, jest rzut pod kątem z góry na ścianę szczytową. Ocieplenie takiej samej grubości co na ścianie zewnętrznej przechodzi nad ścianę szczytową i z wewnątrz też taka sama grubość, czyli 20cm. Ścinać musiałbyś wieniec, więc też do kitu. Te 2cm pianki coś tam dadzą, ale cudów nie będzie. Chyba musisz z tym żyć. Jak nie zapłaciłeś jeszcze wykonawcy to potrąć mu z wynagrodzenia za niezgodność z projektem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomraider 14.11.2018 22:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2018 (edytowane) W ogóle o tym nie pomyślałem.. a przecież w tym miejscu wystawia się ścianę na zewnątrz poprostu..a żeby było śmieszniej dobrze przewodzący ciepło silikat.. Doczytałem w necie. Powstaje w tym momencie pytanie: czy tylko wpuścić tam jakąś piankę, nad ściany szczytowe na całej długości od ścian kolankowych po kalenicę? Drugie wyjście to ścinać i jeśli tak to ile, 20cm? (Duży flex i tarcza?) Pytanie czy straty ciepła mogą być aż tak duże, żeby warto było to robić? Może jednak 2cm pianki wstrzyknąć? Dodam że raczej miało być dosyć energooszczędnie. Będzie 20cm styropian jakiś nie najtańszy. Rekuperacja, airpack 400V, okna veka 82, ogrzewanie gazowe. Projekt to dom w zdrojówkach. No i znalazłem to w projekcie, jest rzut pod kątem z góry na ścianę szczytową. Ocieplenie takiej samej grubości co na ścianie zewnętrznej przechodzi nad ścianę szczytową i z wewnątrz też taka sama grubość, czyli 20cm. Trzeba ciąć bo będzie potężny mostek ciepła n na samych ścianach szczytowych już będzie ok 7m2 nieocieplonej powierzchni a jak są działówki to jeszcze więcej , przy 2 cm izolacji i dużych mrozach przemarzanie ścian murowane.Wyciąć silikat i odtworzyć wieniec. Edytowane 14 Listopada 2018 przez tomraider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrDOM 15.11.2018 06:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2018 Pytanie jak teraz odtworzyć wieniec?Co ze zbrojeniem?Wycinając silikat wytnie się też zbrojenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jak_to_mozliwe 15.11.2018 06:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2018 Jesteś pewien, że tam też jest zbrojenie? Czasami to po prostu beton, bez zbrojenia. Jak jest w projekcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrDOM 15.11.2018 06:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2018 W projekcie jest zbrojenie ale też w projekcie jest 20cm ocieplenia z każdej strony, też nad ścianą szczytową.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Doli. 15.11.2018 07:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2018 Pytanie jak teraz odtworzyć wieniec? Co ze zbrojeniem? Wycinając silikat wytnie się też zbrojenie. Po pierwsze kto nie dotrzymał projektu? Jak murarze to niech murarze główkują i płacą: za wycinanie / kucie tego wieńca, za dodatkową stal na zbrojenie (bo tamtej już nie odzyskasz, za dodatkowy beton do zalania wieńca. Wiem, to może być ciężkie do wyegzekwowania, zwłaszcza jak już się z nimi rozliczyłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrDOM 15.11.2018 08:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2018 Tak, z murarzami jestem już niestety rozliczony, żeby było śmieszniej to rodzina..zadzwonię dziś i zacznę rozmowę, że trzeba zrobić jedną drobną poprawkę, żeby było tak jak w projekcie..Czujność trochę straciłem przy dachu bo cała budowa poszła raczej dobrze, nawet beton na stropy wyszedł w punkt bez naddatków itd.No i chyba pierwszy raz odechciało mi się tej budowy. Ściany z silikatu, żeby akumulacja była lepsza itd, okna veka adamsa, taśmy z obu stron itd. reku z odzyskiem itd itda tu taka buba. To ładnie teraz silikat będzie mi wyprowadzał ciepło ze ściany. Albo wstrzyknać teraz właściwie piankę, jakąś najlepszą jaką się tylko da, a może inny materiał?Ma ktoś może pomysł co można dać w te 2 cm szczeliny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jak_to_mozliwe 15.11.2018 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2018 Do głowy przychodzi mi pianka ZK, koszt pewnie marginalny na tej powierzchni, ale czy wystarczy tylko 2cm? Trudno powiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomraider 15.11.2018 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2018 (edytowane) To ładnie teraz silikat będzie mi wyprowadzał ciepło ze ściany. Dokładnie tak jak piszesz. Albo wstrzyknać teraz właściwie piankę, jakąś najlepszą jaką się tylko da, a może inny materiał? Ma ktoś może pomysł co można dać w te 2 cm szczeliny? Ja mam pomysł , areogel , 2 cm wystarczą, zadzwoń do NASA oni napewno taki mają bo stosują w pojazdach kosmicznych , ciekawe ile kosztuje, ale na pewno zadziała na 2 cm. Jak chcesz normalnie i po normalnej cenie to zrób to o czym wcześniej napisałem. Inaczej do końca życia będziesz płacił kolosalne rachunki za ogrzewanie i staniesz się specjalistą od środków walki z grzybem na rogach ścian, Twój dom ,Twoje wybory ,Twoja kasa.Jeszcze masz czas to poprawić, nie czekaj i nie licz że jakoś się uda 2cm pianki załatwić sprawę bo to się na 100%nie uda .To nie są żarty. cała inwestycja w ocieplenie i porządne okna nie ma sensu jak będą nieocieplone ściany szczytowe.Od lat próbuję wytłumaczyć co niektórym że nie ważne są współczyniki oporu cieplnego materiału izolacyjnego , nad czym wszysty z uporem się skupiają , tylko jest ważna CIĄGŁOŚĆ IZOLACJI, a u Ciebie w ścianach szczytowych jej nie ma więc wszystko jedno jakie masz styro na ścianie i jak dobre okna .Już paru forumowiczów po mojej poradzie powycinało swoje ściany nieocieplone ściany szczytowe i zrobili ocieplenie jak należy.Dołącz do nich. Życzę rozsądnych wyborów Tomraider. Edytowane 15 Listopada 2018 przez tomraider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Doli. 15.11.2018 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2018 Ja wiem że takie decyzje się ciężko podejmuje, bo powodują: koszty, przesunięcia czasowe, szarpanie się z wykonawcą, szukanie innego wykonawcy... Ale czasami po prostu trzeba to zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomraider 15.11.2018 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2018 Ja wiem że takie decyzje się ciężko podejmuje, bo powodują: koszty, przesunięcia czasowe, szarpanie się z wykonawcą, szukanie innego wykonawcy... Ale czasami po prostu trzeba to zrobić. Oczywiście masz rację Doli. Ale kasę na dom czy spłatę kredytu też ciężko zarobić. Skoro nie da się uniknąć wszystkich błędów to przynajmniej trzeba próbować uniknąć tych najdroższych w naprawie czy w póżniejszej eksploatacji. Uważam że można sobie wybrać np. nieatrakcyjne kafelki i po 5 latach je skuć i położyć nowe. ale takie rzeczy jak konstrukcja domu, dach z jego szczelnością , ocieplenie z jego skutecznością są tematami niezwykle trudnymi i kosztownymi do ewentualnej poprawy a wszelkie zaniedbania czy odpuszczenia będą się mściły dziasiątkami lat i dlatego nie wolno w nich za wiele oszczędzać a na pewno nic odpuszczać. Tomraider. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.