geekzorba 12.11.2018 14:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2018 Witam, próbuję wywiercić pięć otworów w płycie żelbetonowej (blok, stare budownictwo) na ok. 2,5cm. Posiadam wiertarkę Metabo SBE 650 (mechaniczny udar) + wiertła Makita. Pierwszy otwór poszedł w miarę łatwo, z kolejnymi nie jestem w stanie się przebić głębiej niż 0,5-1,5cm. Wierciłem z początku na małych obrotach, po tym jak mnie zblokowało zacząłem mocniej dociskać ale z marnym skutkiem. Jestem zielony w tych tematach i zastanawiam się*czy to kwestia wiertła, wiertarki czy materiału. Czy możecie doradzić co z tym zrobić? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kemotxb 12.11.2018 14:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2018 Trafiłeś na pręta zbrojeniowego i już dalej nie przewiercisz. Zmienić trzeba lokalizację otworu o jakieś 1,5 cm w dowolnym kierunku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
geekzorba 12.11.2018 14:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2018 Dzięki za odpowiedź. Jak powiedziałeś, tak zrobiłem - efekt ten sam (spróbowałem 2,5 cm poniżej jednego z otworów). Pręt faktycznie miałby sens bo wszystkie otwory są na jednej wysokości. Co jednak nie ma sensu to różne głębokości na które udaje mi się wbić. Może nie mam do tego cierpliwości, ale nie sądzę żeby jeden otwór powinno się wiercić 30-40 minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agb 12.11.2018 15:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2018 Jak Ci zależy bardzo to możesz spróbować wiertłem boscha 5X. Ale ono jest na SDS Plus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania