Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Membrana EPDM na tarasie nad garażem i pęcherze

czeskigluz

Recommended Posts

Witam wszystkich serdecznie,

chciałbym Was prosić o radę. Ponieważ nie znam się na montażu membran EPDM, zleciłem tą czynność komuś kto się ogłaszał w internecie.

Do rzeczy.

Taras nad garażem jest o wymiarach ok. 6,0m x 8,0m, znajomy mi doradził, że słyszał o takich membranach, które w jednym kawałku się przykleja na taras.

Znalazłem więc wykonawce, który zamówił mi ów membranę wraz z potrzebnymi dodatkami.

Wykonawca (jedna osoba) wziął się do pracy. Chcąc zobaczyć postęp jego pracy wyszedłem na taras i trochę zdziwiłem się widząc pęcherze i wybrzuszyny.

Pan stwierdził, że to wina sprzedawcy ponieważ tak poskładał membranę do wysyłki, że nie da się jej teraz wyprostować.

Spytałem, czy może jak mu pomogę to w dwójkę łatwiej będzie ją przykleić i nie będą powstawać pęcherze, na co usłyszałem, że chociażby było 4 robotników to nic by nie zmieniło. Postanowiłem Panu nie przeszkadzać, ponieważ nie wydawał się zbyt rozmowny.

Po pewnym czasie poszedłem znowu skontrolować sytuację i tutaj mi się podniosło ciśnienie, gdyż Wykonawca postanowił przeciąć membranę na pół.

Co prawda druga połowa już wyszła gładziutko bez żadnych bąblów, ale nie po to zamawiałem w jednym kawałku, żeby to potem ciąć na pół.

Na moje pytanie usłyszałem, że tak się robi, że max 3-metrowe kawałki się przykleja i skleja ze sobą.

Efekt jest taki:

tn_IMG_20181115_143219.jpg

tn_IMG_20181115_143228.jpg

tn_IMG_20181115_143233.jpg

tn_IMG_20181115_143241.jpg

tn_IMG_20181115_143246.jpg

Jeszcze nie jestem z nim rozliczony, ponieważ trzeba było wykonać okucia blacharskie i na koniec dokleić do tego membranę.

Pan miał wykonać całość kompleksowo, jednak przy okuciach stwierdził, żebym sobie pomierzył, zamówił odpowiednio wygiętą blachę, a on to przyjedzie zamontować. Zamówiłem inną ekipę, która zrobi obróbkę kompleksowo.