qcu 25.11.2018 16:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2018 Szanowni Eksperci, Jestem laikiem w temacie instalacji grzewczych i liczę na waszą pomoc w wyjaśnieniu co dolega mojej instalacji. Sprawa dotyczy budynku wielorodzinnego (gdzie jestem w zarządzie wspólnoty) – 4 piętra, na każdym 4 mieszkania około 60m2, w każdy mieszkaniu po 3-4 grzejniki stalowe. Budynek/instlacja z roku 2011. Całość jest ogrzewana z pieca gazowego Junkers KBR 160-3 (zamontowanego na 5 piętrze budynku), do tego dochodzą dwa moduły sterujące MM100 (jeden do CO, drugi do CWU) i panel sterujący CW400 (piec i sterowanie zamontowane w lutym 2018 z racji na awarię starego pieca). Na wyjściu z kotła (1m za kotłem) jest pompa Grundfos Magan 32-100 (pracuje w trybie stałego ciśnienia i wydajności 7/10), 1.5 metra dalej obieg zamknięty jest przez płytowy wymiennik ciepła Sondex o mocy 220kW. Z drugiej strony wymiennika mamy odejście na zasilanie CO i CWU oraz powrót. Dalej zasilanie rozdziela się na 2 obiegi: 1. CO – tu mamy automatyczny zawór trójdrożny (spinający obie zasilania CO z powrotem CO), a zanim pompę Grundfos Magan 32-100 (pracuje w trybie AutoAdapt i wydajności 6/10). 2. CWU – tu jest pompa Grundfos Alpha2 32-80 (pracuje w trybie stałego ciśnienia z wydajnością 3/3), jakieś 4 metry dalej (licząc po długości rur) jest zasobnik ciepłej wody 800L i powrót do wymiennika ciepła. Całość wygląda jak na załączniku kotlowania1.jpghttps://www.sendspace.com/file/krjiti Wymiennik ciepła został zainstalowany razem z kotłem (w lutym), żeby odizolować kocioł od reszty instalacji – z racji na warunki gwarancji kotła, bo w instalacji była woda o zbyt dużej przewodności (chyba powyżej 1000mS, dopuszczalne 300mS), pomimo że przed montażem pieca cała instalacja była 2 razy chemicznie płukana pod ciśnieniem. Zasadniczo gdy system pracuje „dobrze” sytuacja wygląda jak na załączniku kotlownia4.jpg: https://www.sendspace.com/file/gpbh3mAle zdarzają się przypadki takie jak na obrazku kotlownia5.jpeg:https://www.sendspace.com/file/dahk76 – tzn. temperatura w trzech punktach pomiarowych oznaczonych jako 7 jest wyższa niż w punkcie 5. Wygląd na to jakby zawór trójdrożny wymuszał obieg wody z obiegu zasilania CO do powrotu CO (z punktu 2 do punktu 7, zamiast do 5) – czym to może być spowodowane, dlaczego się tak dzieje? Szczerze mówiąc nie wiem jaka jest rola zaworu trójdrożnego w tym miejscu i jak prawidłowo powinien ustawiać przepływy, ale to zachowanie wydaje mi się podejrzane. Dodam, że niezależnie od sytuacji (kotlownia4.jpg, czy kotlowania5.jpg) ustawienie zaworu pozostaje bez zmian 10/10. W tym przypadku chyba ciepła woda z obiegu zasilania w całości zaczyna pracować w obiegu CWU, ale nie mam ustawionego priorytetu na grzanie ciepłej wody. Ponadto w obiegu zasilania CO temperatura wody wynosi wtedy ~40C, zaś zadana temperatura dla tego obiegu w tym czasie wynosi 65C (lub więcej), czyli układ grzewczy powinien dążyć do podgrzania wody w układzie zasilania CO, czego jak widać nie robi. Ponadto zauważyłem, że zmiana trybu pracy pompy CO z AutoAdapt i wydajności 6/10, na stałe ciśnienie 10/10 „naprawia sytuację” – wymusza obieg wody w całej instalacji CO, z budynku do kotłowni wraca chłodna woda, temperatura wody w całym układzie (powrót i zasilanie) spada, ale system zaczyna dążyć do „właściwego” stanu, tj. na obrazku kotlownia4.jpg (ale zawór trójdrożny nie zmienia nastawu). Niestety po powrocie pompy do trybu AutoAdapt 6/10 po jakimś czasie problem powraca. Pompy nie mogę zostawić w ustawieniu stałe ciśnienie 10/10, bo podbiera zasoby pompie CWU której wydajność spada z 2.5m3 na 1.6m3 co będzie powodować niedogrzanie ciepłej wody. Serdeczna prośba o rady/sugestie mogące pomóc w wyjaśnienie wyżej opisanego problemu. Z góry bardzo dziękuję. Ps. wstawiłem linki do zdjęć, bo nie mogłem dodać ich jako załączniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konsultant marki Junkers 11.12.2018 13:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2018 Witam, Może być bardzo dużo przyczyn powodujących tego typu pracę, od problemów z armaturą po źle ustawione nastawy wstępne na kotle lub automatyce. W celu rozwiązania tego problemu zachęcam Pana do kontaktu z jednym z naszych Autoryzowanych Serwisantów. Na stronie internetowej http://www.junkers.pl znajduje się wyszukiwarka serwisantów w zależności od adresu ich siedziby. Można również skorzystać z infolinii pod numerem telefonu: 801 900 810. Chętnie odpowiem na ewentualne pytania. Pozdrawiam, ________________________________ Konsultant marki Junkers - Bosch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.