andrzejek 30.11.2018 07:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2018 (edytowane) Obecnie od kilkunastu lat w domu mam kocioł grzewczy marki Viessmann ,stojący Vitodens 333,z wbudowanym zasobnikiem,kondensat i nie mogę na niego powiedziec zlego slowa.Jeszcze na gwarancji szwankowało naczynie wzbiorcze,zostało wymienione i od tej pory {9 lat} kocioł pracuje bezawaryjnie,jest rzeczywiscie bardzo oszczedny i sprawuje sie bez zarzutu.Serwisowany był co roku,czyszczony,czasem odkamieniony,serwisanci mili,profesjonalni.Jako zadowolony uzytkownik kotła marki Viessmann polecałem tę markę wszystkim wkoło,znajomym, rodzinie i sporo z nich zamieniło swopje wysluzone Junkersy, Vaillanty na nowe Viessmanny.No ale po jakimś czasie zaczeły sie schody.Nie można "doprosić" sie serwisu, by przyjechał na coroczny przegląd kotła.Ja np. od 3 lat wiosna,latem,jesienia i zimą wielokrotnie dzwonię,wysyłam adres,nr kotła,czasem zdjecie jak sobie życzą i slysze: prosze zostawic adres,rodzaj kotła,przyjade za dwa tygodnie bo teraz jestem zajety itp.Oczywiscie bez efektu. Dzwonie po serwisantach w promieniu 100 km,albo zablokowany telefon, albo efekt jak powyzej.Gdzieś z kotla cieknie woda,zmieniam wiadra,a serwisu jak "zawsze" nie ma.Znajomy ,ktory ma jakies pojecie o kotlach i hydraulice przyjechał i zlokalizował przeciek,puscił jakis zawór,ktory nam wymieni.Do mamy,która została sama w pustym,nieogrzewanym mieszkaniu {Viessmann oczywiscie,piec stanał i kod błęu} brat osobiscie po bezskutecznych telefonach pojechał po serwisanta 100km,dobrze, ąż dziw ze ten sie zgodził Ja zadzwoniłem w miedzyczasie na infolinię Viessmanna i Eureka,oni mogą przyjac zgloszenie do serwisu i przysla ekipę, koszt "ichniejszego jak mniemam" serwisu to 400 zł {nie wiem czy juz brutto czy netto} plus koszta dojazdu {nie wiem ile jak trzeba jechac ze 200km plus z powrotem} plus koszta filtrow itp.Wychodzi na to, ze coroczny przegląd kotła moze siegnąc kwoty 800 a moze i 1000zl.To jak przegląd dobrego auta w serwisie.Jesli tak ma wygladac i kosztowac coroczny przegląd, to Viessmann staje sie calkowicie nieoplacalny i niekonkurencyjny wzgledem innych marek, a przeciez mowimy tu o przegladzie,wyczyszczeniu kotła itp. a nie o naprawie awarii.Meritum:co mi po najlepszym nawet kotle Viessmanna,ktorego nie jestem {i nie tylko ja} w stanie serwisować, nawet najlepsze urzadzenie powoli zajdzie brudem, zakamienieje,zacznie szwankować.Nawet awaria kotła nie jest przyczynkiem, by ktos z Viessmanna na to zareagował i przyjechał.Dlatego nastepnym kotłem bedzie taki, ktory lokalnie ma dobry serwis,na ktory moge poczekac planowo i pól roku {przeglad} a w razie awarii przyjedzie choćby w ciagu tygodnia.Jak mielismy kocioł Junkersa to w niedzielę przyjechał serwis na awarię {bo dom sie wychładzał szybko, brak cieplej wody i male dziecko}.Zrobilem juz rozpoznanie lokalnego serwisu i zarówno Junkers {znany nam wczesniej} jak i Vaillant ciesza sie dobra opinia {przynajmniej sa slowni i przyjezdzaja na umowiony termin}.Viessmann, szkoda,znakomite piece,bezawaryjne...ale bez serwisu to i stary Mercedes daleko nie pojedzie, jak mu sie oleju nie zmieni przez dluzszy czas.Być może serwisanci Viessmanna są zawaleni robotą i nie maja czasu na "malo opłacalne" przeglądy czy "niewielkie awarie {kody bledu,wycieki wody itp/}, ale w takim razie umowe na serwisowanie powinien Viessmann podpisac z wieksza iloscią serwisantow,skoro nie wyrabiaja sie ze zleceniami.Jesli jest natłok zleceń, to kazdy "przecietny" serwisant powinien zapisac sobie w kajeciku nr zgloszenia,umiescic go w jakiejs kolejce i kazdego kolejnego dnia załatwiac wczesniej umowione sprawy.A jest jak jest,wielokrotne zglaszania i brak odzewu.Jednym slowem kicha. Edytowane 30 Listopada 2018 przez andrzejek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.