wrk1 19.01.2005 18:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2005 Płyta styropianowa sukiennik 58zł/m2 netto za JS czyli najcieńszą. Na to 40mm nadbetonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
c-m 20.01.2005 08:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2005 ˛Czyzby juz ktos polozyl taki strop styropianowy? To moze majuz jakas konkretna cene za mq gotowego stropu? I jak on sie "zachowuje". pozdro c-m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wrk1 20.01.2005 18:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2005 Zastanawiam się nad takim, ale chyba wyjdzie drożej niż wylewany. Jeżeli chcesz robić to sam to chyba ma sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JacekS 21.01.2005 20:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2005 Płyta styropianowa sukiennik 58zł/m2 netto za JS czyli najcieńszą. Na to 40mm nadbetonu. może ja sie myle ale zamiast netto ma byc brutto poprosze o ewentualną korektę Strop dla mnie ciekawy do tej ceny trzeba dodać beton tyle samo co na stropy ceramiczne ta sama konstrulcja Minus tego stropu to to że trzeba na miejscu samemu robić belki czyli wiązac zbrojenie w stropach ceramicznych kupujemy już gotowe jeżeli ktoś buduje systemem gospodarczym to plus zaoszczędza na cenie czyli belka wychodzi taniej Płyty styropianowe są bardzo lekkie posiadają w swojej konstukcji zbrojenie z blachy i kupuje sie je na konkretny wymiar zero odpadów do takiej płyty już zalanej można przykręcićpłyt e KG lub położyc siatke na kleju zamiast tradycyjnego tynku idzie dużo mniej stępli Zaletą tez jest to że nie ograniczamy się do rozpietości stropu 6.8 ale to już trzeba przeliczyc indywidualnie niestety kosztuje Dużym plusem tego stropu jest to że na poddaszach nieuzytkowych nie mamy problemu z dociepalniem na stropodachy rozpiętośc do 12 m do tradycyjnych rozpietości do 6 m napewno znajdziecie tańszy strop ale czy lepszy Ja osobiście kłade właśnie taki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wrk1 22.01.2005 12:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2005 58 zł netto, ale to cena z cennika więc upust też jest - tak mi powiedzieli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ppp.j 22.01.2005 17:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2005 Tylko jak do takiego sufitu coś podwiesić bo styropian średnio dobrze trzyma. Wydaje mi się że jednak lepiej eksperymentować na innych niż na własnym stropie. System jest znany od kilkunastu lat i jakoś nie widać tłumu praktyków którzy już go mają. To o czymś świadczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Martka 24.01.2005 22:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2005 ppp.j - na pewno to wiesz i studiowałeś:Mój kierownik budowy mówi, ze jeśli wezme zwykłe drewno z tartaku do podparcia i wykonania tego stropu to mam "100% gwarancji", ze coś mi popęka (drewno - to i nie przeszkadza, cały urok), powykreca się, popękają mury i do tego jeszcze może coś siestać ze ścianami.Szczerze mówiąc pierwsze słyszę- rozmawiałam ze znajomymi majacymi taki strop i nic się nie dzieje. wg niego powinnam przynajmniej te duże bele do podparcie brac strugane i klejone.Drogo i nienaturalnie. Podpowiesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ppp.j 25.01.2005 22:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2005 Znów Ci odpowiem na podstawie mojego stropu bo tylko tego mogę być pewny. Belki zostały przetarte wczesną wiosną 2003. Na plac budowy przyjechały w długi weekend majowy. Osadzane w mur sierpień 2003. W tym czasie zostały oheblowane. Podczas osadzania końce umieszczone w murze zostały owinięte folią pozostałą po izolacji poziomej od fundamentu. Chodziło o to by belki podczas wysychania mogły swobodnie się przesuwać w miejscu zakotwienia w murze. Do chwili obecnej nie zanotowałem żadnych znaczących skręceń (jednak jest to powolne wysychanie z ustalonymi zakończeniami) ani też popękań (te niewielkie dodają tylko uroku). Zaznaczam że mury mam z BK500 a więc materiału niezbyt twardego. Klejone belki na pewno byłyby z wysuszonego drewna, prościutkie i nie popękane ale czy o to chodzi? Ma być ładnie i naturalnie. No i tak przygotowane belki kosztowałyby majątek. Reasumując mam ze świeżego drewna, i nic złego nie zanotowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
matth 26.01.2005 03:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2005 Znów Ci odpowiem na podstawie mojego stropu bo tylko tego mogę być pewny. Belki zostały przetarte wczesną wiosną 2003. Na plac budowy przyjechały w długi weekend majowy. Osadzane w mur sierpień 2003. W tym czasie zostały oheblowane. Podczas osadzania końce umieszczone w murze zostały owinięte folią pozostałą po izolacji poziomej od fundamentu. Chodziło o to by belki podczas wysychania mogły swobodnie się przesuwać w miejscu zakotwienia w murze. Do chwili obecnej nie zanotowałem żadnych znaczących skręceń (jednak jest to powolne wysychanie z ustalonymi zakończeniami) ani też popękań (te niewielkie dodają tylko uroku). Zaznaczam że mury mam z BK500 a więc materiału niezbyt twardego. Klejone belki na pewno byłyby z wysuszonego drewna, prościutkie i nie popękane ale czy o to chodzi? Ma być ładnie i naturalnie. No i tak przygotowane belki kosztowałyby majątek. Reasumując mam ze świeżego drewna, i nic złego nie zanotowałem. A czy mozesz mi powiedziec czym je heblowales?Rozumiem ze robiles to juz po ich polozeniu?! Czy robiles to heblem elektrycznym czy moze sanderem/czyli po polsku chyba szlifierka rotacyjna, taka z papierem sciernym/ Dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ppp.j 26.01.2005 11:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2005 Jak pisałem już kilka postów wcześniej używałem elektrycznego struga ręcznego. Obrabiałem tylko te powierzchnie które są widoczne na placu przed położeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Agnieszka1 26.01.2005 11:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2005 Nie wiem jaki lepszy ale u nas bedzie drewniany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarcinU 28.02.2005 16:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2005 Mam nad całym domem taki strop drewniany. Mało tego planuję taki sam pomiedzy piwnicą a parterem. Strop składa się belek 22,5cm x 7,5 cm rozmieszczonych co mniej więcej 65 cm. Belki w większości mają długość 3,5 - 4 m. w połowie ich dłuości i na końcach są stężenia. Jak kogoś interesuje zamieszczę fotki. Drewno strugane 4-stronnie w tartaku. ppp.j - wracam do pytania jak z mocowaniem wełny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ppp.j 28.02.2005 17:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2005 Miałem podobny dylemat co Ty i najrozsądniejsza odpowiedź uzyskałem tu:http://www.murator.com.pl/forum/viewtopic.php?t=23677&highlight=Tak więc zastosowałem się do tych zaleceń i mam strop bez żadnych izolacji zrobiony tak jak opisałem powyżej czyli wata na lekki wcisk pomiędzy belki i legary bez żadnego mocowania. Jeśli coś niejasne to pytaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarcinU 01.03.2005 07:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2005 Miałem podobny dylemat co Ty i najrozsądniejsza odpowiedź uzyskałem tu:http://www.murator.com.pl/forum/viewtopic.php?t=23677&highlight= Tak więc zastosowałem się do tych zaleceń i mam strop bez żadnych izolacji zrobiony tak jak opisałem powyżej czyli wata na lekki wcisk pomiędzy belki i legary bez żadnego mocowania. Jeśli coś niejasne to pytaj. Przejrzałem i recepty nie ma. Dodam, że moje poddasze na razie nie będzie użytkowane czyli w zasadzie powstaje nam przegroda zewnętrzna a nie międzykondygnacyjna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ppp.j 01.03.2005 07:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2005 Tak, ale chyba nie zakładasz by dach przepuszczał wilgoć w jakiejkolwiek postaci? Minimalny przepływ powietrza nawet przy nieocieplonym poddaszu musi być zachowany. Wata w stropie jest raczej czynnikiem tłumiącym dźwięki niż ociepleniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarcinU 01.03.2005 08:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2005 Zakładam, że na razie wełna w stropie będzie ociepleniem, bo nie będę ocieplał poddasza (pomiędzy krokwiami). W tym sensie poddasze będzie zimne i wilgoć z dołu może wykraplać się w wełnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ppp.j 01.03.2005 08:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2005 To wydaje mi się tym bardziej powinieneś zadbać o dobrą wentylację i nie dawać żadnych przegród paroizolacyjnych. Chociaż przez analogię do ocieplania dachu Twoje poddasze będzie spełniało rolę szczeliny wentylacyjnej nad wełną a w takim wypadku folię paroszczelną się daje. Trochę sam się zapędziłem w kozi róg. Może jeszcze ktoś coś podpowie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarcinU 01.03.2005 09:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2005 Właśnie. Szczególnie, że w przyszłości zakładam możliwość adaptacji poddasza i wtedy zostanę z folią w przegrodzie międzykondygnacyjnej. Sam się z tym kręcę Może lepiej dam sznurek (wciąż nie wiem w jakich odstępach) bez folii i zadbam o wentylacje, a może o ocieplenie poddasza? Zastanowię się nad tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.