wiertar 19.12.2018 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2018 Witam. Na wiosnę chce wymienić stary piec zasypowy na nowy z podajnikiem prawdopodobnie na pellet. Kocioł będzie na dofinansowanie z programu czyste powietrze wraz z systemem odprowadzaniem spalin. Nie znam się specjalnie na tym co i jak, więc trochę spraw technicznych. Piec musi być typu kompakt, bardzo mała kotłownia Powierzchnia mieszkania to 80m2 Moc kotla jak najmniejszą czyli pewnie 10kw (W tym momencie mam kocioł 12kw) Ściany ocieplone styropianem 10-15 cm Fajnie by było gdyby piec jak najbardziej bezobslugowy. Tak żeby żona sobie spokojnie z nim poradziła. Budżet na sam kocioł około 10 tys. No chyba że jest coś naprawdę ciekawego nieco drożej. Do tego dojdzie komin, jak się dowiedziałem jeśli na pellet to lepiej ze stali nierdzewnej ocieplony. Wysokość około 10metrow. Może mi ktoś coś doradzić? W jaki piec i komin uderzyć?Myślałem też o pompie ciepła. Jednak przy zwykłych grzejnikach raczej mija się to z celem. Zrobiłem symulacje na ciepło właściwe i wychodzi mi że potrzebuje pieca około 10-12kw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kryzys 19.12.2018 19:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2018 Np Zębiec agat 10kw . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wiertar 19.12.2018 19:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2018 Raczej za duży. Kotłownia ma jakieś 1,2na niecałe dwa metry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wiertar 19.12.2018 19:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2018 Poprawka. 1,5 na 2,1m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania