Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ustawienie Kotła :/


Maciek1989

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 80
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

jeśli chodzi o welne to właśnie bede tak robił odrazu folia i na początku stycznia bede kręcił plyty gipsowe .

nie mogę pobrać tego schematu wrzuć jak mozesz gdzies na hosting...

 

A nie sądzisz że glowna przyczyna takiej pracy kotła jest taka że właśnie wraca za zimna woda do niego ? dlatego potem tak długo pracuje by uzyskać temperaturę ?

swoją drogą miarodajny pogląd sytuacji bede miał dopiero jak zamknę poddasze ...Ale znów temperatura na dworze taka że można odpietym w bluzie chodzić.

 

liczmy jak się dogrzeje to straci to cieplo bo jest aktualnie taka potrzeba domu wiec piec troche krótko trzyma w podtrzymaniu i woda w obiegu sie wychladza i załącza się praca , do pieca wraca ZA zimna woda i piec potrzebuje wiecej czasu by znowu ja nagrzać ...

teraz tak więc jak zamontowal bym ten zawór 4d badz 3d to montuje się je na powrocie czy na wyjściu na grzejniki i podlogowka ?

W jaki sposób one powracającą wode zimna mieszają ze do pieca wchodzi cieplejsza .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że piec długo dochodzi do zadanej to jest nawet bardziej ekonomiczne niż szybsze osiągnięcie temperatury i długi postój. Najkorzystniej aby w ogóle nie dochodził do zadanej tylko był minimalnie pod nią , tylko gdy przyjdą mrozy trzeba ponownie regulować ustawienia bo nie dobije do zadanej, także takie ustawienie jak u ciebie jest jest OK jak dobrze przy tym dopala węgiel i nie ma za wysokiej temperatury spalin - nie przekracza 180-200C. Ciężko też coś powiedzieć o ilości twojego spalania do puki nie ocieplisz całości i nie wysuszysz domu z wilgoci pobudowlanej. Zawór 3D montuje się na powrocie jak chcesz podnieść temperaturę powrotu lub na zasilaniu jak chcesz regulować temperaturę wyjścia na kaloryfery. Już lepiej zamontować 4D i regulujesz i jedno i drugie. Ja tak zrobiłem + długie rury 6/4cala i grawitacyjnie cały czas miesza wodę między zasilaniem i powrotem gdy pompy od podłogówek nie pracują. Edytowane przez Maher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok czyli co by wychodziło na to z tego co piszesz że jeśli mam ustawione np teraz podawanie 7s/35 i kolczyk jest ok i uzyskuje te temperaturę nadana po czym jest w podtrzymaniu to sugerujesz by nie wchodził wgl w podtrzymanie i np ustawic mu 7/53 i wtedy co się stanie :

bedzie bardzo długo dobijał i bedzie chodzil ciagle wentylator i wydmuchiwal cieplo w komin .

no bo w jakiś sposób trzeba to ustawić by brał mniej opalu a byl efektywny.

albo isc w kierunku długiego podtrzymania i szybkiego nagrzewania

albo tryb ciągłej pracy i podtrzymanie raz na jakis czas .

 

przy zmianie temperatur po prostu w opcji 1 byl by krócej w podtrzymaniu i może jeszcze dłużej sie nagrzewal

A w opcji 2 po prostu bym musiał operować znowu nastawami podawania bo jak teraz bym to ustawił na mniejsze dawki i krążył by długo na liczmy 57-58 stopni i dlugo dobijał do 60 aby na chwilę , to musial bym mu dodać paliwa albo skrócić postój w chłodne dni by mógł ciagle krążyć do temperatury nadanej .

 

 

A ty jak tym wszystkim regulujesz ? cieple a zimne dni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem różne próby palenia (ja mam sterownik Ecoal i mam podgląd w zużycie, temperatury spalin itd.) i najkorzystniej wychodzi ciągłe palenie na mniejszej mocy.

To że krócej dochodzi do zadanej to znaczy że ma większą chwilową moc czyli wyższa temperatura spalin i więcej wydmucha kominem niż palenie mniejszą mocą z mniejszą mocą dmuchawy. Jak zwiększasz przerwę to zmniejsz dmuchawę i dawkę i zobacz czy dopali to prawidłowo. Tylko takie manewrowanie to góra z 10-15% oszczędności, bardziej jak teraz jest OK z paleniem to zajmij się ociepleniem i poprawieniem instalacji aby mieć komfort mieszkania i nie uszkodzić szybciej pieca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Zwróciłem uwagę na Twoje zdjęcie

https://forum.muratordom.pl/redirector.php?url=https%3A%2F%2Fzapodaj.net%2F4eec7001428c3.jpg.html

Nie mam pojęcia czy "fachofcy" o tym nie mówią ? (mój to przemilczał i doszedłem do tego sam... choć instalację zrobił mi super) Wiem że miedź wychodząca z kociołka i wijąca się po ścianach wygląda SUPERRR... , ale tracisz temperaturę na samym początku, ogrzewając - piwnicę (ew. kotłownie). Zacznij od izolacji tych pięknych miedzianych rur, ciepło pójdzie do podłogówki, grzejników, kociołek będzie dochodził prędzej do zadanej i na 100% spadnie ci zużycie opału.

Zacznij od izolacji :yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem różne próby palenia (ja mam sterownik Ecoal i mam podgląd w zużycie, temperatury spalin itd.) i najkorzystniej wychodzi ciągłe palenie na mniejszej mocy.

To że krócej dochodzi do zadanej to znaczy że ma większą chwilową moc czyli wyższa temperatura spalin i więcej wydmucha kominem niż palenie mniejszą mocą z mniejszą mocą dmuchawy. Jak zwiększasz przerwę to zmniejsz dmuchawę i dawkę i zobacz czy dopali to prawidłowo. Tylko takie manewrowanie to góra z 10-15% oszczędności, bardziej jak teraz jest OK z paleniem to zajmij się ociepleniem i poprawieniem instalacji aby mieć komfort mieszkania i nie uszkodzić szybciej pieca.

 

zaizoluje poddasze to poświęcę tydzień palenia twoim sposobem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Zwróciłem uwagę na Twoje zdjęcie

https://forum.muratordom.pl/redirector.php?url=https%3A%2F%2Fzapodaj.net%2F4eec7001428c3.jpg.html

Nie mam pojęcia czy "fachofcy" o tym nie mówią ? (mój to przemilczał i doszedłem do tego sam... choć instalację zrobił mi super) Wiem że miedź wychodząca z kociołka i wijąca się po ścianach wygląda SUPERRR... , ale tracisz temperaturę na samym początku, ogrzewając - piwnicę (ew. kotłownie). Zacznij od izolacji tych pięknych miedzianych rur, ciepło pójdzie do podłogówki, grzejników, kociołek będzie dochodził prędzej do zadanej i na 100% spadnie ci zużycie opału.

Zacznij od izolacji :yes:

zoorientuje się w tym temacie ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zoorientuje się w tym temacie ! :)

 

Ja swoje rurki ociepliłem w kolejnym sezonie grzewczym jak instalacja była przetestowana i wszystko było OK, w pierwszej kolejności zajmowałem się tym na czym najwięcej traciłem opału czyli ociepleniem (rurki to też kolejne kilka procent w porównaniu do ocieplenia poddasza gdzie tracisz z 50% ). Piec też w pierwszym sezonie chodził na automacie i dopiero w drugim zajmowałem się mniejszymi stratami. Mój dom ok.150m2 z temperaturą wszędzie 22C bez rekuperacji zamykam kosztem rocznym z CWU w granicach 2100-2300zł, ten rok był cieplejszy to wyjdzie ok.2000zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to onnie wygasza .

 

Ja gaszę na maj-śierpień/wrzesień

Spalam poniżej 2 ton słabego węgla koszt roczny 1300-1500zł

Warto docieplić dodatkowo bojler oraz drzwiczki i obudowę kotła.

Najważniejsza jest izolacja jak nie dasz grubo to będzie marnie. Jeśli nie masz jeszcze ocieplonego stropu to się nie dziw że dużo pali w dodatku wilgoć technologczna. W pwierszym roku też dużo spaliłem 2100kg 1mp w kominku i 130kg brykietu wtedy jeszcze bez rekuperatora z samym GWC. Jak będziesz docieplał to nie żałuj 40-50cm powinno być ok ja mam 28 (skosy i strop)+ stryszek nieużtowy 15 lub 18 jest to dość marnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauważyłem dzisiaj jeszcze ze wylot od komina ktory byl srebrny jest caly czarny ...A u sąsiadów którzy grzeją poltorej.miesiaca dluzej niz ja jest wciąż troche srebrny ...

 

Masz zaburzony proces spalania .. nie wiem czy wina budowy kotła czy twoimi ustawieniami albo jedno i drugie .. w każdym razie produkujesz sadzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj ocieplajac poddasze znowu obserwowałem kocioł i jak nigdy pompa zaczęła oddawać jakies piski delikatne...czytałem że to może być problem filtra zabrudzonego po uruchomieniu instalacji czy on znajduje się w pompie?

aż ze strachu zmieniłem z 2 biegu pompy na pierwszy ...

druga sprawa od kiedy założyłem na górze grzejniki to codziennie któryś jest zapowietrzony przy 4-5 ostatnich zebrach . wszystkie na zmianę juz nawet nie prowadzę statystyk .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia masz odpowietrzniki automatycznie jeśli są na układzie. Przy wzroście ciśnienia i powietrzu w układzie działają poprawnie, ale w momencie zaniżania ciśnienia, zjazd z parametrami wody obiegowej potrafią zasysać powietrze z otoczenia.

 

Tak samo powinno się odpowietrzacz układ przy niepracujących pompach i odpowietrzniki automatyczne jak są to nie powinny być na powrocie bo w obu przypadkach mogą zaciągać powietrze do układu zamiast odpowietrzyć.

 

A w pierwszym sezonie miales jakie spalanie?

 

Spalanie miałem podobne tylko u mnie tynki były robione na wiosnę i wszystko co miało wyschnąć wyschło przez lato, po drugie pierwszy miesiąc palenia nie zapisywały mi się statystyki bo nie wpisałem opcji zakupu węgla, ale pierwszy miesiąc dużo tego poszło.

 

I tak jak już kulibob napisał piec chodzi u mnie cały rok, w lecie grzeje CWU (piec na samo podtrzymanie żaru pobiera ok. 1kg/24h reszta to dogrzanie wody to i tak taniej niż grzanie prądem - letnie rachunki za ekogroszek dla CWU to 50-80zł).

Edytowane przez Maher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maher u ciebie chodzi piec ciagle w trybie pracy czy on wgl osiąga nadzór?

powiem szczerze że przestawilem wczoraj piec z dotychczasowych czasów:

7/ 35 - 20 % nadmuchu przysłona otwarta 2 cm

temperatura nadana 60

15 minut praca

15 minut postój

( w postoju co 5 minut podaje przez 7 sekund )

przestawiłem na :

7/ 55 - 20 % nadmuchu

temperatura nadana 60

i piec ciągle krążył na 57 C , 57,5

 

potem zmieniłem na 7/ 60

i temperatura juz spadła do 53 - 52

 

czy u ciebie tak to wygląda? ze nadasz temp np 60 jak ja i podawanie ustawiasz tak by był ciagle na temperaturze np 58 ,59 ?

 

pierwsze co zauważyłem że odrazu nie było spiekow i ladnie popiół wyglądał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest inny sterownik i całkiem inaczej skonfigurowana instalacja (100% podłogówki), i przez to piec możliwie najwolniej osiąga temperaturę zadaną, pompy od podłogówek pracują tylko wtedy gdy temperatura w pomieszczeniu obniży się o 0,2C + praca cykliczna 5min/30min przerwy aby nie wychłodzić podłogówki. Gdy piec osiąga temperaturę i pompy nie pracują woda w piecu jest mieszana grawitacyjnie poprzez zawór 4D miedzy zasilaniem a powrotem, gdy pompa/pompy pracują część wody powraca też przez zawód 4D i jeżeli bardziej spadnie temperatura powrotu załącza się pompa od CWU i dogrzewa powrót.

Tak w skrócie przy podtrzymaniu woda krąży grawitacyjnie poprzez 4D, gdy spadnie temperatura a pompy nie pracują piec z małą mocą dobija do temperatury zadanej, gdy spadnie temperatura a pompy pracują piec z dużą mocą dobija do temperatury zadanej.

Poprzez to że mam 100% podłogówki mogłem z pełną mocą pieca w kilka godzin dogrzać tak podłogówkę że przez kolejne kilkanaście godzin piec mógłby być wyłączony, ale jest to mniej ekonomiczne niż z mniejszą mocą pieca podgrzewać podłogówkę przez całą dobę.

 

Odnośnie twojego pieca i sterownika dwustanowego jak masz komin ceramiczne dążyć do tego aby z najmniejszą mocą dmuchawy poprawnie spalać węgiel (bez spieków, ale też bez sadzy w kotle z dobrze wypalonym popiołem).

Edytowane przez Maher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...